University of North Texas Libraries Primary Source Adventures: Lorenzo de Zavala: Empresario, Statesman & Texas Revolutionary Oil Painting of Lorenzo de.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿De qué color es la bandera?
Advertisements

Imelda Hernandez-Cruz Las fiestas Escribe la fecha de las siguientes fiestas/ Write the date when each holiday is celebrated. Please write complete answers,
La economía después de la independencia.
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
¡Bueños días, estudiantes! Do Now: 1. Translate the following sentence into English: Hoy es lunes y mañana es martes. 2. Translate the following two sentences.
Complementos Indirectos Español III Diciembre 2013 Señora Hooker.
September 15, 1830) EN LA CIUDAD DE Oaxaca, Oaxaca, Mexico Y TAMBIEN MURIO EN JULIO 2, DEL 1915 EN LA EDEAD DE 84) Paris, FranceOaxaca Mexico ParisFrance.
La independencia mexicana
Second year high school projects 2013 Another approach to the Holocaust through the book “Number the Stars”, by Lois Lowry. Virtual Exchange Project.
Diego Rivera By: Abby, Olivia, Andrew, Matsen, Katie.
Hernan Cortes Ronnie Macecevic. Biography Hernán Cortés nació el 02 de diciembre murió a la edad de 61 años en Sevilla. He was born and lived in.
Época colonial en América Latina
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Capítulo uno Spanish Language  1. Escribir  2. Leer  3. Interpretar  4. Escuchar  5. y hablar español con seguridad.
Repaso del Primer Semestre Answer the following questions in complete statements. Use your notes. 1.¿Cuál es la fecha de hoy? 2.¿Cómo te llamas tú? 3.¿De.
Zachary Kasper 3A Spanish 3 Pelé. la vida de Pelé Pelé nació en un pueblo de pobres en Brasil. Nació el 21 de octubre o 23 de octubre de Su herencia.
Expresiones con tener Look at each picture carefully. Write the sentence that describes the picture accurately. Pay attention to the red words and how.
ALC 79 Hoy es lunes el 7 de mayo. Write 5 steps you feel that are necessary to make a tissue flower as you view the video. Flor.
Frases / oraciones phrases/sentences
Create a PowerPoint illustrating the weather in a Spanish-speaking country. Make two slides only Sign up with the teacher for your country. They cannot.
OSCAR DE LA RENTA BY: AUSTIN DAVIS Su madre lo dio a luz.
Π “De Película” Mark Khaisman: Artista ucraniano nacido en Crea sus trabajos superponiendo varias capas de cinta de embalar en los lugares adecuados.
México: Tierra de contrastes Parte 2 Pg
La vida escolar Unit 2 vocabulary and sample sentences for your writing assignment 1//15 to 1//15.
Miguel Hidalgo and Mexico Raniesha Thomas Estela Ayala Melissa Arroyo Mohammed Saleh.
Los Rebeldes Cap. 13 Relean el capítulo. Rebeldes Cap ¿A quién tiró Seguín al suelo y le pegó con su rifle? 2.¿Qué tenía el soldado? 3.¿Qué
Consumación de independencia a Inicio del Porfirito
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Benito Juarez dia.. The people of Mexico will make statues/art work in honor of him. They celebrate by joining in parades too. They also eat cake since.
Mr. Ramon Arizola Great Depression Ms. Lozano’s 7 th Block Patrick Rodriguez, Julian Maldonado, and Reynaldo Cazares January 28, 2008 Oral History.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
Haz ahora ¿Cuál clase es tu favorita? ¿En general cómo son tus maestros?
The date La fecha. F ormat Es el ____ de ______. (Es el ____ day ____) 1 st blank-number (1, 4, etc) 2 nd blank-month (enero etc)
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
Enrique Iglesias By Megan Sims Period 4.
Genocidio Conexión con Historia e Inglés. La desaparición de 43 estudiantes mejicanos.
Age of Benito Juarez Through the Revolution
Masculine Femenine Singularunmuchounamucha cuantopococuantapoca Pluralunosmuchosunasmuchas cuantospocoscuantaspocas Next.
“...y no se lo tragó la Tierra” Tomas Rivera ( ) Chicano.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Los meses del año The months of the year Los meses del año The months of the year.
Benito Pablo Juárez García
LISTENING COMPREHENSION TEST
Celebrando “Cinco de Mayo”
Calentamiento Lunes, el 28 de septiembre Using your vocabulary words on Page 15, answer the following questions: 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Cuál es la fecha?
CARLOS AMORALES BY: MADISON SHIRLEY. Él se llama Carlos Amorales. Carlos es bajo, inteligente, y divertido.
Hispanic heritage month
© Boardworks Ltd of 7 This icon indicates that the slide contains activities created in Flash. These activities are not editable. For more detailed.
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
Vámonos Match the following terms with their descriptions. Write vocab word and description out. 1) Artículo 2) Editor 3) Periodista 4) Tira Cómica 5)
 En sus grupos, den un resumen de las lecturas sobre las mujers en la politica.  ¿Quién fue la reina más importante de España?  ¿De qué país fue la.
20 th I Agenda Warm Up – Complete this sentence: – “The hardest part about school is…” Check for Supplies Review Syllabus Begin Notebook Set.
Listen and Identify On your desks, write down numbers 1 through 8. Look at the illustration on the next slide. You will hear a series of statements, each.
Escriban en sus Apuntes Write out the answer to the following question in your apuntes in Spanish: – ¿Qué día es hoy?
¿Dónde está el almacén La Galería? Español 8 – Capítulo 7B – – Sr. Reilly.
Os Muralistas e outras Imagens Mexicanas por Marcello Rangel.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO Instituto de Ciencias Económico Administrativas.
Cine-estrenos.com es la mejor sitiio online para ver y descargar películas gratis en HD gratis. Disfrute viendo nuevos estrenos y películas en HD.
El presente de los verbos regulares que terminan en –er, e -ir (Repaso C) Many Spanish verbs that end in –er, and -ir, such as comer (to eat), comprender.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Logros y experiencias. Lengua extranjera. L.E.L.I. Paulina.
POBLACIÓN EN MÉXICO.
La octava (8th) semana Spanish I A
Horarios y verbo tener 4 de octubre.
U.S.-Mexico Summit Conference on 2018 Mexican National Elections and Future of U.S.-Mexico Relations Texas State University San Marcos, Texas April.
Verbs in the present tense
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Os Muralistas e outras Imagens Mexicanas
Transcripción de la presentación:

