Hoy vamos a … ©rh09 hablar de la familia real española

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mi familia española.
Advertisements

Monarquía Española Una Historia de La Monarquía Española:
Vocabulario: Familia In this slideshow, you will review words and expressions related to the family.
LA FAMILIA.
La Familia Real de España
La familia real española
Por Carlos Martín Muñoz 1 A ESO
LA FAMILIA ARBOL GENEALOGICO DE LA FAMILIA SIMPSON
Las regiones de España.
6 La familia.
Las familias Mosaicos (pp. 130,163).
La familia Algunas fotos….
La Familia.
Los Hijos Victoria y Felipe
El vocabulario de la familia
La Familia Real de España
LA FAMILIA Tune: Ten Little Indians El padre, la madre y los hermanos, El t í o, la t í a, tambi é n los primos, El abuelo, la abuela y los nietos: Miembros.
FAMOSOS DEL DOMINIO HISPANOHABLANTE
EL REY JUAN CARLOS.
La Familia Real española
C/ Río Guatizalema 15 Monzón
ESPAÑOL I SESIÓN 13.
La Familia real española
LA FAMILIA REAL ESPAÑOLA
La_listalista.com. El equipo de la listalista ¡Hola, queridos miembros! Somos las chicas de la listalista: Liska, dieciséis años, Carina y Jeanette, diecisiete.
La Familia Real de España
Unidad 1 Asuntos familiares La Casa Real Española El Rey y su familia: Fechas clave Los Príncipes de Asturias.
All in the Family.
TRABAJO DE QUE ES PARA MI UN REY
NICOLÁS ALCÍBAR CASAS REMOLINOS(ZARAGOZA) C.E.I.P. BILINGÜE ALFREDO MUIÑOS.
¿De qué creéis que vamos a hablar? ¿Qué observáis en estas foto?
Mi rey Felipe.
La Familia Real Española
Hoy vamos a..... recordar y repasar el vocabulario de la familia
Family Members and jobs Celebrando una fiesta Tener Posessive Adj and Age Culture
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda (ALC) A la campana 69 Objetivo Bienvenida – la vaca/toro (flash cards) Cenicienta y el posesivo.
Pronunciation practice – you may need to explain the punchline!
LA FAMILIA. María Luis María es la hermana de Luis Luis es el hermano de María La familia Gómez.
Alejandro Rudolfo Lucinda Olivia (abuela) (abuelo) (abuela) (abuelo)
LA FAMILIA REAL ESPAÑOLA
Estos días se conmemora la subida al trono del rey Felipe VI, tras la abdicación de su padre el rey Juan Carlos I.
Se dice que tienes que besar a 1000 ranas antes de encontrar a tu príncipe azul.
ESPAÑOL I SESIÓN 15.
ALC 73 Hoy es lunes el 16 de abril de Completa la información usando frases completas. Tu nombre completo Tu fecha de nacer El lugar de nacer El.
SPANISH FAMILY REVIEW.
ESPAÑOL I SESIÓN 15.
La Familia Real de España.
Sesión 2: La familia Dar y pedir información sobre las personas de nuestro entorno más cercano Uso de los posesivos Uso de los verbos SER, ESTAR, TENER,
ESPAÑOL I SESIÓN 14.
La familia real espaÑola
La familia.
¿Qué vamos a estudiar?.
La familia. Antonio es el __________ de Hernán. Sandra es la ___________ de Hernán. Ana es la ____________ de Hernán. padre madre hermana.
El árbol familiar.
LA FAMILIA.
ESPAÑOL II Sesión 2: La familia
Curso: 2015/2016 Profesor: Ernesto Dolz-Barberà
Mi familia por Profe. Thompson. ¿Cómo son las familias en la televisión? ¿Son como tu familia?
Del Singular al Plural.
ALC 76 Hoy es martes el 24 de abril de Escribe la relación de cada número a la línea que dice yo.
LA FAMILIA. María Luis María es la hermana de Luis Luis es el hermano de María La familia Gómez.
Por Amber Groteluschen. La Familia Real España Los Objetivos  Puedo…  Describe the physical appearance of the members of my family (Describir los caractarísticos.
Julio Ann Alicia Cristina Nicolas Peter Gregorio Anissia Diana Heather MiguelJosefina ¿Cómo se llama la hermana de Julio? Se llama Heather.
La Familia Real de España.
¿Cómo es tu familia? Hay muchos tipos de familias.
La Familia Real Española
Curso: 2016/2017 Profesora: Eva Blasco Lozano
Sesión 15 ‘Esta es mi familia’
La familia.
Transcripción de la presentación:

Se dice que tienes que besar a 1000 ranas antes de encontrar a tu príncipe azul.

