Span 101.  In groups of 4, work on each problem together as a group. Write each response down, and keep track of your total points.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Opiniones Unidad 3, Lección 1
Advertisements

Las Palabras Interrogativas
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Tienes hermanos ? Jueves, el 29 de noviembre.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Question words ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?.
Las Palabras Interrogativas
Write the Possesssive Adj. 1.my / zapatos 2.His / camisa 3.Your / papel 4.Our / abuelos 5.My / prima 6.Her / pantalones 7.Our / libro 8.Your / hermanos.
By the end of the lesson you’ll be able to:
Las Palabras Interrogativas
Where do I go to get things (in my community)? I can describe and request what I need. Warm- up: Organiza en dos grupos: plural nouns and singular nouns:
Hoy es _______, el ________ de _____ de _____________. Para Empezar: Contesten en español. 1.¿Qué le gusta hacer a tu mejor amigo? 2. ¿Qué le gusta hacer.
CAMPANAZO: Fill in the blank with the correct ser or estar conjugation
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
Verbs Like Gustar GUSTAR Y VERBOS SIMILARES. Hoy vamos a hablar sobre los intereses, las preferencias y las actividades en la vida de… Señor Mock.
Español 1 24 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6. ¿Qué.
MORE CONVERSATION TOOLS
 Demonstrative adjectives point out things. Use forms of este for things close to you. Use forms of ese for things farther away. MasculineFeminine This.
1A - Conversaciones Verbal practice. Conversation A.
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
Las preguntas personales 2 grado
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Para 3 er grado – Parte 1 por Señora Portabella Blanton.
Making Questions in Spanish
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Objetivo: What do you like to wear? Hagan Ahora: Quiz on articles.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
1) ¿A qué hora tienes la clase de español
Por favor sientate por una persona nueva. Abre canvas y lee los anuncios. Se encuentra el trabajo de hoy en Canvas. Curso> asignaciones> stem changers.
Práctica Spanish 2 & Spanish 2 MCR martes, el 26 de agosto, 2014 Scenario: Your friend is on Link Crew, and is helping Carlos on his first day at Peninsula.
La Ropa La Familia Me Gusta Dime Como es tu familia Día de los Muertos
End of Year Oral Assessment Spanish I and II. Spanish II 1. What is your name? 2. How old are you?
Las palabras interrogativas
¿Cómo te llamas? What is your name? ¿De dónde eres? Where are you from?
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Possessive Adjectives “Mi casa es su casa” p.162.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
1 Las Palabras Interrogativas 2 Todas las palabras interrogativas…  ¿Quién? / ¿Quiénes?  ¿Qué?  ¿Cuándo?  ¿Dónde?/ ¿Adónde?/ ¿De dónde?  ¿Por qué?
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
Español de febrero. La campana Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Contesta las preguntas con frases completas: 1. ¿A qué hora vas a la escuela.
Repaso del Capítulo 6 Las Respuestas. Listening - A Tipo de ropa Muy grande Muy pequeño El ColorNo le gusta 1. pantalones X 2. blusa X 3. chaqueta X 4.
Preguntas y respuestas
Preguntas y respuestas
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
Por favor sientate por una persona nueva. Abre ALC
ESPAÑOL 1, el 16 de noviembre a la cla ESPAÑO Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
HACER AHORA: Conj. the verb in Span. in the sent: 1.(sacar) Enrique ________ fotos de la fiesta. 2.(leer) Los estudiantes ________ dos horas durante la.
Lección 1-3: Repaso + 4 Vocab Please translate: 1.What time is the soccer game? 2.You need to look for the ugly park near your cousin’s house. 3.We win.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.His short cousin, Carl, is handsome. 2.Our old parents are really old. 3.Their fat backpack is here.
Capítulo 3 – Lección A Asking Questions. There are 4 ways to create a question. 1. Making your voice rise at the end of a sentence. 2. Placing the subject.
H sp Bell work What kind of clothing do you prefer? Do you like being more casual or more formal? What defines your style? Do you like popular.
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
Spanish I Week 15. Para Empezar El veintitres de noviembre Based on the image, please answer the following question in Spanish in a complete sentence.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Lección 1-4: Final Review.Please translate: 1.Joseph is going to go to the country of Spain. 2.My ugly family is good. 3.Their students attend the class.
Escriban en sus Apuntes Write down the conjugations for the verb ‘ser’ in your apuntes. Also create a sentence using the verb ‘ser’ like we did yesterday.
Essential Questions for Ch. 9.3 How can we “express preferences”? How can we talk about our preferences by only referring to the “color” OR “the material.
Práctica diaria: el 2 de febrero 1.¿_________ te llamas? 2.¿_________ es tu nombre? 3.¿ ________ vives? 4.¿________ es tu cumpleaños? 5.¿________ años.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
¿Qué recuerdan Uds.? Un repaso para el examen. DOP’sDe compras Las fechas La familia Los adjetivos possesivos
El Espectáculo de Moda…. Requísitos: 1.You will work in groups of 3. Decide which one of you will be the “modelo/modela”. The other two will be the commentators.
Read on pg 226 and fill out exercise 5. Use the chart for help 1.Hoy_______(celebramos/sacamos) la fiesta de cumpleaños de mi hermana menor, Cristina.
Las Palabras Interrogativas ¿ Quién? ¿Qué? ¿Cuándo? We are already familiar with several words used for asking information questions: ¿Cómo estás?How.
Question Words.
Transcripción de la presentación:

Span 101

 In groups of 4, work on each problem together as a group. Write each response down, and keep track of your total points.

 Do you like to speak Spanish? (3 pts)  ¿Te gusta hablar español?  Bonus point (¿?)  I hug my uncle and kiss my aunt. (4pts)  Yo abrazo a mi tio y beso a mi tia.  Bonus point (abrazo A y Beso A)  There is a test Tuesday. (3 pts)  Hay examen el martes.  Bonus point (m vs. M)

azul gris Anaranjado/aRosado/aMorado/a

 Cantar

 Skirt  La falda  Tshirt  La camiseta  Shoes  Los zapatos  Dress  El vestido  Suit  El traje  Jacket  El saco

 Ser  Estar

 Where is my backpack? (4pts)  ¿Dónde está mi mochila?  How many cousins are here? (4pts)  ¿Cuántos primos están aquí?  Where is Carlos from? (4 pts)  ¿De dónde es Carlos?  At what time is the party?  ¿A qué hora es la fiesta?

 Leer

 Better  Good  Equal/the same  Bad  Worse

 ¿Cuántos puntos tienen cada grupo?  ¿Quién ganó?