University of North Texas Libraries Primary Source Adventures: Lorenzo de Zavala: Empresario, Statesman & Texas Revolutionary Oil Painting of Lorenzo de Zavala by Larry Wheeler Courtesy of the San Jacinto Museum of History

University of North Texas Libraries Harrisburg election returns. Note the margin of Zavala’s victory. See a transcript on the following slide. Primary Source Adventures: Lorenzo de Zavala: Empresario, Statesman & Texas Revolutionary

University of North Texas Libraries Text version of the Harrisburg election returns. Primary Source Adventures: Lorenzo de Zavala: Empresario, Statesman & Texas Revolutionary

University of North Texas Libraries Zavala’s letter to Dimitt 9 December 1835 Page one See a transcript on the following slide. Primary Source Adventures: Lorenzo de Zavala: Empresario, Statesman & Texas Revolutionary

University of North Texas Libraries Text version of Zavala’s letter to Dimitt 9 December 1835 Page one Primary Source Adventures: Lorenzo de Zavala: Empresario, Statesman & Texas Revolutionary

University of North Texas Libraries Zavala letter’s to Dimitt 9 December 1835 Page two See a transcript on the following slide. Primary Source Adventures: Lorenzo de Zavala: Empresario, Statesman & Texas Revolutionary

University of North Texas Libraries Text version of Zavala’s letter to Dimitt 9 December 1835 Page two Primary Source Adventures: Lorenzo de Zavala: Empresario, Statesman & Texas Revolutionary

