Hoy es lunes, el 15 de septiembre La pregunta: Escribe el nombre del país y la capital. 1 4 2 5 3 6 LA TAREA: Completar: El mapa (label the countries) ESTUDIAR: countries, regions & capitals, quick facts, map location Examen - miércoles, el17 de septiembre Explain warm up sheet Entreguen la tarea
Plan de hoy: Las capitales – practicamos juntos Mezclar y emparejar Las metas: Students can identify Spanish speaking countries on a map. Students can name the capitals of Spanish speaking countries. Students know what region of the world each Spanish speaking country is located in. Students can list a “quick fact” about each Spanish speaking country Plan de hoy: Las capitales – practicamos juntos Mezclar y emparejar Las escaleras Campeón y Aspirante La tarea – el mapa LA TAREA: Completar: El mapa ESTUDIAR: countries, regions & capitals, quick facts, map location Examen - miércoles, el17 de septiembre
Digan la capital de cada país que ven en el mapa Las capitales Digan la capital de cada país que ven en el mapa
América del Sur Paraguay – Asunción
América del Sur Chile – Santiago
América Central Guatemala – La ciudad de Guatemala
América central Panamá – La ciudad de Panamá
América del Norte México – La ciudad de México
América del Sur Uruguay – Montevideo
América del Sur Venezuela – Caracas
El Caribe Puerto Rico – San Juan
América Central Honduras – Tegucigalpa
El Caribe La República Domincana – Santo Domingo
América del Sur Peru – Lima
América del Sur Argentina – Buenos Aires
Europa España – Madrid
América del Sur Colombia – Bogotá
América Central Nicaragua – Managua
América del Sur Bolivia– La paz y Sucre
América Central Costa Rica – San José
El Caribe Cuba– La habana
África Guinea Ecuatorial – Malabo
América del Sur Ecuador– Quito
América Central El Salvador – San Salvador
MEZCLAR Y EMPAREJAR 1.) MIX the folded cards until you are told to stop. 2.) Open the card in your hand. 3.) Find the student with the MATCHING capital city or country 4.) Go stand in the correct region of the world. 5.) ¡OTRA VEZ!
Las escaleras En parejas… 1.) Decide who will be partner A and who will be partner B. (*Partner B will be quizzed first) 2.) Partner A should hold each “ladder” with the A side facing towards them. 3.) Listen as your partner tries to move up the ladder by naming capital cities or regions. If they can get from #10 - #1 without making any mistakes, they have cleared that ladder. 4.) Switch roles and repeat
La cancíon: Una manera buena de practicar. http://www.youtube.com/watch?v=oMmMLd5v4T8 http://www.teachertube.com/viewVideo.php?video_id =196029
Campeón y aspirante Las regiones Las capitales
La tarea LA TAREA: Completar: El mapa (label the countries) ESTUDIAR: countries, regions & capitals, quick facts, map location Examen - miércoles, el17 de septiembre