LEARNING INTENTIONS – PERSONAL AND SOCIAL LANGUAGE (2) By the end of this unit you will be able to give and understand information regarding: Your interests.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Una película romantica
Advertisements

¿Qué te gusta hacer?.
Una película policíaca
GCSE Spanish Conversation
Práctico del comparativo
And Television.
Los pasatiempos y los deportes
¿Qué vamos a estudiar hoy? 1.Vamos a estudiar la televisión 2.Vamos a estudiar el cine 3.Vamos a estudiar la literatura.
Los pasatiempos y los deportes
escríbalo todo (write it all out)
Hoy es martes 8 de octubre Hagan Ahora:Responde
Entertain Me! Sra. Rump español 2.
¿Cuáles son las preguntas?
Mi tiempo libre Key learning points: 1.Talking about likes and dislikes 2.Learning new vocabulary on sports and free time activities 3.Exchanging information.
Free time and social activities Los objetivos: -Mis pasatiempos -La tele.
el canal channel el programa de concursos game show.
Learning Objective Be able to give extended opinions on sports.
el ajedrez chess los animales animals los carros cars.
Chapter 2.2 Word Bank Unit 2 Me gusta….
Chap. 2: A Conocernos Part 2  QUESTION FORMATION:  1. To ask questions that may be answered sí or no.  ¿(Tú) Eres inteligente?Are you intelligent? 
al con padres fui cine mis con amigos salí mis película vi una
Repasemos la tarea LA TAREA – Estudia los apuntes de la clase (class notes) COMPRACIONES.
CHARLA. YOU’RE ABOUT TO MOVE INTO YOUR DORM AT COLLEGE. YOU CALL YOUR SOON-TO-BE ROOMMATE TO FIND OUT A LITTLE BIT ABOUT THEM.
1 Juan, ¿qué tipo de películas te ___________? Pues…no me interesan nada las películas de terror. Para mí son malas y me dan________. 2 María, ¿te gustan.
Vamos a hablar......de las películas. You are going to have a conversation with your teacher about the cinema. What could the teacher ask you?
En el colegio Lesson Objectives To learn the words for school subjects To understand opinions of school subjects To be able to give my opinion of subjects.
Learning Outcomes 1.Name leisure time activities 2.Expressing your opinions (Likes and dislikes) 3. Ask and answer about your likes and dislikes Los pasatiempos.
Capítulo 9 A Tarjetas de vocabulario Tema 9 Medios de comunicación El cine y la televisión.
Hoy es el 10 de junio. Es martes. La pregunta: Traduce. I just went to the movie theater. They just saw a game show. We just bought a crime movie. La tarea.
Veo Escucho Navego Charlo Salgo con mis amigos. al Internet por MSN.
Hoy es el 6 de junio. Es viernes. La pregunta: Lee el fondo cultural en la p.424: Who is Luis Buñuel? Who did he work with on two surrealists projects?
How am I doing? 1.Bigger numbers (20 – 100+) 2.Time expressions (once a week etc..) 3.8 verbs about using technology 4.Putting those 8 verbs into different.
LEARNING INTENTIONS – PERSONAL AND SOCIAL LANGUAGE (2) By the end of this unit you will be able to give and understand information regarding: Your interests.
Entrada Write the sentences in Spanish, and finish them by filling in the blanks. 1.Me gusta mucho … 2.No me gusta… 3.Mi clase favorita es …porque es…
I saw it on Saturday and also on Sunday because it is very exciting. La vi el sábado y también el domingo porque es muy emocionante. the movie.
Ejercicio #15 1. I like science class because it is practical. 1. I like science class because it is practical. 2. I don’t like english, because it is.
Ejercicio #19 TRANSLATE TRANSLATE 1. What do you like to do? 1. What do you like to do? 2. I like to go shopping and chat. 2. I like to go shopping and.
¿Qué vamos a estudiar hoy? 1.Vamos a estudiar la televisión 2.Vamos a estudiar el cine 3.Vamos a estudiar la literatura.
(A mí) me gusta ___. I like ____. (A mí) me gusta mas ___. I like ___ more.
bailar to dance ver la tele to watch television.
I NTERMEDIATE O NE S PANISH Personal and Social Language Self, Family & Friends, House & Home Area, Free Time, School Assessment: Speaking and Reading.
bailar to dance ver la tele to watch television.
¿Qué te gusta hacer? Gustar Gustar Los verbos Los verbos.
A ver si recuerdas 6A.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Learning Outcomes 1. Leisure time activities 2.Expressing your opinions (Likes and dislikes) 3.Ask and answer about your likes and dislikes Los pasatiempos.
Daily Routine Assessment-Monday!
0 1 Capítulo 1 A Tarjetas de vocabulario 2 Tema 1 Mis amigos y yo ¿Qué te gusta hacer?
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
Mi tiempo libre Key learning points: Talking about likes and dislikes
A Conocernos ¡Exprésate! Capítulo 2 Vocabulario 2.
Work for 11N1 Spanish from KRU Using the next 4 slides (which were also given out in our last lesson), write a paragraph using past, present and future.
I can express my opinion about a TV show or movie. Leer y contestar la pregunta What are the advantages of stories that continue for years versus stories.
Presentaciones Know: Free time activities Understand: The use of verb ‘gustar’ to express likes and dislikes Be able to: Introduce yourself by saying what.
2.6 Activities el 21 de septiembre. Vamonos In English, write down five things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
My Life * I can do everything from level I Talk about me * I can write the English meaning of vocabulary unit 1-Spanish II Calentamiento Relaciona las.
THE VERB GUSTAR ¿POR QUÉ? AND PORQUE 1 Capítulo 2:Gramática 2.
¡Hazlo ahora, por favor! Saca una hoja de papel Escribe cinco actividades “you really like to do”, cinco actividades “you like to do” (indoors and outdoors)y.
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II. Examenito de la canción 23 o 24 de octubre va a ser el examenito para la canción ”Adrenalina ”.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
1.¿A qué hora empieza la escuela? 2. ¿A qué hora quieres empezar la escuela? 3. ¿Cuántos minutos dura la clase de español? 4. ¿Cuántas horas quieres durar.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Hoy es jueves el diecisiete de septiembre SWBAT: communicate various degrees of like/dislike when discussing activities HAGAN AHORA: CONTESTA LAS PREGUNTAS.
This powerpoint can be found on the VLE: ‘Es dificil no creer en la televisión; ella ha invertido m á s tiempo que tú en educarnos” – Bart Simpson a.
Palomitas perrito caliente helado caramelos. Los Medios de Comunicacion El Cine.
bailar to dance cantar to sing correr to run.
El Cine y la Televisión Capítulo 9A. el canal channel channel.
Warm up What is today’s date? Today is ________ ______ ________.
Transcripción de la presentación:

LEARNING INTENTIONS – PERSONAL AND SOCIAL LANGUAGE (2) By the end of this unit you will be able to give and understand information regarding: Your interests and activities The sports you do Combine activities with weather Talk about TV and films Invite someone to a social event Success Criteria: Performance in class inc. vocab tests Assessments: w/c 15 th March (R / L / S)

La Televisión

los documentales

los concursos

los dibujos animados

las telenovelas

las series

el telediario

el tiempo

los programas musicales

los programas deportivos

los programas de tele-realidad “los realitis”

los anuncios

¿Que falta? mira bien....

La Televisión

Los Programas Programmes 1.el telediario 2.el tiempo 3.las telenovelas 4.los documentales 5.los concursos 6.los dibujos animados 7.los anuncios 8.los programas deportivos 9.los programas musicales 10.los programas de tele-realidad 11.“los realitis” 12.las series 1.the news 2.adverts 3.sports programs 4.soaps 5.music programs 6.documentaries 7.reality tv shows 8.gameshows 9.series 10.cartoons 11.the weather

Los Programas Programmes el telediario el tiempo las telenovelas los documentales los concursos los dibujos animados los anuncios los programas deportivos los programas musicales los programas de tele-realidad “los realitis” las series the news the weather soaps documentaries gameshows cartoons adverts sports programmes music programmes reality tv shows series

me gusta(n) no me gusta(n) me encanta(n) odio / detesto

¿Qué tipo de programa prefieres? Which types of programmes do you like? Me encantan las telenovelas. Me gusta(n)... No me gusta(n)... Odio... I love soaps. I like... I don’t like... I hate...

Creo que la televisión es una perdida de tiempo. La tele ofrece muchas cosas interesantes. Pienso que la televisión es educativa. La televisión tiene demasiada violencia. La televisión ofrece un servicio muy importante de información. La tele no es buena porque la gente habla menos. La tele es mala para la salud. ¿Qué opinas de la televisión?

Creo que la televisión es una perdida de tiempo. I think tv is a waste of time. La tele ofrece muchas cosas interesantes. TV offers a lot of interesting things. Pienso que la televisión es educativa. I think that tv is educational. La televisión tiene demasiada violencia. TV has too much violence. La televisión ofrece un servicio muy importante de información. TV offers a very important informational service. La tele no es buena porque la gente habla menos. TV is not good because people talk less. La tele es mala para la salud. TV is bad for health. ¿Qué opinas de la televisión?

