Good Morning/Afternoon! Please sit with your group. Take out journal with homework and pen/pencil. Quietly, be ready for class.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Spanish One Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day one Language Objective: Topic: Class: Content Objective: Day One Present Tense: -ar.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Unifying Concepts and Processes in Science. Explanatory Framework Across Science Disciplines Science is a way of knowing, a process--- it is a systematic.
Directions for template use This is a template that can be used either in whole group, typing in the information about an experiment, or with groups of.
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
Content Objective I will be able to RECOGNIZE the differences between the INDICATIVE and the SUBJUNCTIVE moods. Language Objective I will be able to DISTINGUISH.
ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
Using Running Records To Inform Guided Reading Instruction
Me llamo _________ Clase 10 n La fecha es el 22 de noviembre del 2012 Proposito # 20 : ¿Cómo repasamos para la Prueba 5? Actividad Inicial: WORKBOOK p.3.15.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
El Enfoque: lunes, el 22 de febrero 1. ¿Listos para Aprender? Sit in assigned seat Take out Spanish Materials & 2 pencils 2. Complete Enfoque: Practice.
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
Reflection: How do you feel about yesterday´s quiz? In your personal opinion, do you feel that the quiz fairly incorporated the material seen in class.
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
Inferences (predictions/drawing conclusions/generalizations) Beyond the words on the page.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
¡Tengo que Empacar! Tener que y la ropa. Student Learning Outcome(s) At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
más con la ropa y tener que el tiempo de la playa y de las montañas
Repaso del vocabulario, y más descripción
Good Morning/Afternoon! Please sit with your group. Take out journal with homework and pen/pencil. Quietly, be ready for class.
Agenda Introduction 2. Homework 3. Activity # 10: Identifying the Unknown Solids (Actividad #10: Identificando los sólidos desconocidos)
Hoy es martes, el diez de septiembre
Hoy es martes, el diez de septiembre
Pecan Creek Science Fair Thursday, February 7 th 2013.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
` Las Ofrendas. Reason for Creating una Ofrenda 1.To Remember the person who died: How they played an important role in our lives To remember the good.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of estar, ir + a + infinitive, ir + a + location Vocab/Ideas: – Ir + a.
Science Fair Project Template. PowerPoint Online Find: MrsHernandez Find: MrsHernandez.
3rd Grade 3 rd Six Weeks Science Unit 4, Lesson 7 CScope Vocabulary Words
Bellwork PD Spanish I. 30 agosto 2012 Have a seat, make sure you have a writing utensil, and relax! The quiz will start shortly after the bell rings.
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Día 51 AR Verb Conjugation Other Verbs
Cafecito Take a blue sheet from the front table and fill it out completely. Be sure to grab a red textbook and workbook.
¿Tú o Usted. 1. Sr. Thennis 2. Tu gato (your cat) 3
DO NOW: 1. Pasen la tarea. 2. ¿Qué tiempo hace en la foto?
Hagan Ahora: Read the paragraph and conjugate the verbs in parenthesis
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
1 DEFINITION OF A CIRCLE and example CIRCLES PROBLEM 1a PROBLEM 2a Standard 4, 9, 17 PROBLEM 1b PROBLEM 2b PROBLEM 3 END SHOW PRESENTATION CREATED BY SIMON.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
10/ How to set up the PSNC educational program Cómo establecer el programa educacional de EPNC By Por Dave Batty PSNC #10.
The Hand Graphic Organizer (Future and Conditional) Students will trace their hand in a paper. Write in the subject pronouns at the top of each finger.
Saber y conocer “to know”.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Español 1 5 de septiembre de 2013.
First Grade Dual High Frequency Words
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Por la mañana me levanto a las siete y me ducho
Día mundial del agua El día es el 22 de marzo
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
Saquen la hoja de práctica
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
How to ask and answer … In Spanish
Hola, ¿qué tal?.
Transcripción de la presentación:

Good Morning/Afternoon! Please sit with your group. Take out journal with homework and pen/pencil. Quietly, be ready for class.

