Los adjetivos con el verbo “ser”

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El verbo ser y los adjetivos
Advertisements

Y tú, ¿cómo eres? OBJETIVOS: To talk about personality traits
Los adjetivos Feo/a La bruja es fea..
The verb Ser To be. Ser is used to tell who the subject is or what the subject is like to describe origin, profession, and basic characteristics.
In this chapter you will learn to: ask or tell who someone is ask or tell what something is ask or tell where someone is from ask or tell what someone.
¿Cómo eres? What are you like?.
los adjetivos descriptivos
Ser vs estar.
Ser and Adjectives.
Unidad 1, Lección 2 Español 1
¿CÓMO ERES Y CÓMO ES EL O ELLA…? Describing Yourself and Others.
Vocabulario 2-1. ¿Cómo eres? What are you like?
¿Ser o Estar? To be or to be.
Y tú, ¿cómo eres?.
Ser vs estar. Ser is used to tell who the subject is or what the subject is like to describe origin, profession, and basic characteristics.
INTRODUCING YOURSELF AND OTHERS Ven Conmigo
Adjetivos.
Module 1 Exam Review.
Aventura Paraguay Situación 1: You have just met a host family in Paraguay. They are interested in knowing something about you. Describe yourself in terms.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
El verbo SER y los adjetivos.
Using Adjectives to Describe Number 1.Pantalones azules y negros 2.Ellas son pacientes y trabajadoras 3.Mario tiene los ojos verdes y pequeños. 4.Son unas.
Lesson Ser and Adjectives. Subject Pronouns I - yoWe- nosotros You - tú he- é l They- ellos She- ellaThey- ellas You (formal)- You all- -usted -
Los adjetivos descriptivos con el verbo “ser” y con los sustantivos
HACER AHORA What words would you use to describe someone physically? (in English). Write at least 5 words.
Los Adjetivos. ¿Qué son los adjetivos?
Cap í tulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos  Students will be able to describe people and things.  Students will be able to talk about things they like.
Chapter 2, Part 1 Vocabulary Flashcards. ¿Cómo eres tú? What are you like? (looks and personality)
¡Avancemos! ¡Avancemos! Unidad 1 Lección 2. Describing Yourself and Others.
Los adjetivos ¿Cómo eres tú?.
In this chapter you will learn to: ❖ ask or tell who someone is ❖ ask or tell what something is ❖ ask or tell where someone is from ❖ ask or tell what.
Ser vs estar. BELL RINGER Copy and complete the conjugation chart of SER and ESTAR, writing the missing word. Verbo SER – to be SingularPlural Yo soyNosotros.
“Ser” vs “Estar” 2 forms of “to be”. Using this picture, make up a story about this guy: ¿Cómo se llama? ¿De dónde es? ¿Dónde está? ¿Cómo es el hombre?
Los adjetivos Adjectives are words that describe nouns.
¡Hola a todos y bienvenidos!
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
Unidad 1 Español 1, Subject Pronouns & “Ser” = “to be” SINGULARPLURAL I – YO - SOY We – NOSOTROS - SOMOS You – TÚ - ERES “Y’all” – VOSOTROS - SOIS.
¿Cómo eres? What are you like? Soy……. I am……. ¿Cómo es………? What is he or she like? Es…… He or she is……..
Las Descripciones y Los Adjetivos. Él es bajo. Lisa Leslie es alta. ¿Cómo es…?
+ Adjetivos y Personas. + ?Cómo eres? What are you like???
‘Ser’: To be The use of the verb ‘ser’ This verb is used to describe people and things. For example: He is tall. They are pretty. We are smart.
Ser vs estar “to be”. Ser vs estar Ser is used to tell who the subject is or what the subject is like to describe origin, profession, and basic characteristics.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Me llamo _________ Clase 8nh/ih (801) La fecha es el 17 de septiembre del 2013 Propósito # 3: ¿Como seguimos con el repaso del año pasado? Actividad Inicial:
Español IV.  What type of question is it? ◦ Is it a YES/NO question? ◦ Is a question word (where, when, etc.) present?
Hoy es lunes 25 de noviembre del 2013 Objective: Learn the use of Verb SER (To BE) with singular and plural subject pronouns. 20 points DO NOW: Verb ser.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I.
Jeopardy $100 AdjectivesSer Supplement Words Adjective Agreement ¿Sorpresa? $200 $300 $400 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400.
Ser vs estar. Ser is used to tell who the subject is or what the subject is like. to describe origin, profession,time and basic characteristics.
Los comparativos y los superlativos
Unidad 1: Juego de repaso. A. Finish each sentence. Use a form of SER (to be). Say that each person is a boy, girl, man, or woman.
SER = TO BE. Conjugation = to list the different forms of a verb that show number, person, tense, SER = to be AFFIRMATIVE Yo soy - I am Nosotros/as somos.
Las Descripciones Físicas y Las Características de Personalidad para el séptimo grado.
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
Los adjetivos en español
The verb “ser” “Ser” means “to be” We’ve already seen forms of it used in some phrases:  Yo soy Señora Kobs.  ¿Quién es? “To be or not to be.”
SWBAT: Use the verb SER and Adjectives to describe physical characteristics HAGAN AHORA: What is an adjective? What do you remember about adjectives in.
Using SER to Describe People (Adjective Agreement)
tú eres= you are (informal)
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Los adjetivos.
Empecemos: fill in the blank w/ the correct form of SER Yo _______ inteligente. Tú __________ cómico. Ella __________ rubia. Nosotros _________ perezosos.
Do-Now Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9.Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9. Follow the instructions.
HW -Página cuarenta y nueve actividades ocho y nueve Prueba – TENER – miércoles 25/2 Hoy es el veintitrés de febrero. -1°C / 29°F.
Adjective Agreement Una chica cómica Unas chicas cómicas
Ser and Adjectives.
Cómo responder a las preguntas
Transcripción de la presentación:

