Lección 8: La comida 1.Derek asked for the chicken soup instead of (en vez de) the tuna. 2.Mark served us the fruit salad. 3.Did I give the apples and.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Welcome to... A Game of Xs and Os. Another Presentation © All rights Reserved
Advertisements

Preterite of -ar, -er, -ir verbs Review the preterite endings of -ar, -er, and -ir verbs. Remember that - ar and -er verbs have no stem changes in the.
1 Escribe las palabras correctas en el espacio (de la primera parte de vocabulario). 1)plato 2)vaso 3)jugo de naranja 1) plato hondo, cuchara 5)¿Qué tal.
la comida y la bebida ¿Cuál es tu restaurante favorito?
For additional resources, please visit my catalog of products at: Preterite Activities PowerPoint 8 Slides to practice.
Capítulo 4- Vocabulario
L ECCIÓN 8: C UARTA PARTE L A COMIDA & LOS COMPLEMENTOS DIRECTOS.
¡Pasa tareas (numero)! ¡Traduzca en inglés!
“De” para Modificar Modifying with “Of”. Usando un nombre para modificar otro nombre. Using a noun to modify another noun – Happens in English Chicken.
Contextos en las páginas 85 y 86 del cuaderno
Lección 8: Segunda parte La merienda, el almuerzo y el pretérito Hoy es lunes, cuatro de febrero.
Comida In Spain, it is common to go out for tapas after work. Many people order a few things to nibble on and a drink. In lots of places, the tapas are.
Exprésate Uno Capítulo 6 Vocabulario 2
THIS IS With Host... Your VerbsEn el CaféEn el mercado El Desayuno El Almuerzo La Cena.
Chapter 7 Review Spanish 2. TRANSLATE: We would win today but we don’t know a lot of Spanish! ¡Ganaríamos hoy, pero no sabemos mucho español!
Indirect Object Pronouns Los Objetos directos e Indirectos Yo compré esta falda para ella. Yo di los zapatos a él. ¿Cuál es?: el sujeto el verbo el objeto.
Presentación de vocabulario 3.1 Tema: Mi comida favorita Español 1.
¿Sabes tú? El desayuno From the popular churros and hot chocolate in Spain to the pan dulce served in many countries, a wide variety of foods can be found.
¿Qué prefieres comer? ¡Vamos al restaurante!.
Hoy es lunes el 19 de mayo de  ¡Usa una palabra de cada cuadro para escribir una oración perfeco!  Escribe 5 oraciónes en total.  Cambia los.
Presentación de vocabulario 3.1 Tema: Mi comida favorita
Presentación de vocabulario 3.1 Tema: Mi comida favorita Español 1 Pregunta escencial: How do I talk about my favorite foods?
5/7/20151 Vocabulario -Capitulo 5 En el café. 5/7/20152 El café= the café Yo ______ al café después de las clases. voy.
¿Qué fruta te gusta? Bellwork – Hoy es _______el _______ de _______ martescatorce febrero Me gusta/n__________. No me gusta __________.
Exprésate Uno, Capítulo 6, Estar - to be yo estoy nosotros(as) estamos tú estás* vosotros(as) estáis* Ud., él, ella está* Uds., ellos, ellas están* *á.
ANTE TODO In Lecciones 5 and 6, you learned that direct and indirect object pronouns replace nouns and that they often refer to nouns that have already.
Hoy es el ________de _____ El Propósito: ¿Qué comes? Hagan Ahora: 1.To promise 2.To return 3. the snack 4. To sell 5. To break prometer La merienda vender.
Lección 9: Las fiestas 1.I told you to drink the milk. 2.Andrea did not come last night. 3.You made dinner for us. Thank you. 4.The salad and steak were.
Lección 7: La rutina diaria 1.I went to the store in the mornings of April. 2.You love to brush your teeth. 3.Why is your teacher bothering us? 4.That.
Lección 8: La comida 1.Spanish is the best class of all. 2.January and February are the worst months for snow. 3.This fish is extremely delicious. 4.Who.
Cuento No. 5 Había una chica que quería ser famosa. There was a girl that wanted to be famous. Trató de ser modelo president pero no pudo. She tried to.
Esponja 1A – Escribe la palabra de vocabulario en español
Capítulo 6 Vocabulario 2 Talking about meals, offering help, giving instructions Página
Capítulo 3A La Comida (Food) ¿Desayuno o almuerzo? Talk about foods and beverages for breakfast and lunch. Talk about likes and dislikes Express how often.
Lección 7: La rutina diaria 1.Was the test dificult? (Ser o Ir?) 2.No, it was easy. Afterwards I went home. (Ser o Ir?) 3.Who went with you? (Ser o Ir?)
Food = La comida Spinach = Las espinacas Tablecloth = El mantel.
0 1 Capítulo 3A Tarjetas de vocabulario 2 Tema 3 La comida ¿Desayuno o almuerzo?
El café – the cafe. La mesa – the table El mesero o el camarero - waiter.
