To answer contestar. To teach enseñar To arrive llegar.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Riesgo U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
Advertisements

Study Guide Section B I = yo You (fam.) = tú You (formal) = usted He = él She = ella We (m, f) = nosotros, nosotras You all (fam. – m, f) = vosotros, vosotras.
Escribe los verbos en tu pizarra. Espera la respuesta correcta. KVATER BVW 2009.
VOCABULARIO Martes 28 de febrero del dos mil doce.
UNIDAD 2 LECCION 1 VOCABULARIO. Objetivos Student will: describe their school schedules and classes. ask questions about school-related topics compare.
I. Unidad 2, Lección 1 Somos estudiantes..
Jeopardy U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
Escribe en español: 1. Sometimes 2. Once in a while 3. often 4. Never 5. A little 6. rarely 7. always 8. every day 9. Frequently 10. late.
Categorías Present Tense – ar Verbs La HoraWords of.
PARA HACER AHORA  en su diario personal “Mis actividades favoritas”
EXPRESSIONS OF FREQUENCY
 ¿Qué hora es?  Es la…  Son las…  de la mañana  de la tarde  de la noche  el horario  menos  …y cuarto  …y media  el arte  las ciencias.
Somos estudiantes. At what time is…? What time is it? At…o’clock. It is…o’clock. In the morning In the afternoon At night Hour, time Schedule ¿A qué hora.
Unidad 2 lección 1 Vocabulario
Tópico: Somos estudiantes Essential Question: How can I talk about my schedule & describe my classes in Spanish? Presentación de Vocabulario 2.1 Unidad.
THIS IS With Host... Your En la escuela Classroom activities En la claseVerbosAdverbs Others.
Una semana típica español 1 Profe Frantz
Hoy es lunes. Es el 15 de septiembre ¿Cómo se usan los verbos del presente del indicativo para expresar actividades habituales? PARA HACER AHORA   ¿Cómo.
A1 2.1 Vocabulario /clipart Clip art licensed from the Clip Art Gallery on DiscoverySchool.com.
EL IMPERFECTO. Words and phrases indicate repetitive, vague or non-specific time frames, and therefore signal the use of the imperfect.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
La frecuencia/verbos sometimes once in a while often never a little rarely always every day to help.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Expressing Frequency with Adverbs ¿how often do you do something?
Hoy es lunes. Es el 23 de septiembre ¿Cómo se usan los verbos del presente del indicativo para expresar actividades habituales? PARA HACER AHORA  
Los adverbios Español 1. Expressing frequency Siempre = always Rara vez = rarely Nunca = never Mucho = often Poco = a little Todos los días = every day.
Objetivo: to state how often we do things.
Somos Estudiantes Avancemos 1 Unit 2 Lesson 1.
1. Yo __________ al cine. 2. ¿__________tú al restaurante con tu familia? 3. ¿Quién ________ al partido de Rippowam? 4. Los estudiantes ____ a las clases.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
Apuntes de gramática.  We use the present tense to talk about: ◦ What is happening right now (in the present)  Can be translated as “am / is / are …ing”
Adverbios de frecuencia
¿A qué hora es…?. ¿Qué hora es? A la (las) A la una. A las dos (tres, cuatro, cinco…)
Expressing Frequency With Adverbs
Ayer (yesterday) Preterite. Frecuentemente (Frequently) imperfect.
Capítulo 4B Frases adverbiales. immediately (2) en seguida inmediatamente.
Yo Yo siempre y = and también = also antes de = before después de = after en = in muy = very cuando = when porque = because durante = during Subject +
Unidad 2 Etapa 1 la mochila. Unidad 2 Etapa 1 el borrador.
Dictado 1. to dance bailar to play the guitar tocar la guitarra.
 ¿Qué hora es?  Es la…  Son las…  de la mañana  de la tarde  de la noche  el horario  menos  …y cuarto  …y media  el arte  las ciencias.
Salta para arriba U1L1 Esp. III. When you see the equivalent for your card, be the first to jump up and say the answer on your card!!!
Expressions of Frequency
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
TENER= to have 1U2L1 The verb TENER= to have tengotenemos Yo tengoNosotros tenemos tienestenéis Tú tienesVosotros tenéis tienetienen Él, Ella, Ud. tieneEllos,
Hoy es martes. Es el 24 de septiembre ¿Cómo se usan los verbos del presente del indicativo para expresar actividades habituales? PARA HACER AHORA  
Unit 2 Lesson 1. schedule el horario art el arte.
 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers.
Vocabulario Unidad 2 Lección 1
Spanish 1 Hoy es el quince de octubre  Saquen sus agendas  TAREA : Vocab A and complete Number Chart  21/ 10 U2L1 vocab quiz  Saquen sus agendas 
El arte. las ciencias el español la historia el inglés.
Adverbs of Frequency Objetivo: to state how often we do things.
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
El vocabulario de las materias en la escuela. el arte art “la clase de arte”
School. la clase - class la clase la escuela - school.
Tópico: Somos estudiantes Essential Question: How can I talk about my schedule & describe my classes in Spanish? Presentación de Vocabulario 2.1 Unidad.
DISCUSING HOW OFTEN YOU DO THINGS 5.1. Vocabulary ¿Con qué frecuencia?: How often? ¿Siempre?: Do you always? durante: during ¿Todavía?: Still? desayunar:
Review for U2E1. Vocabulario Computadora mochila.
Jeopardy 2.1 Vocab Tener Tener + queTime frequency
Frecuencia (how often). Classwork – Change the words in italics in each sentence so that it is true for you. Write it in Spanish, then also in English.
Expressing Frequency With Adverbs. How often do you do something? siempre todos los días mucho a veces de vez en cuando poco rara vez nunca 100%.……………80%…….50%……..40%……..20%…….….0%
LOS ADVERBIOS LECCIÓN 2.1. SIEMPRE= ALWAYS TODOS LOS DÍAS =EVERY DAY MUCHO= A LOT A VECES= SOMETIMES.
Unidad 2 Lección 1.
Vocabulario Unidad 2 Lección 1
Somos estudiantes.
Vocabulario Unidad 2 Lección 1
To help To arrive To look for To wear/carry To answer To look at/watch
To help To arrive To look for To wear/carry To answer To look at/watch
¿Qué hora es? What time is it?.
Somos Estudiantes 2A.
La mochila Unidad 2 Etapa 1.
Transcripción de la presentación:

To answer contestar

To teach enseñar

To arrive llegar

To need necesitar

To get a good/bad grade sacar una buena/mala nota

To take notes Tomar apuntes

To use the computer Usar la computadora

To ask/to question preguntar

To finish terminar

almost casi

difficult difícil

easy fácil

exam, test el examen (los exámenes)

answer La respuesta

There is, there are hay

A lot/many Mucho (a, os, as)

late tarde

early temprano

while mientras

Once in a while De vez en cuando

each cada

sometimes A veces

often, many times muchas veces

never nunca

always siempre

every day todos los días