Calentamiento Review your Spanish I verb structures; write the following in the present tense: 1)I eat… 2)He drinks.. 3)They listen… 4)She walks… 5) You.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Trabajar hablar “AR” Verbs Spanish 101 estudiar cantar.
Advertisements

U 3 E 3 Las Partes del Cuerpo.
El cuerpo humano.
Para Empezar Hoy es miércoles el seis de febrero
¡El cuerpo!.
Chapter 3 Test Preparation and Practice Test. I. Preguntas.
Las partes del cuerpo Mosaicos, pp. 394, 429. Because Julia would like to be a doctor, she is interested in learning the parts of the body in Spanish.
Present tense –ar, -er, & -ir Verbs Spanish II. yo = nosotros = tú = Usted (Ud.) =Ustedes(Uds.) = (él, ella)(ellos, ellas) I You (familiar) You (formal)
1. VOCABULARIO La cabeza Los ojos El pelo La nariz La oreja La boca
La Cara. El Pelo La Cabeza El Ojo La Nariz La Boca.
Las partes del cuerpo.
Vocabulario 4.2 El 13/14 de febrero.
How to say ‘the’ in Spanish
EL CUERPO HUMANO.
Spanish II Week 5. Para Pensar 9/6 Actividad 5 en pagina R3.
EL CUERPO HUMANO Me duele(n).
Sra. McAvene. Links to body and face practice.
LECCIÓN 10: PRIMERA PARTE Las partes del cuerpo Los síntomas y las condiciones médicas.
Español 8 lunes el 5 de diciembre Real Quiz: section 3.1 Define 3.2 vocabulario (pg. 111, 94-97) Tarea/HW: -Study vocab 3.2 sheet (learn 10 words per day!)
EL CUERPO HUMANO 4TO GRADO Presentación Jeanine Carr.
PARTS OF THE BODY Las partes del cuerpo.
VERBOS Nombre: ____________________ el tres de noviembre de dos mil catorce.
Unidad 3, Etapa 3 VOCABULARIO.
Calentamiento Answer the questions based on the Actividades tray reading. 1)How many chores does Teresa have to do? 2)How many people will there be at.
I. Bellwork: 2/4/13 A. Place your –AR/-ER/-IR worksheet answers on your desk. B. On the back of the page, copy and translate the following sentences: 1.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
1.I eat salad for lunch. 2.The students drink soda for breakfast. 3.Mr. Edgar eats a ham and cheese sandwich and pizza for lunch. 4.You drink a lot of.
El Hombro El Hombro. El Brazo El Codo El Dedo La Pierna.
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
Las partes del cuerpo 1. EL CUERPO 2 1. (BODY) LOS DEDOS 3 2. (FINGERS)
To ask what kind of mood or condition you are in, ask….  ¿Cómo estás?  How are you?  ¿Cómo te sientes?  How are you feeling?  ¿Qué le pasa a….? 
Hazlo ahorael 23 de abril  Objetivo: SWBAT conjugate and use the verb Doler.  Read the following sentences and write down what part of the body is hurting.
ALC 59 Yo necesito un doctor.. ¿Qué le pasó? Hoy es viernes el 7 de marzo de dos mil catorce. Hay cuatro fotos. Escribe una frase para cada foto. Cada.
Body parts Objectives: To identify parts of the body and say what hurts.
1A. INFINITIVES. Apuntes Infinitives  Verbs are words that are used to name  There are different forms of a verb, depending on who is doing the action.
Calentamiento Label the esqueleto (skeleton) with the body parts vocabulario Make sure to number your warm-up #
Bellringer 5/4 Write the name of the meal in which you would most likely eat the following foods. 1. Un sándwich de jamón 2. Una ensalada de atún y sopa.
PRESENTACIÓN DE VOCABULARIO PREGUNTA ESENCIAL: HOW DO WE TALK ABOUT HEALTH AND PARTS OF THE BODY IN SPANISH? Unidad 6 lección 2 (6.2): LA SALUD.
Calentamiento Write the answers to each question.
“AR” Verbs Spanish 1. What is a verb? Verbs show action in a sentence. I talk in class. He fishes. We sail. The students graduate.
To ask what kind of mood or condition you are in, ask….  ¿Cómo estás?  How are you?  ¿Cómo te sientes?  How are you feeling?  ¿Qué le pasa a….? 
Conjugate “ser” for the following subject pronouns: – Yo – Tu – Ella – Nosotros – Ustedes SWBAT recognize verbs in their infinitive form (-ar, -er, -ir)
YoYou are John Cena…… Champion Boxer for 2012 Mike Tyson wants to dethrone you!! Do you have what it takes to maintain your title????
ESPANOL II El Cuerpo. la cara la cabeza el ojo.
¡El Cuerpo!. la mano el pie la cabeza la nariz el pecho los ojos la cintura El cuello la rodilla el dedo.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
El cuerpo humano boca brazo cabeza cadera Cara Cejas cintura codo
La Cara.
Hazlo ahorael 17 de abril Objetivo: SWBAT recognize and use parts of the body vocabulary. ON YOUR OWN PAPER, label the face below (use the numbers in the.
El cuerpo humano.
El cuerpo La cabeza El cuello El brazo La mano La pierna El pie El hombro La rodilla El estómago.
La cara – the face.
El cuerpo humano La cabeza La cara El pelo La frente.
Practicamos con el cuerpo 1. La cabeza o la nariz 2.
5-3 Give explanations. Acordarse (ue) Divertirse (ie, i) Torcerse (ue) Cansarse Enfermarse.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
ESP 127/8/13 HOY ES EL VEINTISIETE DE AGOSOTO. Objective Students will be able to identify body parts and tell time audibly and in written form. Calentamiento.
Copyright © 2006 MES-English.com El Cuerpo Humano.
VÁMONOS Conjuga los verbos en el pretérito irregular. Escribe la frase. 1)Yo ______ con mi padre. (conducir) 2)Mi madre _______ comer en casa. (preferir)
Spanish I- Señora Holmes.  Objectives  Students will be able to:  Correctly pronounce, spell, and write in both a sentence and single word form, the.
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
Las Partes del Cuerpo THE PARTS OF THE BODY.
Las partes del cuerpo. El cuerpo La cabeza La cara.
Lap 8 Warmups. Lap 8: el Calentamiento #1: el 16 de marzo Match the following words from your new vocabulary. 1.EyesA. cabeza 2.MouthB. pelo 3.NoseC.
Las partes del cuerpo.
El cuerpo… la cabeza 1.
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
AR VERBS (Present Tense)
Calentamiento Hoy es miercoles, 22 de Octubre del 2014
Transcripción de la presentación:

Calentamiento Review your Spanish I verb structures; write the following in the present tense: 1)I eat… 2)He drinks.. 3)They listen… 4)She walks… 5) You dance… Útiles: Pegamento Tijeras 1 marcador

Noticias de clase Monster Points Class Data 10 day absence reminder After-school tutoring Late work policy Interactive Notebook – 10 pages for warm-ups (4 per page) – Unit III – Unit III vocabulary

Restaurantes Proyectos

Unit III Vocabulario and “I Can” Listen as the teacher reads the words You repeat, mimic the action Write the word on your vocab list

El cuerpo

La cabeza La cara La nariz La mejilla La boca Los dientes Las orejas La garganta El estómago La espalda El brazo La muñeca La mano Las uñas La pierna La rodilla El tobillo El pie El codo La cintura El hombro El cuello

Práctica con los verbos – el presente Review with a partner the present tense endings for –ar, -er, and –ir verbs Copy the charts with your endings and your answers in your notebook (I will check for completion) Complete Part 1, II, and III in your cuadernos

Escribe/Dibuja Arte- busca (look for) seis personas en las revistas y noticias y pega las fotos en el papel Usa seis diferentes partes del cuerpo Escribe una oración para cada persona con cómo usa esta parte del cuerpo: – Ejemplo: Ella come con la boca * 6 completed sentences with fotos due by end of class for grade

Extra Actividad TPR – When you hear the body part, point with your finger – When you’re wrong, you’re out – Last person standing gets a prize