Lección : ¡de compras! Warm-up 3/25/2014 Recuerda GAP! (Underline the Verb, DO, IO) 1.I give you the expensive sandals. / I give them to you. 2.The orange.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Opiniones Unidad 3, Lección 1
Advertisements

El centro comercial shopping center, mall. el centro comercial la tienda ir de compras.
Segundo semestre Español 1B
Vocabulary c.7A Sp. 1 Realidades.
Starts next Thursday, June 2nd
La Ropa (Clothes) Clothing & Shopping.
CapÍtulo 6 22 Slides in Total. to talk about articles of clothing la blusa el calcetín, pl. los calcetines la camisa.
Opiniones Unidad 3, Lección 1 Con los verbos: crear y parecer.
Bellwork: Tuesday, 3/12/13 Take out your notes on gustar and pronouns.
Hosted by Señorita Paysen
El objeto directo.
Answer the following questions about what you heard in ENGLISH: 1.What season is Marta experiencing? 2.What clothing item does Marta want to buy? 3.Why.
Translate Tu llevas una sudadera negra y jeans morados cuando hace frio. Que va a comprar Julio manana? Yo tengo que comprar mas ropa. I'm going to buy.
Avancemos 1. DIRECT OBJECT PRONOUNS Unidad 4, Lección 1, p 204.
English Lesson 5.
Verbs like Gustar. Gustar = Me gusta(n) It is/they are pleasing to me Te gusta(n) It is/they are pleasing to you (inf) Le gusta(n) It is/they are pleasing.
Vocabulario – A ver si recuerdas
Lección 6: ¡de compras! Pretérito 1. I paid her for the wallet (the sales clerk). 2. They read the magazine yesterday. 3. Are you wearing yellow underwear?
Direct Object Pronouns New notes #64. Direct Objects Receive the action of the verb Receive the action of the verb Answer who or what Answer who or what.
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
Antes de empezar Empareja (match) lo que dice el dependiente con lo que contesta el joven. El dependiente: 1.Buenas tardes. ¿En qué puedo servirle? 2.¿Qué.
El once de febrero You will have 6 minutes to practice your presentational speaking with a partner While students are performing, you will complete the.
Lección 6: ¡de compras! Pretérito / Demonstrative Adjectives & Pronouns 1.I know that you left the house because I am sleeping now. 2.Carmela knows how.
Lugares en la ciudad Places around town. El centro comercial.
Lección 7: La rutina diaria 1.She wants to wash her face in the mornings. 2.They used a lot of shaving cream during the game. 3.I know that our daily routine.
BARGANING. ¿Cuánto cuesta? ¿Cuánto cuestan? ¿Es lo menos? Cuesta… Cuestan… Es muy caro. Es muy barato. How much does it cost? How much do they cost? Is.
AHORRAR Poner dinero en el banco (contrario de gastar) GASTAR Usar dinero; comprar (contrario de ahorrar)
ALC 106 Miércoles el 2 de marzo. objetivo I can listen to a partner and write the new vocabulary on my Cornell notes.
Lección 7: La rutina diaria 1.I went to the store in the mornings of April. 2.You love to brush your teeth. 3.Why is your teacher bothering us? 4.That.
Direct Object Pronouns.  The direct object of a sentence receives the action of the verb. Direct objects answer the questions what? or who(m)? about.
¿Qué es la diferencia? DOPsIOPs. A note on DOPs & IOPs Direct & indirect pronouns can NEVER be used as a subject of a sentence It is beautiful. Lo es.
What activities are pleasing to you? Unidad 1 ~ Lección 1.
Lección 6: ¡de compras! Pretérito / Demonstrative Adjectives & Pronouns 1.I looked for you in that store. 2.Steven wore an orange tie when I arrived. 3.We.
Los Colores Y la ropa. Los Colores Red = rojo(a) Blue = azul Orange = anaranjado(a) Yellow = amarillo(a) White = blanco (a) Green = verde Brown = marrón/café.
Los complimentos Pronombres del objeto directo Pronombres del objeto indirecto Pronombres reflexivos.
Get ready for your vocab quiz!. Vocab quiz:  After the quiz please get out your homework assignment.  Also, get a marker board, marker, and eraser.
Pronombres de objetos indirectos Indirect object pronouns.
Quasimodo: Get a markerboard! On the test tomorrow:  Saber vs. Conocer  Verbs with irregular yo forms (conducir, traducir, etc.)  Demonstratives (pronouns.
Quasimodo: MARKERBOARDS! What do you remember about Direct Objects from last chapter? What do you remember about Indirect Objects from English classes.
