Repaso INSTRUCCIONES: Responde a las preguntas. 1.¿En qué estación es junio? 2.¿En qué estación es diciembre? 3.¿En qué estación es mayo? 4.¿En qué estación.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capítulo 1 el vocabulario
Advertisements

EL REPASO DE CAPÍTULO 1.
Nationalities americano(a) = American chileno(a) = Chilean
In this chapter you will learn to: ask or tell who someone is ask or tell what something is ask or tell where someone is from ask or tell what someone.
¿Cómo eres? What are you like?.
Ser and Adjectives.
1.
Español 1 Doctora Tartaglione. 1. The small girls. 2. Some pretty women. 3. The nice boys. 4. The big book. 5. Some fat pigs (cerdos).
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
¡Bueños días, estudiantes! Do Now: 1. Translate the following sentence into English: Hoy es lunes y mañana es martes. 2. Translate the following two sentences.
ADJECTIVOS DE PERSONALIDAD. Palabras de Personalidad  Artístico/Artística - Artistic.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
Chapter 1B ¿Cómo eres? Pg. 49 el amigo el chico.
-El sábado y el domingo no son aburridos.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
Articles & Noun- Adjective Agreement Essential Question: How do I use articles and adjectives to agree with nouns?
Unidad 1.2.  What you will learn: Describe yourself and others Identify people and things Use ser to describe what someone is like Use definite and indefinite.
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
Regular Verbs -ar, -er, -ir. What’s an infinitive? In Spanish: they end in an –ar, -er, or –ir In English: To___________… Hablar – to talk Comer – to.
Capítulo uno Gramática 1.1 Subjects and verbs in sentences. (Los Sujetos y los verbos en las oraciones)
Chapter 1 Lacey Williamson. What is it? Person Boy Girl Friend Student School La persona El muchacho La muchacha El amigo/La amiga El alumno/La alumna.
Buen Viaje 1 Workbook activities Capítulo 1 Un amigo o una amiga
Los adjetivos Adjectives are words that describe nouns.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
 Escribe las oraciones en ingl é s. 1. El muchacho es muy serio y estudioso. 2. El estudiante es bajo, gordo y perezoso. 3. La alumna es de un colegio.
By: Rayven Logsdon. Describing a person or thing: *A word that describes a noun is an adjective. -El muchacho moreno es muy alto. -La muchacha rubia es.
 By Olivia Mingus. Cómo es el muchacho? Guapo Feo Rubio Moreno.
Definite & indefinite articles
Hagan el matching: bueno ___a. handsome deportista ___b. thoughtful impaciente ___c. excited emocionante ___d. brave valiente ___e. strange extraño ___f.
Unidad 2 Etapa 1 “Un Día de Clases”. Introduction to verb conjugation. Click Here.
Adjectivos  What is an adjective?  Something that describes a noun or pronoun. In English where do adjectives go in the sentences? In Spanish the adjectives.
Me llamo _________ Clase 8nh/ih (801) La fecha es el 17 de septiembre del 2013 Propósito # 3: ¿Como seguimos con el repaso del año pasado? Actividad Inicial:
Ser – To be Yo soyI am Tú eresYou are – (informal) to talk to a friend Él es, ella es, usted es He is, She is, You are, (formal) to talk to someone older.
Vocabulario C.1 Español 1 Buen Viaje. bajo/a muy very.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
Calentamiento 10/18/13 ¿Cómo es él? ¿Cómo es ella?
Masculine vs. Feminine Definite and Indefinite Articles Noun/Adj Agreement.
¿Quién es? Who is it? Describing people and their characteristics.
Spanish I 1B Day 30.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Gramática 2.1 Ser with adjectives Gender and adjective agreement pgs el 22 de octubre de 2012.
LISTENING COMPREHENSION TEST
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
Capítulo 1 55 of 68 Don Quijote montado a caballo y Sancho Panza montado en un asno Una descripción Una novela famosa de la literatura española es El Quijote.
-ar, -er and –ir verbs in the present tense. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action.
SWBAT: Use the verb SER and Adjectives to describe physical characteristics HAGAN AHORA: What is an adjective? What do you remember about adjectives in.
ESPAÑOL 2: REPASO- LOS ARTÍCULOS DEFINIDOS Y ADJETIVOS PREGUNTA ESENCIAL: HOW DO MAKE DEFINITE ARTICLES AND ADJECTIVES ARGREE WITH NOUNS?
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
-ER and –IR Verbs. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action an unchanged verb. In English.
Nouns and Adjectives. Plural Articles Definite articles = the el las la los Indefinite articles = a, ansome una ununos unas.
-ER and –IR Verbs.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Hoy es el ______de ______ Calentamiento Contesta las preguntas sobre Puerto Rico. 1. El “yunque” is the name for __________in Puerto Rico. 2. El __________.
Translate the following: 1. She is not a good student. 2. (M) I am a very bad friend. 3. He is a quite tall boy. 4. The generous girl is not Colombian,
Do-Now Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9.Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9. Follow the instructions.
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
Hagan ahora: Complete ex. I on p. 3 in your workbook.
HW -Página cuarenta y nueve actividades ocho y nueve Prueba – TENER – miércoles 25/2 Hoy es el veintitrés de febrero. -1°C / 29°F.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
Chapter 2 Section 1 Review -ser + adjectives -masculine/feminine adjectives -singular/plural adjectives -age.
El vocabulario de capítulo uno
Definite Articles The: el amigo la amiga.
1.
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Chapter 1 Lacey Williamson.
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Transcripción de la presentación:

