Learning to learn network for low skilled senior learners UNA SOCIEDAD DE APRENDIZAJE PERMANENTE Learning to Learn Training El aprendizaje permanente como.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Una sociedad de educación permanente
Advertisements

Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
Vocabulary 7-2 sp. 3 VC Making an apology, Problems and solutions, and Describing an ideal relationship.
DE LUCHA CONTRA EL RACISMO Y LA XENOFOBIA EN MADRID
Las Palabras Interrogativas
In Lección 2, you learned how to form the present tense of regular -ar verbs. You also learned about the importance of verb forms, which change to show.
Saber vs. Conocer To Know.
Learning to Learn Training
¡Diferentes estilos de aprendizaje!
Learning to learn network for low skilled senior learners ME GUSTA APRENDER, PERO... CUÁL ES MI ESTILO? Learning to Learn Training Aprender en cualquier.
UNA SOCIEDAD DE EDUCACIÓN PERMANENTE
Learning to learn network for low skilled senior learners Una sociedad de educación permanente Learning to Learn Training ¿Qué ganamos? Developed with.
Learning to learn network for low skilled senior learners ¿ESTUDIANTE? SÍ, LO SOY! Learning to Learn Training Developed with the support of the EU Leonardo.
CONOCER MI APTITUD Y ACTITUD PARA EL APRENDIZAJE
Learning to learn network for low skilled senior learners UNA SOCIEDAD DE APRENDIZAJE PERMANENTE Learning to Learn Training Aprendizaje sin fronteras Developed.
Learning to learn network for low skilled senior learners Una sociedad de educación permanente Learning to Learn Training Aprendizaje en el SXXI Developed.
Capítulo 2B Los verbos después de las preposiciones
Capítulo 5 Nuestras leyendas
Objetivos to learn how to describe 11 chores to play brain gym to ask each other what chores you have to do and what you think of them to begin a dramatic.
Objetivos 1)to revise basic foods 2)To revise how to use the verb gustar 3) to learn 13 items you might have for breakfast 4) To learn how to say what.
Hace+time expressions
Subjunctive and Indefinite Entities Capítulo 13. The subjunctive with indefinite entities Adjectival clauses are used when an idea cannot be expressed.
La entrevista Mosaicos, pp. 325, 355. After her positive experience at the job fair, Malena has decided to go for an interview for a position in perfume.
Centro Cultural Costarricense Norteamericano Academic Department New Policy about Absences & Tardiness.
You’ve already learned how to use interrogative words and phrases
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Indefinite words refer to people and things that are not specific, for example, someone.
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
Negative words deny the existence of people and things or contradict statements, for instance, no one or nothing. Spanish negative words have corresponding.
Time Expression with Hacer
Comparatives Page 53 Realidades 2.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved The past perfect indicative (el pretérito pluscuamperfecto de indicativo) is used to.
Las terminaciones: los verbos –er/-ir
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Los interrogativos.
Más usos del subjuntivo: * We have already learned that the subjunctive is used after impersonal expressions. * A second use of the subjunctive is with.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Negative words deny the existence of people and things or contradict statements, for.
Los interrogativos.
Si (If) clauses describe a condition or event upon which another condition or event depends. Sentences with si clauses consist of a si clause and a main.
¿Eres una razón, una estación o toda una vida????.
Virtues for ADMI 3405 Fall Trust Being trustworthy is about being honest, respectful, and prudent. Defect: arrogant, liar, selfish Excess: too much.
Por qué te preocupas sin motivo? A quien temes sin razón? Quien te podría matar? El alma no nace, ni muere. Cualquier cosa que pase, pasará por tu.
Cuando no te queda nada más que Dios,
Seneca eterno Fotos: Butchart gardens La vida es como una leyenda: No importa que sea larga, sino que esté bien narrada.
Moraleja médico v/s profesor
Affirmative and Negative Words Affirmative / Negative Words When you want to talk about an indefinite or negative situation you use affirmative and negative.
Trabajo realizado por el alumnado y las familias del CEIP Salvador Manrique de Lara This work has been done by the students and the families of CEIP Salvador.
Original text in Spanish, unkown author. English translation by Luis Prada, Editor and Publisher of Brother Veritus Website, A New Humanity.
Contrast between the Perfect and Simple Past Pretérito Perfecto ~ Nos referimos a un evento pasado que ha ocurrido en el período de tiempo en el que.
ISLA (Immersion for Spanish Language Acquisition) is a 501 (c)(3) nonprofit organization that provides a safe and nurturing environment for native Spanish.
Dual Language Immersion Immersión de Lenguage Dual Title III Office Tulsa Public Schools August 2013.
Español II Srta. Forgue El 11 de abril de La clase de hoy El 11 de abril Ahora mismo: Mirar el tutorial de 7.1 Repaso: Corregir INTÉNTALO en la.
para desarrolladores Minimizar el cambio Concentrarse en estabilidad, confiabilidad y rendimiento. Ayudar a mejorar la productividad Reducir la curva.
LA SOCIEDAD CONECTADA EL lugar de trabajo del futuro.
Las preguntas de “Jeopardy”. ¡vamos a jugar! Hoy es jueves. Es el doce de enero del 2012 Hace frío, Está lloviendo. ¿Cómo expresamos dónde están las.
Curso del Reveal Recursos Humanos y Gestión de Voluntariado. Nivel Avanzado This project has been funded with support from the European Commission. This.
Chapter 1 B Grammar Neg. and Affirmative Expressions And DOP and IOP-Present Tense.
-GO Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
¿Qué? is used to ask for a definition or explanation. ¿Qué es el flan?
Department of Modern Languages. Gramática nueva.
Expresiones afirmativas y negativas
¿Qué haces después de las clases? (2 cosas). Compare using más/menos…que.
EMPORT Mejorando la empleabilidad de los ciudadanos europeos.
Módulo B Aspectos legales This project has been funded with support from the European Commission under the Lifelong Learning Programme. This publication.
This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot.
This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot.
Buen y Mal diseño en las REDES SOCIALES
Fondo Formación Euskadi S.L.L
Singular Conjugations
Identificación de las aptitudes profesionales entre la población migrante. Herramientas audiovisuales With the support of the Erasmus+ programme of the.
Transcripción de la presentación:

learning to learn network for low skilled senior learners UNA SOCIEDAD DE APRENDIZAJE PERMANENTE Learning to Learn Training El aprendizaje permanente como un viaje Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

learning to learn network for low skilled senior learners Al finalizar esta unidad habrás aprendido… Por qué es necesario aprender Cuántas cosas nuevas aprendes a lo largo de tu vida

learning to learn network for low skilled senior learners Pregunta Los chinos dicen que es un tesoro quien continúa su aprendizaje siempre. Los rusos dicen qeu si no añades nada a esto, entonces lo pierdes Los antiguos romanos decían que es poder Los árabes que te conviertes en inmortal Los griedos que nunca eres demasiado viejo para ello ¿Qué es esto?

learning to learn network for low skilled senior learners ¡Solución! Y esto es lo que hacemos siempre: vamos más lejos de lo que sabemos, adquirimos nuevas habilidades y nos adaptamos a nuestras circunstancias Aprender significa avanzar y encontrar un camino avanzar y encontrar un camino

learning to learn network for low skilled senior learners ¿Por qué necesitamos aprender? Algunas personas aprenden para tener un trabajo; otros para ganar más y otros, incluso, por diversión. Pero todos aprendemos para la vida. Nuestra vida es la que hace que el viaje sea tan largo, excitante, en contiuo cambio Aprendemos de la vida y en la vida