University of North Texas Libraries Resignation letter from Zavala to Burnet 17 October 1836 See a transcript on the following slide. Primary Source Adventures: Lorenzo de Zavala: Empresario, Statesman & Texas Revolutionary

University of North Texas Libraries Text version of Resignation letter from Zavala to Burnet 17 October 1836 Primary Source Adventures: Lorenzo de Zavala: Empresario, Statesman & Texas Revolutionary

University of North Texas Libraries Letter from Zavala to Burnet commenting on his ill health 24 September 1836 See transcript on the following slide. Primary Source Adventures: Lorenzo de Zavala: Empresario, Statesman & Texas Revolutionary

University of North Texas Libraries Text Version of Letter from Zavala to Burnet commenting on his ill health 24 September 1836 Primary Source Adventures: Lorenzo de Zavala: Empresario, Statesman & Texas Revolutionary

University of North Texas Libraries The Declaration that Zavala assisted in writing See translation on the following slide. Primary Source Adventures: Lorenzo de Zavala: Empresario, Statesman & Texas Revolutionary

University of North Texas Libraries Translated version of the Declaration that Zavala assisted in writing Primary Source Adventures: Lorenzo de Zavala: Empresario, Statesman & Texas Revolutionary

University of North Texas Libraries “Zavala Diplomatico” From Album mejicano : tributo de gratitud al civismo nacional : retratos de los personages ilustres de la primera y segunda época de la independencia mejicana y notabilidades de la presente. Primary Source Adventures: Lorenzo de Zavala: Empresario, Statesman & Texas Revolutionary

University of North Texas Libraries Letter from Lorenzo de Zavala to Santa Anna, 13 September 1828 Primary Source Adventures: Lorenzo de Zavala: Empresario, Statesman & Texas Revolutionary

University of North Texas Libraries Text version of letter from Lorenzo de Zavala to Santa Anna, 13 September 1828 Primary Source Adventures: Lorenzo de Zavala: Empresario, Statesman & Texas Revolutionary

University of North Texas Libraries From the book Los gobernantes de México. Galería de biografías y retratos de los vireyes, emperadores, presidentes y otros gobernantes que ha tenido México, desde Don Hernando Cortes hasta el C. Benito Juarez. Published 1872 in Mexico. Primary Source Adventures: Lorenzo de Zavala: Empresario, Statesman & Texas Revolutionary

University of North Texas Libraries Santa Anna’s letter to Lorenzo de Zavala expressing shock at Zavala’s attack on him in Zavala’s newspaper, El Correro, Primary Source Adventures: Lorenzo de Zavala: Empresario, Statesman & Texas Revolutionary 24 Sept

University of North Texas Libraries Santa Anna’s letter to Lorenzo de Zavala expressing shock at Zavala’s attack on him in Zavala’s newspaper, El Correro, 24 Sept Primary Source Adventures: Lorenzo de Zavala: Empresario, Statesman & Texas Revolutionary

University of North Texas Libraries Text version of Santa Anna’s letter to Lorenzo de Zavala expressing shock at Zavala’s attack on him in Zavala’s newspaper, El Correro, 24 Sept Primary Source Adventures: Lorenzo de Zavala: Empresario, Statesman & Texas Revolutionary

University of North Texas Libraries Text version of Santa Anna’s letter to Lorenzo de Zavala expressing shock at Zavala’s attack on him in Zavala’s newspaper, El Correro, 24 Sept Primary Source Adventures: Lorenzo de Zavala: Empresario, Statesman & Texas Revolutionary

University of North Texas Libraries From the book México, su evolución social: síntesis de la historia politica, de la organización administrativa y militar y del estado económico de la federación mexicana; de sus adelantamientos en el orden intelectual; de su estructura territorial y del desarrollo de su población y de los medios de communicación nacionales y internacionales; de sus conquistas en el campo industrial, agrícola, minero, mercantil, etc., etc. Inventario monumental que resume em trabajos magistrales los grande progresos de la nación en el siglo XIX... Published in Mexico. Primary Source Adventures: Lorenzo de Zavala: Empresario, Statesman & Texas Revolutionary