Repaso INSTRUCCIONES: Responde a las preguntas. 1.¿En qué estación es junio? 2.¿En qué estación es diciembre? 3.¿En qué estación es mayo? 4.¿En qué estación es febrero?

¿Qué países hablan español?

Vocabulario/Apuntes #11 ¿De dónde es ella?- Where is she from? ¿De dónde es él?- Where is he from? ¿De dónde eres tú?- Where are you from? Ella es de…- She is from… Él es de…- He is from… Yo soy de…- I am from…

Comunicación MODELO: Pregunta: ¿De dónde eres tú? Respuesta: Yo soy de ____________. EstudiantePaís Sra. SchwartzCosta Rica 3 minutos

Ella es de España.¿De dónde es ella? Yo soy de Michigan.¿De dónde eres tú? Él es de México. ¿De dónde es él?

¿Eres de ______________? 20 ?’s

INSTRUCCIONES: Responde a la pregunta. ¿De dónde eres tú? Yo_____ ______ _____. Repaso Shhhhhh……

Vocabulario/Apuntes #12 CONJUGATING In Spanish verbs, or action words, always end in 3 ways if they are in their infinitive form. Infinitive forms means that they end in either an “-ar” “- er” or “-ir” and mean “to…(something).” Examples: hablar – ends in “-ar” and means “to talk” comer- ends in “-er” and means “to eat” vivir- ends in “-ir” and means “to live”

Conjugating continued… **If a verb in Spanish has an R on the end just always remember it’s “to (run, skip, jump, laugh, smile, hit, yell…whatever.)** In English we use subjects to identify who we are talking about: Examples: You talk; She eats; They jump; We go; I have… In Spanish the subjects are implied depending on how you conjugate the verb.

Conjugating Continued… Conjugate means to take off the “-ar”, “-er”, or “-ir” and put a new ending onto the verb. You can conjugate verbs only…not nouns, adjectives, or adverbs! Each ending, “-ar”, “-er”, or “-ir” have different endings for each of the subjects.

Vocabulario/Apuntes #12 (cont.) Yo = I soy (I am) Tú= You eres (you are) Él = He es (he is) Ella= She es (she is) Usted= You formal es (you are)

Ella ___ de España.¿De dónde es ____? Yo ____de Michigan. Él ____ de México.¿De dónde es ___? ¿De dónde eres ___?tútú soy él ella es

Práctica con la clase Yo= Tú= Él= Ella= Usted=

Silent Seat Ball PREGUNTA: ¿De dónde _____ _______? RESPUESTA: _______ _______ de ________.

Cultura qH8&safety_mode=true&persist_safety_mod e=1&safe=active qH8&safety_mode=true&persist_safety_mod e=1&safe=active

Repaso Yo = I ______ (I am) Tú= You ________(you are) Él = He _____ (he is) Ella= She _____ (she is) Usted= You formal ____ (you are) INSTRUCCIONES: Completa la tabla.

Vocabulario/Apuntes #13 ¿De qué nacionalidad (verb-form of ser)?- What nationality...? americano(a)- American chileno(a)- Chilean colombiano(a)- Colombian cubano(a)- Cuban mexicano(a)- Mexican puertorriqueño(a)- Puerto Rican venezolano(a)- Venezuelan ¿No?- Right?