Los Programas – Gap Fill Fill in the blanks, then write the English. 1.los d_ _ _j_s _ _ _m_ _os 2.los _ _un_ _ _s 3.los _ _ _ _ramas _ _ _ _ _tivos 4.las t_ _ _n_ _ _las 5.el t_ _ _d_ _ _ _o

LEARNING INTENTIONS – PERSONAL AND SOCIAL LANGUAGE (2) By the end of this unit you will be able to give and understand information regarding: Your interests and activities The sports you do Combine activities with weather Talk about TV and films Invite someone to a social event Success Criteria: Performance in class inc. vocab tests Assessments: w/c 15 th March (R / L / S)

El Cine

las películas… de aventura de acción de ciencia ficción de terror de guerra del oeste románticas cómicas policíacas ¡Una audición! ¡Actúa por su compañero/a!

El Cine Cinema 1.las películas… 2.de aventura 3.de acción 4.de ciencia ficción 5.de terror 6.de guerra 7.del oeste 8.románticas 9.cómicas 10.policíacas 1.Films… 2.adventure films 3.action films 4.sci-fi films 5.horror films 6.war films 7.westerns 8.romantic films 9.comedies 10.detective films

Creo que la televisión es una perdida de tiempo. I think tv is a waste of time. La tele ofrece muchas cosas interesantes. TV offers a lot of interesting things. Pienso que la televisión es educativa. I think that tv is educational. La televisión tiene demasiada violencia. TV has too much violence. La televisión ofrece un servicio muy importante de información. TV offers a very important informational service. La tele no es buena porque la gente habla menos. TV is not good because people talk less. La tele es mala para la salud. TV is bad for health. ¿Qué opinas de la televisión? What do you think of TV?

me gustan no me gustan me encantan odio / detesto

¿Qué tipo de películas te encantan? ¿Qué tipo de películas te gustan? ¿Qué tipo de películas no te gustan? ¿Qué tipo de películas odias?

buenas malas aburridas interesantes tontas fantásticas graciosas divertidas excelentes ¿Por qué?Why? En mi opinión son… In my opinion they are…

Escribe tu opinión sobre cada tipo de película Ejemplo: Me encantan las películas románticas porque son fantásticas.

Describing films/ TV 1. Es… 2. misteriosa 3. bonita 4. original 5. emocionante 6. extraña 7. fea 8. mágica 9. terrorífica 10. sorprendente 11. impresionante 12. triste 13. feliz 14. Admiro a… 15. Adoro a… 16. Odio a… 1. It is mysterious 3. pretty 4. original 5. exciting 6. strange 7. ugly 8. magic 9. terrifying 10. surprising 11. awesome 12. sad 13. happy 14. I admire I love I hate...

Descriptions 1. porque sus películas son … 2. porque sus libros son … 3. porque su música es … 4. interesantísimo/a(s) 5. divertidísimo/a(s) 6. feísimo/a(s) 7. bellísimo/a(s) 8. buenísimo/a(s) 9. aburridísimo/a(s) 1. because his movies are because their books are because his music is interesting 5. hilarious 6. ugly 7. beautiful 8. terrific 9. boring

Modern Technology 1. descargo música 2. navego por Internet 3. hago compras por Internet 4. mando correos electrónicos 5. uso Facebook 6. veo vídeos 7. chateo 8. juego con videojuegos de PC 9. siempre 10. de vez en cuando/a veces 11. todos los días 12. una vez a la semana 13. dos veces a la semana 14. los fines de semana 15. por las noches 16. descargar música … 17. comprar discos … 1. I download music 2. I browse the Internet 3. I shop online 4. I send s 5. I use Facebook 6. I watch videos 7. I chat 8. I play PC video games 9. always 10. occasionally / sometimes 11. daily 12. once a week 13. twice weekly 14. weekends 15. at night 16. To download music To buy records...

Modern technology 1. las compras en el centro comercial … 2. las compras por Internet … 3. los correos electrónicos … 4. las cartas tradicionales … 5. es más… que… 6. son más… que… 7. barato/a(s), caro/a(s) 8. fácil(es), difícil(es) 9. peligroso/a(s), seguro/a(s) 10. rápido/a(s), lento/a(s) 11. En el futuro creo que la gente (no) va a… 12. leer libros electrónicos 13. ir a los centros comerciales 14. hacer muchas compras por Internet 15. mandar cartas tradicionales 1. You buy them in the shopping centre You buy them on the net 3. s traditional cards It is more...than They are more... than Cheap /expensive 8. Easy/ hard 9. dangerous /safe 10. Fast/ slow 11. In the future I think people (not) I will read ebooks 13. go to the shopping centres 14. Internet shopping sprees 15. send traditional letters