Lección 7: La rutina diaria 1.There is nothing in the grocery store. 2.I don’t want (neither) shoes nor socks. 3.George went to the bathroom. 4.It was.
Repaso del Capitulo 6 LOS MANDATOS AFIRMATIVOS (COMMANDS)
Lección 8: La comida 1.Why are there (the) grapes with the peas? 2.We drank water after eating a lot of turkey. 3.All of you ate the tomatoes and peaches.
Los complementos directos e indirectos. Pasos para encontrar el complemento directo: 1.Busca el verbo 2.Pregunta ¿qué? o ¿quién? 3.La respuesta es el.
La comida miércoles, el 8 de octubre. ¿Qué vamos a hacer hoy? 1.Repaso de ayer 2.Hablar sobre el vocabulario nuevo: a)la comida (yay!!!) 3.La tarea.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Exprésate Capítulo 6. Primera Parte water el agua.
Lección 9: Las fiestas 1.I was happy yesterday. 2.She slept all night. 3.We had beans and rice for lunch. 4.They wanted oranges for breakfast today. Respuestas:
E i STEM-CHANGING VERBS Sra. Lear Spanish 1 Content Objective: S.W.B.A.T. conjugate and utilize STEM-CHANGING VERBS. Languae Objective: I will take notes.
Created by Lynne Crandall University of Michigan Revised by Mark Kondrak CLA Language Center University of Minnesota Lecci ó n Seis, Una vez m á s.
EL 3 DE ABRIL… Empieza de clase Repaso por club de cien (pizarra blanca, marcador etc.) Club de cien Presenta los dialogos Vocabulario nuevo (tiendas de.
Lección 7: La rutina diaria 1.I worried for my brother this morning. 2.She stayed at home ‘in order to’ do the homework yesterday. 3.We never sit during.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
DOP(Direct Object Pronouns) The object that is directly receiving the action of the verb.
Español 1 Capítulo 3A Realidades método TPRS. Grupo 1 Le pregunta si hay huevos en el desayuno –s/he asks him/her if there are eggs at breakfast La/lo.
Lección 9: Las fiestas 1. My mother is happy when I am sleeping. 2. Are you worried when the bus arrives late? 3. The travelers are sad when the airplane.
6de octubre de Combina la foto correcta con la comida. (Adivina- guess) 1.El desayuno 2.La cena 3.La merienda 4.El almuerzo.
La comida ¿Qué te gusta?.
Es La Cosa Que.... Es la cosa que necesitas para comer la sopa la cuchara.
1. Primero, Julio añadió la harina. 2. Después, ella picó las zanahorias. 3. ¿Revolviste los huevos esta mañana? 4. Tomamos la gaseosa ayer. 5. Ellos cocinaron.
Lección : ¡de compras! Warm-up 3/25/2014 Recuerda GAP! (Underline the Verb, DO, IO) 1.I give you the expensive sandals. / I give them to you. 2.The orange.
*PUT your FINAL SCRIPT on DESK* ALL 10 GRAMMAR POINTS UNDERLINED Lección 9: Las fiestas 1.Why didn’t all of you eat the carrots? 2.When did they ask for.
Objetos Directos e Indirectos: ¡Escoge el pronombre correcto! J. Gouger BVHS 2010.
Capítulo 3A Español 1. BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
V OCABULARIO DE LA COMIDA L A COMIDA & LOS COMPLEMENTOS DIRECTOS.
Chapter 5 PART 4. We have already learned how to say the three meals in Spanish. Now we will learn specific foods. Please take notes, and be prepared.
DOPs. me us nos you te all of you (España) os he she it you(formal) lo las them all of you los las.
Do-Now: Write 5 things that you are going to do this weekend. Ex. Yo voy a dormir mucho este fin de semana.
Lección 9: El pretérito irregular 1.Why didn’t all of you eat the carrots? 2.When did they ask for more butter? 3.Who had the fruit dessert for dinner?
Lección 5: Las vacaciones Write TWO sentences, using the DO pronoun in both options. Underline the V and the DO. 1.I am going to study it. (Chemistry)
Transcripción de la presentación:

Lección 8: La comida 1.Derek asked for the chicken soup instead of (en vez de) the tuna. 2.Mark served us the fruit salad. 3.Did I give the apples and lemons to you? Did I give you them? 4.George saw the lobster before eating it. Respuestas: 1.Derek pidió la sopa de pollo en vez del atún. 2.Marco nos sirvió la ensalada de fruta. 3.¿Te di las manzanas y limones?¿Te las di? 4.Jorge vio la langosta antes de comerla. Warm-up 5/14/2015 Colby, Kai, Avery

Lección 8: La comidaPrimera, Segunda clase Para la cena anoche yo y _______ comimos __________________________________. Para el desayuno hoy, yo comí __________. Para el almuerzo yo voy a comer ________. ¿Qué comiste tú ayer?

Lección 8: La comidaQuinta clase Para la cena anoche yo y _______ comimos _____________. Para el almuerzo hoy, yo comí __________. Mañana para el desayuno yo voy a comer _____________. ¿Qué comiste tú ayer?