Vocabulario/Apuntes #13 (cont.) Los Adjetivos A word that describes a noun is an adjective. In Spanish, an adjective must agree with the noun it describes or modifies. Masculine nouns + masculine adjectives= Feminine nouns + feminine adjectives= Many singular masculine adjectives/nouns end in o, and many singular feminine adjectives/nouns end in a.

Vocabulario/Apuntes #13 (cont.) To make a sentence negative, add “no” in front of the verb. (No= no/not) Example: ¿Ella es de México? Sí, ella es de México. No, ella no es de México. Ella es cubana. In Spanish, adjectives go after the noun. Instead of saying “fat cat”, they say “cat fat”. The mexican girl… La muchacha mexicana…

¿De dónde es ella? ¿De dónde es él? ¿De qué nacionalidad es ella? ¿De qué nacionalidad es él?

5. ¿De dónde eres tú? ¿De qué nacionalidad eres tú? 6. ¿De dónde soy yo? ¿De qué nacionalidad soy yo?

Trabajo de clase- Traducción Vocabulario #1-13 Instrucciones: Traduce el párrafo. Buenas tardes. Yo soy Miguel. Yo soy de Oaxaca, México. Yo soy mexicano. Hoy es martes, el dos de octubre. Hoy es un día especial. Hoy es mi cumpleaños. Estoy muy bien. Mi cumpleaños es en el otoño. Chao.

Repaso INSTRUCCIONES: Escribe una frase de cada persona

Vocabulario/Apuntes #14 ¿Cómo eres?- What are you like? alto(a)- tall bajo(a)- short guapo(a)- good looking bonito(a)- pretty lindo(a)-pretty/good looking feo(a)-ugly moreno(a)- dark-featured person rubio(a)- blonde pelirrojo(a)- red headed generoso(a)- generous flaco(a)-skinny gordo(a)- fat gracioso(a)-funny cómico(a)-funny serio(a)- serious ambicioso(a)- ambitious perezoso(a)- lazy bueno(a)- good/kind fantástico(a)- fantastic tímido(a)- shy sincero(a)- sincere honesto(a)- honest simpático(a)- nice

Repaso INSTRUCCIONES: Responde a la pregunta: ¿De qué nacionalidad (es/eres/soy) (ella/tú/yo)?

Tarea: ¿Quién soy yo? Instrucciones: Responde A= sí, B= así, así, C= no Yo soy…  alto(a)  bajo (a)  guapo (a)  moreno (a)  rubio (a)  pelirrojo (a)  gracioso (a)  ambicioso(a)  perezoso (a)  bueno (a)  tímido (a)  honesto (a)  generoso (a)  simpático (a)  cómico (a)  serio (a)

Vocabulario/Apuntes #15 el muchacho- the boy la muchacha- the girl el amigo- the friend (that’s a boy) la amiga- the friend (that’s a girl) el alumno- the boy student la alumna- the girl student el colegio- the high school la escuela- the school secundario (a)- secondary

Repaso INSTRUCCIONES: ¿Cómo es Rihanna? Usa tres frases completas.

Vocabulario/Apuntes #16 A noun is either masculina or feminina. Usually nouns that are masculina end in “o” and nouns that are feminina end in “a”. Nouns start with a two letter word that is called an article. There are definite and indefinite articles that go with Spanish nouns. El= theÉl= he Definite Article (Specific) Indefinite article (Not specific) THEA/AN Masculine= El Feminine= La Masculine= Un Feminine= Una

Vocabulario/Apuntes #16 (cont.) EXAMPLES: – a girl- una muchacha – the girl- la muchacha – a boy student- un alumno – the boy student- el alumno – a high school- un colegio – the high school- el colegio **REMEMBER: ADJECTIVES ALWAYS GO AFTER THE NOUN!!**

Trabajo de clase- Selena Selena es una muchacha. Ella es guapa y flaca. El papá de Selena es serio. No es muy gracioso y no es flaco como (like) Selena. Suzie es morena. Ella es de Texas. Ella es baja. Chris es lindo. Él es ambicioso y generoso. No es tímido. La mamá de Selena es una persona buena. Ella no es perezosa y es bonita como Selena.

