El 28 de agosto La TAREA: 1. Complete & Bring the Syllabus paper if you haven't brought it yet. Due by tomorrow! 2. STUDY voc on list and on ACTs 3. MEMORIZE.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Greetings.
Advertisements

Expresiones de Cortesía
Bienvenidos a la clase de español
Hola,¿qué tal? Me llamo Juan. Me llamo Maria.
saquen la tarea p. 60 (inténtalo) 1-14 Ustedes están en la clase
C1v1 repaso- esp. 1.
 Para empezar Translate: 1) I like basketball a lot. 2) I do not like volleyball. 3) you like tennis. 4) I do not like the cafeteria. 5) You like mexican.
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
Gustar- To like (to please)
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Primeros Pasos (check homework) Use pg 25 (or your brain!) in the textbook under your chair to translate the questions: ¿Qué tal? ¿Cómo estás? ¿Quién es?
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
¿Cómo se llama él (ella)?
Greetings and Farewells
Greetings.
Para empezar what is the subject of this sentence (yo, tú): 1) ¿Cómo estás hoy? 2) Tengo que irme. 3) ¿Te llamas Laura? 4) Me llamo Pilar. Repaso: Preguntas.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
El 20 de agosto Estampar la tarea (papel de procedimientos) ACT 3: Saludos (Greetings) y Despedidas (Farewells) etiquetas de identificación con nombre.
El 21 de agosto 1. Estampar la tarea (papel de procedimientos) 2. Hoy vamos a usar las etiquetas de in identificación para aprender a usar el verbo GUSTAR.
Saludos e Introducciones Greetings and introductions
Los Saludos y Las Despedidas
+ Realidades Para Empezar. + Campeones (CHAMPS) Durante la presentación: C – Conversación H – Ayuda A – Actividad M – Movimiento P – Participación S –
LECCIÓN PRELIMINAR VOCABULARIO. Buenos días Good morning.
El 26 de agosto 2. Entregar (turn in) la tarea TARDE (papel de procedimientos) REFLEXION: el 26 de agosto Hoy aprendí today I learned : Tengo una pregunta.
¡ Hola!/¿Qué Tal? ¡Hola!/¿Qué Tal?  Objectivo: To learn how to greet people in Spanish and say how you are feeling.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Los saludos y las despedidas
Today you will learn to: Ask and answer questions using interrogative words Lección 2: Quinta parte.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
THIS IS With Host... Your GreetingsIntros. and Goodbyes How are you? Where are you from? S.V.O. Subject Pronouns.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
+ Lección Preliminar Spanish 1. + Hola  hello Buenos días  good morning / day Buenas tardes  good afternoon Buenas noches  good evening /night.
Vámanos  Answer the following questions without talking. Please be sure to write your name and the date on your paper.  If you need to use the restroom.
¿Que te gusta? = What do you like?
Gustar vs. Encantar Gustar means “to like” and encantar means “to love”, but these English meanings can cause confusion.
The following slides introduce the new verb IR.
El 2 de septiembreESPAÑOL 1 martesPers 2, 3, 4 1.Saludar a los estudiantes en la puerta: ¿Qué tal? ¿Qué pasa? ¿Cómo estás? 2. 5: Dividir los Saludos y.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
İBuenos días! Hola! ¿Qué tal? ¿Qué pasa?.
Hoy es jueves Es el 17 de septiembre del 2015 ¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español? PARA HACER AHORA: Use worksheets Find an appropriate.
Ejercicio # 5 12/9 1. Where are you from?- 2. I’m from…-soy de…. 3. I’m more or less thanks- ESTOY mas o menos gracias 4. Take care- cuidate mucho 5. See.
TAKE OUT ALPHABET FLASH CARDS! 1. Why is using Google Translate not a good idea? 2. List at least 3 Spanish words you learned last week. 3. What is a cognate?
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
Conversación Básica.
Día 2: Introducciónes Beginning short conversations with others.
Introductions Basic Greetings in Espanol. What do you understand?
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
Hoy es miércoles Es el 16 de septiembre del 2015 Tema: más saludos PARA HACER AHORA: Copy and identify each expression as greeting introduction goodbye.
NOMBRES, SALUDOS Y DESPEDIDAS
Capitulo 1 Vocabulario.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Repaso #1 Review #1 Let’s do some review and practice Pedro: (Hola/Hasta luego) Ana, ¿cómo estás? Ana: Muy bien. ¿Y (tú/támbien)? Pedro: Estoy muy bien.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Bell Ringer: 18 de agosto Give an appropriate response to the following: 1.¿Cual es la fecha? 2. ¿Qué día es hoy? 3. ¿Entiendes? 4. Gracias 5. ¿ya?
©2010 Teacher’s Discovery Expresiones básicas BasicExpressions.
Spanish I: Week 3 Notes August Escribe en tu cuaderno Saludos (Ways to say hello) Hello! ¡Hola! Good Morning! ¡Buenos dias! Good Afternoon! ¡Buenas.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Como saludar responder a otros. How to greet others and respond to greetings.
Do-Now If you have not done so, complete the crossword puzzle on page 3 dealing with Spanish greetings. (If you did do the puzzle already, please read.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
BIENVENIDOS 9.1 GREETINGS AND SHORT CONVERSATIONS.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
the question words=Meaning & Spelling including punctuation
5. STUDY for the voc test that was moved to MONDAY.
Transcripción de la presentación:

el 28 de agosto La TAREA: 1. Complete & Bring the Syllabus paper if you haven't brought it yet. Due by tomorrow! 2. STUDY voc on list and on ACTs 3. MEMORIZE the dialogues we practiced in class today 4. MEMORIZE the question words: meanings, spelling & punctuation. 5. Do ACT 6 on pg 5 of your textbook. COPY the dialogue in Act 6 pg 6 and answer in complete sentences; NOT just sí/no. Start with Sí/No plus a complete sentence in ENGLISH. La canción: las palabras interrogativas 1. Greetings and Introductions with classmates 2. Asking how a friend is doing 3. Asking how an adult is doing 4. Asking a friend how things are going--very informal 1. Estampar el papelito para el plan de estudios (syllabus) mientras practican la canción de las palabras interrogativas. 2. Examencito 3. Copia y practica los diálogos con tus complañeros Saludar con ¿Qué tal? y ¿Qué pasa?

Nombre Per Fecha Canción de las palabras interrogativas

El 28 de agostoPg 6 APUNTES COPIA y PRACTICA con tus compañeros: I. Review Greetings and Introductions with classmates: A: ¡Hola! ¿Cómo te llamas? B: Me llamo ____. ¿Y tú? A: Me llamo ____. ¡Mucho gusto! OR ¡Encantado! (=guy) / ¡Encantada! (=girl) B: ¡Igualmente! II. Review asking how a friend is doing 1) in the morning 2) in the afternoon 3) in the evening or night A: Buenos días. / Buenas tardes. / Buenas noches. B: The response is the same as the greeting. PLUS:¿Cómo estás? A: Estoy (muy) bien, gracias. ¿Y tú? B: Estoy (muy) bien también (also), gracias. Review asking how an adult is doing 1 ) in the morning 2) in the afternoon 3) in the evening or night A: Buenos días. / Buenas tardes. / Buenas noches. B: The response is the same as the greeting. PLUS: ¿Cómo está usted? A: Estoy (muy) bien, gracias. ¿y usted? B: Estoy (muy) bien también (also), gracias. Le arn to ask a friend how things are going—Very Informal A: Buenos días, ____. ¿Qué tal? B: Regular. ¿y tú, ____? ¿Qué pasa? A: Nada. B: Bueno (well), hasta luego. A: ¡Nos vemos! (See you!)

En el frente: Escribe (write) tu nombre GRANDE y dibuja una actividad que te gusta hacer: Etiquetas de identificación con nombre y dibujo (name tags) Ana Bernal En el dorso: escribe 2 verbos (actividades): una actividad que te gusta (pleases you) y una actividad que no te gusta. ViajarMentir to travelto lie Explicación del verbo GUSTAR (to be pleasing / to like)

En español: to say that you like something, you literally say that something pleases you. So you say: Me gusta... (The verb or noun that follows is pleasing to me) Just like YO is optional and used to emphasize or clarify in present tense conjugations, A mí at the beginning is optional and used to emphasis or clarify who likes the activity or noun that follows. (A mí) me gusta viajar. (Traveling is pleasing to me.) NOTE: The verb ends in AR/ER/IR (the infinitive form) but translates as the -ing form (gerund or present participle) Conversaciones: ( Yo) soy... or (Yo) me llamo... ¿Cómo te llamas tú? ¿Cómo se llama usted? ¿y (and) tú/usted? ¿Qué te/le gusta hacer? A mí me gusta___ (__ is pleasing to me) A mí no me gusta ___ ¿y a ti/usted? Explicación del verbo GUSTAR ¡Mucho gusto! ¡Igualmente! (Likewise!) ¡ Qué genial! (That's great!) ¡ a mí también! (I do too!) ¡ a mí no! (I don't!) ¡ a mí tampoco! (I don't either!) ¡ a mí sí! (I do!)

APUNTES: Pg 6 La canción de las palabras interrogativas ¿Por qué? Why? ¿Cuándo? When? ¿Qué? What? ¿Dónde? Where? ¿Cuánto? How much? ¿Cómo? How? ¿Quién es? = Who is there? (Knock, Knock, Knock) Who's there?