Salsa – Episodio 6: Too Many Cooks Vocabulario. For use at home: You may want to print out the powerpoint slides on cardstock to create vocabulary flashcards.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Advertisements

ALC 59 Hoy es miércoles el 29 de febrero 2012.
Práctica: Copia y responde en frases completas a estas preguntas
Spanish II Week 5. Para Pensar 9/6 Actividad 5 en pagina R3.
El calendario 20 puntos. For each calendar date (box) you will write out in Spanish the answer the the question “¿Cuál es la fecha de hoy?” –Ejemplo:
Practice rhyming words with your child. Use holiday words: bell, tell; tree, knee, light, night, etc. 18 Create a first aid kit with.
flashcards Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2. Click to move on to the next flashcard. 3. Look at the.
Los quehaceres. Activating prior knowledge: SCATTERGORIES En la casa Adjetivos Quehaceres En el dormitorio Quehaceres En la cocina Quehaceres Fuera de.
¿Qué hora es? To ask what time is it in Spanish, we say… ¿Qué hora es?
Instructions for using this template. Click on the point value you want and say the name of the food shown. Once you’ve gotten to the answer, click the.
¿Sabes tú? El desayuno From the popular churros and hot chocolate in Spain to the pan dulce served in many countries, a wide variety of foods can be found.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
¿Qué quieres beber?. Qué vamos a hacer? Nuestros objetivos To be able to order a hot or cold drink To ask other people what they would like to drink Al.
El calentamiento ORAL  Hoy, vamos a hablar sobre las ocasiones especiales.  ¿Cuales son algunas ocasiones especiales en inglés?  Por ejemplo – a birthday.
La familia.
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #6-10 – September 2013 Capítulo 1: Lectura extra ● Jugar y Tocar Fill out the “what happened in the READING.
Calentamiento Contesta las preguntas en oraciones completas
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
ALC 93 Miércoles el 9 de febrero You need an orange book.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
7de octubre de Escribe una descripción de la comida por cada pictura. Escribe en el pasado o el presente. Mi mamá/usualmente/comer/el desayuno Yo/
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Esponja 1A – Escribe la palabra de vocabulario en español
Unidad 2.2 You use interrogative words (who, what, where, and so on) to ask questions.
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #6-10 – September 2013 Capítulo 1: Lectura extra ● Jugar y Tocar Write down the NEW VOCABULARY in your “vocabulario.
+. + Haga Ahora el 1 de octubre Get out your flashcards! Write 4 sentences with the words for your Vocabulary 2B Quiz! (2 nd half of vocab)
¿Qué vas a hacer en el futuro?
D O N OW Rewrite the following sentences in the command form. 1. Tú escuchas. 2. Tú escribes. 3. Tú abres la puerta. 4. Tú sacas una buena nota. 5. Tú.
Capítulo 3A Práctica de Verbos –er/-ir. Instruciones: 1) Work alone or in groups of 2. No more!! 2) Visit slides hanging in hallway with your partner.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #1-5 – August- September 2013 Capítulo 1: Lectura 1 ● El cuento del gato Warm-Up In your carpeta fill out.
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English (Hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
Antes de empezar Direct Object Pronouns When an infinitive follows a conjugated verb, the DOP can either be placed BEFORE the conjugated verb or ATTACHED.
I Can Use My Words Scripted Story Tips For tips and guidelines about “Scripted Stories”, please begin by reading “Scripted Stories for Social Situations.
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
ALC 58 traducir Hoy es lunes el 27 de febrero Debajo 2.Encima 3.A la izquierda de 4.A la derecha de 5.Centro 6.Delante de 7.Detrás de.
El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
ALC 59 match Hoy es miércoles el 29 de febrero Liquidación Ganga Regatear Precio Color Bargain/deal/sale Price Clearance Color To bargain.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Lauren Kelly.  To learn how to ask someone’s name and how to give someone your name.  We will also learn a little bit about the difference between the.
ALC 69 Hoy es miércoles el 28 de marzo de Escribe en español e inglés 1.With me 2.With you 3.Hey! 4.I’m sorry. 5.I have to study. 6.What a shame!
Verb: is the action of the sentence. Direct Object: receives the action of the verb.
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
REPASEMOS LA TAREA From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
How to modify a noun with another noun. How do we do that? De.
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
Mrs. McClearn’s Spanish 1 Class South American Cuisine.
Capítulo 3A Práctica de Verbos –er/-ir. Instruciones: 1) Work alone or in groups of 2. No more!! 2) Visit slides hanging in hallway with your partner.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
To insert this design into another PowerPoint presentation, highlight the image, then under the Home tab in your PowerPoint ribbon, click on Copy. Now.
BONUS IDEAS (¡Upload en el sitio de clase!)
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
Gustar with clarifiers.
Proyecto de vocabulario de la ciudad
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Agenda -Warm up: Tell me the times… -Note-taking: Adjectives (Cont
Saquen la hoja de práctica
¿Qué te gusta más? What do you prefer?
Transcripción de la presentación:

Salsa – Episodio 6: Too Many Cooks Vocabulario

For use at home: You may want to print out the powerpoint slides on cardstock to create vocabulary flashcards for your child to practice at home. You can print out slides in the form of “handouts” under the option “print what”. Then print 2 – 4 slides per page. If you print two copies of each slide your child can play memory/concentration games. You can even ask your child to tell you the story in Spanish or Spanglish using the flashcards.

el chocolate

el azúcar

la leche

la canela

las tazas

la manzana

las bananas / los plátanos

las uvas

el zapato

el perro

la niña

el ratoncito

el armadillo

el oso

Los ingredientes para preparar el chocolate caliente: 5 barras de chocolate5 cucharadas de azúcar5 tazas de lecheun poco de canela