Objetivos 1) to learn 10 animals 2) to learn how to form plurals 3) to describe what animals you have 4) to tell each other about your animals.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Talking about your pets
Advertisements

un perro un gato.
LOS ANIMALES LAS MASCOTAS.
¿Qué están haciendo? What are they doing?.
Everybody needs to get along!
¿Cómo te llamas? _______________________
ARTÍCULOS Y SUSTANTIVOS Srta. Phillips. The name of a person, place, or thing is a noun. In Spanish, every noun has a gender, either masculine or feminine.
Definite and Indefinite Articles “We’re going to learn how to say ‘the’ and ‘a’”
¿Qué vamos a estudiar? animales domésticosaiesmaln omosdéstic.
Hoy es lunes el ocho de junio Le plan! 1.Introducción 2.Escuchar 3.Hablar 4.Escribir 5.Jugar Hace viento El gol: los animales.
SRA. MCAVENE LOS ANIMALES.
OBJETIVO: Desciribir tu animal
POR FAVOR ENTRA Y SIÉNTATE EN SILENCIO
Español Los animales (4).
Español Los animales (3).
Objective Distinguish the rules to form the plural of a noun.
Adjective Agreement Well, the same is true of adjectives. You can’t use the exact same word to describe “mujer” that you use to describe “hombre.” Remember.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Definite Articles and Indefinite Articles
Los días de la semana The days of the week
Using Adjectives to describe number.
Saying “the” in Spanish (Definite articles!). Spanish nouns have gender: masculine or feminine! el / la before the noun example: el chico, la chica.
Objectives Objectives: to talk about what pets you have and what they are like.
Nouns name people, animals, places or things. You need to remember the following things about nouns in Spanish: All nouns have gender. ( i.e. masculine.
El género y número de los sustantivos (Gender and number agreement of nouns)
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Article Notes 14/10/13 ¿Quién? is who ¿Qué? is what ¿Por qué? why ¿Dónde? where ¿Cuándo? when y ¿Cómo? how ¿Cuánto hay? how much is there.
© Boardworks Ltd of 25 KS3 Spanish – Year 7 La familia y los amigos Part 3 Unidad 2.
¿Qué animales tienes en casa? En casa tengoun perro.
El Carnaval de los Animales
+. + Haga Ahora el 1 de octubre Get out your flashcards! Write 4 sentences with the words for your Vocabulary 2B Quiz! (2 nd half of vocab)
Los art í culos definidos (Definite articles). Vocabulario.
el, la, los, las un, una, unos, unas
¿Qué vamos a estudiar? animales domésticosaiesmaln omosdéstic.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Hoy estudiamos Los animales Los colores Los adjetivos.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Breaking down the verb -er and -ir verb conjugations.
LO: to learn the names of different wild animal habitats.
Animales domesticos Pets el pájaro bird Plurales: los pajaros.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
Materiales y cosas de clase Cosas que podemos encontrar en el salón de clase.
Articles in Spanish Reflect gender and number in nouns.
LAS FORMAS EN ESPAÑOL EL ROJO EL CORAZÓN ROJO LA ESTRELLA ROJA.
Gender & Number Adjective Agreement notebook p. 24.
Propósito # 1b: ¿Cómo repasamos el trabajo del año pasado? L.O.: to recall the correct use of adjectives Actividad Inicial: Cambia Martin a Belinda. Change.
Hoy estudiamos: En mi mochilla Los animales Los colores.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
What are the following pets? Write in rough 1.Un conejo 2.Un perro 3.Un gato 4.Un caballo 5.Un cobayo 6.Una serpiente 7.Un pez 8.Un pájaro 1.A rabbit 2.A.
Hoy es el 25 de enero ¡Hagan Ahora! ¿Qué vas a hacer durante el almuerzo hoy? Anuncios -La muestra de cuaderno -Prueba el viernes.
Los Animales.
Capítulo 1 20 of The name of a person, place, or thing is a _____. In Spanish, every noun has a _______, either masculine or feminine. Almost all.
¿Tienes animal en casa?. Objectives: By the end of this lesson I will be able to: 1.give the Spanish words for 8 different pets 2.ask a friend if they.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1 The Plurals of Adjectives.
Subject Pronouns (Pronombres) ALL things have two qualities: which tells us who, and.. PersonNumber which tells us how many Singular Plural.
What are nouns? What is different about nouns in Spanish vs. nouns in English? All nouns have gender. ( i.e. masculine & feminine ) el muchacho (masculino)
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Los animales A Ask 3 people in your class if they have the animals shown in the table below. Record the.
Plurals Notes Ms. Tanner’s Beginning Spanish. What are plurals? Singular – 1 of something Plural – 2 or more of something.
Es el 3 de noviembre HAVE YOUR DIA DE LOS MUERTOS VIDEO WORKSHEET ON YOUR DESK FOR ME TO CHECK. TOP RIGHT HAND CORNER OF YOUR DESK PLEASE, OR EASILY FLIP.
Los animales domesticos Pets un gato ¿Qué animal tienes en casa? What animal do you have at home? Yo tengo… I have…
Calentamiento Hoy es viernes, el 8 de enero Idenifiquen (identify) 1.La madre de mi madre 2.El hermano de mi madre 3.El hijo de mi tío 4.La hija de mis.
The Plurals of Adjectives P. 156 Realidades 1 The Plurals of Adjectives Just as adjectives agree with a noun depending on whether it’s masculine or feminine,
Battleships Write down 5 of the words you have just learned IN SPANISH. Take turns with your partner at guessing which words.
You are going to learn to talk about your pets Me encantan las mascotas.
ME LLAMO ___________ CLASE 701 LA FECHA ES EL 11 DE SEPTIEMBRE DEL 2015 Propósito # 1: ¿Cómo repasamos el trabajo del año pasado? Actividad Inicial: Escribe.
Todo acerca de mí All about me.
POSSESSIVE ADJECTIVES “It is not your dog, it is my dog!”
OBJETIVO: Desciribir tu animal
Transcripción de la presentación:

