LOS QUEHACERES DE JORGE

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los coloresLos colores 1.Read each question slide and look at the picture. 2.The fill-in-the-blank answer is at the bottom of the slide. Each number refers.
Advertisements

Calentamiento. What is each question asking? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Quién es tu profesor favorito? ¿Cuántos chicos están en esta clase? ¿Qué día es.
Write the 5 rules for SER and the 3 rules for ESTAR
Español 1 El 8 de noviembre de 2012 Entrada: ¡Hola! ¿Cómo estás? (Actividad 9 libro p. 107) [En el libro importante] Complete the dialogue using the correct.
Me gustan, me encantan P. 135 Realidades 1.
Using the sentences in activity 25 page 56, illustrate the food that you will use to answer /complete the statement. Write the name of the item in a colorful.
Nombre:___________________ Clase 7 gd Fecha:_____________________Tarea # 2 A.Answer each question in full Spanish sentences. 1.¿De qué nacionalidad eres?
Review: 3 Requirements There are 3 requirements for using the subjunctive A “WEIRDO” verb Two different subjects The word “que” There are 3 requirements.
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
Señorita Hittie Español 2
Direct object pronouns
PLANS & SCHOOL ACTIVITIES View the powerpoint and complete the following activities.
Irregular Preterite Endings Unit 1 Escrito por ________.
?QUE HORA ES? Como decir la hora. Instrucciones  Write the time in a complete sentence in Spanish if it is given digitally, or if it is given in Spanish,
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
Zazar likes to go to the beach. One day he meets Michelle, a seashell with a beautiful pearl. When a wave hits them, Michelle loses her pearl, and Zazar.
Expresiones con tener Look at each picture carefully. Write the sentence that describes the picture accurately. Pay attention to the red words and how.
CALENTAMIENTO PUNTOS DE SCORE PARTICIPACION C# 11 ______ ______ C# 12 ______ ______ C# 13 ______ ______ C# 14 ______ ______ C# 15 ______ ______ C# 16 ______.
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Calentamiento Write the answers to each question.
 For the three verb note slides, combine two vocabulary words with the specified structure to create a complete Spanish sentence. 1 for each step  Each.
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
CASA and CHORES El 16 de mayo. On the left side write the correct word. 1. ¿La mesa, la silla, el sofá, o la ventana?
Culture p. 1 In Uruguay and Chile, students begin school in ____. In Colombia, there are ___ schedules. (1/6/14)
Week 13 Spanish I Grade Complete the following with the verb ir 1- ¿Dónde ____ (tú) para las vacaciones? 2- Ella ____ a México. 3- Nosotros ________.
+. + Haga Ahora el 1 de octubre Get out your flashcards! Write 4 sentences with the words for your Vocabulary 2B Quiz! (2 nd half of vocab)
¿Qué vas a hacer en el futuro?
Capítulo 3A Práctica de Verbos –er/-ir. Instruciones: 1) Work alone or in groups of 2. No more!! 2) Visit slides hanging in hallway with your partner.
1._________________________ 2.________________________ 3._______________________ 4. ________________________ 5. ________________________ 6. ________________________.
Bellringer 2/22 Fill in the blank with the correct gustar pronouns (me, te, le, nos, os, les) and choose whether to use gusta or gustan. Write sentences.
Adjective Agreement.
 For each number, say it out loud in Spanish and then write it down on your notes.  If there is not a space on your notes for a particular number, do.
Gender & Number Adjective Agreement notebook p. 24.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
