Talking about what you need to do Sra. Serrato. What you need to do Vocabulary.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Así se dice p. 32 Talking about likes and dislikes.
Advertisements

Los quehaceres.
Talking about places you like to go to Espanol 1 Sra. Eldredge
Para Empezar Hoy es lunes el veintiocho de enero ¿Qué hay en un cuarto de baño? What is in a bathroom. Write 3 complete sentences. Use hay + item + room.
To talk about what you have to do use tener que + infinitive
Label the following bedroom objects in Spanish
ASI SE DICE, P. 82 Talking about being late or in a hurry.
¡Hola, buenos días! ¡Bienvenidos a la clase de español! Agenda: Doblar el papel para la a la campana. Hacer la a la campana 44. La bienvenida. Escribir.
Es como ayudas en casa Lo que necesitas hacer Algo que debes hacer
Repaso—Capítulo 2 Prueba mañana.
Las cosas en mi cuarto Capítulo 2 – 1. El objetivo:  SWBAT describe the contents of their rooms.  SWBAT use the possessive adjectives mi, tu and su,
Español I capítulo 2 tercer paso ¡Organízate!
Hacer ahora: Translate the sentences of #15, p.16 to English. 1. I need to buy a lot (many) posters for my room. 2. Dana wants to meet (get to know) some.
Treinta. Treinta y uno Cuarenta Cuarenta y cinco.
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
Telling Time and Talking About Time What do you need to “tell time”? A. Telling Time ¿Qué hora es?
¡Estoy atrasada! ¡Ya son las ocho menos dieciseis y tengo clase a las ocho menos cuarto!
09/11/20091 Capítulo 2: Primer Paso ¡Organízate!Gramática: 2 More Subject Pronouns Página 50.
Un cuento A story by you Un cuento por ______ (your name)
Español I Cap. 2A. To ask how many classes you have, ask: ¿Cuántas clases tienes? Answer: Tengo cuatro/cinco/nueve clases. To ask about s.o. schedule:
¿Qué hora es?/ What time is it? There are several useful phrases for talking about the current time.
Notas Sacen una hoja de papel y un lapiz. ¿De dónde es Mrs. Lassen? Yo soy de Idaho. Yo soy de Idaho.
Vocabulary I can identify vocabulary specific to talking about everyday activities. 2. I can identify how to ask about everyday activities and respond.
6 Y 7 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) How many beds are in your room? 2) There are many beds in my room. 3) How many lamps are in Lauren’s room?
Una Fiesta en Casa Señor Jackson. Objectives  Plan a Party  Talk about chores and responsibilities  Tell someone what to do  Say what you just did.
30/11/20091 Tercer Paso: Talking about what you need to do and want to do Página 56 Capítulo 2: ¡Organízate!
Indirect object pronouns. En el centro comercial o el mercado Vas de compras para comprar unos regalos para tu familia y tus amigos. Usa oraciones completas.
Más subjuntivo.
Español 1 Vocabulario 2A Primer Paso. Vocabulario 2 A, Primer Paso Talking about what you want and need.
Primer Paso: Así se dice p. 48.
Indirect Object Pronouns & Direct Object Pronouns Stinnett 2011.
We are going to learn… - What is in our schoolbag. - How to ask: Do you have a ….? - How to say: I have a ……
Describing what one has to / must / must not do Hay Que + Inifinitive Se Prohibe And Tener + Que + Infinitive.
HAZLOAHORA: 93.1 RADIO “AMOR” Knowledge you should bring to class: Conjugate the verb IR in all of its present tense forms. Pre-assessment: *You are a.
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
¡ORGANÍZATE! Unidad 2: Sección 3. ¿Qué necesitas hacer? Necesito hacer la tarea.
GUSTAR.
La Cama Los Libros La Planta Las Almohadas El Sofá La Silla El Escritorio La Alfombra El maquillaie La Cómoda La Ropa La radio La lámpara La revista El.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Grammar from Chapter 1.1 (What you covered last year)
¿Qué es tu ? el 10 de septiembre. Camina en la clase y habla con otros estudiantes. Necesitas hablar con 5 personas. Escribe la información en tu.
Describing the contents of your room Chapter 2.2.
C OMO ERES ? What are you like?. S OY MEANS I AM What are you like?
Vocabulario 6B.
Las cosas en mi cuarto Capítulo 2 – 1 El objetivo:  YWBAT describe the contents of your room.  YWBAT use the possessive adjectives mi, tu and su, mis,
Talking about the future IR + A+ INFINITIVE. To talk about what someone is or is not going to do (in the future), use the present tense form of IR with.
Saying what Someone Likes to Do Using gustar + infinitive Español 1 Unidad 3 Etapa 1.
Gustar = to like When do we use the verb gustar? We use the verb “gustar” to talk about what a person likes to do. How do I express what activities people.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Hagan ahora: (Do Now)
¡ROPA NUEVA!. I NEED SOME NEW CLOTHES!  How to say you need some new clothes.  Yo necesito ropa nueva.  (I need some new clothes)  Tú necesitas ropa.
Describing The Contents of Your Room Chapter 2.2.
1 El Verbo “IR” IR es el infinitivo En español IR significa “to go”
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
13 días en el semestre. * Given the activity, write a complete sentence using the preterite indicating where you could do this particular activity with.
Vocab Talking about chores.. Debes… Debes + verb in the infinitive= you should _____________________ Debes limpiar el baño.
Frases Importantes para la clase de español
Vocabulario de Capítulo 2:
Primer Paso: Así se dice p. 48.
Describing People and Things
YouTube - Yo Quiero Taco Bell
Talking about things you like, and explaining why
Talking About How You’re Feeling
Using Verbs to Talk About What You Like to Do
Spanish I To Ask What Others Have or Need To Respond
TENER = to have yo tengo “I have” tú tienes “you have” él, ella, usted tiene “he, she has” nosotros tenemos “we have”
Vocabulario 1a Talking about what you want to do
Talking about what you like to do
Ser: to be Ser: to be él tú ella yo es: he is es: she is ellos ellas
Transcripción de la presentación:

Talking about what you need to do Sra. Serrato

What you need to do Vocabulary

Organizar el cuarto

Hacer la tarea

Hacer la cama

Comprar un/una Comprar +un/una +object

Necesito ir a Necesito + ir + a +location

Necesito poner la ropa en el armario

Necesito encontrar dinero Necesito + encontrar + object

To ask what someone needs to do, ask: ¿Qué necesitas hacer?

To respond Necesito + what you need to do Necesito organizar el cuarto.

To ask what someone else needs to do ¿Qué necesita hacer + name? ¿Qué necesita hacer Paco?

To respond what he/she needs to do, say; Necesita + what he/she needs to do Necesita ir a la librería