LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… discuss/write about our lifestyles and preferences, especially pertaining to our health, and.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
A Ver Si Recuerdas Tema 7-A P. 344 el almuerzo lunch.
Advertisements

Chapter 4 Vocabulary. Tener hambre To be hungry Tener sed To be thirsty.
Realidades 1 Capítulo 3A.
Warning: This vocabulary chapter will make you hungry!
Bosquejo del Examen Vocabulario
Capítulo 4- Vocabulario
Capítulo 3A Español 1. el DESAYUNO: BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
¿QUE PREFIERES COMER? LOS OBJETIVOS:
Ejercicio # 4 Conjugate: COMER BEBER.
La Comida: Food.
Hagan Ahora: ¿Qué te gusta comer? Extension: ¿Quién cocina en tu casa?
la comida food, meal el desayuno breakfast en el desayuno for breakfast.
Gusta(n) Encanta(n) Translate Verbos ER/IR ¿Qué comes? ¿Qué bebes? Palabras interesantes Traducción de frases.
Verbos con complementos indirectos Verbs that use indirect object pronouns.
en el desayuno for breakfast el yogur yogurt el cereal cereal.
Vocabulary 3A-2 Realidades. en el desayuno for breakfast.
Venezuela, Colombia, Ecuador, Peru, and Bolivia form a region of contrasts, with mountains and lowlands, rain forests and deserts, immense wealth and.
Encantar Complete the quiz on “encantar”. ¿Que es?.....
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
Realidades 1 Cápitulo 3A Gramática Cápitulo 3A Gramática.
To talk about breakfast 1. En el desayuno For breakfast 2. El cereal Cereal 3. El desayuno Breakfast 4. Los huevos Eggs 5. El pan Bread 6. El pan tostado.
Hoy es lunes. La fecha es el 31 de marzo La pregunta: Conjuguen. Compartir/ vosotros Beber/ nosotros Comer/ ella La tarea: Estudiar – el examen del capítulo.
Warm up/ el 25 de octubre Describe a dinner you would have. List a meat, vegetable and another side item. Ejemplo: El bistec, la papa, y la ensalada. *
Exprésate Uno, Capítulo 6, Estar - to be yo estoy nosotros(as) estamos tú estás* vosotros(as) estáis* Ud., él, ella está* Uds., ellos, ellas están* *á.
 Cereal  cereal  Eggs  huevos  Bread  pan Toast Pan tostado  Banana  guineo  Sausage  salsicha Bacon  tocino  Yogurt- yogurt.
En el desayuno: for breakfast El cereal Los huevos Los huevos fritos El pan (tostado) Los panqueques.
En el desayuno. For breakfast El cereal cereal.
LA COMIDA Food. el desayuno - breakfast el cereal - cereal.
Vocabulary 3A intro Las Comidas y Las Bebidas. en el desayuno for breakfast.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Tic-tac-toe- yo yo Who is X? Who is O? When it’s your turn, then you go! You got it right? Mark your letter! Got it wrong? Gotta do better! Don’t mark.
Unidad 2: Una Vida Saludable. Objectives:  Talk about foods and beverages that are good and bad when considering a healthy life style.  Discuss health.
Capítulo 3A La Comida (Food) ¿Desayuno o almuerzo? Talk about foods and beverages for breakfast and lunch. Talk about likes and dislikes Express how often.
El 16 de marzo, 2015 Write the T-chart for the word “caminar”. Camino caminamos Caminascamináis Caminacaminan.
0 1 Capítulo 3A Tarjetas de vocabulario 2 Tema 3 La comida ¿Desayuno o almuerzo?
Español 1-Capítulo 4 ¿Qué prefieres comer? ¿Qué prefieres beber?
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use old and new vocab to discuss food, drinks, and activities communicate about our lifestyles.
Capítulo 3A Español 1. el DESAYUNO: BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
Week #12 Food. el bistec steak el pollo chicken.
Por: Señorita Siedah Holmes. The target of preference affects the verb of the sentence. PRIOR KNOWLEDGE ME GUSTA NO ME GUSTA.
Capítulo 4 Español 1. tener hambre to be hungry tener sed to be thirsty.
Packet 9: Forms of Adjectives, Colors and Expressing “I like” /30 puntos.
¿Desayuno o almuerzo?. la comida food, meal el desayuno breakfast.
LA COMIDA Food. ¿Qué te gusta comer? – What do you like to eat? ¿Te gusta…? – Do you like... ? (A mí) me gusta(n)… – I like... (A mí) me gusta más… –
desayunar To eat breakfast el yogur yogurt el cereal cereal.
Español 1 Capítulo 3A Realidades método TPRS. Grupo 1 Le pregunta si hay huevos en el desayuno –s/he asks him/her if there are eggs at breakfast La/lo.
L O QUE COMO Level 1 Review. R EPASO : To make nouns plural: You usually add –s to words ending in a vowel. Por ejemplo: Manzana  Manzanas Taco  Tacos.
Vocabulario de 3B Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Me gusta(n) y Me encanta(n) Te gusta(n) y Te encanta(n) Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
CH. 3B Español 1. To talk about food and beverages La cena - dinner La cena - dinner El bistec – beefsteak El bistec – beefsteak La carne- meat La carne-
VOCABULARIO: La comida
¿Que vas a pedir? What are you going to order? en el almuerzo for lunch.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Capítulo 3A Español 1. BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
Capítulo 3A Español 1. BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
COMIDA Desayuno Almuerzo. EN EL DESAYUNO For breakfast.
¿Desayuno o almuerzo?. En el desayuno for breakfast.
Unidad 3, Lección 1, página 159 Avancemos 1. INTERROGATIVE WORDS U3L1, p 140  ¿Cómo?= How?  ¿Cuál?= Which? Or What?  ¿Cuáles?= Which? Or What?
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss our eating & drinking habits evaluate language to use.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
Capítulo 3A -ER & -IR verbs Scavenger Hunt. Directions: 1. Visit each poster (15 total) 2. Complete each sentence with the expression that BEST fits in.
Capítulo 3B vocabulario flashcards. La cena dinner.
Do-Now: Write 5 things that you are going to do this weekend. Ex. Yo voy a dormir mucho este fin de semana.
Have a seat & be ready to go!
¡Buenos días! Las metas de hoy… Para tener éxito… Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos! Las metas de hoy… Para tener éxito… Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… discuss/write about our lifestyles and preferences, especially pertaining to our health, and revise our work use a wide variety of regular and irregular verbs in familiar and unfamiliar contexts create new and interesting questions think on our feet and expand on our thoughts in the target language understand what the end-of-unit project is all about We’ll know we’re successful when we can… use/hear/understand all of the vocabulary and structures from unit 3 and revise & explain errors conjugate verbs, such as: comer, beber, deber, creer, compartir, hacer, tener, preferir, gustar, and encantar, with accuracy make a variety of questions (4 or more) for each word given to our collaborative groups respond to each created questions with answers that are understandable, complex, and more than one sentence in length ¡Buenos días! Trabajo del timbre: Have a seat & be ready to go! ¡Están listos, estudiantes?

