Logística Diseño de datos maestros Comercio SAP Best Practices Baseline V1.605.

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Transcripción de la presentación:

Logística Diseño de datos maestros Comercio SAP Best Practices Baseline V1.605

© 2011 SAP AG. All rights reserved.2 Jerarquía de productos Logística Nivel superior 00001B0001 Productos A (Fabricación / Comercialización) 00001B0002 Productos B (Servicios) 00001B Productos A.01 (MTO) 00001B Productos A.02 (MTS) 00001B Piezas A B Productos B B Productos B,02 Nivel 1 Nivel 2 Nivel 3 Jerarquía de productos Nivel 3 Grupo de productos Nivel 2 CO-PA Interfase SOP Estos datos se crean en BB 104 Todos los registros maestros de material asignados al nivel de jerarquía de productos 3

© 2011 SAP AG. All rights reserved.3 Clasificación Clase y características para lotes Clase Lote YB_EXP_DATE_001 Productos con fecha de caducidad Car. LOBM_VFDAT Fecha de caducidad, tiempo hasta caducidad Car. YB_SUPPLIER_BATCH_NUMBER Número de lote de proveedor Clase YB_BATCH FIFO de lote 1 Car. YB_BATCH_NUMBER Número de lote Car. LOBM_VFDAT Fecha de caducidad, tiempo hasta caducidad Clase Lote YB_EXP_DATE_002 Búsqueda de clase con fecha de caducidad Car. LOBM_LFDAT Determin. lotes Fecha de entrega Car. LOBM_RLZ Tiempo mínimo de duración restante para lote Utilizado en todos los procesos que utilizan materiales de lotes Estos datos se crean en BB 117

© 2011 SAP AG. All rights reserved.4 Clasificación Clase y características para liberación de pedidos Class032 obl. 2 _CL_REL_CEKKO Liberación de pedidos en nivel de cabecera Car Order type (Compras) Car Valor de orden neto total Valores Marco FO NB Pedido estándar Pedido de traslado UB Valores Importe y moneda local Valores Grupo de compras Car Grupo de compras Procesos de aprovisionami ento con estrategia de liberación de pedidos Estos datos se crean en BB 104 obl. 2 obl. PURCH_ORD_TYPE obl. 2 obl. PURCH_ORD_VALUE obl. 2 obl. PURCH_ORD_GRP

© 2011 SAP AG. All rights reserved.5 Mercaderías Estructura de productos Gestión de lotes B H11 Mercadería, Comercio reg. (HAWA-PD) H12 Mercadería, Punto de pedido, Comercio reg. (HAWA-VB) H20 Mercadería, Punto de pedido, Lote FIFO (HAWA-VB) H21 Mercadería, Punto de pedido, Fecha cad. lote (HAWA-VB) SN Números de serie H14 Mercadería, Para cliente (HAWA-PD) Utilizado en Ventas de compra para cliente Utilizado en terceros con o sin aviso de entrega B Estos datos maestros se crean en BB 152 B H20 Mercadería, Punto de pedido, Núm. serie (HAWA-VB) SN Utilizado en todos los escenarios de MM/SD para Comercio* H11 Mercadería, Terceros (HAWA-PD) H12 Mercadería, Punto de pedido, Terceros (HAWA-VB) * Excepto escenarios: Posiciones de pedido para terceros y Ventas de compra para cliente Utilizado en todos los escenarios de MM/SD para Comercio que muestran (núm. serie) Utilizado en todos los escenarios de MM/SD para Comercio (Func. fabr. lotes) Ampliación de datos maestros en BB (126 – Nivel 2 Ampliación de datos maestros en BB (117 – Nivel 2

© 2011 SAP AG. All rights reserved.6 Retornables Estructura de productos L001 Envases (LEIH-ND) Tratamiento de retornables Estos datos maestros se crean en BB 152

© 2011 SAP AG. All rights reserved.7 No part of this publication may be reproduced or transmitted in any form or for any purpose without the express permission of SAP AG. The information contained herein may be changed without prior notice. Some software products marketed by SAP AG and its distributors contain proprietary software components of other software vendors. Microsoft, Windows, Excel, Outlook, and PowerPoint are registered trademarks of Microsoft Corporation. IBM, DB2, DB2 Universal Database, System i, System i5, System p, System p5, System x, System z, System z10, System z9, z10, z9, iSeries, pSeries, xSeries, zSeries, eServer, z/VM, z/OS, i5/OS, S/390, OS/390, OS/400, AS/400, S/390 Parallel Enterprise Server, PowerVM, Power Architecture, POWER6+, POWER6, POWER5+, POWER5, POWER, OpenPower, PowerPC, BatchPipes, BladeCenter, System Storage, GPFS, HACMP, RETAIN, DB2 Connect, RACF, Redbooks, OS/2, Parallel Sysplex, MVS/ESA, AIX, Intelligent Miner, WebSphere, Netfinity, Tivoli and Informix are trademarks or registered trademarks of IBM Corporation. Linux is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries. Adobe, the Adobe logo, Acrobat, PostScript, and Reader are either trademarks or registered trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. Oracle is a registered trademark of Oracle Corporation. UNIX, X/Open, OSF/1, and Motif are registered trademarks of the Open Group. Citrix, ICA, Program Neighborhood, MetaFrame, WinFrame, VideoFrame, and MultiWin are trademarks or registered trademarks of Citrix Systems, Inc. HTML, XML, XHTML and W3C are trademarks or registered trademarks of W3C®, World Wide Web Consortium, Massachusetts Institute of Technology. Java is a registered trademark of Sun Microsystems, Inc. JavaScript is a registered trademark of Sun Microsystems, Inc., used under license for technology invented and implemented by Netscape. SAP, R/3, SAP NetWeaver, Duet, PartnerEdge, ByDesign, SAP BusinessObjects Explorer, StreamWork, and other SAP products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of SAP AG in Germany and other countries. © 2011 SAP AG. All rights reserved Business Objects and the Business Objects logo, BusinessObjects, Crystal Reports, Crystal Decisions, Web Intelligence, Xcelsius, and other Business Objects products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of Business Objects Software Ltd. Business Objects is an SAP company. Sybase and Adaptive Server, iAnywhere, Sybase 365, SQL Anywhere, and other Sybase products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of Sybase, Inc. Sybase is an SAP company. All other product and service names mentioned are the trademarks of their respective companies. Data contained in this document serves informational purposes only. National product specifications may vary. The information in this document is proprietary to SAP. No part of this document may be reproduced, copied, or transmitted in any form or for any purpose without the express prior written permission of SAP AG. This document is a preliminary version and not subject to your license agreement or any other agreement with SAP. This document contains only intended strategies, developments, and functionalities of the SAP® product and is not intended to be binding upon SAP to any particular course of business, product strategy, and/or development. Please note that this document is subject to change and may be changed by SAP at any time without notice. SAP assumes no responsibility for errors or omissions in this document. SAP does not warrant the accuracy or completeness of the information, text, graphics, links, or other items contained within this material. This document is provided without a warranty of any kind, either express or implied, including but not limited to the implied warranties of merchantability, fitness for a particular purpose, or non-infringement. SAP shall have no liability for damages of any kind including without limitation direct, special, indirect, or consequential damages that may result from the use of these materials. This limitation shall not apply in cases of intent or gross negligence. The statutory liability for personal injury and defective products is not affected. SAP has no control over the information that you may access through the use of hot links contained in these materials and does not endorse your use of third-party Web pages nor provide any warranty whatsoever relating to third-party Web pages.