Hoy vamos a … ©rh09 hablar de la familia real española deletrear el vocabulario para la familia comparar las formas masculinas y femininas de palabras ©rh09

La familia real española Perhaps get students to ‘empty their heads’ onto a post-it in English with all family relationship words they can think of as a way to get them focused on the vocabulary that they will be learning in Spanish in this lesson. La familia real española

h __ r m__ n __ h __ j __ m __ d r __ p r __ m __ __ b __ __ l __ n __ __ t __ t __ __ __ s p __ s __ h __ r m__ n __ h __ j __ m __ d r __ p r __ m __ __ b __ __ l __ n __ __ t __ t __ __ __ s p __ s __ h __ r m__ n __ h __ j __ m __ d r __ p r __ m __ __ b __ __ l __ n __ __ t __ t __ __ __ s p __ s __ Dictate these in Spanish slowly – it’s just the vowels that are missing. You could perhaps re-cap the vowels quickly with them first to make sure they have the 5 sounds clearly embedded in memory (especially the ‘i’ and ‘e’ difference)

h __ r m__ n __ h __ j __ m __ d r __ p r __ m __ __ b __ __ l __ n __ __ t __ t __ __ __ s p __ s __ e a o i a a e i o a u e o i e a This slide corrects the activity. NB: they don’t know what these mean yet, just that they are family members. í o e o a

¡Haz una lista de parejas! masculino femenino abuelo abuela This activity involves students actively spotting the link between the masculine feminine words for family – they should be aware of the ‘o’ ending as masculine indicator and ‘a’ as feminine from the Dictionary lesson 1 when you drew their attention to this explicity! Give them a few minutes to list the pairs. esposo prima hijo hermana tío madre nieto hija nieta esposa padre primo hermano tía

abuelo padre abuela hijo nieto madre hermano primo hija tío esposo masculino feminino abuelo padre hijo nieto hermano primo tío esposo abuela madre hija nieta hermana This slide has the answers – obviously students may have them in a different order to the way they appear on this slide! Then ask them to give you an odd one out (‘Pillo al intruso’ is how we call this activity in Spanish – use the TL to explain this activity or at least make sure they understand the Spanish description of it for future occasions) prima tía esposa

abuela, madre, hija, nieta, hermana, prima, tía, esposa ¿Cuál es la excepción? abuela, madre, hija, nieta, hermana, prima, tía, esposa ¿Por qué? Explain and model the answer in Spanish! Porque no termina con ‘a’ y porque cambia la letra principal.

un árbol genealógico

Felipe Juan Leonor Victoria Pablo Sofía Miguel Irene You are going to use the next few slides to present & introduce (model) the Spanish words for family, using the Spanish royal family as the example. Make sure they really realise this is the Spanish royal family – make comparison with el principe Charles, la princesa Camilla (!), La reina Elizabeth so that they have a known context to relate this info to. We are NOT expecting that they have heard of the Spanish royal family members – this is new factual knowledge as well as new lexical knowledge so we need to make it absolutely clear from the start! Victoria Pablo Sofía Miguel Irene

Juan Carlos (70) Sofía (70) Elena (45) Jaime (45) Cristina (43) Iñaki (40) Felipe (40) Letizia (37) Felipe (10) Juan (9) Leonor (3) As you describe the relationships keep repeating the key words as you point to the different family members and show visually how they are related to each other. You can re-cap with the class to make sure that they are with you. We can’t expect them to retain all 8 (16) words at this stage but they will hear them a lot and understand them and practise saying them with you. (perhaps 8 minutes whole class work here) Victoria (9) Pablo (8) Sofía (1) Miguel (6) Irene (3)

Su Majestad el Rey Don Juan Carlos

Su Majestad la Reina Doña Sofía

La Infanta Doña Elena Excmo. Señor Don Jaime de Marichalar Felipe (10) y Victoria (9)

Juan (9), Pablo (8), Miguel (6), Irene (3) La Infanta Doña Cristina Excmo. Señor Don Iñaki Urdangarin Juan (9), Pablo (8), Miguel (6), Irene (3)

Felipe el Príncipe de Asturias Letizia la Princesa de Asturias Leonor (3) y Sofía (1)

El Rey y la Reina con sus nietos

h_rm_n_ hermano p_dr_ padre prima pr_m_ m_dr_ madre esposo _sp_s_ nieta n_ _t_ abuelo _b_ _l_ t_ _ tío This is a slide to use as plenary activity to embed and fix the new language. The words appear with vowels missing – students volunteer the words – there is element of guess work needed as could be mas or fem form for most of them – get students to vote so that all are involved and because it makes for more ‘repetition with a reason’. Next click reveals the answer and then the next clue and so on. After all 9 words are up there, teacher can continue to help embed vocab in a variety of ways – for example, can point to a word and say ‘masculino’ or ‘femenino’ and students have to respond with the correct form – this should be done quickly so that rhythm is maintained and speed of processing language increased. This can then also be done but by calling out English word e.g. Teacher says, ‘daughter – uno, dos, tres’ and then students chorus the correct word. Teacher can also spell out words quickly and students say either the English or pronounce the Spanish word correctly. This can also be done the other way round where students call out the Spanish spelling of one of the words. hija h_j_