Tarea Escribe un parráfo (cinco frases) que describe tú mismo.

Comunicación INSTRUCCIONES: Responde en una frase completa. 1.¿Eres americano(a) o cubano(a)? 2.¿Eres alumno(a)? 3.¿Eres alumno(a) en una escuela secundaria? 4.¿De dónde eres? 5.¿Eres alto(a) o bajo(a)? 6.¿Eres serio(a) o gracioso(a)?

Repaso INSTRUCCIONES: Traduce el vocabulario inglés  español español  inglés 1. a girl student4. la muchacha simpática 2. the boy5. un alumno ambicioso 3. the high school6. la escuela

Trabajo de clase- Actividad de dibujar clase compañeros

Trabajo de clase- ¡El Robo! While you were on a flight from Detroit to Mexico, a diamond necklace was stolen! The police ask you to describe the three passengers who were sitting near you. Complete the descriptions using at least three adjectives for each person. You have to have at least one negative sentence. (She/he is not…)

Trabajo de clase- Práctica con el verbo ser INSTRUCCIONES: Completa y traduce las frases. 1. Ella _______ linda. ______ es morena y cómica. 2. _______ eres una muchacha buena. 3. Yo _______ un alumno ambicioso. Yo no ______ perezoso. 4. Él ________ fantástico. ______ es generoso. 5. ______ es flaca y alta. _______ no _______ gorda.

¡NOTICIA! Bring in a picture of three people. It could be one picture with three people in it, or three separate pictures. Prepare three sentences for each person that describes who they are, or their appearance. Make sure it’s appropriate. You must use 9 different adjectives. One sentence has to say what they are not! You will memorize the mini description and present it to me. DUE: Friday, October 25 th !!!!

Repaso INSTRUCCIONES: ¿Cómo no es Channing Tatum? Usa tres frases completas.

Vocabulario/Apuntes #17 bastante- quite muy- very un poco- a little pero- but también- too/also hay-there is/there are

Trabajo de clase- El Quijote A.¿Es don Quijote o Sancho Panza? –Decide. 1. Es bajo. 2. Es alto. 3. Es muy gracioso. 4. Es gordo. 5. Es flaco. 6. Es muy serio. 7. Es un caballero andante. 8. Es honesto y generoso. 9. Es un escudero. B. Cognados – Busca cinco cognados en la lectura.

Trabajo de clase- un amigo español ¡Buenas tardes! Soy Jorge Pérez Navarro. Soy de Madrid, la capital de España. Soy español. Soy alumno en el Colegio Sorolla. Soy rubio y bastante alto. Soy bastante gracioso. No soy muy serio y no soy tímido. Hasta luego, Jorge Whiteford High School Consear Road Ottawa Lake, MI USA

Trabajo de clase- un amigo español Un saludo ¿Quién eres? ¿De dónde eres tú? ¿De qué nacionalidad eres tú? ¿Dónde eres alumno? ¿Cómo eres? (2 adjetivos y usen vocabulario 17) ¿Cómo no eres? (2 adjetivos y usen vocabulario 17) Una despedida

Trabajo de clase- un(a) amigo(a) ideal INSTRUCCIONES: Escribe un parráfo (cinco frases) que describe un(a) amigo(a) perfecto(a). **Usen vocabulario #14-17**

Repaso inglés  español 1.She is a very ambitious and generous friend, but she is very shy. 2.The girl is quite tall and very skinny. She is very honest too. 3.Is the boy student from California? He is not very skinny and he is a little short. 4.Are you lazy!? 5.Am I fat?

Vocabulario/Apuntes #18 ¿Quién…?- Who…? ¿Qué…?- What…? ¿Cómo…?- How…?/What…? ¿De dónde…?- Where _____ from? ¿De qué nacionalidad…?- What nationality…? ¿No?- Right?

Trabajo de clase- Práctica con las frases negativas INSTRUCCIONES: Responde con una frase negativa. 1. Él es un poco moreno. ¿No? 2. Ella es muy simpática. ¿No? 3. Yo soy bastante gorda. ¿No? 4. Tú eres un alumno. ¿No? 5. Usted es generoso. ¿No?

Repaso INSTRUCCIONES: Responde a las preguntas en frases completas. 1.¿De dónde eres? 2.¿Qué día es hoy? 3.¿Cómo eres? 4.¿Quién es el muchacho en clase que (that) es muy gracioso?