¿Cómo es tu casa? Objective: To be able to give and understand descriptions about houses.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Cómo es tu casa? What’s your house like?.
Advertisements

Mi casa.
WALT By the end of the lesson you will be able to describe your school.
¿Cómo es tu casa? comfortable moderna old-antique fea enormous nueva
¿Dónde vivías cuando eras pequeño/a?
El plano de mi casa Objective: To be able to describe what rooms my house has.
STARTER: Elige el adjetivo correcto (Choose the correct adjective)
___________________ Mi casa es bonita
Nota Cultural  En España, locals and new comers go “piso hunting” when looking for a new place to live. This doesn’t mean floor hunting, but apartment.
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
Extended writing about your city
Copia y completa el texto
Unit 1.1B Vocabulary. Greeting others ¿Cómo está usted? – How are you? (formal) ¿Cómo estás? – How are you? (familiar) ¿Qué tal? – How is it going? Estoy…
2 minutos Vamos a hablar Busca a tu compañero # 1.
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
Light Bulb Languages/KWhitehead Éste no es mi monstruo porque mi monstruo tiene dos ojos.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN OR VILLAGE. WILF: TO BE ABLE TO GIVE A POSITIVE AND NEGATIVE OPINION ABOUT MY TOWN FOR LEVEL 3. TO ADD A JUSTIFICATION.
Mis asignaturas Goles: To revise school subjects Using some more interesting opinions Introducing negative forms.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
Nuestra Agencia Inmobiliaria (Our Estate Agency) D.T.C.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
¿Dónde vives? WALT: To be able to give and understand information about my home.
Las respuestas Match the Spanish to the English Hace buen tiempo It’s cloudy Hace mal tiempo The weather is good Está nublado It’s foggy Hay niebla The.
Match the English to the Spanish
El reglamento de la casa
Mi dormitorio My bedroom
What are they doing? Pupils complete jot thoughts in English – guess the lesson objective.
WILF 1- to write a detailed description of where you live & your house (step 2) WILF 2- to write a detailed description of where you live & your house.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
¿Cómo es tu casa?. Vivo en una casa Vivo en un piso.
Objectives: To say where I live To say what languages I speak
 What are some questions you could ask someone in Spanish about pastimes using the vocab and grammar we’ve learned so far this year?  Write down as many.
¿Dónde vives? ________ _______ _______ _______ _______ _______
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Trabajo de timbre  ¿Cuál es el quehacer que no te gusta o odias hacer como máximo en tu casa?  Odio (no me gusta) mucho en mi casa. a. pasar.
Unit 1.1 I can: I can greet others formally. Buenos días, ¿Cómo está usted? Buenas tardes, ¿Cómo está usted? Buenas noches ¿Cómo está usted?
Descifra las palabras Un estadio Un parque Una piscina Un puerto Un polideportivo Una catedral nU dsetioa Un rpeqau nUa iiacpns nU etpour Un doveplporiiot.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Para Empezar Label the picture
Fecha: ¿Cómo es tu ciudad? K. Q-Can I understand descriptions of different locations? Key Vocab Es- it is Hay- there is/ there are Tiene- it has.
My target is: To learn to describe where I live.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
El plano de mi casa Objective: To be able to describe what rooms my house has.
Apuntes el 11 de mayo Los adjetivos posesivos (possessive adjectives) mi, mis = my nuestro, nuestra, nuestros, nuestras = our tu, tus = your vuestro, vuestra,
Empareja el español y el inglés.
OBJ: giving an opinion To work at a Level 3 and above you must be able to express opinions in Spanish. Whenever you say or write something, try to use.
Can you match the country to the nationality?
¿Dónde vives? Where do you live?
If you won the lottery, what would you do?
NOMBRE/NAME___________________________________ Hoy es ____________ el _____________ de ___________ de 2016 (day) (date) (Month) La Agenda Objective/Objetivo:
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
Vámonos Write a sentence about the three people below and the chores they are doing. Use the present progressive (ej: Yo estoy lavando los platos) Ignacio.
Bellwork  Conjuguen estos verbos. (Conjugate…use all 6 forms and give meaning.  1. ayudar  2. leer  3. abrir.
El Plano de mi Casa El Plano de Mi Casa El Plano de Mi Casa Learning Objectives Learning Objectives To be able to name the rooms in your house By the.
This powerpoint can be found on the VLE: ‘Es dificil no creer en la televisión; ella ha invertido m á s tiempo que tú en educarnos” – Bart Simpson a.
Learning Objectives: To be able to discuss your timetable and say what lessons you have on which days and at what time To say what your favourite and.
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
¿Como Es Tu Ciudad? To be able to describe your town/city using
las de una afueras casa en en vivo Jakarta
en casa una afueras Vivo las a.
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
¿Te gusta tu casa? Do you like your house?
Hoy es lunes el veinte de noviembre
Mi casa WALT: to revise previous language in order to describe where you live 1- to write a detailed description of where you live & your house (level.
Hoy es jueves el quince de noviembre
Transcripción de la presentación:

¿Cómo es tu casa? Objective: To be able to give and understand descriptions about houses.

