The Effects of the Industrial Revolution Theme: Turning Point.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
POR !Recuerdan, tienen una prueba mañana!. 1 a. The children are going to travel by plane. Los niños van a viajar por avión. b. Regla #2 MODO c. Expresamos.
Advertisements

Spanish speakers avoid sound repetitions. Or: The word o changes to u. No sé si el perro tiene siete u ocho años. And: The word y changes to e.
Interviews to specialists by Martín Alzugaray, Natalie Bassano and Ignacio Santomil.
Práctica de vocabulario Segundo grado
capacitación perfeccionamiento EDUCACIÓN FUTURO congresos entrevistas clasificados empleados cuil-cuitAnses subsidio mayorista preciosganancias NBI Necesidades.
Trevor(Pepe) Hodges Saliendo Escuela. Destinación? Realidad. Listo? Sin dudo.
English Lesson 5.
Ven conmigo 2 Capítulo 7 El imperfecto.  You have already learned the preterite tense, which is used to describe events that started and finished in.
Clusters and Technopoles in Emerging Economies 2 cases in Chile By Cristobal Garcia.
Diálogos dirigidos con autoevaluación
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Mily Trujillo SPA 115. Mondays consist of waking up early and coming to school. Lunes yo me desperto a las siete de la manana y voy a la escuela, para.
© 1997 South-Western College Publishing LHM Slides Created and Designed by Apple Mountain Software, Inc. Marketing Charles.
Chapter 20 THE INDUSTRIAL REVOLTUION AND ITS IMPACT ON EUROPEAN SOCIETY.
Vocabulario de Sociales Tercer grado Comunidades en el tiempo.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Light Bulb Languages/KWhitehead Éste no es mi monstruo porque mi monstruo tiene dos ojos.
Mis prácticas laborales Objetivo; To give opinions about your work experience MUST be able to use the imperfect and preterite tenses SHOULD be able to.
El medio ambiente El día Mundial del Medio Ambiente se celebra el 5 de junio.
Desafíos de la infraestructura del Sistema de Transporte Público de Santiago desde el enfoque de movilidad Loreto Wahr Gerente Infraestructuras DTPM Noviembre.
28 Preguntas Personales Personal Questions.
Rethinking Working Class Radicalism in Argentina CLASISMO Adam Fishwick, University of Sussex
I. T EMA /T HEME : C ÓMO NOS ORGANIZAMOS / H OW W E O RGANIZE O URSELVES T ÍTULO : L A ECONOMÍA Se ñ or N. Martínez Por Eden Rosenthal, Sydney Kingcade,
El desarrollo de la Revolución industrial a otros países y continentes
1.In the 18° century, the Industrial Revolution started improving and inventing new things and technologies.  En el siglo 18, la revoluciòn industrial.
F-25 CHECK LIST DE DOCUMENTOS PARA CONSULTA (BIBLIOTECA) 733 Brief Description:Breve Descripción del Proyecto: Project Name and Location: Municipal Planning.
Deberes hoy : Continue with prep from before if unfinished, and then do: Por and Para sheet p36-37 ex 2a, 2b, 3b, 3c. Due Friday Para la proxima clase:
Los mandatos. Cómo formar los mandatos Use commands when you want to tell someone to do something or not to do something.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
Vocabulario de Sociales Segundo grado Cambios en una comunidad
12- 9 Solve Multi-Step Eqns Solve using the properties and inverse operations. Check your answers Ann earns 1.5 times her normal.
Nov 20 Mexican Revolution Day
Science Career Research Project By Jose pineda. Name of Job: Electrical Engineering I like that I would like to invent new electric and new social networks.
Objetives Write a letter to one of the following people: –To God –To yourself –To a teacher –To a family member The letter will include information that.
# 1. ¿Cómo los sistemas económicos afectan a los países en general? # 2. ¿Cómo tú mejorarías la economía de tú país?
LORENA AMBRIZ My Exit Interview. About Me I am the fifth child of six children Born and raised in Lindsay Catholic Active Student.
Describing in the past 3. Cada día trabajaba con un equipo de enfermeros. Trabajaba lunes a viernes pero no trabajaba los fines de semana. El hospital.
¿Qué? No hay comida en Guatemala. Guatemala ¿Donde?
¡Bienvenidos Padres a la Escuela Intermedia de Long Branch!
Economical situation in Europe. Situación económica en Europa.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
BARTERING. What is Bartering? Bartering is negotiating a lower price between a buyer and a seller of a good or service Bartering is negotiating a lower.
VERBAL TENSES IN ENGLISH
Cuando yo era más joven, cuando tenía ocho años, vivía en las afueras de Londres, en un pueblo pequeño que se llama Leatherhead. Estudiaba a Danes Hill,
Goals and Dreams > Pupil Service & Attendance Counselor Consejero/a de asistencia y servicios estudiantiles > Copyright-2013 © Los Angeles Unified School.
Differences between POR and PARA The main problem is that in English por and para are most of the times translated by « FOR » Lets see the different uses.
© International Baccalaureate Organization 2007 Welcome to Dillon Valley’s 2013 Fifth Grade Exhibition Bienvenidos a la Exhibición 2013 de Dillon Valley.
Vocabulario de Sociales Tercer grado ¿Cómo funciona nuestra economía?
Tax Impact on Salaries derived from the proposed changes to the Income Tax Tariff Héctor Silva Meeting - Breackfast October 21, 2009.
HUMAN WATER CYCLE.
La contaminacion Pollution Y sus distintos tipos. And its different types.
La teoría del valor de Piero Sraffa La teoría del valor de Piero Sraffa Alejandro Valle Baeza EP4,2014-II.
S OCIAL MANAGEMENT OF MINING DEVELOPMENT : K EY ISSUES FROM THE P ERUVIAN EXPERIENCE Gerardo Castillo Reversing the resource curse – Accra, Ghana
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. (used with 2-12) It is __________. Es la _______. (used mainly with.
Estar Señora Ramos. Using Ser and Estar Ser and Estar both mean “to be”. But how do we know which one to use in our sentences? The following slides will.
Time Expressions Using HACER Present, Preterite and Imperfect Spanish III.
Unos mitos y la realidad (Myths vs. Reality) La inmigración (Immigration)
The Roaring Twenties. Supply of food, arms and industrial goods War Loans Possession of half the world's reserves Dollar: strong currency and the Bank.
Unos mitos y la realidad (Myths vs. Reality) La inmigración (Immigration)
PARTS OF AN ESSAY 1. INTRODUCTION 2. DEVELOPMENT 3. CONCLUSION OR SUMMARY.
Mi Monstruo 1) Describe a monster in Spanish in 8 sentences. Write about its body, colors, size, and number of body parts. Don’t forget to name it! Make.
Semana de Disney Cuento No. 8 Vocabulario #8 1. encuentra: 2. viene: 3. montaña rusa: 4. helados: 5. no me importa: 6. delante/enfrente: 7. puede: 8.
First Grade Dual High Frequency Words
Pensamiento Administrativo Objetivos:
Hand Protection Safety Moment. © 2015 HALLIBURTON. ALL RIGHTS RESERVED. 2 Hand Protection Hands are your most important tool!
 Dreams New dream.  This is my dream job…  Since I was a Little child I wanted to be a doctor Surgery really calls my attention, I know it is a really.
Ser - To be Soy Somos Sois Eres Son Es -____________ -____________
Telling Time (Cómo decir la hora).
a. Which job do you think pays more? I think an assistant chef earns more, as he spends all day working, while the dog walker earns according to the dogs.
Transcripción de la presentación:

The Effects of the Industrial Revolution Theme: Turning Point

How did the Industrial Revolution affect the size of cities? Como la Revolución Industrial afectó el tamaño de las ciudades? Factories brought job seekers to cities. Urban areas doubled, tripled, or quadrupled in size. Urbanization Many cities specialized in certain industries. Long-Term Effect Suburbs grew as people fled crowded cities. Las fabricas atraje obreros a la ciudad Los lugares urbanos multiplican en tamaño. Urbanización Muchas ciudades especializan en diferentes productos. Efecto de términos largos Las gentes se escapan la lugares fuera de la ciudad

How did the Industrial Revolution affect living conditions? Cities lacked sanitary codes or building controls. Housing, water, and social services were scarce. Epidemics swept through the city. Long-Term Effect Housing, diet, and clothing improved. falta de código de sanidad o control de los edificios Escasez de vivienda, agua y servicios sociales Epidemias Efectos de términos largos La viviendas, la dieta y la ropas mejoraron

How did the Industrial Revolution affect working conditions? Industry created many new jobs. Factories were dirty, unsafe, and dangerous. Factory bosses exercised harsh discipline. Long-Term Effect Workers won higher wages, shorter hours, better conditions La industria creo muchos trabajos Las fabricas eran sucias. Peligrosas Las gerentes practicaban disciplina fuerte Efectos de términos durativos Los obreros ganaron mejores salarios Se redujeron las horas de trabajo y mejoran la condiciones de trabajar.

How did the Industrial Revolution cause class tension? Como la Revolución Industrial causó tensión entre la clases ? long hours, hard work and little pay The middle class had a more comfortable housing Workers protested for better salaries and working conditions Mucho trabajo poco dinero La clase media disfrutaba de una vida cómoda en hogares agradables trabajadores protestaban para mejor salarios y leyes más justas

Evaluate the positive and negative effects of the Industrial Revolution Positive Effects Created jobs Increase production Cheaper products improved people’s lives Negative Effects Class conflict between middle class and workers Child labor, injuries and beating of children Long hours 6.am- 7-8 pm Pollution of the air and water Efectos Positivos Creo trabajos Aumentó producción Productos más baratos la cual mejoró la calidad de la vida de la gente Efectos Negativos Conflictos entre las clases sociales como la clase media y los obreros El trabajo infantil, niños fueron heridos, el abuso de los niños Largas horas de trabajo 6 de la mañana hasta las 7 o 8 La contaminación de ambiente