Hosted by: Tu Maestra de Español 100 200 400 300 400 VerbosVocabularioPreguntas Traducir 300 200 400 200 100 500 100.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Present Tense of –ar Verbs
Advertisements

El futuro.
Objetivos 1) To learn the members of the family 2) to learn how to give their name and age 3) to describe your own family.
¿Qué clase tienes? Vocabulario.
Flash Cards Entrevista Simple instructions: - Work with a partner
Jeopardy U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
Tres verdades y una mentira
Verbos -ar/regular ayudar (a) buscar contestar enseñar entrar (a,en)
Buenos dias clase.
Me llamo _________ Clase 10N La fecha es el 4 de marzo del 2013 Proposito # 41 : ¿Cuál es tu restaurante favorito? Actividad Inicial: Copia y Completa.
S PANISH I W EEK 14 S EMESTER 2 Sra. Knutsen. E NTRADA – EL LUNES, EL 14 DE MAYO Put each of these verbs into the preterite tense. 1. Yo/empezar 2. Ella/correr.
THIS IS With Host... Your UN VIAJE DIVERSIÓN OBJECTOSPRESENTE PRETÉRITO MEZCLA.
Tu amigo Miguel va a un restaurante con una chica especial. Di lo que él necesita hacer para impresionar a ella.
Verbos irregulares con cambios en el presente y el preterito:
-AR Verbs.
1 – los animales domésticos y los animales salvajes -
ROLE-PLAY OVERLAP Listen to the question and replyVoy a quedar una semana Say you will travel by planeVoy en avión Say you’re going with your parents.
Español 2 24 de marzo de La Campana  Contesta las preguntas en frases completas. Ustedes están en una vacación y están entrando un país diferente.
Español 3. Lección Preliminar Pronombres del objeto indirecto.
Talk about activities you do at school Conjugations of verbs tener, poner, hacer y traer.
How to Conjugate Regular –AR Verbs in the Present Tense.
10-2: Asking for help & responding Dar Mandatos (commands) informales.
La familia NOTES & PRACTICE. La madre mother El padre father.
Antes de empezar escribe las palabras, usa un diccionario y busca la palabra en inglés beber comer compartir almorzar desayunar cenar.
Verbos –ar en el presente How to conjugate a regular –ar verb in the present tense.
  An infinitive is:  An unconjugated verb that:  In Spanish ends in “AR” “ER” or “IR”  In English always starts with “to” What is an infinitive?
Regular –ER verbs Regular –ER verbs are a family of verbs. They are similar to –AR verbs because all “Regular –ER verbs” follow a pattern…
Pronombres ordenados yonosotros -as él ella Ud. ellos ellas Uds.
¿Cómo respondes? You and your best friend are going to Barcelona, Spain for 2 weeks. You will be staying with a host family who has a teenager your age…Over.
“AR” Verbs Spanish 1. What is a verb? Verbs show action in a sentence. I talk in class. He fishes. We sail. The students graduate.
Objetivo: To be able to say how long something has been going on When something has been going on for a period of time and is still going on: I have been.
Lunes el 14 de marzoEl ajolote tiene/es Objetivo: to be able to describe the animals of Mexico, what they look like and where they live.
Buenos días! Take out your HW, Word of the Day & put on your ID Take out your notes from yesterday to do the warm-up: For the sentences below, underline.
Quasimodo: Occurrir = to happen. Tarea: 1. Hablar (yo): Hablo 2. Ser (usted): Son 3. Estar (nosotros): estamos 4. Desayunar (María): desayuna 5. Descansar.
Hoy es el martes 2 de septiembre de Trabajo de entrada
Repaso de escribir Español 1A.
Quasimodo: Get a markerboard, marker, and tissue..
Quasimodo:  First person in each row: Get a marker board for each person in your row.  Second person in each row: Get a marker for each person in your.
Primer Paso: Así se dice p. 48.
Bellwork – Hoy es _________ el __________ de ___________ enero once miércoles Vocabulary Quiz today over Backpack vocabulary, store, and uniform.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
The Preterite Tense. USES  To talk about specific actions completed at a specific time in the past. Example: Ayer yo fui al cine. Example: Ayer yo fui.
Spanish 1 Verb Book Jessica Frank. Estudiar Nosotros estudiamos a las Jenny's a las cuatro de la tarde todos las dίas. Nosotros estudiamosYo estudio Tú.
Hacer with expressions of time When you are talking about how long something has been happening or how long ago it happened, you will use the verb hacer.
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
21 y 24 de noviembre de Hoy es viernes el 21 de noviembre de 2014 En tu grupo… 1. ¿Quién es la persona más alta? 2. ¿Cuántos años tiene tu compañero.
¿Qué clase tienes? Vocabulario. objetivos Level 1 Present information about your class schedule include the use of ordinal numbers for the periods, time,
Español 2 Warm-ups Activities. Warm-up 9/23/15 Answer each question with a DOP. 1. Yo tengo un lapiz. Yo______ tengo. 2. Nosotros compramos un carro.
CENA Y CINE With a partner, decide which movie you are going to see and at what restaurant you are going to have dinner. Then write your decision on the.
Vámonos Escribe las respuestas (the answers) en frases completas. YOUR ANSWERS SHOULD BE IN THE YO FORM! ¿Qué comiste ayer (yesterday)? ¿Con quién hablaste.
Me llamo ___________ Clase 601 La fecha es el 22 de enero del 2015 Propósito # 46: ¿Tienes una mascota? Actividad Inicial: TOMAR QUIZ 2: CAP. 2 Complete.
Las palabras interrogativas ¿?. Tag questions Igual que en inglés, es una afirmación seguida por (followed by) una pregunta para confirmar. Vives en una.
El almuerzo. La clase de inglés El horario La clase de español.
Lección 1-3: Repaso + 4 Vocab Please translate: 1.What time is the soccer game? 2.You need to look for the ugly park near your cousin’s house. 3.We win.
-AR Verbos hablar enseñar dibujar terminar necesitar cantar bailar
REPASEMOS LA TAREA From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
Español 2 Warm-ups Activities. Warm-up 9/23/15 Answer each question with a DOP. 1. Yo tengo un lapiz. Yo______ tengo. 2. Nosotros compramos un carro.
Español 2 Inicios 8 SEPTIEMBRE-18 SEPTIEMBRE 2015.
La tarea Write one question in Spanish for each of the following question words: ¿Cómo?¿Qué? ¿Cuándo?¿Quién? ¿Dónde?¿Cuántos? ¿Por qué?¿Adónde?
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write down three sentences in the ‘yo’ form for the following verbs in the preterite tense: – almorzar – buscar.
Jueves el 8 de septiembre Mi Familia. Objetivo: To learn the words for family members in Spanish.
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
Los Pronombres de Complementos Indirectos Indirect Object Pronouns IOPs Español II Unidad 8A.
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
Transcripción de la presentación:

