Angry Olympics Part Four – Target (Language) Practise.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las preposiciones On the left On the right Behind In front of Opposite
Advertisements

Haz Ahora Describe la sala de clases… ¿Dónde está la puerta?
G A N A CON J E S U S.
Overview: To ask for directions, give directions and ask for clarification Objective To give directions from the classroom to the front office & from MHS.
¿Cómo se llama él (ella)?
Don’t Be Late part one With the Angry Family Wow, that is a nice new clock. Vaya, ese reloj nuevo es bonito.
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
Angry Olympics Part Eleven – Ordinarily Ordinal With the Angry Family.
Don’t Be Late part two With the Angry Family Right. Here we are and it’s only quarter past one!!! WE’RE EARLY!!! Vale ¡Aquí estamos, y sólo es la una.
ROLE-PLAY OVERLAP Listen to the question and replyVoy a quedar una semana Say you will travel by planeVoy en avión Say you’re going with your parents.
With the Angry Family When, when, when? - Days of the Week.
Opinionated and Interesting! Part One! With Mrs Mildly-Angry Carrot-Face and Mr. Angry Toaster-Brow.
Capítulo 3-2 Vocabulario
Ella está abajo del paraguas
Jueves el once de diciembre
Do as I say – Part One Must + Have to with the Angry Family.
Yo vivo en Suffern. Yo tengo 15 años. I have one sister And no brother.
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition
2.2 Estar and Prepositions
Capítulo 4B- Apuntes #1 El Futuro. In English, we can say that you are going to do something by using the verb “to be” + “going” + “to (verb)” In Spanish,
Había un chico – there was a boy era un chico – (he) was a boy estaba en – was in no tenía– didn’t have quería– wanted fue a – (he/she) went to me llamo.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Angry Olympics Part Seven – Emotional Carrot Erm, I might give you one... Congratulations, Mrs Mildly-Angry Carrot-Face! ¡Enhorabuena, Mrs Mildly-Angry.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
VERBAL TENSES IN ENGLISH
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Chapter 9 Translation Challenge!. Pregunta 1 My head hurts. I should take some Advil.
VÁMONOS Escribe la fecha
Keeps on tickin’, tickin’, tickin’… into the future.
Las preposiciones.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
MAKING REQUESTS (Solicitando servicios o favores) (Solicitando servicios o favores)
10 Survival Phrases Survival Answers 3/6 With Mr Angry Potato Head and Mrs. Mildly-Angry Carrot-Face.
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
El verbo: IR. Yo voy Nosotros/as vamos Tú vas Él/ella/ud. va Ellos/ellas/uds van.
CONVENIO TÉCNICO EN MANEJO DE EQUIPOS DE AUDIO Y VIDEO.
Las preposiciones.
ORDINARY LIFE. A person stopping a taxi: - Stop please! Could you take me to anyway? + Sure, where do you want to go? - To Oxford Street, please. + Of.
Handy Verbs Present Tense With the Angry Family To drink - Beber.
Español 1 LESSON 8 15 DE SEPTIEMBRE DE Escribe en inglés: La Campana Hoy es martes el 15 de septiembre de La participación #1: Dibuja un óvalo.
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
Español 1 6˚ Hoy es miércoles el 25 de febrero I can tell time in the target language.
Los verbos reflexivos the action is something you do to yourself.
Los Pronombres (Subject Pronouns) S1; 2, 2. Subject pronouns I You ( familiar ) You ( formal ) He She yo tú usted él ella Singular.
Buenos Días Saquen los apuntes Si clauses If present, then future.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
Descubre 1 Lección 2 Estructura 2.3 Verbo Estar con preposiciones
1. ¿Cómo se dice…? Un calendario. 2. ¿Cómo se dice…? a week Una semana.
Spanish 2 Week 4 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 26 de septiembre Translate the following: 1. I’m going to the gym. 2. We’re going to the school.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 28 – 2/15 – 2/19.
Las preposiciones. El gato está afuera de la pecera. El pez está dentro de la pecera.
Lean forward, lean back To the left, to the right Stand up, Sit down To the left, to the right (2x) Stand up and tell me if you love my Jesus Sit down.
Irregular Preterite Verbs: Ir, Ser
Hoy es el _____ de _____ del __________
10 Survival Phrases Survival Answers 5/6
Handy Verbs Present Tense
SANTA FE MONTESSORI SCHOOL LOWER ELEMENTARY PRESENTS:
Commands and Directions
Irregular Preterite Verbs: Ir, Ser
¡Poned las manos arriba! ¡Dad un paso a la izquierda!
Verbos Irregulares en el Pretérito: Ir, Ser
el gran juego de la memoria
- My cousin, who is only 2 years old, can already speak. - Can your sister play the piano? - Messi can play football very.
Unit 6 – A Talking about the future A class by Mr. Jean Paul Quiñonez Touchstone 3.
Formas y colores.
Directions By S. Sáez.
All forms change except nosotros and vosotros
Transcripción de la presentación:

Angry Olympics Part Four – Target (Language) Practise

Here we have Mrs Mildly-Angry Carrot- Face, she could win the archery with this next arrow.

¡Iré allí y la ayudaré! I will go and help her!

No! Down, down, down! ¡No! ¡Abajo, abajo, abajo!

Yeah! Down, down, down! No! Down, down, down! ¡Sí! ¡Abajo, abajo, abajo!

¡No! ¡Derecha, derecha, derecha! No! Right, right, right!

Yeah! Right, right, right! No! Down, down, down! ¡Sí! ¡Derecha, derecha, derecha!

No! Left, left, left! ¡No! ¡Izquierda, izquierda, izquierda!

Yeah! Left, left, left! No! Down, down, down! ¡Sí! ¡Izquierda, izquierda, izquierda!

No! Up, up, up! ¡No! ¡Arriba, arriba, arriba!

Yeah! Up, up, up! No! Down, down, down! ¡Sí! ¡Arriba, arriba, arriba!

No! Backwards, backwards, backwards! ¡No! ¡Atrás, atrás, atrás!

Yeah! Backwards, backwards, backwards! No! Down, down, down! ¡Sí! ¡Atrás, atrás, atrás!

No! Forwards, forwards, forwards! ¡No! ¡Adelante, adelante, adelante!

Yeah! Forward, forward, forward! No! Down, down, down! ¡Sí! ¡Adelante, adelante, adelante!

You are terrible, I’m off! ¡Eres un desastre! ¡Me voy!

¡Ay!