Complete this PowerPoint to study the Food Unit. The directions are in the notes section of each slide. Follow the examples. Grading Each slide complete=

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Flash Cards Entrevista Simple instructions: - Work with a partner
Advertisements

PRUEBA ORAL 2A: Soy estudiante de La Escuela del Día del Campo.
Bellwork: Tuesday, 3/12/13 Take out your notes on gustar and pronouns.
Using the sentences in activity 25 page 56, illustrate the food that you will use to answer /complete the statement. Write the name of the item in a colorful.
Warm Up, el miércoles, el 4 de septiembre
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
Turn in Packet to be graded…  If not finished it is due at the end of class but you will have 10 points deducted.  It is worth a 100 point quiz grade.
Gustar- To like (to please)
PRUEBA DE UBICACION PARA HISPANOHABLANTES
Unidad 2 Etapa 2: La Comida Sra. Smiley Español 1.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
Instructions for using this template. Click on the point value you want and say the name of the food shown. Once you’ve gotten to the answer, click the.
Bienvenidos Objetivos Agenda 1.Actividad Inicial: 10 min 2.Pre-Assessment: 20 min 3.Actividad Individual: 10 min 4.Group-Formation: 10 min 5.KWL-La ciudad:
Hoy es miércoles, el 30 de octubre La pregunta: Explain this comic.
Chapter 4A – La Comida. Complete the sentence with the appropriate form of the indicated verb. Write the entire sentence. 1.Los alumnos ______________.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
Recuerdan You must include pictures on each slide No slide may contain more than 5 words You may use ONE notecard each to assist you, but keep in mind.
Objetivo: ¿Cómo usamos los verbos de ‘gustar’? 22 de septiembre.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
El tiempo Follow the directions in the “notes” section on each slide of this PowerPoint. Save the file with your name and to
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
2 y 3 de octubre de ¿Cierto o Falso? Introduce yourself – include your name, origin, and age Ask the class – What is the date?¿Cuál es la fecha?
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
LOS QUEHACERES DE JORGE
GOOGLE VOICE: Call the phone number above, and leave a message on the answering machine answering the questions in the power point and describing.
El 18 de febrero, 2015 ¿Hay una iglesia, mezquita, or sinagoga en tu barrio?
¿Qué vas a hacer en el futuro?
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
Review Assignment Unidad 3 Lección 1.  With singular nouns use: me, te, le, nos, les with GUSTA  With plural nouns use : me, te, le, nos, les with GUSTAN.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Gustar y los amigos de gustar Los T.A.s de Señor Bilsbury.
Masculine Femenine Singularunmuchounamucha cuantopococuantapoca Pluralunosmuchosunasmuchas cuantospocoscuantaspocas Next.
¡Bienvenidos Padres a la Escuela Intermedia de Long Branch!
Spanish 1.  On a sheet of Looseleaf, please complete Acts 01,02,04 on page 03.
Por favor sientate por una persona nueva. Abre canvas y lee los anuncios. Se encuentra el trabajo de hoy en Canvas. Curso> asignaciones> stem changers.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Parte Español: ¿A dónde vas durante tu tiempo libre? ¿Qué haces? ¿Qué películas te gustan? ¿Qué comes en tu casa? ¿Cuál es la comida típica de los Estados.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Use to say but, as in however Me gusta el golf pero no me gusta el tenis.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta.
Gustar “to like” By Arianna and Sarah. Gustar- To like (to please) Me gusta (I like) Te gusta (you like) Singular Nos gusta (we like) Me gustan (I like)
Landscape with Shapes and Colors Paisaje usando colores y formas My Name Mi Nombre.
Gustar with Nouns Unidad 3, Lección 1. English Grammar Connection  In English, the phrase “I like” doesn’t change.  In Spanish, there are to ways to.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
Subjunctive Sentences Spanish III. Instrucciones… For each slide, complete the sentence with on of the verbs from the next slide. You must use each verb.
La Fecha: Hoy es viernes, 29 de agosto Tema: Gustar and activities Obj: SWBAT use gustar and activities with 70% accuracy on the quiz Para Empezar: ¿Cómo.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
 Identify what the following are doING in Spanish:
EXPRESSING LIKES AND LOVES. To say something is pleasing to someone, use the verb gustar.
Capítulo 3A -ER & -IR verbs Scavenger Hunt. Directions: 1. Visit each poster (15 total) 2. Complete each sentence with the expression that BEST fits in.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Días y meses Complete the activities on the following slides! If you are lost, try reading the directions! Then ask a neighbor! Then ask Señor Dean!
Unit Study Guide Complete each review slide in this PPT to practice what we have learned.
Alter-Ego Project Exercise 1
Para hacer ahora Identifiquen los números
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
You will make a presentation about your family
jueves, el 8 de diciembre LT: I will identify food vocabulary.
Transcripción de la presentación:

Complete this PowerPoint to study the Food Unit. The directions are in the notes section of each slide. Follow the examples. Grading Each slide complete= 5 points Each slide accurate= 5 points Total possible points= 50 Use of translator will result in a grade of 0 This will count as a quiz. Refer to the Food groups list on my quizlet page cards/

La comida Your name here

Las Frutas La manzana

¿Te gusta la fruta? 1)Me gusta la manzana.

Las verduras El maíz

¿Te gustan las verduras? 1) Me gusta el maíz.

Las carnes/Los lácteos El pollo

¿Te gustan las carnes/los lácteos? 1) No me gusta el pollo.

Please save this PowerPoint with your name on it and airdrop or it to me