Para empezar… Extensión: 1) Vive en una casa alineada en la costa. Escribe 3 de tus propias frases como los ejemplos 1) Vive en una casa alineada en la costa. 2) Vivo en un barrio moderno. 3) Mi piso está en un bloque antiguo. 4) Vivimos en una granja en el campo. 5) Vivo en una granja en el campo. a) I live in a modern neighbourhood. b) We live in a farm in the country. c) He lives in a terraced house on the coast. d) I live in a farm in the country. e)My flat is in a old block. Match up phrases plus extension activity

Success Criteria * All will be able to recognise 8 adjectival expressions to describe someone’s home (AF1 & 3 L2) * All will be able to understand spoken descriptions of someone’s home (AF1 L3) * All will be able to give basic information about their own home (AF2 L2) * Some may be able to give information about their home using opinion phrases (AF2 L3) * Some could be able to understand more complex opinions about someone else’s home (AF3 L3/4)

¿Cómo es tu casa? ¡Hola! Me llamo Paz. ¡Bienvenidos al MTV Cribs en España! Vamos a ver unas casas esplendidas……

¿Cómo es tu casa? La casa es grande

¿Cómo es tu casa? La casa es pequeña

¿Cómo es tu casa? La casa es nueva

¿Cómo es tu casa? La casa es antigua

¿Cómo es tu casa? La casa es moderna

¿Cómo es tu casa? La casa es acogedora

¿Cómo es tu casa? La casa es bonita

La casa es de tres plantas ¿Cómo es tu casa? La casa es de tres plantas

¿Cómo es tu casa? Quick recap of phrases

¿Qué falta? What’s missing game

¿Qué falta? What’s missing game

¿Qué falta? What’s missing game

¿Qué falta? What’s missing game

¿Qué falta? What’s missing game

¿Qué falta? What’s missing game

¿Cómo es tu casa? Es grande Es pequeño/pequeña Es antiguo/antigua Es nuevo/nueva Es moderno/moderna Es acogedor/acogedora Vocab printout for students Es bonito/bonita Es de dos/tres plantas

¿Cómo es tu casa? Es grande Es pequeño/pequeña Es antiguo/antigua Es nuevo/nueva Es moderno/moderna Es acogedor/acogedora Vocab printout for students Es bonito/bonita Es de dos/tres plantas

¿Cómo es tu casa? Escucha las descripciones en MTV Cribs y apunta la información en inglés 1) 2) 3) 4) Big, 3 floors, 7 rooms, modern Small, old, 3 rooms, pretty Semi detached, 2 floors, 5 rooms, big (quite) big, 5 rooms, old

Success Criteria * All will be able to recognise 8 adjectival expressions to describe someone’s home (AF1 & 3 L2) * All will be able to understand spoken descriptions of someone’s home (AF1 L3) * All will be able to give basic information about their own home (AF2 L2) * Some may be able to give information about their home using opinion phrases (AF2 L3) * Some could be able to understand more complex opinions about someone else’s home (AF3 L3/4)

Me gusta mi casa porque es bonita. Exploit mas/fem with opinions Me gusta mi piso porque es moderno.

Estás el el programa de MTV Cribs. Haz la entrevista con tu pareja. ¿Cómo es tu casa? Mi casa es… Mi piso es… ¿Te gusta tu casa/tu piso? (No) me gusta mi casa/piso porque… Paired speaking activity; allow time for class feedback

Success Criteria * All will be able to recognise 8 adjectival expressions to describe someone’s home (AF1 & 3 L2) * All will be able to understand spoken descriptions of someone’s home (AF1 L3) * All will be able to give basic information about their own home (AF2 L2) * Some may be able to give information about their home using opinion phrases (AF2 L3) * Some could be able to understand more complex opinions about someone else’s home (AF3 L3/4)