Hosted by: Tu Maestra de Español

VerbosVocabularioPreguntas Traducir

Row 1, Col 1 You need necesitas

1,2 Advisor ¿Qué es “consejero”?

1,3 ¿Cuántos hijos tiene Pacha? Pacha tiene dos hijos.

1,4 Cuzco and Pacha look for the palace. Cuzco y Pacha buscan el palacio.

2,1 I govern goberno

2,2 Cuzco’s Poison ¿Qué es “el veneno de Cuzco”?

2,3 ¿Qué es Cuzcotopia? Cuzcotopia es un paraíso del verano.

2,4 Cuzco eats dinner with Yzma. Cuzco cena con Yzma.

3,1 Maria & I travel viajamos

3,2 Your Aunt ¿Qué es la “Tu tía”?

3,3 ¿Cuáles son los animales en la jungle? Los animales en la jungla son___________.

3,4 Yzma and Kronk bring the poison. Yzma y Kronk llevan el veneno.

4,1 Yzma & Kronk kill matan

4,2 Human beings ¿Qué es “seres humanos”?

4,3 ¿Quiénes son los personajes principales en la película? Los personajes principales son_______.

4,4 You have dinner with Yzma and Cuzco. Cenas con Yzma y Cuzco.

5,1 Pachas wife cooks Ella cocina

5,2 A drop of water ¿Qué es “una caída de agua”?

5,3 ¿Dónde está Cuzco cuándo habla con la ardilla? Cuzco está en la jungla cuando habla con la ardilla.

5,4 Yzma and Kronk have a trap to kill Cuzco. Yzma y Kronk tienen una trampa para matar a Cuzco.