Objetivos 1) to learn 10 animals 2) to learn how to form plurals 3) to describe what animals you have 4) to tell each other about your animals

FechaSujeto Voy a aprender Los animales ? / 10 ¿Cuántas cosas vas a aprender hoy?

Talking about your pets

un perro Tengo…

un caballo Tengo…

un gato Tengo…

un pez Tengo…

un conejo Tengo…

un ratón Tengo…

un cobayo Tengo…

un pájaro Tengo…

una serpiente Tengo…

una tortuga Tengo…

Un perro

dos perros

Un ratón

dos ratones

Singular Plural To form the plural of a noun, you usually add ‘s’ exampleun perro – dos perros (one dog/two dogs) However if the noun ends in a consonant, add ‘es’ ejemploun ratón – dos ratones (one mouse/two mice) AND if it ends in “z” it becomes “ces” e.g. pez – peces

Gramática Singular Plural Para formar el plural = + s ejemploun perro – dos perros Si termina en un consonante = + es ejemploun ratón – dos ratones un elefante = dos un león = dos un tigre = dos una rata = dos un cocodrilo = dos

Gramática Singular Plural Para formar el plural = + s ejemploun perro – dos perros Si termina en un consonante = + es ejemploun ratón – dos ratones un elefante = dos elefantes un león = dos un tigre = dos una rata = dos un cocodrilo = dos

Gramática Singular Plural Para formar el plural = + s ejemploun perro – dos perros Si termina en un consonante = + es ejemploun ratón – dos ratones un elefante = dos elefantes un león = dos leones un tigre = dos una rata = dos un cocodrilo = dos

Gramática Singular Plural Para formar el plural = + s ejemploun perro – dos perros Si termina en un consonante = + es ejemploun ratón – dos ratones un elefante = dos elefantes un león = dos leones un tigre = dos tigres una rata = dos un cocodrilo = dos

Gramática Singular Plural Para formar el plural = + s ejemploun perro – dos perros Si termina en un consonante = + es ejemploun ratón – dos ratones un elefante = dos elefantes un león = dos leones un tigre = dos tigres una rata = dos ratas un cocodrilo = dos

Gramática Singular Plural Para formar el plural = + s ejemploun perro – dos perros Si termina en un consonante = + es ejemploun ratón – dos ratones un elefante = dos elefantes un león = dos leones un tigre = dos tigres una rata = dos ratas un cocodrilo = dos cocodrilos

p32 q.3 A ¿Tienes animales en casa? B Sí tengo un gato. Se llama Fluffy. ¿Y tú? o No, no tengo animales. ¿Y tú? A Sí tengo un perro. Se llama Bonzo. o No, no tengo animales.

1) Complete the vocab sheet 2) Put the animals into plurals 3) Write whether you have animals or not 4) With a partner, ask ¿tienes animales en casa?

Al escribir

1) Complete the vocab sheet 2) Put the animals into plurals 3) Write whether you have animals or not 4) With a partner, ask ¿tienes animales en casa?

FechaSujeto Voy a aprender Los animales ? / 10 ¿Cuántas cosas vas a aprender hoy?