¿QUÉ TIENEN? DESCRIBE WHAT AT LEAST FIVE OF THE PEOPLE HAVE. EJ: El hombre alto tiene ojos negros.
ORDEN DEL DÍA 1.DO NOW: Tener Practice 2.Class discussion: Review DO NOW/Ser VS Estar Homework/Act 7 pg 5 3.Lecture: NA Nationalities 4. Class Activity: Act 10 pg 6—SPIII in Spanish 5. Individual Practice: ¿De dónde son? Act 11 pg 7 6.Reflect Now: Capitals given students give nationality
Turn in all homework! Ser and Estar fill-in-the-blank/Ser vs Estar Packet Test
LIST OF WOLD NATIONALITIES IN SPANISH guatemala guatemalteco honduras hondureño dominican republic dominicano nicaragua nicaragüense cuba cubano costa rica costarricense paraguay paraguayo uruguay uruguayo chile chileno panama panameño salvador salvadoreño venezuela venezolano ecuador ecuatoriano columbia colombiano argentina argentino bolivia boliviano puerto rico puertorriqueño mexico mexicano spain español united states estadounidense
Norteamérica Países Nacionalidades United States Mexico Guatemala El Salvador Honduras Nicaragua Costa Rica Panama Cuba Dominican Republic Puerto Rico esadounidense mexicano guatemalteco salvadoreño hondureño nicaraqüense costarricense panameño cubano dominicano puertorriqueño
Act 10 pg 6—SPIII in Spanish CLASS ACTIVITY
¿De dónde son? Act 11 pg 7 INDIVIDUAL ACTIVITY
REFLECT NOW: NACIONALIDAD The following are the capitals of some of the países hispanohablantes. Given this information, describe their nationalities. Guatemala City Tegucigalpa San Salvador Managua San José Panama City