El objetivo: SWBAT describe the importance of 3 Kings’ Day in Spanish speaking countries Hoy es _____, ____de enero Tema: Holidays: 3 King’s Day Para Empezar What do you know about the 3 Kings? (3 wise men)
Review video about 3 Kings Day
Introduce vocabulary: ppt
Play “Strip Bingo” Make 10 columns on your paper and choose 10 words and/or phrases to write on each strip
Choose 10 words/phrases: Dentro de los zapatos ---escribir cartas Melchor ---desfile Incienso ---oro Un globo ---los tres reyes magos Baltasar ---la llegada El nuevo rey ---sabios Carros alegóricos ---mirra Gaspar ---nacimiento Monito ---naturaleza real Regalos ---atarla Rosca de reyes ---naturaleza divina ----Belén ---sufrimiento y muerte futura
As you hear the story read, tear the strip of the vocabulary or phrase you have on your paper (only if it is on the outside left or right---you may not tear words out that are on the inside)
La llegada
Belén
Los regalos
Sabios
Los Tres Reyes magos
presagiaba
Melchor
Gaspar
Baltasar
Escribir cartas
Dentro de los zapatos Debajo del arbol de navidad Al lado del nacimiento
Los niños abren los regalos en la mañana del 6 de enero
Un desfile de los reyes magos
Carros alegóricos payasos
Los reyes magos dando dulces a los niños
El monito
Break
Play slapjack with vocabulary from story
Bingo?
Youtube video: Los tres reyes magos
Sample 3 kings bread
Reflexión Write 3 new things you learned about the importance of January 6th in Spanish culture
mayo junio julio agosto septiembre octubre noviembre diciembre
Go to the sign that indicates the month of your birthday. Then write your name and the date of your birthday abril Ejemplo: Alicia Lara once ¿Cuándo es tu cumpleaños?
Para decir el año: Mil novecientos noventa Mil novecientos noventa y _____ 2000 = Dos mil 2001,2002, dos mil uno… ¿En qué año naciste? Ejemplo: Yo nací en el año mil novecientos sesenta y dos Next to your birthday, write the year in Spanish
Mi familia Mis hermanastras Sus hermanos Nuestra tía Su primo Tus padres
La familia de Sra. Lara
1 persona ¿Cuál es su nombre? Su nombre es________ 2 personas o mas ¿Cuáles son sus nombres? Sus nombres son____y_____
Calificar la tarea: Grade your homework using the opposite utensil. i.e. If you did it in pencil, Grade it in pen. If you did it in pen, grade with pencil
_ __ _ _ _
_ _ _ enero octubre julio junio febrero
Es mi abuelo Es mi hermana Es mi prima Es mi abuela Son mis primos
Hoy es… Yo tengo_____hermanos. Mis hermanos tienen___años. 4.El cumpleaños de mi hermano es el_____de____ OR Su cumpleaños es el____de_____ Yo tengo____años. Mi cumpleaños es el___de____
Sí No Sí No Sí No
b f d a e c
Reflexion 1.Give an example of when you use mi and when you use mis when talking about people or things. 2.Give an example of tu and tus 3.Give an example of nuestro and nuestros TAREA: Finish the Worksheet on Possessive Adjectives Practice
Reflexión Write 3 descriptions you are putting in your outline for your powerpoint Ejemplo: Mi mamá es más estricta que mi papá