Agenda Homework 2. Introduction 3. Review Activity 6 (Revisión Act. #6) 4. Exit Slip 6 Ficha de Salida 6) 5. Activity 7: Identifying Solids, Part 1 (Actividad 7: Identificando los Sólidos, Parte 1)

Homework 1.Submit Science Fair Project Assignment: Problem, Hypothesis, Variables and Control (Entregar tarea Feria de la Ciencia: Problema, Hipótesis, Variables y Control) 2.Complete Endorsements if needed (Completar permisos de ser necesario). 3.Analysis Questions # 1 & 2, p. A30. Activity 7 (Preguntas de Análisis # 1 y 2, p. A30. Actividad 7)

Introduction In Activity 6, students were able to (En la Act. # 6, los estudiantes fueron capaces de: Identify the liquids in the mixture based on different test results (Identificar los líquidos en la mezclas con base en los resultados de las pruebas). Miscibility: water & ethanol (Mezcla con agua y ethanol) Water content: cobalt paper(Contenido de Agua: Papel de cobalto Corrosiveness: pH paper (Corrosivo: papel de pH) Toxicity: potassium thiocyanate (Toxicidad: cyanato de potasio) Flammability: flame test (Inflamable: Prueba de la llama)

Properties of Separated Liquids (Propiedades de los Líquidos Separados) Test (Prueba)Liquid A (Líquido A)Liquid B (Líquido B Appearance (Apariencia)Transparent, colorless (transparente, sin color) Dark orange (Naranja oscuro) Miscible in water (Se mezcla en agua) noyes Miscible in ethanol ( se mezcla en ethanol) noyes Contains water (Contiene agua) noyes Corrosive (Corrosivo)noyes Toxic (Tóxico)noYes Flammable (Inflamable)yesno Identity (Identidad) mineral oil (aceite mineral) iron nitrate solution solución de nitrato de hierro)

Exit Slip 6 (Ficha de Salida 6) Test (Prueba)Liquid C (Líquido C) Miscible in Water (Se mezcla en agua) Yes (si) Miscible in Ethanol (Se mezcla en etanol) Yes (si) Contains Water (Contiene agua) Yes (si) Toxic (Tóxico)Yes (si) A student got these results from an experiment (Un estudainte obtuvo estos resultados). The student believes that the liquid is Iodine Solution (El estudiante cree que el líquido es Solución de Yodo). Did the student identify the liquid correctly? Explain using evidence from the table (El estudiante identificó el líquido correctamente?).

Objective Students will be able to (Los estudiantes serán capaces de): –Identify the unknown solids found in the mixture by analyzing different test results (Identificar los sólidos presentes en la mezcla usando pruebas).

Purpose Students will be able to: –Apply their new knowledge in the future to identify unknown solids (Aplicar el conocimiento nuevo en el futuro en la identificación de sólidos).

Activity # 7: Identifying Solids (Actividad #7: Identificando Sólidos) 1.Set up Activity # 7, p. A26 (Preparar la Ac. # 7) 2.PRE-LAB: electrical conductivity, density, evidence, reactivity (PRE-LAB: conductividad eléctrica, densidad, evidencia, reactividad). 3.Copy Data Table p. A28 ( Copiar Tabla p. A28).

Data Table: Properties of Separated Solids Test red tube Tubo rojo Black square cuadrado negro Short cylinder cilindro corto Long cylinder cilindro largo Electrical conductivity Density relative to water Density relative to ethanol Reacts with copper chloride

Activity # 7: Identifying Solids, Part 1 (Act. # 7: Identificando Sólidos, Parte 1) 1.Review Table 1: Test to Identify Solids (p. A29) and find out (Revisar Tabla 1, p. A29): What is electrical conductivity? (¿Qué es conductividad eléctrica?) How do you determine the density of a solid? What is the evidence? ¿Cómo se determina la densidad de un sólido?) How do you know that a chemical reaction is occurring? ¿Cómo sabe que una reacción química ocurrió?)

Activity # 7: Identifying Solids, Part 1 (Act. # 7: Identificando Sólidos, Parte 1) 1.Teacher demonstration of procedure (Demostración de la maestra) 2.Follow Procedure p. A28 (Seguir el Procedimiento p. A28) a.Be sure each solid is prepared for testing (Asegúrese de prepara el sólido para la prueba) b.For each solid, run the tests in Table 1, p. A29 (Para cada sólido, haga las pruebas en la Tabla 1, p. A29). c.Record your observations (Anote sus observaciones).