¿Cómo estás? Nombre y apellido Información Amigos FotosMapa Me gusta Actividad Publicar.
Verbos Regulares AR. Repasito Parte 1: Write the Spanish infinitive verb 1.to watch tv = ___________ 2.to dance = _____________ 8. to listen to music.
¡Clase de Español! Verbos Regulares ER. Repasito Parte 1: Write the Spanish infinitive verb 1.to eat= ___________ 2.to drink = _____________ 3.to share=
Translate to Spanish: 1.to play videogames 2.to play baseball 3.to go fishing 4.to go shopping 5.to play volleyball 6.to play basketball 7.to go to a party.
Tienes que dibujar tu profesor favorito: 1) Draw the teacher (and colour) 2) Label all of the body parts (including articles) 3) Write 10 sentences using.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Vocabulario 6B.
ARTICLES PRACTICE Práctica de los Artículos. GIVE THE CORRECT INDEFINITE ARTICLE FOR THE FOLLOWING NOUNS. THEN SAY IF YOU NEED OR HAVE THEM. WRITE OUT.
Me llamo __________ Clase 10NM La fecha es 16 de febrero del 2012 Propósito # 30: ¿Como seguimos el repaso para el examen del capitulo 7? Actividad Inicial:
¿Cómo es tu monstruo? Take out your picture of your monster and describe him/her. Calentamiento Warm-up 8/9/2015.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
Study Guide/ Practice on DOP Spanish II. Rewrite each sentence in SPANISH using the correct direct object pronoun. Tú compraste los boletos. ________________________________________________.
Los Adjetivos Possessivos ¡formas largas y cortas!
Me llamo __________ Clase 8im La fecha es el 12 de mayo del 2011 Propósito # 62: ¿Cómo terminamos el repaso para el Examen de la Unidad 4? Actividad Inicial:
Compañeros para hoy 1 y 14 2 y 15 3 y 16 4 y 17 5 y 18 6 y 19 7 y 20 8 y 21 9 y y y y y 26.
VOCABULARY: Los Quehaceres (Chores). Answer the questions in full SPANISH sentences. ¿Tienes hermanos? ¿Vienen tus amigos a la escuela los domingos? ¿A.
Nicky Jam – El perdón Act. 1 p. 120 (WAV) Think of five chores you do at home. Then, write whether you like or don’t like doing them using me gusta and.
Me llamo_________ Clase 801 La fecha es el 2 de mayo del 2016 Propósito # 73: ¿Salieron ellos anoche? L.O: to review for tomorrow’s grammar quiz Actividad.
Capítulo 3A Práctica de Verbos –er/-ir. Instruciones: 1) Work alone or in groups of 2. No more!! 2) Visit slides hanging in hallway with your partner.
Practica del verbo SER. Complete the chart with the correct forms of ser:
Los Adjetivos Possessivos
VOCABULARIO: Capítulo 1A.
Direct Object Pronouns
Proyecto de vocabulario de la ciudad
Escribe una descripción para todos los miembros de la familia:
Yo fui de vacaciones en Chile.
Calentamiento Answer in complete sentences 1. ¿Cómo te llamas?
Using the Present Subjunctive
Vámonos Label your passport dates: 28 de septiembre, 29 de septiembre, 3 de octubre, 4 de octubre, 5 de octubre Write out and complete these sentences.
uno dos tres cuatro cinco
Tapas Write a sentence using each word
Poster project.
Transcripción de la presentación:

LOS QUEHACERES DE JORGE ¿Qué tiene que hacer Jorge? For each slide, write the correct answer and write the chore in a complete sentence with the number of the slide using “tener que”.

1. ¿Qué tiene que hacer Jorge?

2. ¿Qué tiene que hacer Jorge?

3. ¿Qué tiene que hacer Jorge?

4.¿Qué tiene que hacer Jorge?

5.¿Qué tiene que hacer Jorge?

6. ¿Qué tiene que hacer Jorge?

7. ¿Qué tiene que hacer Jorge?

8. ¿Qué tiene que hacer Jorge?

9. ¿Qué tiene que hacer Jorge?

10. ¿Qué tiene que hacer Jorge?

11. ¿Qué tiene que hacer Jorge?

12. ¿Qué tiene que hacer Jorge?

13. ¿Qué tiene que hacer Jorge?