 Spanish 1b. Unidad 5, Lección 2.. TENER + que + infinitive yo TENGO que limpiar i have to clean tú TIENES que limpiar you have to clean él / ella /
Los pronombres de objeto directo ¿Comes el bistec a veces?  Sí, como el bistec a veces.  Sí, lo como a veces. ¿Compras las fresas hoy?  No, no compro.
PresentTener Pres. Prog. DO/IDOPreterite.
Direct Object Pronouns A direct object tells who or what receives the action of the verb: I see the dog. (I see what? - - the dog = d.o.) I see Mary. (I.
Capítulo 6 Español 1. la blusa blouse el calcetín, pl. los calcetines sock(s)
VOCABULARIO DE REPASO TEMA 2-B P. 98 ¿QUÉ VAS A HACER? What are you going to do?
Examen de unidad 1 leccion 2
Avancemos 2 Indirect Object Pronouns Indirect Objects I bought that skirt for her. I gave those shoes to him. What is the subject, the verb, the direct.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take our your homework (parent / guardian signature that you.
Repaso del Capítulo 6 Las Respuestas. Listening - A Tipo de ropa Muy grande Muy pequeño El ColorNo le gusta 1. pantalones X 2. blusa X 3. chaqueta X 4.
A Ver Si Recuerdas Tema 2-B P. 98 ¿Adónde vas? Where are you going?
AHORA MISMO:Aparea las siguientes palabras/frases
ALC 70 Hoy es lunes el de abril de Haz una lista de diez frutas/verduras.
Hoy es martes el ocho de diciembre HAGAN AHORA: Identify the following places A F C E B D El banco El teatro La plaza La playa La biblioteca El estadio.
Lección 4 Vocab Please translate: 1.You read the magazine with your friend in your spare time. 2.We write an to home after (después de) visiting.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: turkey: el pavo / el guajolote the snow: la nieve the movie: la películas new: nuevo/a 1.I like to.
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.Why are they in a hurry? (late) 2.Who is cold? ( Analisa ) 3.Why.
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.When do you come to school? (all week) 2.We come at midnight,
La ropa El sombrero Los calcetines Los zapatos Las gafas de sol
Hoy es jueves, el 25 de febrero Please complete the following sentences with the correct forms of the verbs in parentheses. 1. Yo _____ papas fritas en.
 Remember direct object receives the action of the verb.  They answer the question whom or what? about the verb.  What is the direct object in the.
Flashcards La Ropa – Clothing Por Señora Abeille.
Lección 6: ¡de compras! Pretérito 1 We bargained him (the seller) for these t-shirts. 2. Steven bought an orange tie for me. 3. Are you wearing yellow.
2B A Ver Si Recuerdas. ¿Quieres ir de compras? Do you want to go shopping?
Lección 6: ¡de compras! ¿Saber o Conocer? Recuerda GAP! 1.We know Mr. Gillingham. We know him. 2.They offer many purple dresses in the store. They offer.
Lección 6: ¡de compras! ¡Recuerda GAP! 1.When did all of you read these magazines? 2.We read them to you last night. 3.She believed that they saw that.
Write down the regular preterite past tense verb endings:
You give me the credit card.
Spring brings us a lot of rain.
-AR -ER / IR What are the regular preterite past tense verb endings?
Transcripción de la presentación:

Lección : ¡de compras! Warm-up 3/25/2014 Recuerda GAP! (Underline the Verb, DO, IO) 1.I give you the expensive sandals. / I give them to you. 2.The orange jacket cost me ten dollars. 3.I know each one of the poor students. 4.Are your white shoes new or old? 5.They sell us it (the clothing) in the department store. Respuestas: 1.Te doy las sandalias caras. / Te las doy. 2.La chaqueta anaranjada me cuesta diez dólares. 3.Yo conozco cada uno de los estudiantes pobres. 4.¿Son tus zapatos blancos nuevos o viejos? 5.Ellos nos la venden en el almacén.

¡de compras! Buenos días clase. Hoy _____________ (describe el tiempo). Por eso, hoy me pongo _ _____ _______ y _ _____ ______. la ropa color la ropa color Clase repite: Hoy se pone _ ________ _______ y _ ______ _______. Me gusta esta ropa porque _______________________. Espero que tengan un buen día.

Please fix the following sentences: 1.Me llamos es Martin. 2.Yo soy 13 viejo. 3.Estamos mucho simpático. Estamos ir a tenemos divertido. 4.Mis madre’s nombre está Peggy.