Hoy es lunes. Es el 15 de septiembre ¿Cómo se usan los verbos del presente del indicativo para expresar actividades habituales? PARA HACER AHORA   ¿Cómo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué hacen los estudiantes? ¿Con qué frecuencia¿ (How often?)
Advertisements

Using the preterite and imperfect tenses!!! Now that we know two forms used for the past tense, the preterite and the imperfect. Lets look at how each.
Escribe en español: 1. Sometimes 2. Once in a while 3. often 4. Never 5. A little 6. rarely 7. always 8. every day 9. Frequently 10. late.
Que haces? What are you doing? Que hace? What’s he doing?
Ejercicio #29 P. 208 Actividad 18.
Ejercicio #26 Page 206 Actividad 14.
Miércoles el 5 de enero 2011 L.O.: ¿Puedo utilizar las expresiones de tiempo para describir mis pasatiempos (C) y los de otra persona (A/A*)?
Oraciones incorrectas
PARA HACER AHORA  en su diario personal “Mis actividades favoritas”
EXPRESSIONS OF FREQUENCY
What is the Imperfect? The imperfect is a form of the past tense that is used when an action: – Used to happen – Happened repeatedly or habitually – Happened.
El Pretérito y El Imperfecto
EL IMPERFECTO. Words and phrases indicate repetitive, vague or non-specific time frames, and therefore signal the use of the imperfect.
Cómo expresar frecuencia
The IMPERFECT tense The imperfect tense is also used in the PAST. The imperfect tense is used to refer to actions in the past that occurred repeatedly.
The other past tense Señora Haldenwang.  The imperfect tense is used to refer to actions in the past that occurred repeatedly. Ejemplo: Yo caminaba cada.
18 y19 DE ENERO Hoy: 1) Para Empezar: Traducen (translate): a) On Sundays, I do my homework. b) On Tuesdays and Thursdays, we go to the gym. c) On Friday,
Hoy es el cinco de febrero de dos mil quince El clima de hoy: Propósito: You will be able to talk about activities you like to do during the.
La frecuencia/verbos sometimes once in a while often never a little rarely always every day to help.
Apuntes frecuencia y el tiempo. ¿Con qué frecuencia…? How often…. Casi nunca: almost never, hardly ever He hardly ever wants to go out. él casi nunca.
Expressing Frequency with Adverbs ¿how often do you do something?
To answer contestar. To teach enseñar To arrive llegar.
Hoy es lunes. Es el 23 de septiembre ¿Cómo se usan los verbos del presente del indicativo para expresar actividades habituales? PARA HACER AHORA  
The Formula! …For a Perfect Sentence. Verbs We already know all about those! They give the sentence ACTION! We know how to conjugate ser, we will learn.
Spanish 1 Chapter 3 - Part 1.
ADVERBIOS DE FRECUENCIA
Hoy es lunes. La fecha es el 31 de marzo La pregunta: Conjuguen. Compartir/ vosotros Beber/ nosotros Comer/ ella La tarea: Estudiar – el examen del capítulo.
An habitual, repeated, ongoing events and activities in the past
Los adverbios Español 1. Expressing frequency Siempre = always Rara vez = rarely Nunca = never Mucho = often Poco = a little Todos los días = every day.
Objetivo: to state how often we do things.
Adverbios de frecuencia
Expressing Frequency with Adverbs ¿how of ten do you do something? siempre todos los días (lunes, martes, miércoles...) mucho a veces de vez en cuando.
Expressing Frequency With Adverbs
Dictado 1. to dance bailar to play the guitar tocar la guitarra.
Unit 3 Overview In this unit we will talk in Spanish about… - past times, leisure activities and sports - families and family members - physical traits.
To find out how often a friend does things, ask: ¿Con qué frecuencia desayunas? ¿Siempre organizas tu cuarto? ¿Y qué haces durante la semanan? ¿Todavía.
“On” To say “on” a certain day of the week, use the article “el”. Don’t say “en” (on) like we do in English.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Unidad 2 Etapa 1 “Un Día de Clases”. Introduction to verb conjugation. Click Here.
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
THIS IS With Host... Your InfinitivosVocabularioInfinitivos (2) Conjugating –ar verbs Conjugating –ar verbs (2) Sentence translations.
Present simple and continuous
Hoy vamos a hacer preguntas
THE VERB TENER Avancemos U2L1. What is an infinitive?  A verb in the “to” form.  To talk, to eat, to drink, to have  Infinitives in Spanish end in.
Hoy es martes. Es el 24 de septiembre ¿Cómo se usan los verbos del presente del indicativo para expresar actividades habituales? PARA HACER AHORA  
HABLAR- TO SPEAK  hablaba  hablabas  hablaba  hablábamos  hablabais  hablaban COMER- TO EAT  comía  comías  comía  comíamos  comíais  comían.
Unidad 3A En Mi Tiempo Libre. Me gusta… Tocar en una banda Tocar música.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
The verb Tener English Grammar Connection: Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action. For example, the English verb.
AHORA MISMO:Aparea las siguientes palabras/frases
El Imperfecto Los Verbos en -AR.
Adverbs of Frequency Objetivo: to state how often we do things.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Vocabulario – review! Para Empezar (pg.9 – 10). To use the computer Usar la computadora.
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
School. la clase - class la clase la escuela - school.
DISCUSING HOW OFTEN YOU DO THINGS 5.1. Vocabulary ¿Con qué frecuencia?: How often? ¿Siempre?: Do you always? durante: during ¿Todavía?: Still? desayunar:
Hoy es lunes. Es el 2 de noviembre del 2015 Hace buen tiempo. Hace frío. ¿Cómo expresamos lo que hacemos a menudo? AHORA— Write the subject for each verb.
İExprésate ! Capítulo 3. Vocabulario 1 to rent videos alquilar videos.
Regular Verbs THE IMPERFECT TENSE.  Repeated actions in the past  Habitual actions in the past WHAT IS THE IMPERFECT TENSE?
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Frecuencia (how often). Classwork – Change the words in italics in each sentence so that it is true for you. Write it in Spanish, then also in English.
Expressing Frequency With Adverbs. How often do you do something? siempre todos los días mucho a veces de vez en cuando poco rara vez nunca 100%.……………80%…….50%……..40%……..20%…….….0%
LOS ADVERBIOS LECCIÓN 2.1. SIEMPRE= ALWAYS TODOS LOS DÍAS =EVERY DAY MUCHO= A LOT A VECES= SOMETIMES.
ADVERBS These adverbs are used to describe how often you do something.
Adverbs & Frequency Sra. Okray.
Objetivo: to state how often we do things.
practicar deportes – to practice sports ¿Qué haces…? –
COMPELTA LA HOJA DE TRABAJO
The Imperfect.
Transcripción de la presentación:

Hoy es lunes. Es el 15 de septiembre ¿Cómo se usan los verbos del presente del indicativo para expresar actividades habituales? PARA HACER AHORA   ¿Cómo se dice… en español?: I eat at 11:00 __________________________ We walk to school________________________ At what time do you return from school? ________________________________________ The students greet the teacher when they arrive. ________________________________________

¿Cuáles son los verbos que describen tu actividad diaria? mucho a veces raramente

vocabulario expresiones de frecuencia mucho Muchas veces Pocas veces A menudo raramente Todos los días Nunca casi nunca frecuentemente siempre A veces Algunas veces Cada lunes (martes, etc) Una vez por…. alot Lots of times A few times often rarely Every day Never almost never frequently always sometimes Every Monday (Tuesday, etc) Once a….

¿Con qué frecuencia…? How often…?

¡ vamos a repasar los ejercicios !

preguntas personales ¿Con qué frecuencia peleas (fight/argue) con tu hermano/a? ¿Con qué frecuencia escuchas música? ¿Con qué frecuencia bebes refrescos (soda) ? ¿Con qué frecuencia sales con amigos? (salgo) ¿Con qué frecuencia montas en caballo? (ride a horse)

repasemos

LA TAREA Estudia – hay una prueba mañana adjectives to describe people (meanings) the verb “tener” to describe the verb “ser” to describe changing the endings of adjectives to agree with the person or thing that they describe