SPANISH – BEGINNERS PART 3 EXETER COLLEGE jueves veintidos de mayo MR KILDA GIRAUDON

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Objetivo: To revise the vocabulary for furniture and prepositions
Advertisements

¿Qué hay en tu dormitorio? En mi dormitorio hay …
Los Verbos Reflexivos en español… Los Verbos Reflexivos In the reflexive construction, the subject is also the object A person does as well as receives.
Vocabulario Chapter 2 – Section 2.
Calentamiento Hoy es lunes, 3 de febrero del Translate into Spanish: 1)My house has a small living room. 2)My house has no basement. 3)There is a.
¿Cómo es la casa? ¿ Qué tiene la casa?
Mi dormitorio.
STARTER: Elige el adjetivo correcto (Choose the correct adjective)
¡Hola! Bienvenidos a mi casa!!!
Hallway. Closet -> Rug -> Couch -> Table -> Dresser -> End table -> with lamp Computer -> TV -> Night Stand -> Desk -> Bed ->
Unidad 5, Lección 1 Español 2
Para Empezar Hoy es lunes el siete de enero
Las preposiciones On the left On the right Behind In front of Opposite
Los Verbos Reflexivos en español… #1.
___________________ Mi casa es bonita
¿Qué hay en mi habitación? Hay… ¿Qué falta? Falta un / una
To be I am You are (s) He is She is We are You are (p) They are.
17 de septiembre.
SPANISH I WEEK 9 SRA. KNUTSEN. ENTRADA – EL 31 DE OCTUBRE Have your hw out (answers to day of the dead questions) Draw a Venn Diagram comparing/contrasting.
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
Las preposiciones.
LOCATION! LOCATION! READ ALL ABOUT IT!! ¿DÓNDE ESTÁ? WHERE IS IT? Based on the clues, try to figure out the meaning of the BOLD Spanish prepositional phrases.
Spanish4Teachers.org 1.
La casa.
DISTANCIA NIVEL I - SEGUNDO TRIMESTRE
Partes y objetos de la casa
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
1 Los Verbos Reflexivos en español… 2 Los Verbos Reflexivos In the reflexive construction, the subject is also the object A person does as well as receives.
 Cervantes Mejía Margarita  Hernández Gutiérrez Alejandra de Jesús.
OBJECTIVE YO PUEDO: DESCRIBE THE ROOMS IN MY HOME AND WHAT IS IN THEM Nivel 2; Unidad 1; Semana 1.
Starter: In the back of your book come up with as many different rooms in the house as you can think of. 5 minutos.
Mi dormitorio My bedroom
Chapter 5, Part 2 Vocabulary. las afueras outskirts.
© Boardworks Ltd of 28 KS3 Spanish – Year 7 En casa Part 2 Unidad 4.
Hoy es _______, el __________ de _________. ¿Qué tiempo hace? Bellwork viernestres diciembre ¿Cuántos tíos tienes? ¿Cuántos abuelos tienes? Yo tengo ____.
¿Qué hay en mi habitación? ¿Qué falta?
CASA and CHORES El 16 de mayo. On the left side write the correct word. 1. ¿La mesa, la silla, el sofá, o la ventana?
EN CASA. El cuarto de baño La cocina El dormitorio.
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
¿Qué hay en mi habitación? Hay… ¿Qué falta? Falta un / una
1 Bellringer 3/21 Unscramble the words to write logical sentences. 1. familia / es / grande / mi 2. nuestros / son / rojos / lápices 3. clase / fácil /
levantarse – to get up cepillarse los dientes – to brush teeth cepillarse el pelo – to brush hair ducharse – to shower bañarse – to bathe quitarse la.
¿Dónde vives? ________ _______ _______ _______ _______ _______
14 de septiembre. Remember… Test: Wednesday September 16 th Spanish Club meeting: this Thursday September 17 th at 3:35 Sign up sheet on my door to bring.
4 de septiembre. Para Empezar #7-write in your notebook Vas a…. (you’re going to) Poner el carro en ____________________ Poner la mesa en _______________________.
El verbo estar Español 1 Capítulo 5. estar The verb estar means to be. It is used with feelings. It is used to tell the location of things. Three forms.
Mi cole Goles: To say what facilities there are in your school To use adjectives to describe what your school is like To compare Spanish and English schools.
PAGES CHAPTER 2- VOCAB 2. DESCRIBING A HOUSE This is our house. Ésta es nuestra casa. Can you tell me where the bathroom is? ¿Me dices dónde está.
Rooms of the house. Translate the following questions from English to Spanish. 1. I have a younger sister and an older brother. 2. We have a mother and.
ALC 52 Hoy es jueves el 9 de febrero Draw and label in Spanish 5 classroom objects. 2.Ejemplo El escritorio.
Hoy es jueves el veintinueve de octubre SWBAT: Describe location of rooms and furniture in a home using prepositions HAGAN AHORA: TRANSLATE 1.In my bedroom.
¡Bienvenidos a mi casa!.
Español 1: Capítulo 5, Vocabulario 2
SPANISH – BEGINNERS PART 3 EXETER COLLEGE jueves primero de mayo MR KILDA GIRAUDON
¿Dónde vives? Where do you live?
HOUSE & CHORES PRACTICE. Select the better choice and write your answer in the grid.
Las cosas en mi cuarto Capítulo 2 – 1 El objetivo:  YWBAT describe the contents of your room.  YWBAT use the possessive adjectives mi, tu and su, mis,
Jueves el 8 de septiembre Mi Familia. Objetivo: To learn the words for family members in Spanish.
Week 21 Spanish I. Para Empezar 25 de enero How would you ask someone the following questions in Spanish? 1)What is your family like? 2)Who do you live.
El Plano de mi Casa El Plano de Mi Casa El Plano de Mi Casa Learning Objectives Learning Objectives To be able to name the rooms in your house By the.
Unit 2 Spanish de agosto Translate each sentence to English: 1.Yo hago la tarea en mi cuarto. 2.Mi mamá limpia la cocina todos los días. 3.Mi amigo.
Describing people and places 8th grade Spanish Level 1b.
Tarea: Vocab 2.2 list & esprésate boxes, P 60 act 18 Prueba – 2.2 vocab, jueves 16/10.
UNIT II “The house”. Objects of the house  Door  Window Wall  Floor 
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Las habitaciones en mi casa …
Español 1 10 de marzo de 2017.
Hoy es martes el seis DE NOVIEMBRE
Chispa – el 1 de octubre Escribe un pÁrrafo (5-7 frases) que describe una persona En tu familia. Ejemplo: Mi primA se llama Teresa. Vive en Boston.
Transcripción de la presentación:

SPANISH – BEGINNERS PART 3 EXETER COLLEGE jueves veintidos de mayo MR KILDA GIRAUDON

OBJETIVOS: - Deberes: rutina diaria -Recap las habitaciones en la casa: describir quién está en cada habitación y hacer una descripción de su casa. -Vocabulario los muebles y descripción en el espacio. -El pretérito

LA RUTINA DIARIA DE UNA JOVEN MEXICANA 1)despierto 2)levanto 3)ducho 4)cepillo 5)siete 6)visto 7)uniforme 8)desayuno 9)ocho

7.10: She has a shower and brushes her teeth. 7.30: She has breakfast with her family. 7.40: She goes from her house. 7.50: She arrives at her school. 8.00: School starts.

1. Because it is really hot. 2. In the bathroom. 3. She has cereals and a coffee. 4. Because it is really hot during the day and difficult to study.

Mi madre está en la cocina. Mi padre está en el jardín. Mi abuelo está en el garaje. Mi hermano está en su cuarto. Mi prima está en el cuarto de baño. Mi abuela está en el comedor. Mi hermana mayor está en el pasillo. Mi hermano menor está en la escalera. Mi tía está en el salón. Mi abuelo está en el sótano. Estoy en la entrada. Mis padres están en el ático. ¿Dónde está…?

BATALLA NAVAL

IMy brother My parents My mum Kitchen Living room Bathroom Garden Bedroom Cellar Dining room

My dad is in the living room. Mi padre está en el salón. My mother is in the kitchen. Mi madre está en la cocina. My brother is in the bathroom. Mi hermano está en el cuarto de baño. My sister is in my parents’ bedroom. Mi hermana está en el dormitorio de mis padres. I am in my bedroom. Estoy en mi dormitorio. My parents are in the garden. Mis padres están en el jardín.

ABC DEF G El sotano La planta baja La primera planta ¿Qué hay en el sótano? Hay el garaje ¿Qué hay en la planta baja? Hay el salón, el comedor y la cocina. ¿Qué hay en la primera planta? Hay el cuarto de baño, el dormitorio de mis padres y mi dormitorio.

En mi casa en el sótano, hay y. En la planta baja, hay y y. En la primera planta, tenemos y. Mi y son en la segunda planta. ¿Y tú? ¿Cómo es tu casa? Hay = there is No hay = there isn’t

HAZ UNA DESCRIPCION DE TU CASA

EM MI DORMITORIO

EN MI DORMITORIO…

UN ESCRITORIO Una cama

UNA ALFOMBRA Un ordenador

UNA SILLA Una lámpara

UN ARMARIO Una cómoda

UNOS COJINES Unas estanterías

¿UN ESCRITORIO O UNA LÁMPARA?

¿UN ARMARIO OU COJINES?

¿UNA ALFOMBRA O UN ORDENADOR?

¿UNAS ESTANTERÍAS O UNA SILLA?

6) Una cómoda 8) Una lámpara 1) Un escritorio 5) Una silla 3) Un ordenador 10) Unos cojines 2) Una alfombra 9) Unas estanterías 7) Un armario 4) Una cama

¡EMPAREJA! On the left of On the right of On top of Under Between Behind Near In front of Opposite Cerca de Entre A la izquierda de Delante de Debajo de A la derecha de Detrás de Encima de Enfrente de

PLAN DE MI CASA

ESCRIBE LAS FRASES EN INGLÉS Y EN ESPAÑOL: 1) Hay cojines encima de mi cama. 2) En mi dormitorio, hay un ordenador encima de mi escritorio. 3) La alfombra está entre mi cama y mi escritorio. 4) No hay estanterías en mi dormitorio. 5) Hay una lámpara encima de mi cómoda. 6) In my room, there is a bed, a desk and a chair. 7) There is a lamp on my desk. 8) There is a chair in front of the desk. 9) There is a wardrobe on the right of my bed. 10) There isn’t a rug in my bedroom.

Targets for French Beginners Try and keep the targets specific and achievable so we can tick them off as we go. Bear in mind that we may not cover some topics until later on in the course Vocab  Learn vocabulary for a specific topic / Methods? / Specific target ie get 90% right in vocab tests Grammar  Gender of words, agreement of adjectives, learn (and conjugate) verbs, difference between ‘vous’ and ‘tu’ Speaking  Confidence, ask and answer questions, speak without referring to notes, understanding questions, trying out different ways of asking questions, Listening  Understand (increasing) instructions in French, better understanding French spoken on video/cd Reading  Start to understand more complicated written instructions, understanding of longer reading passages Writing  Start to write more accurate short/longer phrases, understand spelling patterns, correct spelling in vocabulary tests Extra activities?  Reading French magazines/papers/books, looking at French websites, extra grammar practise(!)

LOS DEBERES -Read text and draw a plan of the house, floors, objects… -Write 10 sentences using the preterite tense.