El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La comida WALT: say what you eat for each meal of the day
Advertisements

Capítulo 3A Español 1. el DESAYUNO: BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
Ejercicio # 4 Conjugate: COMER BEBER.
La Comida: Food.
ALC 59 Hoy es miércoles el 29 de febrero 2012.
Hagan Ahora: ¿Qué te gusta comer? Extension: ¿Quién cocina en tu casa?
Me llamo ________ Clase 10N La fecha es el siete de febrero del 2013
Repaso de Unidad 3 Lección 1 Audience: A 7th grade Spanish class.
Hoy es martes. La fecha es el 8 de abril LA PREGUNTA: Traduce.  She loves to share.  We like tea.  They love the orange, the apple and the strawberries.
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
Capítulo 3A ¿Desayuno o almuerzo?. To talk about breakfast.
Copy the English Word and then write down the Spanish when it appears U3L1 VOCABULARY.
Hacer Ahora Write a sentence saying the day of the week and the date in Spanish. Translate into English. 1.A mí me encantan el desayuno y el almuerzo.
Encantar Complete the quiz on “encantar”. ¿Que es?.....
Meals UNIDAD 3 Lección 1 la bebida (color) el almuerzo (color) la cena (color) la comida compartir Clip Art la bebida el almuerzo la cena.
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
¿Sabes tú? El desayuno From the popular churros and hot chocolate in Spain to the pan dulce served in many countries, a wide variety of foods can be found.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
1.I eat salad for lunch. 2.The students drink soda for breakfast. 3.Mr. Edgar eats a ham and cheese sandwich and pizza for lunch. 4.You drink a lot of.
Presentación de vocabulario 3.1 Tema: Mi comida favorita Español 1 Pregunta escencial: How do I talk about my favorite foods?
To talk about breakfast 1. En el desayuno For breakfast 2. El cereal Cereal 3. El desayuno Breakfast 4. Los huevos Eggs 5. El pan Bread 6. El pan tostado.
Presentación de vocabulario 3.1 Tópico: Mi comida favorita Español 1 Pregunta escencial: How do I talk about my food and beverage preferences in Spanish?
Hoy es lunes. La fecha es el 31 de marzo La pregunta: Conjuguen. Compartir/ vosotros Beber/ nosotros Comer/ ella La tarea: Estudiar – el examen del capítulo.
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English  (hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
Warm up/ el 25 de octubre Describe a dinner you would have. List a meat, vegetable and another side item. Ejemplo: El bistec, la papa, y la ensalada. *
Unidad 3 Leccion 1 Vocabulario.
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 25 de marzo del 2014
En el desayuno: for breakfast El cereal Los huevos Los huevos fritos El pan (tostado) Los panqueques.
Me llamo ________ Clase 702 La fecha es el 20 de octubre del 2014
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Esponja 1A – Escribe la palabra de vocabulario en español
Capítulo 3A La Comida (Food) ¿Desayuno o almuerzo? Talk about foods and beverages for breakfast and lunch. Talk about likes and dislikes Express how often.
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
La Comida.
0 1 Capítulo 3A Tarjetas de vocabulario 2 Tema 3 La comida ¿Desayuno o almuerzo?
Unidad 3, Lección 1, página 159 Avancemos 1.
La comida miércoles, el 8 de octubre. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Repaso de ayer 2.Hablar sobre el vocabulario nuevo: a)la comida (yay!!!) 3.La tarea.
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English (Hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
Capítulo 3A Español 1. el DESAYUNO: BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
Hoy es jueves. La fecha es el 3 de abril LA PREGUNTA: Do you remember how to say that you like to do something? If not, reference p. 26 – 27 in the text.
Por: Señorita Siedah Holmes. The target of preference affects the verb of the sentence. PRIOR KNOWLEDGE ME GUSTA NO ME GUSTA.
UNIDAD 3, LECCIÓN 1 ESPAÑOL 1 Presentación de Vocabulario.
Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.
L O QUE COMO Level 1 Review. R EPASO : To make nouns plural: You usually add –s to words ending in a vowel. Por ejemplo: Manzana  Manzanas Taco  Tacos.
Día 57 Stem Changing Verb Conjugation. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section.
Quiero… vs. Me gustaría…
TPR - Acciones Tengo: 1.frío 2.calor 3.hambre 4.sed 5.suerte 6.pena 7.razón 8.sueño 9.ganas 10.prisa 11.miedo 12.éxito comparto comprendo cocino creo puedo.
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta6. La pizza 2.Los tomates7.
¡A comer!.  What do you eat for breakfast?  What do you eat for lunch?  I’m thirsty. What is there to drink?  ¿Qué tomas para el desayuno?  ¿Qué.
Español 2 22 de octubre de La Campana: Hoy es jueves el 22 de octubre de 2015 Escribe en español. 1. My mom wanted to eat a banana for breakfast.
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
Hoy es martes el 26 de enero Today is Tuesday, January 26. Get together in your groups and label the levels of food in the Pyramid. There should be 6 levels.
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 6 de noviembre del 2015 Propósito # 18: ¿Qué comes durante la cena? L.O: To learn food and meal vocabulary Actividad.
Essential Questions for Ch. 8.1 How can we discuss traditions and typical dishes in the Andean Region and compare them to our own culture? Why can’t words.
Unidad 3, Lección 1, página 159 Avancemos 1. INTERROGATIVE WORDS U3L1, p 140  ¿Cómo?= How?  ¿Cuál?= Which? Or What?  ¿Cuáles?= Which? Or What?
Instrucciones: In Spanish, and in English, there are some words that we usually use JUST in the singular or plural form. USING YOUR VOCAB 3-1, complete.
Capítulo 3A -ER & -IR verbs Scavenger Hunt. Directions: 1. Visit each poster (15 total) 2. Complete each sentence with the expression that BEST fits in.
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
Hoy es miercoles el 6 de enero
Hoy es miércoles el 18 de enero
Hoy es martes el 17 de enero
Hoy es _____, ____de noviembre
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
jueves, el 8 de diciembre LT: I will identify food vocabulary.
Transcripción de la presentación:

El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta comer el chocolate. 2.¿Te gusta pizza? 3.Ellos les gusta las uvas. (2 errors) Hoy es _____, ____de noviembre Tema: Gustar and foods

El pan integral

El cereal “chirios”

La sopa de pollo

La toronja

Las hamburguesas

Las chuletas de puerco

Los esparragos

El menudo rojo.

El menudo blanco

EL CHOCOLATE

EL TÉ CALIENTE

El té helado.

Work in groups of 2. Ask each other if you like the foods on the paper. ¿Te gusta/ te gustan?

Reflexion Write 3 food/beverage preferences that you and your partner have in common using the nosotros form A nosotros nos gusta/n… TAREA: Study and transfer notes from Blue study guide for open note quiz tomorrow

Think/Pair/Share: Ask a partner what they like to eat and drink for breakfast, lunch and dinner. El Desayuno:

El almuerzo

La cena

¿Qué te gusta comer para el desayuno/el almuerzo/la cena? Me gusta comer______ ¿Qué te gusta beber para el desayuno/el almuerzo/la cena? Me gusta beber_________

El café

El cereal

El huevo

El Pan

El jugo de naranja

La hamburguesa

La sopa

La manzana

Las bananas

El sándwich

¿ Te gusta el/la…? ¿Te gustan los/las? Me gusta el/la … Me gustan los/las…. Go around the room and ask other students if they like the food or beverage you have. Switch cards and ask another student. You need to interact with at least 6 other students.

Comparte con tu compañero Sí, me gusta.. ¿Te gusta?

¿ Te gusta(n)…? Me gusta(n)… Escucha

Me gusta la manzana. Me gustan las manzanas Me gusta Me gustan

Comparte con un compañero ¿ Te gustan…? Si me gustan…

¿ Qué te gusta comer para el desayuno y el almuerzo?

La Comida Vocab Practice Using the food vocabulary sheet, categorize foods under the row that best describes them

WRITE 3 NEW FOODS VOCABULARY WORDS YOU LEARNED TODAY TAREA: FOODS CATEGORY CHART Reflexión