¿Dónde están los errores? 1.Yo debo más verduras. 2.Mis compañeros correr mucho. 3.Mucho estudiantes comen helado. 4.Mis amigos gusta la pizza. 5.Muchas personas come el almuerzo. 6.Me gusta las frutas porque es bueno para la salud. 7.Creo las verduras son para mantener la salud. 8. Mi clase prefiere come las grasas.

¿Cómo se escribe…? I eat a sandwich. She eats an apple. You eat a fruit salad. Maxwell drinks a water. My family shares pizza. Alex & Ivan drink orange juice. Verbos regulares: comer beber compartir

¿Cómo se escribe…? Yo como un sándwich. Ella come una manzana. Tú comes una ensalada de frutas. Maxwell bebe un agua. Mi familia comparte pizza. Alex y Ivan beben jugo de naranja. Verbos regulares: comer beber compartir

¿Cómo se escribe…? I want a hot dog and french fries. You (formal) prefer coffee with milk. He wants eggs without cheese. We prefer toast with butter. They are hungry and thirsty. Verbos iregulares: querer preferir tener

¿Cómo se escribe…? Yo quiero un perrito caliente y papas fritas. Ud. prefiere café con leche. Él quiere los huevos sin queso. Preferimos pan tostado con mantequilla. Ellos tienen hambre y sed. Verbos iregulares: querer preferir tener

¿Cómo se escribe…? I think that breakfast is good. She should exercise more. You shouldn’t eat ice cream every day. They think that I should drink more water. I don’t think that you are healthy. Verbos : creer + que deber hacer comer beber ser

¿Cómo se escribe…? Yo creo que el desayuno es bueno. Ella debe hacer más ejercicio. Tú no debes comer helado todos los días. Ellos creen que yo debo beber más agua. Yo no creo que tú eres saludable. Verbos : creer + que deber hacer comer beber ser

¿Cómo se escribe…? I love to exercise. You like peas. We love fruits and vegetables. You don’t like to eat breakfast. You all love cookies and milk. Verbos : gustar encantar hacer comer

¿Cómo se escribe…? Me encanta hacer ejercicio. A ti te gustan los guisantes. A nosotros nos encantan las frutas y verduras. A ti no te gusta comer el desayuno. A Uds. les encantan galletas y leche. Verbos : gustar encantar hacer comer

¿Cómo se escribe…? I agree that bacon is bad for my health. She agrees that green beans are delicious. We don’t agree that lemonade is tasty. Max & Sam agree that cakes are good but they are not healthy. Verbos : estar + de acuerdo ser

¿Cómo se escribe…? Yo estoy de acuerdo que el tocino es malo para la salud. Ella está de acuerdo que las judías verdes son deliciosas. No estamos de acuerdo que la limonada es sabrosa. Max & Sam están de acuerdo los pasteles son buenos pero no son saludables. Verbos : estar + de acuerdo ser

¿Cómo se escribe…? 1.with 2.without 3.because 4.but 5.instead of 6.more than 7.that 8.even though 9. when 10. Like 11. many 12. never 13. always 14. sometimes 15. three times a week 16. more 17. less 18. It’s necessary that… 19. too (much) 20. enough 21. occassionaly

¿Cómo se escribe…? 1.con 2.sin 3.porque 4.pero 5.en vez de 6.más que/de 7.que 8.aunque 9. cuando 10. como 11. mucho/a/os/as 12. nunca 13. siempre 14. a veces 15. tres veces cada semana 16. más 17. menos 18. es necessario (que) 19. demasiado/a/os/as 20. bastante 21. de vez en cuando

Ahora, ¡las preguntas! Work as a team. Use a pencil. Create relevant questions and record on your mind map. Try to make questions that: – address all aspects of lifestyle & health – are both general & specific – use different verbs

Finalmente, ¡el proyecto! Read through the task & rubric on your own. Look at the examples of student work from previous years. Pass samples around until Sra. M. says to stop. Discuss with Sra. M. & ask any questions you might have.