Modeling the Trancoso Watershed and River Modeleando la Cuenca y Rio de Trancoso.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español Adverbs Ending in -mente
Advertisements

Accents and Punctuation
La hora. ¿Qué hora es? Son las ocho= Its 8 oclock Son las ocho= Its 8 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las seis=Its.
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Directions for template use This is a template that can be used either in whole group, typing in the information about an experiment, or with groups of.
Por vs. Para Por and para both mean For 10 uses of Por 6 uses of Para.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
The Plurals of adjectives
ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
USING THE INTERNET. 2 Concept 6.1 What Is the Internet? The Internet is millions of computers from all parts of the world connected so that they can communicate.
2003 HYPACK MAX Training Seminar1 Sample Case la Entrada manual de Datos de la Línea de la costa El Metodo de MANUAL –DIG Objectos –Boya (Roja)
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
Por y para Youve probably noticed that there are two ways to express for in Spanish: Por Para In this slide show, well look at how these two prepositions.
Inferences (predictions/drawing conclusions/generalizations) Beyond the words on the page.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
Por y Para.
1. My dad likes Match of the Day because he loves football. 2. My older sister loves X Factor because she likes singing. 3. My mum likes Come Dine with.
¿ ______ estás? Cómo Home ¿ ______ es tu número de teléfono? Cuál Back.
El video de las entrevistas. This skit counts as your test grade for this unit. Therefore, you must put forth the effort to show the teacher how well.
Ser vs. Estar Capítulo 2. Ser soy eres es somos son.
Rojo 4B Todos apuntes. Add to voc. p. 149B: Comer = to eat Beber = to drink Escribir = to write Asistir a = to attend Abrir = to open Interrumpir = to.
El verbo ir to go. IR (to go) Voy Vas Va Vamos Vais Van.
3rd Grade 3 rd Six Weeks Science Unit 4, Lesson 7 CScope Vocabulary Words
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
Getting around town. Map activity on the back of last classes warm up. (Pick 4 places) Write the following about the picture on the next slide: 1. Pick.
El 27 de noviembre de Tienes 5 minutos para escribir 5 líneas por lo menos en un papel sobre tus vacaciones del día de gracias.
TEMA 2.- INTRODUCCIÓN A LOS MÉTODOS ÓPTICOS PROPIEDADES DE LA RADIACION ELECTROMAGNETICA Muchas de las propiedades de la radiación electromagnética.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
-GO Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
On each slide you will see an activity, a subject and a famous person. Please write a sentence using a form of ir + a + infinitive to tell what each person.
Derechos de Autor©2008.SUAGM.Derechos Reservados Sistema Universitario Ana G. Méndez División de Capacitación Basic Quality Tools CQIA Primer Section VII.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
¿Qué hora es? Son las diez.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do ( not on worksheet so add.
Me llamo ________ Clase 6NH (602) La fecha es el 22 de octubre del 2012 Propósito # 13: ¿Qué compras en la papelería? Actividad Inicial: TEXTO; Leer En.
Latitud 0 ° Viajando a través de películas. You have just moved to Quito and your friend from childhood who lives in _____ invited you to stay with him/her.
Page 180 Realidades 1 The Verb IR REGULAR VERBS Verbs whose INFINITIVES end in -ar follow a pattern.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
¡Hacemos un repaso! Let’s review! cabeza garganta piernas.
Ir practice activities
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Target: Use IR to say how people get to school
Audio Blog Type your name here.
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Pronouns, the verb SER, Adjectives
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Preposiciones y objetos de preposiciones
El Examen Improv. 2 Práctica los números
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
¿Qué hora es?.
1 Use or disclosure of data contained on this sheet is subject to the restriction on the title page of this proposal or quotation. 1 Add a Slide Title.
Chapter 3 SCS Method. CONVERTING RAINFALL TO RUNOFF Runoff = Rainfall – Abstractions Q = P - I.
Development of the concert programme
Poster project.
To insert audio you need to be on that slide
Tell what each person is going to do, based on the picture.
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
Tapas Escribe la hora en números. 1. Son las dos menos cuarto.
Que hora es? What time is it?.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Modeling the Trancoso Watershed and River Modeleando la Cuenca y Rio de Trancoso

Desafios en Trancoso Escurrimientos superficiales de estructuras civiles, asi como la carretera y el almacenamiento.Escurrimientos superficiales de estructuras civiles, asi como la carretera y el almacenamiento. Inundaciones frequentes por el arroyo Barrio del Refugio.Inundaciones frequentes por el arroyo Barrio del Refugio.

La inundacion empieza al puente.

Despues del puente, no hay cauce. La inundacion puede ir en cualquier direccion.

A veces, el arroyo va arriba.

El Almacenamiento El Almacenamiento detiene todo el escurrimiento de aquas arriba durante tormentas usuales, pero en tormentas mas grandes no es suficiente.

Objetivos del Proyecto Modificar el modelo para que incluya los effectos de la carratera y el almacenamiento. Obtener un modelo de inundacion basado en tormentas de varias tamanos.

El Modelo

How to go from this…to this Como llegar de eso…a eso:

Necessary Information Informacion Necesaria Soil type – Tipo de SueloSoil type – Tipo de Suelo Land use – Uso de SueloLand use – Uso de Suelo Digital Elevation Model - DEMDigital Elevation Model - DEM Precipitation Data – Informacion de PrecipitacionPrecipitation Data – Informacion de Precipitacion

Georeferencing Maps

Draw a polyline around each shape.

Assign Attributes Using the data given on the soil type and land use map: –Assign each soil type polygon an SCS soil type. (A,B,C, or D) –Assign Curve Numbers for each land use type.

Storm Probability Probabilidad de Tormentas Use the maximum 24 hr storm, because this is a flood model.Use the maximum 24 hr storm, because this is a flood model. Utiliza la tormenta maxima de 24 horas, porque este modelo es para inundacion.Utiliza la tormenta maxima de 24 horas, porque este modelo es para inundacion. Put the data in order from heaviest to lightest.Put the data in order from heaviest to lightest. Ponla precipitacion en orden de altura mas alta a mas baja.Ponla precipitacion en orden de altura mas alta a mas baja. Take the heaviest 50 storms.Take the heaviest 50 storms. Utiliza las 50 tormentas mas grandes.Utiliza las 50 tormentas mas grandes.

Precipitacion Use Weibulls formula – Utiliza la formula de Weibull:Use Weibulls formula – Utiliza la formula de Weibull: –Probability = m/(n+1) m= order in the list, orden de la listam= order in the list, orden de la lista n = total number of storms, numero de tormentas (50 en este caso)n = total number of storms, numero de tormentas (50 en este caso) –Return period (years) = 1/(1-Probability) –Periodo de Retorno (anos) = 1/(1- Probabilidad)

Design Storms Tormentas de Diseno

HEC-1 Model Data must be set for each basin. This includes the CN number calculated from the land use and soil types and the design storm precipitation amount.

HEC-1 Model The size of the detention basin must be entered.

HEC-1 Model Information about the channel shape and material must be entered.

Results- Flow at the Road Resultados – Flujo a la Calle

Modelo Hidraulico

El Perfil del Arroyo

Conclusiones Hay problemas graves de inundacion, durante tormentas pequenas y los grandes. El almacenamiento es suficiente grande para las tormentas normales, pero la inundacion ocurre por el escurimiento que ocurre despues del almacenamiento. El canal es insuficiente para detener aun el escurriento de las tormentas pequenas.

Soluciones Posibles