Costos de Producción en Cerezas & Manzanas ¿Qué hemos aprendido? R. Karina Gallardo Centro de Investigación y Extension en Arboles Frutales Facultad de.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para Empezar Hoy es martes el ocho de enero ¿Qué hay en tu cuarto? Write 3 sentences about your room. Escriba tres oraciones sobre tu dormitorio. Use Hay.
Advertisements

La entrevista Mosaicos, pp. 325, 355. After her positive experience at the job fair, Malena has decided to go for an interview for a position in perfume.
Tendencias y Dinámicas para el Mercadeo Directo de Frutas y Verduras
CONOCIMIENTOS BÁSICOS SOBRE ELABORACIÓN DE REGISTROS
Conferencia anual de la Asociación de Horticultores de Washington
Hace y hacía Hace tres meses que vivo aquí.
NOW HIRING WIC BREASTFEEDING PEER COUNSELORS MAKING A DIFFERENCE FOR WIC FAMILIES DID YOU: Breastfeed one or more of your children? ARE YOU: Enthusiastic.
Hoy es jueves. Es el 20 de febrero. La tarea: Traer materiales extras para usar en su cartel. Investigar información para usar con el tema del cartel.
Superlative Forms of Adjectives Making Comparisons.
El presente perfecto. ¿Qué es el presente perfecto? The present perfect is formed by combining a helping verb (“have” or “has”) with the past participle.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Las frutas la manzana el plátano las cerezas las uvas.
El presente perfecto Español III Capítulo
Cumpleaños de Eugenio Maria de Hostos
El manejo del apalancamiento operativo y financiero
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
Un restaurante hispano SPN 2 Honors. Nuestro Restaurante PROJECT OUTCOME In groups of 2 or 3, students will produce an authentic fictional restaurant.
El presente perfecto.
Hazlo Ahora Looking at your tracker from last week, how many days out of the four were you above the class average? How many below? What would you like.
 Tienen que sacar (Take out): Tarea, el lápiz (pencil), y la agenda  Caldo: ¿En qué mes estamos?
Quasimodo: (son las doce)
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
El once de febrero You will have 6 minutes to practice your presentational speaking with a partner While students are performing, you will complete the.
Me llamo ____________ Clase 602 La fecha es el 2 de abril del 2015 Propósito # 71: ¿Cuándo vas al gimnasio? Actividad Inicial: Complete with el, la, los.
Ayudantia Capitulo 6 Luenberger Problema 6,1.
Repaso- Gustar Today we are reviewing GUSTAR. Our current vocabulary includes chores and what we think about them. The two verbs that we can conjugate.
A Mí Me Gusta Mucho. me gusta mucho esquiar y nadar me gusta tocar el piano no me gusta nada ni trabajar ni dibujar A mí.
Propuesta Estudio de Clases con Apoyo TIC Propuesta Estudio de Clases con Apoyo TIC Roberto Araya
602Pd. 5rm. 209 COPY the following into your notebook. Make sure that all work is completed. This will be checked on WEDNESDAY along with Proposito # 31.
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
PLANTS. PARA VER CORRECTAMENTE EL POWER POINT - Haz clic poco a poco, lee, no tengas prisa, vamos a aprender muchas cosas interesantes. - En cuanto una.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
POL Español 2 SEMESTRE 1 – Non-Natives Sr. Villanueva *Introduction MUST BE IN SPANISH.
Assignment for today: 1.Take out a piece of paper. 2.Put your name and the date at the top. 3.Title your paper “Adjectivos y Sustanivos” 4.You must create.
Canciones y Poesía. 0 Ustedes van a hacer una actividad fantástica para ayudar a sus compañeros de la clase con el vocabulario!!!! 0 Van a utilizar el.
El Chocolate.
En El Hotel. Buenos días ¿ En qué puedo ayudarle?
BEBER – TO DRINK  Let’s look at an example, the verb BEBER, which means “to drink.” It ends in –ER, so it is included in this class.
Empecemos: Tell your friend to do the following… 1.Set the table 2.Wash the clothes 3.Vacuum 4.Sweep the floor 5.Clean the mirror.
TENER, ESTAR and ANDAR in the Preterite. The verbs tener, estar, and andar have similar stem changes in the Preterite tense. They all have “uv” in the.
En 1970: M ecu (19 euros por habitante) casi todo PAC En 2005: M€ (250 euros por habitante) PAC+FFEE 1,1% del PIB de la UE.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Preguntas del día ¿cómo estás? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué día es? ¿Qué hora es?
© International Baccalaureate Organization 2007 Welcome to Dillon Valley’s 2013 Fifth Grade Exhibition Bienvenidos a la Exhibición 2013 de Dillon Valley.
© International Baccalaureate Organization 2007 Welcome to Dillon Valley’s 2013 Fifth Grade Exhibition The actions and values of human beings affect people.
La Familia WRITING PRACTICE ESPAÑOL 1 REALIDADES 5A.
Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida viernes el 30 de septiembre.
Para empezar… Persona 1: Uno Persona 2: Dos Persona 1: Tres 1. En vez de decir la palabra ‘dos’, da una palmada. 1. En vez de decir la palabra ‘tres’,
¿QUÉ FECHA ES?. DÍA DE HALLOWEEN EL TREINTA Y UNO DE OCTUBRE Did you know that… Among Spanish-speaking nations, Halloween is known as "El Dia de los.
Confidential and for discussion purposes only. Resolution: Intercompany Loan Resolución: Préstamos entre empresa Since the California budget crisis began,
Costos de las RAM y AD Montería, 14/11/2015. Carrera 30 No , FACULTAD DE CIENCIAS, DEPARTAMENTO DE FARMACIA Edificio 450 piso 1 Oficina 106 Conmutador:
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
PART 1: 1 st slide – record your phone conversation. PART 2: 10 slides – see topics per slide Each slide will have an illustration / clip art that goes.
Hoy es martes el veintisiete de octubre SWBAT: Apply house and home vocabulary to describe different houses to partners HAGAN AHORA: CONTESTEN LAS PREGUNTAS.
¡Bienvenidos a la clase de 3er. grado del Profesor Piñuelas! Welcome to Mrs. Pinuelas’ 3rd grade class! Me gradue de la Universidad Pedagogica Nacional.
Las Horas del Día hora hora o’clock §The word hora means time in asking the time of the day. In standing time the word hora is understood. There is not.
Realizado por: Jose Díaz Macias nº 13 4º E.S.O Juan Luis Llorca Jiménez nº 23 4ºE.S.O. Javier Llorca Jiménez nº 22 4ºE.S.O. Sergio González Muñoz nº 19.
U.S. Colleges and Universities Prepared by Danny Hirsch November 24, 2015.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
  Jugó=he/she played  Use the preterite tense for past actions that are viewed as over and are not being connected to the present. ¿Te acuerdas?
:27:36.
Santiago, Chile NEWS CHANNEL El Tiempo  Jueves, el trece de marzo Hace setena y cinco grados  Viernes, el catorce de marzo setena y nueve grados.
First Grade Dual High Frequency Words
LINKING Phonetics and Phonology IIPhonetics and Phonology II.
Tapas Assume that you met someone who didn’t know anything about bargaining in traditional markets. What are 5 things you would tell them?
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.
Transcripción de la presentación:

Costos de Producción en Cerezas & Manzanas ¿Qué hemos aprendido? R. Karina Gallardo Centro de Investigación y Extension en Arboles Frutales Facultad de Ciencias Económicas Universidad del Estado de Washington

¿Como se Hacen los Estudios de Costos de Producción en Washington? La información proviene del CONSENSO de un grupo de productores El grupo es REPRESENTATIVO en términos de locación, tamaño del huerto, y experiencia La información NO proviene de una encuesta o censo.

Retornos Netos en $/acre en año de produccion completa GALA Price ($/bin) Yield (bins/acre) ,193-2,318-1, ,381-1, , , ,8052, ,7422,9924, ,4302,8054,1805, ,3673,8675,3676,867 [1] Includes amortized establishment costs. [2] Assumes pack-out of 20 packs/bin (all grades) and 925 lb/bin

Retornos Netos en $/acre en año de produccion completa ORGANIC GALA Price (per bin) [2] Yield (bins per acre) [3] $300$350$400$450$ (1,655.52)(155.52)1, , , (343.39)1, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , [1] Includes amortized establishment costs. [2] Price at the door of the packing house, including transportation from orchard to packing house. Price is after packing, storage, and other charges have been taken out and includes an assumed price premium of $50 per bin. [3] Assumes a pack-out of 18 fresh packs per bin (all grades) and a bin size of 925 pounds.

Retornos Netos en $/acre en año de produccion completa HONEYCRISP (Incluye cargos de la empacadora) Net Yield (bins/acr e) [2] FOB Price ($/bin) [3] (6,169.51)(5,169.51)(4,169.51)(3,169.51)(2,169.51) 25 (5,770.03)(4,520.03)(3,270.03)(2,020.03)(770.03) 30 (5,370.56)(3,870.56)(2,370.56)(870.56) (4,971.08)(3,221.08)(1,471.08) , (4,571.61)(2,571.61)(571.61)1, , (4,172.13)(1,922.13) , , Overhead cost 5% Interest cost 5% [1] Includes amortized establishment costs. [2] Assumes an 825-pound bin. Takes into account an average pack out of 72%. [3] Price represents gross FOB price (no warehouse charges deduction).

Precios FOB Manzana Fuente: WA Clearing House

Returns VS FOB Prices Historic GALA

Returns VS FOB Prices Historic HONEYCRISP WOULD THIS PRICE PREMIUM PERSIST ???

With the Funding Support of: Washington Tree Fruit Research Commission & IMPACT Center SES-WSU

Studies Available at: LINK: Enterprise Budgets

¿Que hemos aprendido? La importancia de tener en cuenta los costos fijos RETORNOS – COSTOS = GANANCIAS Los costos de establecimiento y empaque representan un porcentaje considerable del total de costos. Los márgenes de ganancia no son estables sino fluctuantes.

GRACIAS R. Karina Gallardo Facultad de Ciencias Económicas – Centro de Investigación y Extensión en Arboles Frutales Universidad del Estado de Washington Wenatchee, WA.