Eid.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Salir/DOP.
Advertisements

A mí me gusta mucho. me gusta mucho: esquiar y nadar me gusta tocar el piano no me gusta nada ni trabajar ni dibujar A mí
APUNTES #2 Irregular tú Commands
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
Josh Lisi. LOLOS LALAS M F SP Direct Object Pronouns tell who or what receives the action of the verb. Direct-object Pronouns take the place of direct.
Preparar La Comida.
Por: Noah St.Onge-Colwell & Igor Vinat. Vocabluraio Tasa- Measure Cucharita- Tea spoon Cucharada- Table spoon Litro- Liter El Aceite- Oil La Sal- Salt.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index MURPHY.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
Hello from St Lukes, Hertfordshire, England Year 8 show you how to make a Christmas Yule Log Demostración del año 8 usted cómo hacer que un torta chocolate.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
SABER AND CONOCER Both mean to know. Irregular in the first person yo. Saber: sé Conocer: conozco Saber: *To express knowledge of facts or pieces of information.
Singular Definite Articles
¿Cuánto? or mucho Kaylor Productions. For this review you will need a piece of paper and a pencil. Read the English word or phrase. Write down the Spanish.
H OW TO MAKE A PANCAKE. Cómo hacer tortitas. Pulsad el botón para avanzar en las diapositivas.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Los verbos reflexivos Objective:
ALC 49 Hoy es miércoles el 5 de febrero, Emparejar 1.Amargo 2.Azucar 3.Dulce 4.Harina 5.Picante 6.Pimiento 7.Sal Flour Pepper Salt Sour Spicy Sugar.
Los verbos reflexivos Capítulo To say that people do something to or for themselves, you use reflexive verbs 2. You know that a verb is reflexive.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Los días de la semana Days of the week Notes #13.
Para empezar… Contesta en español, en oraciones completas:
 2 chicken breast  4 full carrots  1 can of diced pineapples  4 table spoons of butter  2 cups of ketchup  1 ½ cups of brown sugar  4 cups of.
p. 41 Avancemos 2 Direct Object Pronouns Direct Objects Diagram each part of these English sentences: I want that skirt. I bought some shoes. What is.
Regular Formal commands (affirmative AND negative) 1.Start with the form of the verb 2.Drop the 3. Then put on the -ar verbs -er/-ir verbs Ud. Uds.
GUSTAR. RULE 1 If you are going to include the person’s name specifically- you must include “a” before the name Ex: A Sra. Firestone le gusta/gustan__________.
 To describe people doing things for themselves  Must use reflexive pronouns with the verbs.  If there is not a pronoun with the verb, then the person.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Empecemos: Tell your friend to do the following… 1.Set the table 2.Wash the clothes 3.Vacuum 4.Sweep the floor 5.Clean the mirror.
SABER VS. CONOCER Telling what and whom you know.
The preterite of –ar verbs. To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. To form the preterite tense of a regular.
Vocabluraio Tasa- Measure Cucharita- Tea spoon Cucharada- Table spoon Litro- Liter El Aceite- Oil La Sal- Salt La pimienta- pepper El Azucar- sugar El.
A direct object is the person/object that directly receives the action of the verb.
¿Qué hora es? What time is it? ¿Cómo decimos la hora en español?  Es la _______. Es is use for 1 o’clock only.  Son las ______. Son is used with all.
I can Tell time in Spanish: Avancemos 2.2 Jorgensen.
Telling time in Spanish: index. In order to ask the time in Spanish you need to say: ¿Qué hora es? index.
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
El calendario y la fecha. el lunesel martesel miércoles el juevesel viernes el sábadoel domingo  days of the week are not capitalized  all days are.
Pronombres de Objeto directo
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
REFLEXIVE VERBS IN SPANISH Pregunta esencial: How do I use relfexive verbs with their pronouns to talk about what people do for themselves.
¡Buenos Dias! Hoy es el 12 de septiembre Ahorita/Do Now: Copy the vocab word into your vocab section Take out your homework Paper from your “notas (notes)”
Verb: is the action of the sentence. Direct Object: receives the action of the verb.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
Churros y Chocolate Capítulo 3A, página 140. Churros y Chocolate En España En México.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Los Verbos Reflexivos. To say that people do something for themselves, you use reflexive verbs. You know the verb is reflexive if its infinitive form.
REFLEXIVE VERBS TALKING ABOUT DAILY ROUTINE. You know a verb is reflexive if… It ends in – “SE” Ej: lavarse, despertarse, secarse, cepillarse etc The.
 Vivían en México central y el sur  Creían en sacrificio humano  Una sistema de agricultura muy avanzada  Los juegos eran muy importantes  Participaban.
Llena (fill in) los espacios con las cosas que necesitas. 1.Yo necesito _____________ para arreglarme el pelo. 2.Yo necesito _____________ para lavarme.
Calentamiento Hoy es viernes, el 22 de febrero What are comparatives and superlatives? Give an example. – She is taller than her brother. (comparative)
Jugar – to play. Jugar - to play Jugar is the verb used when discussing playing games and playing a sport. It is a stem-changing verb. This means that.
we need the ingredients for chocolate cake. INGREDIENTS 2 cups sugar 1/2 cup cocoa 1 cup milk 3 eggs 1 teaspoon salt 2 teaspoons vanilla extract.
Direct Object Pronouns
Churros y Chocolate Capítulo 3A, página 140.
Jueves, el 22 de septiembre
First Grade Dual High Frequency Words
Objetivo: to state how often we do things.
Direct Object/Pronouns
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Requirements for Power Point page:
Telling time in Spanish:
Page 109 – AVSR 1 Chapter 3 – Realidades 3
Telling time in Spanish:
Poster project.
My Project Pan of yuca with nutella. Pan de yuca Manabí icon In Ecuador, starch or cassava breads are considered to originate in the province of Manabí.
Transcripción de la presentación:

Eid

Pilares Creencia en Dios es Un(1) Todos los dias oracion Ayudar los necesitados Ayuno un mes Ir a Makkah por personas quien poder; hajj.

Similitudes No tenemos muchos deferencias en los tres popular religion en mundo Judaismo, Cristianismo, and Islam Musulmánes creen que Mohammad es el messenger por Dios y el Jesus quien es llamado Isa; un profeta. http://www.youtube.com/watch?v=WCe4bOlBE1k

Contribuciones Y Influencia La religión Islámica contribuida mucho a la cultura de mucho gente. La religion tenia una influencia muy grande en los ciencias religiosas y filosóficas. Los musulmanes encontraron muchos constolatins, y dieron mucho a la astronomía. Muchos nombres del constolation todavía se saben hoy Muchos artes fueron influenciados para él, como la literatura y configuración. Mucha gente rica se rodeó con los poetas sabios y respetados porque poetria era una forma de literatura muy respejado. Musulmanes usadas leyes muy temprano, y eran unos de los primeros para utilizar.

De Eid Al Eid

Jabukovača For Jufke 30 kg flour 1 egg 1 spoon of oil Expand it on the table. Cut it into parts and leave it a little to dry while you prepare for nadjev. Wash the apples and prepare the other ingrediants. When you split the Jufke, place a little tirita, apples, sugar, raisins, nuts, and cinnamon in the middle. Spray the pan with butter before use. Curl the jufke on a tablecloth, then cut the larger pieces into smaller ones, and lay them in the pan. Add spices or other ingreedients if wish. a little salt For Nadjev 1 kg sour apples 10 dkg butter 7-8 dkg and tirita crumbs 10 dgk raisins 10 dkg all of the above jufke create