Mi Familia My Family.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Vocabulario: Familia In this slideshow, you will review words and expressions related to the family.
Advertisements

Objetivos 1) To learn the members of the family 2) to learn how to give their name and age 3) to describe your own family.
Fecha ___________________ Mucho gusto (Listos 2 página 10) L.O.: Making introductions How to say this and these.
Me llamo ________ Clase 9 N La fecha es el 2 de mayo del 2011 Propósito # 59: ¿Cómo es tu mama o tu papa? Actividad Inicial: Copia y responde: 1.¿Tienes.
tenemos tienes tenéis tiene tienen tener= to have Yo tengo
El vocabulario de la familia
Instructions for presentation about your family
mi abuela mi abuelo mi tío mi tía mi madre mi padre mi prima
Starts next Thursday, June 2nd
Indirect Object Pronoun practice Add the pronoun. Can you translate the sentence? Heres a link for an online Spanish-English dictionary if you get stuck!
Unit 3 Overview In this unit we will talk in Spanish about… - past times, leisure activities and sports - families and family members - physical traits.
Unit 3 Overview In this unit we will talk in Spanish about… - past times, leisure activities and sports - families and family members - physical traits.
Translate. Their friends Sus amigos Our daughters Nuestras hijas.
Me llamo __________ Clase 8IM La fecha es el 16 de marzo del 2012 Propósito # 35: Tú ¿Cuáles cosas llevas cuando vas a la playa? Actividad Inicial: Write.
6A – Using the infinitive instead of the subjunctive Casual verbs.
Write the Possesssive Adj. 1.my / zapatos 2.His / camisa 3.Your / papel 4.Our / abuelos 5.My / prima 6.Her / pantalones 7.Our / libro 8.Your / hermanos.
Guía de estudio Prueba 5A
ER and IR verbs Part 2. VIVIR = to live Yo VIVONosotros VIVIMOS Tú VIVESVosotros VIVÍS Él, Ella, o Ud. VIVEEllos, Ellas o Uds. VIVEN.
By the end of the lesson you’ll be able to:
Vocabulario.
Actividad en clase el 14 de febrero
La familia de la Señorita Sánchez.
© 2008 Quinín Freire Familia S.S.L./E.S.L.. Mamá y papá.
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
Repaso III Vocabulary Asking Questions Expressing possession (possessive adjectives & using de) Expressing dates Making comparisons Conjugating regular.
Asking and answering questions about family members.
¡Buenos días! Good morning!. ¡Buenas tardes! Good afternoon/ evening!
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
c#71 martes, el 19 de febrero del 2013 El tiempo:___ Puntos:___
Indirect Object Pronouns To whom or for whom an action is performed.
¿Cual es la pregunta? Ms Milla.
More Verb Notes An infinitive is the basic form of a verb, a word that expresses action or a state of being. In English, most infinitives include the word.
 I can introduce myself and others using basic, appropriate greetings and even gestures when needed  I can ask someone to describe himself/herself 
Proyecto de la clase de Español 1A Menu & 20 sentences paper.
Las preguntas personales 2 grado
Me llamo Bart. Voy a hablar de mi familia…
Please make sure you get your shield in today.
Hoy es el martes 2 de septiembre de Trabajo de entrada
¿Qué vamos a estudiar?.
La familia Kaylor Productions. For this review you will need a piece of paper and a pencil. Read the English word or phrase. Write down the Spanish equivalent.
Capítulo 5 - Notes. Para empezar ¿Qué haces cuando hace buen tiempo? ¿Con quién? ¿Con qué frequencia? Cuando hace buen tiempo, a veces yo voy al parque.
Una carta. How do we write “una carta”? What are the three things that you need in a letter? 1. OPENING 2. BODY 3. CLOSING.
Review Assignment Unidad 3 Lección 1.  With singular nouns use: me, te, le, nos, les with GUSTA  With plural nouns use : me, te, le, nos, les with GUSTAN.
EMPECEMOS: WRITE DOWN THE CORRECT FAMILY MEMBER 1. el padre de mi padre 2. La madre de mi hermana 3. La hija de mi padres 4. La hermana de mi madre 5.
“C ONOCER ” Y LA “ A PERSONAL ” “Conocer”and the “personal a”
Obj ¿Cuántos (family members) tienes?
La Ropa La Familia Me Gusta Dime Como es tu familia Día de los Muertos
La Familia Click to Begin. Hola! Me llamo Juan. This activity is all about mi familia. On each page, read the family member word at the top and then click.
¿ES ESTA MI CASA? ¿ES ESTA TU CASA? No, esta no es mi casa No, esta no es tu casa.
La familia.
Telling Time Notes Escribe Las notas!. Agenda Students you are required to fill in the blanks as your notes! Save ppt in my documents Save ppt.
Mi Familia Yo tengo una familia pequeña. Tengo un padre, una madre, y una hermana mayor. Tenemos dos gatos – Dot y Dash. Mi familia vive en Nueva York.
Apuntes: frases útiles “useful phrases in Spanish”
Lección 1-3: Repaso + 4 Vocab Please translate: 1.What time is the soccer game? 2.You need to look for the ugly park near your cousin’s house. 3.We win.
Practice the days of the week: lunes martes miércoles jueves viernes sábado domingo.
Vámonos Translate the following sentences & take out any work you need checked: Ella canta en el coro. Nosotros necesitamos una pelota para jugar al baloncesto.
Vámonos Translate to Spanish (don’t forget… some are stem change!) I play basketball He wants his (su) bat We prefer tennis.
Hoy es martes el primer de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: See next slide Pregunta influyente: Would you tell me about yourself?
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Jueves el 8 de septiembre Mi Familia. Objetivo: To learn the words for family members in Spanish.
Calentamiento 19/10/ When do we use the verb tener? 2.Give an example. 3.What is a possessive adjective? 4.Give an example. 5.When do we use the.
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
Irregular Adjective Notes something to write with your apuntes amarillos.
Hoy es lunes el veinte de octubre. Bellringer: Translate the following sentences into Spanish. 1.I like ice cream.  2.You do not like bananas. 3.You like.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Hoy es lunes el 2 de mayo Today is Monday, May 2 Read on pg 226 and fill out exercise 4. Use the chart below La esposa de mi tío es mi tía El padre de.
Lección 2 son ? ¿ ? ¿ Lección 2 son ? ¿ ? ¿De que color? La bufanda La blusa grande mediano pequeño La falda.
 La familia  La abuela  El abuelo  La mamá  El papá  La tia- aunt  El tio- uncle  Son- el hijo  Daughter – la hija  Los primos-cousins  El.
La Familia Family.
Hoy es lunes el 2 de mayo Today is Monday, May 2
Transcripción de la presentación:

Mi Familia My Family

El papá La mamá El bebé

La abuela

El abuelo

El hermano La hermana

El bebé

¿Quién es? Es la abuela.

¿Quién es? Es el abuelo.

¿Quién es? Es la mamá.

¿Quién es? Es el papá.

¿Quién es? Es el hermano.

¿Quién es? Es la hermana.

¿Quién es? Es el bebé.

Fill in the blanks. 1. Me llamo___________________. 2. Tengo ____________ años. 3. Mi color favorito es_________. 4. Mi mamá se llama____________. 5. Mi papá se llama_____________.

Homework In English, write the birthdays (don’t need the year) of the following members of your family: Mamá Papá Yo (You) Abuela

To play games click here.

http://www.quia.com/jg/529910.html