Canción México D.F., México Guatemala, Guatemala Tegucigalpa, Honduras San Salvador, El Salvador Managua, Nicaragua San José, Costa Rica Panamá, Panamá.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
11 once.
Advertisements

ALC 10 viernes el 16 de septiembre. Bienvendia • viernes el 16 de septiembre.
¡Los países y sus capitales!
Los números The numbers en español.
11 once.
ALC 32 Jueves el 11 de marzo.
Los números y el reloj omg.
Ahora Write out each equation in words, and solve = ? 7 – 1 = ?
Los números del 0 al 100 The numbers 0 to 100.
Cero.
Los números uno 2- dos 3- tres 4- cuatro 5- cinco 6- seis 7- siete 8-ocho.
Hoy es martes, el 13 de noviembre
Los paises hispanos y sus capitales
LAS CAPITALES América Central
Spanish Countries and Capitals All place names are to be capitalized.
The Numbers 0–100 (Los números del 0 al 100).
What uses could you give to numbers in Spanish? Think for one minute, and then brainstorm!!!!!
Los Números Maestra Diaz Northwoods Park Middle school year.
Chapter 1-Part 2 Vocabulary
Uno 1.
Los números del 0 al cero uno dos tres cuatro cinco 6 7 8
Geography of the Spanish Speaking World.
Los números De 0 (cero) a 100 (cien).
Los números 0-30 the numbers cero uno dos tres cuatro cinco.
1. Rojo y azul= 2. Rojo y amarillo= 3. Azul y amarillo= 4. Negro y blanco= 5. Rojo y blanco=
Copie las palabras: Los Números 0-20: Cero Siete Uno Ocho
Los números.
REPASO DE LOS NÚMEROS
Los países del Caribe, Centroamérica, América del sur
Los Números de 11 a 100 Unidad 1/Etapa 3.
Los países hispanohablantes
(to begin) Vocabulario Los números
El Mundo Hispano.
Páginas en sus libros de español.  1 uno11 once21 veintiuno  2 dos12 doce22 veintidós  3 tres13 trece23 veintitrés  4 cuatro14 catorce24 veinticuatro.
Uno 1.
DLT: I can identify numbers 0-31 in Spanish.. 00 11 22 33 44 55 66 77 88 99  10  Cero  Uno  Dos  Tres  Cuatro  Cinco  Seis.
LOS NÚMEROS.
Catorce 14. treinta y cuatro 34 cuarenta y siete 47.
Catorce 14.
Los Numeros.
Para Empezar Numbers p. 7 Cero 0 Uno 1 Dos 2 Tres 3.
{ Learning Objective Be able to recognise numbers 1 – 100 in Spanish and tell time.
Los números. Uno – 1 Dos – 2 Tres – 3 Cuatro – 4 Cinco – 5 Seis – 6 Siete – 7 Ocho – 8 Nueve – 9 Diez - 10.
NUMBERS
EL ALFABETO, LOS MANDATOS, LOS SALUDOS, LOS MAPAS, LA FECHA, EL TIEMPO Lección Preliminar.
El Mundo Hispano Spanish One ch.1 México y la América Central La América del Sur España Cuba La República Dominicana Puerto Rico Las Antillas Los Estados.
Hoy es el siete de octubre, es lunes. La pregunta: ¿Cómo se dice… en Español? La tarea: Unas hojas de práctica.
¡Los números!.
LOS NúMEROS Del 1 al 101.
Capital and Country Review Spanish 1. I will give the country…. The next slide will have the capital….
Los números The numbers. 0 to 10  1 uno  2 dos  3 tres  4 cuatro  5 cinco  6 seis  7 siete  8 ocho  9 nueve  10 diez.
Cuba La Habana* 1. La República Dominicana *Santo Domingo 2.
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Los países hispanos.
Un repaso Pues, ¿cómo se dice los números en español? So, how do you say the numbers in Spanish? En sus cuadernos, write the numbers as high as you.
Numbers ¿Qué número es?.
Los Números Hasta Adapted from Spanish4Teachers.org MVF.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
Los Mapas y Los Números Para Empezar. Directions You will visit map posters hanging on the walls. Your job is to write out the number (spelled correctly!)
Uno 1 Dos 2 Tres 3 Cuatro 4 Cinco 5 Seis 6 Siete 7.
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
Los Números.
Los números
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Los Numeros
Los Números p. 7.
Los Números de 30 a 100 Notes #11 2/23/2019 Notes #11 2/23/2019
Hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many.
¿Cuántos años tienes? ©VanesaDormi2015.
Transcripción de la presentación:

Canción México D.F., México Guatemala, Guatemala Tegucigalpa, Honduras San Salvador, El Salvador Managua, Nicaragua San José, Costa Rica Panamá, Panamá La Habana, Cuba Santo Domingo, República Dominicana San Juan, Puerto Rico atch?v=fAupLjNTae0

Canción Caracas, Venezuela Bogotá, Colombia Quito, Ecuador Lima, Perú La Paz, Bolivia Asunción, Paraguay Santiago, Chile Buenos Aires, Argentina Montevideo, Uruguay atch?v=Nw1H8aIhKNk

Plan  1) Repaso y práctica: Geografía  2) Números aztecas  3) Lección: Números en español  4) Práctica en grupos  5) Juego: “El precio es correcto”  6) Estaciones  7) ¿Juego: Contar?  8) Billete de salir

GEOGRAFÍA 15 minutos

Mini-prueba

Objetivo  I will be able to interpret and begin to produce numbers (0- 100) in Spanish.  I can tell someone the day, date, and time.  I can tell someone when my birthday is.  I can describe current weather conditions.  I can describe at least one holiday celebrated in a Spanish-speaking country.  I can compare numbers in English and Spanish. When can you use numbers in the real world? Why might is be important to know Spanish numbers? Based on the Spanish alphabet, greetings, colors, and shapes, what can you predict about Spanish numbers in relation to English ones? Tic-Tac-Toe

Plan  1) Repaso y práctica: Geografía  2) Números aztecas  3) Lección: Números en español  4) Práctica en grupos  5) Juego: “El precio es correcto”  6) Estaciones  7) ¿Juego: Contar?  8) Billete de salir

NÚMEROS EN MÉXICO ANCIANO Los aztecas Imagine that you are developing your own numerical system… What symbols/text/words would use for the numbers?

Objetivo  I will be able to interpret and begin to produce numbers (0- 100) in Spanish.  I can tell someone the day, date, and time.  I can tell someone when my birthday is.  I can describe current weather conditions.  I can describe at least one holiday celebrated in a Spanish-speaking country.  I can compare numbers in English and Spanish. When can you use numbers in the real world? Why might is be important to know Spanish numbers? Based on the Spanish alphabet, greetings, colors, and shapes, what can you predict about Spanish numbers in relation to English ones? Tic-Tac-Toe

How does one report on current conditions such as the date, time, and weather? Pregunta esencial

Estándares  1. Communicate in a language other than English.  2. Gain knowledge & understanding of other cultures.  3. Connect with other disciplines & acquire information.  4. Develop insight into the nature of language & culture (comparing).  5. Participate in multicultural communities & global societies.

Plan  1) Repaso y práctica: Geografía  2) Números aztecas  3) Lección: Números en español  4) Práctica en grupos  5) Juego: “El precio es correcto”  6) Estaciones  7) ¿Juego: Contar?  8) Billete de salir

LOS NÚMEROS EN ESPAÑOL

Vamos a contar 0- cero 1 – uno6 - seis 2 - dos7 - siete 3 - tres8 - ocho 4 - cuatro9 - nueve 5 - cinco10 - diez What do you already know about pronunciation…Think about it before trying it.

Vamos a contar 11 - once16 - dieciséis 12 - doce17 - diecisiete 13 - trece18 - dieciocho 14 - catorce19 - diecinueve 15 - quince20 - veinte

Vamos a contar 21-veintiuno o veinte y uno 22-veintidós o veinte y dos 23-veintitrés o veinte y tres 24 -veinticuatro o veinte y cuatro 25-veinticinco o veinte y cinco

Vamos a contar 26 -veintiséis o veinte y seis 27-veintisiete o veinte y siete 28 -veintiocho o veinte y ocho 29 -veintinueve o veinte y nueve 30 -treinta

Vamos a contar 31- treinta y uno 32- treinta y dos 33- treinta y tres 34- treinta y cuatro 35- treinta y cinco 36- treinta y seis 37- treinta y siete 38- treinta y ocho 39- treinta y nueve 40-cuarenta What pattern do you notice? 10s + y + 1s # + y + #

Vamos a contar  30 - treinta  40 - cuarenta  50 - cincuenta  60 – sesenta  70 – setenta  80 – ochenta  90 - noventa  cien

Can you predict how we will say…?  76

¿CÓMO COMPARAN LOS NÚMEROS EN INGLÉS Y ESPAÑOL?

