ENTREPRENEURIALSHIP IN SECONDARY EDUCATION IN SPAIN Isabel Porras Vara Profesora de Economía Jefe de estudios del IES Albayzín (Granada)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
"El nuevo acceso a la Universidad" Josefa Triviño Directora técnica Enero 2011.
Advertisements

England 2009 By Laura and Kieran. Introduction The aims of the project are to further develop the partnership between the staff and students in our schools.
WHERE WE ARE? WHO WE ARE? -WE ARE AN EDUCATIONAL CENTRE FOR SECUNDARY AND VOCATIONAL TRAINING EDUCATION -IN SPAIN THESE CENTRES ARE CALLED IES:
Fotografía Laboratorio de Imagen Mi formación, mi futuro.
Ciclos Formativos del IES Chapatal
Ciclos Formativos del IES Chapatal
IES A Sangriña A Guarda. Galicia-ES EUROPEAN EDUCATIONAL CONFERENCE “Future Teachers According to the Lisbon Strategy” Crete, October 2010.
El abrecerebros 12/3/15  Translate the following using IO Pronouns and “–le” Verbs: 1. We don’t care about the movie ________. 2. Are you interested in.
Máster Formación de Profesorado Complementos de la Economía: Hacienda Prof. Álvaro Salas.
© 2009 IIC 22 September º Foro TIC Hispano Ruso R & D +i Centre for Knowledge Engineering José Miguel Mata Director General del IIC.
Valencia(Spain) Regional strategies and best practices.
RTF ROYAL TRUST FINANCIAL
DYNAMIC ANALYSIS OF SOME PROPOSALS FOR THE MANAGEMENT OF THE NUMBER OF PHYSICIANS IN SPAIN Mª Isabel Alonso Magdaleno UNIVERSITY OF OVIEDO.
Education in Spain before the Bologna reforms EDUCATION IN SPAIN BEFORE THE BOLOGNA REFORMS.
Implantación de la Educación a Distancia: El punto de vista gerencial Juan Meléndez Universidad Central del Caribe.
GRAMÁTICA : dar. PRETÉRITO IRREGULAR The verb __________ will be a big focus in this chapter as our theme is all about helping others and our community.
Modelo de formación de directivos Profesores: Claustro de profesores con fuerte formación académica - Ph.D y MBA - y vinculados al sector productivo.
Con la colaboración de: Fabrizio Cirilli ISMS International User Group Italy.
Types of Government. How do we define government? ¿Cómo definimos el gobierno?
Españoles, hispánicos, latinoamericanos, filipinos, africanos, ladinos: problemas de identidad Semana 2 – El español como lengua oficial, minoritaria y.
The organization of the human body
IES “Infante don Fadrique” Orientaciones para después de la ESO.
Workshop: Llevando Responsible Care y la Gestión de Producto a un nivel más alto en Sud América.
Los verbos del presente. In Spanish all verbs, or action words, end in either –ar, -er, or –ir – For example: ARERIR hablarcomerescribir tomarcorrervivir.
LOS QUEHACERES DE JORGE
Objectives By the end of class you will be able to … [8] Identify classes, subjects and school vocabulary.
Laboratorio de Imagen (Fotografía)
Españoles, hispánicos, latinoamericanos, filipinos, africanos, ladinos; ¿qué tienen en común? Semana 2 – Historia del español como lengua oficial, minoritaria.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO Instituto de Ciencias Económico Administrativas.
02/08/2015I.E.S. Angel Ganivet1 Técnico Superior en Gestión Comercial Y Marketing.
STATISTICAL STUDY Cristina Encinas, Vanessa Martínez y Amelia Avilés 2ºBachillerato Investigación CCSS.
Empecemos: Tell your friend to do the following… 1.Set the table 2.Wash the clothes 3.Vacuum 4.Sweep the floor 5.Clean the mirror.
CICLOS FORMATIVOS DE GRADO SUPERIOR IES VIRGEN DE LAS NIEVES Departamento de Orientación.
TENER, ESTAR and ANDAR in the Preterite. The verbs tener, estar, and andar have similar stem changes in the Preterite tense. They all have “uv” in the.
TÉCNICO EN SISTEMAS MICROINFORMÁTICOS Y REDES
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
IMPARTIMOS CICLO FORMATIVO DE GRADO MEDIO DE COMERCIO
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Projecte Qualitat i Millora Contínua Quality Management Program in Catalonia Josep Camps Pere Canyadell Network’s Coordinator.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Santa Ana College School of Continuing Education Centennial Education Center 2900 W. Edinger, Santa Ana Ca Room E /30/2015 mib.
EVERY DAY I … WAKE UP AT 7 a.m. I GET UP AT 7:15.
ECOLOGICAL EDUCATION CONTEST Consejería de Educación, Cultura y Deportes CEIP. “Miguel de Cervantes” Consuegra (Toledo) SPAIN.
RSE/Discapacidad: alianzas entre empresas y tercer sector de la discapacidad XI CONGRESO ESTATAL DE CERMIS Director General de.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contabilidad Nombre de la asignatura: Administración Financiera.
PRINCIPIOS MARISTAS Basada en valores Maristas centrales …
Tienes que dibujar tu profesor favorito: 1) Draw the teacher (and colour) 2) Label all of the body parts (including articles) 3) Write 10 sentences using.
Mi formación, mi futuro. CICLO FORMATIVO DE GRADO SUPERIOR Imagen.
DISEÑO DEL SISTEMA DE GESTIÓN DE CALIDAD DESIGN QUALITY MANAGEMENT SYSTEM INSTITUTO PSICOPEDAGÓGICO INTEGRAL UNIVERSIDAD CATÓLICA DE COLOMBIA – FACULTAD.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contabilidad Nombre de la asignatura: Introducción a las Finanzas.
Double Object Pronouns A review..... Objects receive action in a sentence. Action is received by an object directly or indirectly. Objects can be replaced.
El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
Erasmus+ K2: Strategic Partnership Cooperation for innovation and exchange of good practices.
1º ESO Mª DOLORES SÁNCHEZ ORIENTADORA IES LUIS MANZANARES.
2º ESO Mª DOLORES SÁNCHEZ ORIENTADORA IES LUIS MANZANARES.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO Instituto de Ciencias Económico Administrativas.
Una de las prioridades es conseguir un mayor número de titulados en Formación Profesional de grado medio (technician) España tiene una tasa de titulados.
© Granta Design, Título del Proyecto Tutor: Nombre y Apellidos Alumno/s: Nombre y Apellidos 1 Nombre y Apellidos.
MI PROFESIONAL PROJECT
MICELIOS DEL SUR.
  Dissemination July-October 2016.
¡Una Nueva Generación! Vocabulary Advertising Fecha:24/02/2018 Mónica A. Corrales García Teacher: Juliana Vargas.
University Polytechnic Estatal of Carchi English Investigation Integrants: Guerrero Jilmar Ortega Freddy Paredes Erika Quishpe Sandra Morocho Ronny Class:
Formas y colores.
o a In Spanish, all nouns belong to one of two gender categories:
TEMA Área Académica: Licenciatura en Contaduría
Los pronombres Directo e indirecto.
LEAN GAMES WHAT IS 5S ? 5S is a Japanese concept using five simple steps to create a conducive work atmosphere. 5S is a series of techniques that provide.
Tapas Write a sentence using each word
Tapas Your friend made the following statements. Give some advice, using a tú command: 1. Estoy muy cansado. 2. Necesito un libro sobre Picasso.
Transcripción de la presentación:

