El Carnaval de los Animales

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Tienes alguna mascota?.
Advertisements

El león.
En parejas, traduce Me gustan las matemáticas porque son interesantes y el profesor es divertido 2.Me interesa el francés porque es útil para mi.
Using “de” and possessive adjectives to show ownership
El tiempo. El tiempo! Describing the weather To talk about the weather, we use the verb hacer we only use it in one form hace Qué tiempo hace? What is.
Los Colores ¿De qué color es?
Animales!.
Vamos a aprender… los colores.
N ÚMEROS, COLORES Y DÍAS DE LA SEMANA Numbers, Colours and Days of the Week,
Using adjectives in Spanish It’s a “fashion-conscious” language and everything has to match. Don’t pair plaid with polka dots!
Objetivos 1) to learn 10 animals 2) to learn how to form plurals 3) to describe what animals you have 4) to tell each other about your animals.
Los Adjetivos. ¿Qué son los adjetivos?
Español Los animales (4).
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
LOS COLORES COLORS.
Adjective Agreement Well, the same is true of adjectives. You can’t use the exact same word to describe “mujer” that you use to describe “hombre.” Remember.
Objective: I can recognize and accurately use gender agreement. Do Now: Match the following Spanish and English words: 1. Pelirroja a. Good-looking 2.
Alicia en el país de las maravillas
Los Colores ¡En español!.
Using Adjectives to describe number.
¡A buscar! What do all these words have in common?
Los colores.
Las asignaturas - mis opiniones. To say what subjects you like and don’t like use ‘me gusta’ and ‘no me gusta’ Me gusta el inglés I like English No me.
¡Hola! Traduce las frases abajo: 1. I have two fat cats.
Objectives Objectives: to talk about what pets you have and what they are like.
Moon Wall (1957) Miró Hay una luna azul y una estrella negra. Hay tres círculos negros y una líneas negras. Tiene un muro hecho de cuadrados y rectángulos.
Los Animales OBJETIVO: Students will be able to describe and name animals in Español.
© Boardworks Ltd of 25 KS3 Spanish – Year 7 La familia y los amigos Part 3 Unidad 2.
Los Colores lunes, el 8 de diciembre.
española Geografía española: Spanish geography
Microteaching #1 – Los adjetivos en español   Lección basada en El artista que pintó el caballo azul por Eric Carle Presentado por Señorita Phillips.
Los Adjetivos. Hoy veremos… How adjectives work in Spanish Practice the use of adjectives.
Los art í culos definidos (Definite articles). Vocabulario.
¿De qué color es?.
1._________________________ 2.________________________ 3._______________________ 4. ________________________ 5. ________________________ 6. ________________________.
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Los Adjetivos miércoles, el 18 de febrero. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Any questions about the homework for today? 2.Review adjectives 3.Talk about upcoming.
Hoy estudiamos Los animales Los colores Los adjetivos.
Lunes el 28 de febreroLos animales de México Objetivo: to be able to describe the animals of Mexico, what they look like and where they live.
Breaking down the verb -er and -ir verb conjugations.
Lisi.  ¿Adjetivos? Adjectives must agree in gender (male or female) That is weird isn´t it?
Definite and indefinite articles... What are they? Definite articles are the words that mean “the”. They indicate specific or definite things. There are.
La Concordancia de los Colores
¿ Cómo es tu animal? To be able to understand which adjective to use to describe an animal viernes siete de diciembre.
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
Los colores El vocabulario. amarillo (a) anaranjado (a)
Hoy estudiamos: En mi mochilla Los animales Los colores.
Copia y traduce al español: (Copy and translate into Spanish) 1. The elephant is a land animal. _______ _______________________________ 2. The light blue.
Adjectives/Gender and Number agreement Notes #17.
Los animales.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Los animales A Ask 3 people in your class if they have the animals shown in the table below. Record the.
Los adjetivos.
La Ropa. TALK ABOUT SHOPPING ?????
Hola Pg Los Colores y Animales. Objectivos 1. Students will combine animal, color and size vocabulary to form simple sentences. 2. At the end of.
Los animales domesticos Pets un gato ¿Qué animal tienes en casa? What animal do you have at home? Yo tengo… I have…
Los Colores. Blanco Negro Rojo Azul Amarillo.
1.Open your books to page 67. – Do Activity 2-19 #1 and #2 (on the next page) on your own. 2.When you are finished, find a partner and compare answers.
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write one vocabulary word in Spanish to describe each of the following seasons: – el verano – el otoño – el invierno.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
You are going to learn to talk about your pets Me encantan las mascotas.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Todo acerca de mí All about me.
¿Cómo eres? (What are you like?) Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es...
OBJETIVO: Desciribir tu animal
LOS COLORES L3 SPANISH PRIMARY 5.
Verb To Be.
Los Animales.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish.
El Carnaval de los Animales
¿ Conoces los siguientes animales?. Perro Caballo.
Transcripción de la presentación:

El Carnaval de los Animales TES Resources - adapted

Los adjetivos Masculino Femenino lento lenta rápido rápida grande pequeño pequeña fuerte

Los adjetivos Masculino Femenino amarillo amarilla azul blanco blanca rojo roja negro negra marrón

Los adjetivos Masculino Femenino naranja verde gris morado morada rosa

Can you describe each of the following animals with 2 adjectives – one describing what it is like and the other describing its colour?

e.g. El pez es… TES Resources - adapted …pequeño y gris

El león es… TES Resources - adapted … y…

El gallo es… TES Resources - adapted … y…

El canguro es TES Resources - adapted … y…

El cucú es… TES Resources - adapted … y…

El elefante es… TES Resources - adapted … y…

El burro es… TES Resources - adapted … y…

El pez es… TES Resources - adapted … y…

El pájaro es… TES Resources - adapted … y…

El cisne es… TES Resources - adapted … y…

La tortuga es TES Resources - adapted … y…

La gallina es TES Resources - adapted … y…