Pronunciation practice – you may need to explain the punchline!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Me llamo _________ clase 8 Nv
Advertisements

Mi Familia – My Family Por El Señor Redaelli.
Vocabulario: Familia In this slideshow, you will review words and expressions related to the family.
La familia real española
Unidad 1 Etapa 3 Español 1 Sra. Lear. la abuela grandmother.
1.3 La familia.
Tienes hermanos ? Jueves, el 29 de noviembre.
La familia family. los abuelos los padres la madre el padre los tíos la tía el tío María y Cristóbal Celia y JoséCamila y Pablo los hermanos el hermano.
La Familia.
ESPAÑOL I SESIÓN 13.
Hoy es _______, el __________ de _________. ¿Qué tiempo hace?
Objectives: Students will be able to describe their families.
LA FAMILIA REAL ESPAÑOLA
Unidad 3, Lección 2 página 183 Avancemos 1.
La Familia=The Family La madre (Mamá)=The mother (Mom)
La familia nuclear La madre (mamá) – mother El padre (papá) – father
La Familia.
La familia 3.2. La familia The family El árbol The tree.
Hoy vamos a..... recordar y repasar el vocabulario de la familia
En la página 93, Do examples 2, 3, 5, 6, 7, 8 in the left column LA TAREA ¡ Inténtalo !
La Familia Real Española
La familia NOTES & PRACTICE. La madre mother El padre father.
Clase de Español Marcos Aguilar.
La Familia Family.
Hoy vamos a..... recordar y repasar el vocabulario de la familia
Family Members and jobs Celebrando una fiesta Tener Posessive Adj and Age Culture
ALC 94 Jueves el 10 de febrero. Objetivo I can use my notes to understand and talk about a family tree in the text book.
L A F AMILIA. V OCABULARIO El abuelo – grandfather La abuela – grandmother Los abuelos – grandparents El esposo – husband La esposa – wife El hermano.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda (ALC) A la campana 69 Objetivo Bienvenida – la vaca/toro (flash cards) Cenicienta y el posesivo.
7 de agosto.
Se dice que tienes que besar a 1000 ranas antes de encontrar a tu príncipe azul.
ESPAÑOL I SESIÓN 15.
Me llamo Bart. Voy a hablar de mi familia…
REVIEW FOR QUIZ LA FAMILIA. 1. Grandmother = la abuela.
Empecemos- answer in Spanish sentences
ESPAÑOL I SESIÓN 15.
La Familia Real de España.
Hoy vamos a … ©rh09 hablar de la familia real española
ALC 94 Jueves el 10 de febrero. Objetivo Yo puedo usar las notas para hacer un borrador de tres generaciones.
La familia real espaÑola
Vocabulario El “a” personal Los adjetivos posesivos Posesión
La Familia - Family El padre – father La madre – mother El hijo – son
La Familia en Español.
Capítulo 5 - Notes. Para empezar ¿Qué haces cuando hace buen tiempo? ¿Con quién? ¿Con qué frequencia? Cuando hace buen tiempo, a veces yo voy al parque.
Spanish 2 Star test prep  Everything will be on a website. All of the content will be organized by the dates. The powerpoints will be embedded and all.
Possessive Pronouns. Possessive Adjectives in English: My our Your (all of) your His Their Hers Their Your (all of) your.
Repasemos la tarea no había tarea anoche!. Hoy es viernes. Es el 30 de noviembre del 2012 ¿Quiénes son los Simpson?
50 Es el 2 de junio. La Familia
La familia vocabulary Kaylor Productions. For this review you will need a piece of paper and a pencil. Read the English word or phrase. Write down the.
La familia family. la abuela grandmother el abuelo grandfather.
Objectives: To recognize family relationships To identify people by name and family relationship. To ask and tell classmates the names of their family.
Familia y las relaciones
Curso: 2015/2016 Profesor: Ernesto Dolz-Barberà
LA FAMILIA VOCABULARY FLASHCARDS. Practice 1 Family Words – Number from Write the Spanish word for each family relationship given.
Haga Ahora List 5 family members that you know in Spanish then choose ONE to introduce to the class by telling: His/her name His/her age His/her country.
UNIDAD 3 – LECCIÓN 2 Lunes, diesciseis de noviembre del dos mil quince Objetivos de lección 2: 1.SWBAT talk about family 2.Ask and tell ages 3.Express.
Vocabulario de la familia
* **YOU HAVE 5 MINUTES*** Objective I can identify members of the family Vocab/Ideas Grandma Grandpa Grandparents Mom Dad Mother Father Wife Husband Children.
Jueves el 8 de septiembre Mi Familia. Objetivo: To learn the words for family members in Spanish.
5 de agosto.
Page 88 Realidades 2 POSSESSIVE ADJECTIVES. Showing Possession  In Spanish there are NO apostrophes.  You cannot say, for example, Jorge’s dog (using.
Spanish I Week 18. Para Emepezar 5 de enero ¡Feliz año nuevo! In English, please write down 3-5 goals or resolutions you have for Spanish class this semester.
By the end of this lesson you will be able to : Review family members Say who you live with Talk about some famous Spaniards.
Unidad 3: La familia 1. El padre: 2. La madre: 3. El hermano: 4. La hermana: 5. El hijo 6. La hija 1. Father 2. Mother 3. Brother 4. Sister 5. Son 6. Daughter.
Unidad 3, Lección 2 página 183 Avancemos 1. Unidad 3, Lección 2, p 166, 169.
El objetivo: use family vocabulary, possessive adjectives and descriptive adjectives to talk about family members Para Empezar: Tell one physical characteristic.
La familia Capítulo 6.1.  The family  La familia.
La Familia Real de España.
La Familia Real Española
el gran juego de la memoria
Transcripción de la presentación:

Pronunciation practice – you may need to explain the punchline!

Hoy vamos a … repasar el verbo ‘tener’ trabajar bien la memoria aprender más sobre la familia real española ©rh09

yo tengo nosotros tenemos tú tienes vosotros tenéis él/ella Usted tener: to have yo tengo nosotros tenemos tú tienes vosotros tenéis él/ella Usted tiene ellos/ellas Ustedes tienen Revise the verb ‘tener’.

el gran juego de la memoria granddaughter nieta grandfather abuelo brother hermano daughter hija abuelo hermano hijo nieta hija son hijo ¿Cómo eran en inglés? ¿Y otra vez en español? This slide is timed. After first click that illuminates the title “el gran juego....” the next click sets off the 5 animated family words that come on from right to left with pauses in between. The next click brings up the question “what were they in English?” and then “what were they in Spanish again?” for lower ability groups you might allow them to write them down as they appear as this will still require them to know what they mean and will help their concentration and they’ll need to write quite fast. Certainly, i would suggest trying this for the first time around – perhaps build up to trying this without writing. You may not want to do all 3 slides of this activity in one lesson but there are 3 if you do.

el gran juego de la memoria cousin primo sister hermana grandmother abuela uncle tío primo padre tío hermana abuela father padre ¿Y otra vez en español? ¿Cómo eran en inglés?

el gran juego de la memoria grandson nieto husband esposo mother madre wife esposa esposa tía madre esposo nieto aunt tía ¿Y otra vez en español? ¿Cómo eran en inglés?

