E N C ASA C ON L A F AMILIA Capítulo 5 – Vocabulario y Gramática 1.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LOS VERBOS.
Advertisements

Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
CERRAR to close.
Práctica con el presente…. Ella almorzar almuerza.
Vocabulario Nuevo: La familia
5-1 gramática Stem-changing Verbs
Stem-Changing Verbs.
Stem Changing Verbs (BOOT VERBS) H. Márquez.
Stem-Changing Verbs e  ie e  i o  ue u  ue.
el 31 de enero/el primero de febrero
Las Descripciones Chapter 6. Cariñoso/a Ellos son cariñosos Ellos son cariñosos Mi mama _____carinoso/a. Mi mama _____carinoso/a.
Verbos de cambio radical o  ue u  ue
E SPAÑOL 1 C APÍTULO 5 V OCABULARIO 1 PG El abuelo La abuela.
mi abuela mi abuelo mi madre mi padre.
Create sentences with the following: 1. Familia/es/ grande/mi 2. Nuestros/son/rojos/lápices 3. Clase/fácil/tu/de/es/español 4. Sus/muy/no/libros/son/interesantes.
¿Sabes en 5 minutos? Completar p. 85 en el libro de práctica (morado)
Stem-Changers. What is a stem-changer? What is a stem-changer? ¿Pueden pensar en unos stem-changers? ¿Pueden pensar en unos stem-changers? ¿Qué es diferente?
Boot verbs … continued Capítulo 5.1. Boot verbs mean that something changes inside the boot on the verb chart.
Exprésate Capítulo 5. Primera Parte Describing people and family relationships.
La familia Capítulo 5 Vocabulario 5.1.
Español I Capítulo 5, vocabulario 1 La familia abueloabuela Papá MamáTíoTía YO hermanahermano PrimoPrima.
Los Verbos De Cambio Radical Stem-Changing Verbs (Shoe Verbs)
Talking about families
1.Yo/pensar 2.Tú/empezar 3.Él/entender 4.Nosotros/perder 5.Vosotros/querer 6.Ellos/merendar 1.pienso 2.empiezas 3.entiende 4.perdemos 5.queréis 6.meriendan.
Stem-Changing Verbs P. 27 Realidades 2 The stem of a verb is the part of the infinitive that is left after you drop the endings -ar, -er, or -ir. The.
4.2 Stem-changing verbs: e  ie, o  ue ANTE TODO  Stem-changing verbs deviate from the normal pattern of regular verbs.  In stem-changing verbs, the.
Exprésate Uno, Capítulo 5, Gramática ¿Quién está en mi cuarto? “Who is in my room?” SUBJECT PRONOUNS YO ( I ) NOSOTROS (WE: ALL BOYS / BOYS & GIRLS) NOSOTRAS.
Stem Changing Verbs: E-IE Spanish 1- Chapter 5. E-IE Some verbs show a vowel stem change from e to ie, such as empezar (to begin, to start), merendar.
C5v1 repaso- la familia. Los Simpsons O 1. El padre de Maggie es Homer. O 2. Los abuelos de Bart son Abraham, Mona, Clancy y Jackeline O 3. Mona y Abraham.
Español 1 S1C5L1. El pelo hair canosa Gray-haired.
STEM CHANGERS e->ie o->ue e->i (inside the boot)
Los verbos de cambios radicales Español II. How do you conjugate a regular present-tense verb? 1.Take off the -ar, -er, -ir 2.Now you have the stem 3.Find.
Stem- Changing Verbs HABLAR COMER HABLAR ASISTIR COMER ASISTIR
C5g1 repaso- las respuestas. Adjetivos Posesivos: 0 Mi:my (singular) 0 Mis:my (plural) 0 Tu:your (singular) 0 Tus:your (plural) 0 0 Su:his/her/your (f.)
Capítulo 5 Vocabulario 1 Describiendo a las Personas y las Relaciones Entre Familias Páginas
Poss adj.O-ueE-ie?Misc Question _______ (my) hermano.
Los verbos de cambio radical e→ie o→ue u→ue (Stem-changing Verbs/Boot Verbs) Repaso D.
S TEM - CHANGING VERBS E-IE O-UE E-I. W HAT IS A STEM ? First, let’s find out what a verb stem is!
Stem-Changing Verbs Capítulo 1A. almorzar (ue) almuerzo almuerzas almuerza almorzamos almorzáis almuerzan to have lunch.
habla de la familia __ la esposa de mi padre.
Level 1 Chp 5.1 Abuelo grandfather hair pelo.
Callado quiet. Canoso Gray-haired castaño Dark brown.
Los Verbos de Cambio Radical. Some verbs have a change in the stem when they are conjugated in certain forms of the present tense. These are called stem-changing.
La familia.
Vocabulario 5.1 Family Members. La abuela Grandmother/G randma.
Table of contents #3 Stem-Changing Verbs: e —» ie.
Stem Changing Verbs (o-ue) (e-ie) (e-i) (u-ue). o-ue.
L A FAMILIA C APÍTULO 5 – V OCABULARIO 1 E SPAÑOL 1.
Conjuga y traduce al inglés. ellas servir (e  i) ellas sirven = they serve.
THIS IS With Host... Your Vocabulario La Familia Possessive Adjectives Descripciones O-UE Stem- changers E-IE Stem- changers Random.
He has … I have … We have … You have …
BELLWORK Copy the DLT from the board! 1. What is the capital of Chile? 2. Chile has over 2,000 of these… 3. What can one find in El Parque Nacional San.
Español 1 Capitulo 5 Vocabulario 1 Pagina 187 Sustantivos el/la gato(a) los nietos el/la perro(a) el/la abuelo(a) la persona los abuelos el pelo el padre.
Stem-changing verbs: E  IE, *EI, O  UE and U  UE
1.(his) ____coche 2.(my)____padres 3.(our)____casa 4.(her)____sobrinos 5.(my)_____primos 6.(our) _____padre 1.su 2.mis 3.nuestra 4.sus 5.mis 6.nuestro.
En Español…: The stem of the verb is the part of the infinitive that is left after you drop the endings –ar,-er, or –ir. For example, the stem of almorzar.
The Present Tense of Stem-Changing Verbs: e  ie, e  i, o  ue
Spanish I.  e-ie  e-i  o-ue  u-ue 1) Drop the ending (- ar, -er, -ir) to find the stem 2) Find the closest vowel to the end 3) Remove that vowel.
Español 1 El 8 de Febrero Bienvenida al segundo semestre de ESPAÑOL 1 La AGENDA de HOY  Aprender el verbo IR + a  Practicar con el vocabulario.
¿Qué ves en la foto? ¿Qué hacen los muchachos en el parque? ¿Qué le gusta hacer a la muchacha? ¿Tienen hambre? ¿Tienen prisa? In this chapter you will.
Español 1 martes, el 7 de mayo TURN IN CORRECTIONS– last day.
Target: I can use the stem changing verbs: o-ue and e-ie correctly. Warm up: Rewrite the following letter in Spanish. April 6 th, Hi dad, How are.
Tarea diaria 5.5 – block 1 only Completa la tabla de conjugaciones. empezaralmorzarvolverentenderdormir Yo Mi amigo ella Las clases nosotros.
Hoy es miércoles, el 4 de mayo Por favor, completa las frases con las formas correctas del verbo jugar. 1. ¿Cuál deporte _____ tú? 2. Manuel y Mariela.
Español 1 viernes, el 3 de mayo TAREA: HW: p. 162 #7, 168 #9 TURN IN: corrections, p. 160 #5.
La familia. Los parientes Las mascotas Es un gato.
Stem changing verbs AKA... BOOT VERBS ¡Yo quiero Taco-Bell! U7L2_Jorgensen_TJMS.
Hoy es jueves, el 30 de abril. TAREA: página ciento sesenta y cinco - seis  actividades doce y catorce PRUEBA –vocab el viernes ¿Qué tiempo hace?
La familia. Los parientes Las mascotas Es un gato.
Verbos de cambio radical e  ie
Transcripción de la presentación:

E N C ASA C ON L A F AMILIA Capítulo 5 – Vocabulario y Gramática 1

1. G RANDPARENTS Los Abuelos

2. G RANDFATHER El Abuelo

3. G RANDMOTHER La Abuela

4. S IBLINGS Los Hermanos

5. B ROTHER El Hermano

6. S ISTER La Hermana

7. C HILDREN Los Hijos

8. S ON El Hijo

9. D AUGHTER La Hija

10. P ARENTS Los Padres

11. F ATHER El Padre

12. M OTHER La Madre

13. G RANDCHILDREN Los Nietos

14. G RANDSON El Nieto

15. G RANDDAUGHTER La Nieta

16. U NCLE El Tio

17. A UNT La Tia

18. C OUSIN ( BOY ) El Primo

19. C OUSIN (G IRL ) La Prima

20. N EPHEW El Sobrino

21. N IECE La Sobrina

22. C AT El Gato

23. D OG El Perro

24. E VERYBODY Todos

25. N OBODY Nadie

26. QUIET Callado

27. F AT Gordo

28. T HIN Delgado

29. S HORT Corto

30. L ONG Largo

31. D ARK B ROWN Castaño

32. B ROWN De color café

33. B LACK Negro

34. B LUE Azul (Azules)

36. G REEN Verde (Verdes)

37. G RAY -H AIRED Canoso

38. O LD Viejo

39. Y OUNG Joven

40. O LDER Mayor

41. Y OUNGER Menor

42. B LIND Ciego

43. D EAF Sordo

44. M ISCHIEVOUS Travieso

45. W HEELCHAIR Silla de ruedas

46. T O WEAR GLASSES Usar lentes

47. E YES Los Ojos

48. H AIR El Pelo

49. W HAT ’ S HE LIKE ? ¿Cómo es?

50. C ONJUGATE THE VERB SER

My Your His Her Our Your Their 51. P OSSESSIVE A DJECTIVES Remember to match the ending!

52. My book Mi Libro

53. His Notebook Su Cuaderno

54. Our backpacks Nuestras mochilas

55. Their pencils Sus lápices

To SLEEP 56. S TEM - CHANGING V ERBS DORMIR [ O - UE ]

57. He returns VOLVER [o-ue] Return Vuelve

58. I eat lunch ALMORZAR [o-ue] to eat lunch Almuerzo

59. They play JUGAR [u-ue] to play Juegan

60. It rains LLOVER [o-ue] to rain llueve

To begin 61. S TEM - CHANGING V ERBS EMPEZAR [ E - IE ]

61. He wants QUERER [e-ie] to want quiere

62. I understand ENTENDER [e-ie] to understand entiendo

63. We snack MERENDER [e-ie] to snack merendemos

64. They have TENER [e-ie] to have tienen

65. It starts EMPEZAR [e-ie] to start empieza