ENTREPRENEURIALSHIP IN SECONDARY EDUCATION IN SPAIN Isabel Porras Vara Profesora de Economía Jefe de estudios del IES Albayzín (Granada)

Isabel Porras Vara2 Secondary education in Spain ESO (12/16 años) F. P.E - Media Bachillerato 16/18 años F.P.E Superior Universidad Mercado laboral

Isabel Porras Vara3 Basic Competences(LOE) 6.Competencia Social y Ciudadana 7.…… 8.Autonomía e iniciativa personal

Isabel Porras Vara4 Subjects related SubjectLevelAgehoursContent Iniciación profesional4º de la ESO15/161Introduction to labour law, safety and career advice Economía1º Bachillerato16/174Macroeconomics Economía de la empresa 2º Bachillerato17/184Corporate Management Administración y Gestión Comercial FPE16/193Corporate Management Formación y Orientación Laboral FPE16/192Labour law, Safety in labour and career advice Relaciones en el entorno de trabajo FPE202Human resources management

Isabel Porras Vara5 INICIATIVA ESFUERZA  Acting in all Educational levels to promote the entrepreneurialship…  Developing materials for bachillerato and FPE…  Giving prizes for initiatives at the end of the FPE in order to make them real …  Cooperation programs with private companies…

Isabel Porras Vara6 Small companies created by IES ALBAYZÍN alumni  Ciclo medio Laboratorio de Imagen: estudio de fotografía “Foto Estudio Alonso” in Almuñecar.  Ciclo medio Laboratorio de Imagen: Advertisement company “Quorum Publicidad” en Santa Fe.  Ciclo superior de Imagen. “Producestrepito” (TV and Theater producers in Jaén).  Ciclo superior de Imagen: “Producciones Chele” (TV producers in Alcalá la Real)