Felipe Juan Leonor Victoria Pablo Sofía Miguel Irene See how much they remember from lesson 1 in terms of the actual names of the family members as well as the words for relationships between. Do this as whole class oral work. Victoria Pablo Sofía Miguel Irene

Juan Carlos (70) Sofía (70) Elena (45) Jaime (45) Cristina (43) Iñaki (40) Felipe (40) Letizia (37) Felipe (10) Juan (9) Leonor (3) Use this more detailed one with the names to speak specifically of the relationships – also bring in the ages as extension. Victoria (9) Pablo (8) Sofía (1) Miguel (6) Irene (3)

Soy Elena. Mi padre se llama ____________. Soy Cristina. Mi hija se llama ____________. Soy Pablo. Mi madre se llama ____________. Soy Leonor. Mis padres se llaman ____________ y ____________. Soy Victoria. Mis primas se llaman ____________ y ____________ y ____________.. Soy Iñaki. Mi esposo se llama ____________. Soy Juan Carlos. Mi nieto (y el hijo de mi hija Elena) se llama ____________. Soy Letizia. Mi esposo se llama ____________. Soy Miguel. Mi hermana se llama ____________. Soy Irene. Mis hermanos se llaman ____________, ____________ y ____________. Juan Carlos Irene Cristina Felipe Letizia Irene Leonor Sofía Cristina To do this students will need to see a copy of slide 7 with the names. Felipe Felipe Irene Juan Pablo Miguel

Su padre se llama Juan Carlos y su esposo Iñaki. Es ____________. Su hijo se llama Felipe y su esposo Juan Carlos. Es ____________. Sus hermanas se llaman Elena y Cristina. Es ________. Sus hijas se llaman Leonor y Sofía y su esposo Felipe. Es ____________. Sus hijos se llaman Juan, Pablo y Miguel. Es ____________. Su esposa se llama Elena. Es ____________. Su hermana se llama Sofía y sus primos se llaman ____________ y ____________. Su tía se llama Letizia y su tío se llama Iñaki. Es una chica que se llama ____________. Sus tres hijos tienen esposos. Son ____________ y ____________. Sus padres son rey y reina de España. Es un hombre que se llama ____________. Cristina Sofía Felipe Letizia Irene Jaime Perhaps you want to give slides 8,9,10 to different pairs within the room and then they can feed back their answers whole class. The main learning point of this slide is the word for his/her and their – the possessives are not in the vocabulary books so you will want to get students to write them down (p.57) where there is space. Felipe Victoria Victoria Juan Carlos Sofía Felipe

Juan Carlos tiene tres ___________. Felipe (40) tiene dos ____________. Victoria tiene un ____________. Leonor tiene seis ____________. Miguel tiene una ____________. Juan tiene cuatro ____________. Leonor no tiene un ____________. Felipe (10) tiene dos ____________. Letizia tiene un ____________. Juan Carlos y Sofía tienen ocho ____________. hijos hermanas hermano primos hermana tíos hermano padres esposo nietos

Possessive adjectives my mi your tu his/her su NB: These are adjectives so all will agree with number (add an –s) and nuestro/vuestro agree with gender too  nuestro/nuestra/ nuestros/nuestras vuestro/vuestra/ vuestros/vuestras my mi your tu his/her su our nuestro vuestro their

1. GARCÍA 2. MARTINEZ 3. RODRIGUEZ 4. LOPEZ 5. HERNANDEZ 6. GONZALES 7 1. GARCÍA 2. MARTINEZ 3. RODRIGUEZ 4. LOPEZ 5. HERNANDEZ 6. GONZALES 7. PEREZ 8. SANCHEZ 9. RIVERA 10. RAMIREZ 11. TORRES 12. GONZALES 13. FLORES 14. DIAZ 15. GOMEZ 16. ORTIZ 17. CRUZ 18. MORALES 19. REYES 20. RAMOS Spanish children are commonly given two surnames, one from each parent. The 1st surname comes from the father's name (apellido paterno), and the 2nd surname is the mother's maiden name (apellido materno). Sometimes, these two surnames may be found separated by y (meaning "and"), although this is no longer as common as it once was. Recent changes to laws in Spain mean that you may also find the two surnames reversed - first the mother's surname, and then the father's surname. At the end of this lesson give the homework sheet on familiy.