Objetivo  I will be able to interpret and begin to produce numbers (0- 100) in Spanish.  I can tell someone the day, date, and time.  I can tell someone when my birthday is.  I can describe current weather conditions.  I can describe at least one holiday celebrated in a Spanish-speaking country.  I can compare numbers in English and Spanish.

Estandares  1. Communicate in a language other than English.  2. Gain knowledge & understanding of other cultures.  3. Connect with other disciplines & acquire information.  4. Develop insight into the nature of language & culture (comparing).  5. Participate in multicultural communities & global societies.

Plan  1) Repaso y práctica: Geografía  2) Números aztecas  3) Lección: Números en español  4) Práctica en grupos   5) Juego: “El precio es correcto”  6) Estaciones  7) ¿Juego: Contar?  8) Billete de salir

VAMOS A PRACTICAR Escriban las respuestas -Captain: Keep everyone on task -Supplies getters: Get supplies and Spell Checker -Scribe: Write for the group -Awsom-o-tror: Form/Pattern-checker

TRES 3

DIEZ 10

QUINCE 15

VEINTE Y SEIS 26

TREINTA Y CUATRO 34

CINCUENTA Y NUEVE 59

45 cuarenta y cinco

33 treinta y tres

78 setenta y ocho

100 cien

RESUMEN

Objetivo  I will be able to interpret and begin to produce numbers (0- 100) in Spanish.  I can tell someone the day, date, and time.  I can tell someone when my birthday is.  I can describe current weather conditions.  I can describe at least one holiday celebrated in a Spanish-speaking country.  I can compare numbers in English and Spanish.

Estandares  1. Communicate in a language other than English.  2. Gain knowledge & understanding of other cultures.  3. Connect with other disciplines & acquire information.  4. Develop insight into the nature of language & culture (comparing).  5. Participate in multicultural communities & global societies.

JUEGO: EL PRECIO ES CORRECTO “Hot Holiday Toys 2012”

¿Cuánto cuesta?

 Cuesta $12,99. What generalization can you make about commas and periods in numerals in Spanish?

¿Cuánto cuesta?

Cuesta $54,00.

¿Cuánto cuesta?

Cuesta $74,99.

¿Cuánto cuesta?

Cuesta $39,97.

¿Cuánto cuesta?

Cuesta $99,00.

¿PREGUNTAS? ¿DUDAS?

Estaciones  1) Tic-Tac-Toe  Grupos de dos  Di (say) el número antes de (before) escribir X o O  2) Las matemáticas  Individual  Lean y escriban las palabras enteras (entire words)  3) Hacer un flipchart  Individual  Usen papel colorado para hacer una manualidad para estudiar

RESUMEN

Objetivo  I will be able to interpret and begin to produce numbers (0- 100) in Spanish.  I can tell someone the day, date, and time.  I can tell someone when my birthday is.  I can describe current weather conditions.  I can describe at least one holiday celebrated in a Spanish-speaking country.  I can compare numbers in English and Spanish.

Estándares  1. Communicate in a language other than English.  2. Gain knowledge & understanding of other cultures.  3. Connect with other disciplines & acquire information.  4. Develop insight into the nature of language & culture (comparing).  5. Participate in multicultural communities & global societies.

Plan  1) Repaso y práctica: Geografía  2) Números aztecas  3) Lección: Números en español  4) Práctica en grupos  5) Juego: “El precio es correcto”  6) Estaciones   7) ¿Juego: Contar?  8) Billete de salir

VAMOS A CONTAR 2 grupos- sillas rojas vs. sillas azules

Walk Around the Room  How do you think we might ask for someone’s phone number in Spanish?  ¿Cúal es tu número telefónico?  Mi número telefónico es…

BILLETE DE SALIR