Lee los textos y haz las actividades. AF3 L3-4 Vivo en las afueras. Mi barrio está en el este de la ciudad. Vivo en una casa adosada. Es moderna y muy cómoda. Es de tres plantas y tiene ocho habitaciones. Tiene jardín, terraza y garaje. Me gusta mucho porque es bonito. Shakira Vivo en un piso en un bloque de cinco plantas. Está en el centro de la ciudad. Es antiguo pero está reformado. Es bastante pequeño, tiene cuatro habitaciones pero es acogedor. No tiene garaje ni jardín pero tiene balcones. Me gusta porque es antiguo. Enrique

Lee los textos y haz las actividades. AF3 L3 Vivo en las afueras. Mi barrio está en el este de la ciudad. Vivo en una casa adosada. Es moderna y muy cómoda. Es de tres plantas y tiene ocho habitaciones. Tiene jardín, terraza y garaje. Me gusta mucho porque es bonito. Shakira Vivo en un piso en un bloque de cinco plantas. Está en el centro de la ciudad. Es antiguo pero está reformado. Es bastante pequeño, tiene cuatro habitaciones pero es acogedor. No tiene garaje ni jardín pero tiene balcones. Me gusta porque es antiguo. Enrique Double page print out

Lee los textos y haz las actividades. AF3 L3 Vivo en las afueras. Mi barrio está en el este de la ciudad. Vivo en una casa adosada. Es moderna y muy cómoda. Es de tres plantas y tiene ocho habitaciones. Tiene jardín, terraza y garaje. Me gusta mucho porque es bonito. Shakira Vivo en un piso en un bloque de cinco plantas. Está en el centro de la ciudad. Es antiguo pero está reformado. Es bastante pequeño, tiene cuatro habitaciones pero es acogedor. No tiene garaje ni jardín pero tiene balcones. Me gusta porque es antiguo. Enrique Double page print out

Shakira lives in the west of the city. She lives on a farm. Lee las descripciones de las casas de Shakira y Enrique. ¿Verdad o mentira? (√ o x) Shakira lives in the west of the city. She lives on a farm. Her house has three bedrooms. She likes her house because it is pretty. Enrique lives in the city centre. His flat is very small. Enrique’s flat has a garden. He does not like it because it is old. Find the Spanish for these words also; garden quite very rooms terrace garage

Shakira lives in the west of the city. She lives on a farm. Lee las descripciones de las casas de Shakira y Enrique. ¿Verdad o mentira? (√ o x) Shakira lives in the west of the city. She lives on a farm. Her house has three bedrooms. She likes her house because it is pretty. Enrique lives in the city centre. His flat is very small. Enrique’s flat has a garden. He does not like it because it is old. Find the Spanish for these words also; garden quite very rooms terrace garage jardín bastante muy habitaciones terraza garaje

Success Criteria * All will be able to recognise 8 adjectival expressions to describe someone’s home (AF1 & 3 L2) * All will be able to understand spoken descriptions of someone’s home (AF1 L3) * All will be able to give basic information about their own home (AF2 L2) * Some may be able to give information about their home using opinion phrases (AF2 L3) * Some could be able to understand more complex opinions about someone else’s home (AF3 L3/4)

DEBERES AF4 L3-4 Escribe una descripción de tu casa. Use the model below to help you write a description of your house. Change the words in brackets using the vocabulary from the past 2 lessons Vivo en (las afueras). (Mi barrio) está en (el este) de (la ciudad). Vivo en (una casa) (adosada). Es (moderna). Es de (tres) plantas. Tiene (ocho) habitaciones. Me gusta porque es (bonita) pero no me gusta porque es (pequeña).

DEBERES AF4 L3-4 Escribe una descripción de tu casa. Use the model below to help you write a description of your house. Change the words in brackets using the vocabulary from the past 2 lessons Vivo en (las afueras). (Mi barrio) está en (el este) de (la ciudad). Vivo en (una casa) (adosada). Es (moderna). Es de (tres) plantas. Tiene (ocho) habitaciones. Me gusta porque es (bonita) pero no me gusta porque es (pequeña).

DEBERES AF4 L3-4 Escribe una descripción de tu casa. Use the model below to help you write a description of your house. Change the words in brackets using the vocabulary from the past 2 lessons Vivo en (las afueras). (Mi barrio) está en (el este) de (la ciudad). Vivo en (una casa) (adosada). Es (moderna). Es de (tres) plantas. Tiene (ocho) habitaciones. Me gusta porque es (bonita) pero no me gusta porque es (pequeña).

¿Cómo es tu casa? 1 thing I have learnt this lesson 1 thing I think I have done well 1 thing I enjoyed 1 thing I need to work on next lesson Plenary; post it note feedback