Hoy es el lunes 9 de febrero de 2015. Write sentences to tell who the things belong to. Follow the modelo. Modelo: joyas / tú (these) : Estas joyas son.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Lunes el 1 de febrero. ALC 8 Objetivo: aprender el verbo estar. Conjuga estar por las personas apropriadas. Objective: To learn the verb estar. Conjugate.
Advertisements

4A pre-quiz practice Complete the mini conversations with the correct question words. 1.- ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine.
4A practice Complete the mini conversations with the correct question words. - ¿____ es esto? - Es un ratón. 2. – Mi familia y yo vamos al cine. - ¿____?
El repaso del pretérito y del imperfecto
El Pretérito Simple past tense.
Los verbos –car, -gar, -zar en el pretérito
Los Verbos Irregulares: –car, -gar, -zar en el pretérito
Pg. 129 – Negations Words Ways of making sentences negative in Spanish.
Capítulo 1A Stem- Changing Verbs (shoe verbs). Stem – part of the infinitive that is left after you drop the endings Poder- to be able to.
Carlota _____ que estudiar hoy. Marina y yo _____ mucha hambre.
Escribe la tabla de los pronombres I am # uno Talking to Talking about SINGULAR PLURAL c # 31 martes, 5 de febrero del 2013 El tiempo:____ Puntos:_____.
Hoy es el lunes 26 de enero de Complete the following story with the correct preterite form of the appropriate verb in parentheses, El viernes pasado.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Hoy es lunes el 19 de mayo de  ¡Usa una palabra de cada cuadro para escribir una oración perfeco!  Escribe 5 oraciónes en total.  Cambia los.
Los verbos –car, -gar, -zar en el pretérito Clase de español Sra. Ferdinand.
En el pretérito -Car, -Gar, -Zar. Irregular spelling in YO form Verbs that end in –CAR, -GAR, and –ZAR have special spelling changes only in the YO form.
Hoy es el martes 20 de enero de Conjuga los verbos “mirar”, “aprender” y “escribir” en el tiempo pretérito (preterite tense).
Conjugation Review Level 1 Regular –AR Ending Verbs.
IRREGULAR VERBS. Hacer Ahora 2/4/13  ¿Qué hora es? 10:53 P.M.  ¿Qué tiempo hace hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  Write the correct form of the –ar.
Esponja ,el lunes, el 16 de septiembre
Hoy es el lunes 15 de diciembre de Trabajo de entrada
El lunes 21 de abril de 2014 Trabajo de entrada Fill in the blanks by conjugating the verb according to the subject & translate each sentence. 1. Tú __________.
Examen Lección Preliminar pgs
¿Cómo se llama el producto del anuncio?
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
Hoy es el lunes 18 de mayo de Complete the following story with the correct preterite form of the appropriate verb in parentheses, El sábado pasado.
Preterite of Regular Verbs & -car, -gar, -zar Preterite Verbs Preterite means “past tense” Preterite verbs deal with “completed past action” The ending.
Week 13 Spanish I Grade Complete the following with the verb ir 1- ¿Dónde ____ (tú) para las vacaciones? 2- Ella ____ a México. 3- Nosotros ________.
Para usar el pretérito… We use the preterit to talk about events that were completed in the past. There is a definite start and ending of the action The.
Me llamo __________ Clase 702 La fecha es el 28 de enero del 2014 Proposito # 46: ¿A que hora vas a la clase de espanol los lunes? Actividad Inicial: Copia.
Preterite Irregulars!. Preterite irregulars When conjugating into the preterite tense, we there are some irregulars. If it ends in “car” “gar” or “zar”
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
El repaso del pretérito y del imperfecto. El Pretérito Fill in the blanks with the correct conjugations of the verbs. Fill in the blanks with the correct.
Antes de empezar Direct Object Pronouns When an infinitive follows a conjugated verb, the DOP can either be placed BEFORE the conjugated verb or ATTACHED.
La cita del día. Hoy es el siete de enero. Para hacer ahora 1) What is the preterite tense? 2) Change the following sentences from the present tense.
 Es un tenso del pasado. ◦ It is one of the past tenses.  Explica lo que ya pasó. ◦ Tells what already happened.
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
Lunes el 4 de marzo 1.Write a sentence using quiero (I want) 2.Write a sentence using Duermo (I sleep) 3.Write a question using quieres (do you want) 4.Write.
Hacer Ahora Martes, el 12 de abril Change each of the following sentences from the present to past. To do this, you will need to add a word or phrase that.
Repaso del Capítulo 6 Las Respuestas. Listening - A Tipo de ropa Muy grande Muy pequeño El ColorNo le gusta 1. pantalones X 2. blusa X 3. chaqueta X 4.
Vámonos Match the subjects to the correct verb conjugations. Write out the complete sentence. Ex: Erica cantó con su amiga 1) Ericaa) vivimos en Atlanta.
1. ¿Donde entras en una tienda? 2. ¿Donde sales de una tienda? 3. ¿Donde pagas en una tienda?
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
REPASEMOS LA TAREA (para martes el 27) 1.Escriba una lista de los días de la semana 2.Escriba una lista de los meses del año.
Vámonos Translate the following sentences & take out any work you need checked: Ella canta en el coro. Nosotros necesitamos una pelota para jugar al baloncesto.
WRITE OUT SENTENCES AND CONJUGATE THESE –AR VERBS IN PRESENT TENSE, NOT PRESENT PROGRESSIVE. 1)YO ___________ MUCHO (CANTAR) 2)TU ___________ CON TU AMIGA.
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
28 de enero del 2015 Bellwork: Use vocabulary Ch 7, translate 5 first words and write a complete sentence.
La campana Choose the correct demonstrative adjective. 1.Sign – those over there 2.Brand – these 3.Pen – this 4.Style – that Frase Útil No llores = Don’t.
El presente progresivo The present progressive tense.
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
Vámonos Write out these sentence frames and then write out a command to tell these people to do these things! 1.Tú nunca hablas con la maestra... 2.Tú.
Ar Verbs In Spanish The Endings are: O, As, A, Amos, An.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Español 1 viernes, el 19 de abril Tarea: GOOGLE VOICE La parte de hablar 1-5 Examen 4.1 lunes.
Bell Work Spanish 1 6th six weeks. List 7 things in Spanish and English that you would find on a table in a restaurant.
Irregular Yo-form Verbs. Choose one verb to fill in both blanks. The verb may need to be conjugated differently for each blank. 1)Yo ____________ de la.
EL PRETÉRITO IN THE PAST. THE PRETERITE The preterite is used to express an action completed at a definite time in the past. This tense is usually referred.
Hoy es el lunes 28 de marzo de Trabajo de entrada Completa la siguiente historia con el pretérito del verbo apropiado. El viernes pasado mis padres.
Hoy es el lunes 6 de febrero de 2017
Hoy es el lunes 30 de enero de 2017
afeitarse bañarse dormirse secarse meterse (to get in)
Hoy es el lunes 8 de mayo de 2017.
suéter de lana / él (that one over there): __________
suéter de lana / él (that one over th.ere): __________
Hoy es el lunes 23 de abril de 2017.
Hoy es el lunes 27 de marzo de Trabajo de entrada
Vámonos Match the subjects to the correct verb. Write out the complete sentence. 1)Carlos a) vivimos en Atlanta 2)Angel y yo b) bailé en la fiesta.
Transcripción de la presentación:

Hoy es el lunes 9 de febrero de Write sentences to tell who the things belong to. Follow the modelo. Modelo: joyas / tú (these) : Estas joyas son tuyas. 1.suéter de lana / él (that one over there): __________ 2.zapatos deportivos / yo (these): _________________ 3.chaqueta de cuero / tú (that): ___________________ 4.cheques de viajero / nosotros (these): ____________ 5.camisetas de colores vivos / (those over there): ____

Hoy es el martes 10 de febrero de Write five (5) sentences in the preterite tense using the following subjects and verbs. Follow the modelo. Modelo: Pablo / practicar: Pablo practicó deportes ayer en la tarde. 1.Pablo / practicar:____________________ 2.Yo / cantar:______________________ 3.Tú y yo / estudiar:____________________ 4.Sara y Catalina / maquillarse:__________ 5.Tú / arreglarse : _____________________

Hoy es el miércoles 11 de febrero de Fill in the blanks with the preterite form of the verb. Choose the appropriate verb from the work bank and then conjugate it. After that, translate the sentence to English. tocar llegar buscar empezar almorzar 1.Yo __________ al partido de fútbol a las cinco y media de la tarde. 2.Yo __________ a hacer mi tarea a las seis y cuarto de la tarde. 3.Yo __________ el violín en el concierto de ayer. 4.Yo __________ un libro en la biblioteca. 5.Yo __________ en el restaurante Denny’s.

Hoy es el jueves 12 de febrero de Fill in the blanks with the preterite form of the verb. Choose the appropriate verb from the work bank and then conjugate it. After that, translate the sentence to English. navegar tocar pagar empezar navegar 1.Yo __________ veintitrés doláres por mi cena en el Applebee’s. 2.Pablo y Elisa __________ el examen a las nueve de la mañana. 3.Yo __________ el piano en la clase de música. 4.Yo __________ en la Red ayer. 5.Andrés __________ en la Red en la clase de computación.

Hoy es el viernes 13 de febrero de 2015.