Los adjetivos con el verbo “ser” Características físicas Características de la personalidad

Ser vs. Estar ¿Cómo está Ud.? = How are you (feeling)? ¿Cómo es Ud? = How are you (in terms of personality or physical appearance)? = What are you like?

Asking about personality and physical appearance To ask about the personality or physical characteristics of people, you ask the following question in any tense, using the verb “ser” to agree with the subject: ¿Cómo + ser + (subject)? ¿Cómo es la profesora? = What is the teacher like? ¿Cómo eran tus abuelos? = What were your grandparents like?/What did you grandparents used to be like? ¿Cómo serás (tú)? = What will you be like?

Affirmative and Negative Statements Affirmative: Subject + (ser) + adjective. Negative: Subject + no + (ser) + adjective. Subject + no + (ser) + adj.+ ni + adjective. ¿Cómo eres tú? Yo soy alto. Yo no soy bajo. Yo soy alto y delgado. Yo no soy bajo ni gordo.

atlético ¿Cómo es el jugador? El jugador es atlético. ¿Cómo es el jóven? El jóven no es atlético.

alto/bajo ¿Cómo es el jugador de baloncesto? Él es alto. No es bajo.

moreno / rubio ¿Cómo es Maite? Maite es morena. No es rubia. ¿Cómo es Anita? Anita es rubia. No es morena. Maite Anita

trabajador / perezoso ¿Cómo era Juan? Juan era trabajador. No era perezoso. ¿Cómo era Pablo? Pablo era perezoso. No era trabajador. Juan Pablo

tacaño / generoso ¿Cómo es Scrooge? Scrooge es tacaño. No es generoso. ¿Cómo es Papá Noel? Papá Noel es generoso. No es tacaño.

gordo / delgado ¿Cómo es el hombre? El hombre es gordo. No es delgado. ¿Cómo son las mujeres? Las mujeres son delgadas. No son gordas.

callado / hablador ¿Cómo es el monje. (monk)? El monje es callado. No es hablador. ¿Cómo son las mujeres? Las mujeres son habladoras. No son calladas.

feo/antipático bonito/simpático ¿Cómo es la bruja? (witch) La bruja es fea y antipática. No es bonita ni simpática. ¿Cómo es la actriz? La actriz es bonita y simpática. No es fea ni antipática.

famoso/popular/ambicioso ¿Cómo era George Washington? Era famoso, popular y ambicioso.

joven/viejo ¿Cómo eran las amigas en 2000? Las amigas eran jóvenes. ¿Cómo serán las amigas en 2075? Las amigas serán viejas. 2000 2075

chistoso (very) ¿Cómo es el hombre? El hombre es muy chistoso.

loco (a little) ¿Cómo es ella? Ella es un poco loca.

estúpido (quite) ¿Cómo es el chico? El chico es bastante estúpido.

A Uds. les toca… En parejas, pregunten y contesten lo siguiente empleando por lo menos un adjetivo en el afirmativo y otro adjetivo en el negativo para describir sus características físicas. What were you like as a child? I was…I was not… What are you like now? I am… I am not… What will you be like in the future? I will be… I will not be… If it were possible, what would you be like? I would be… I would not be…

En parejas, pregunten y contesten lo siguiente, empleando por lo menos un adjetivo en el afirmativo y otro adjetivo en el negativo para describir su personalidad. What were you like as a child? I was…I was not… What are you like now? I am… I am not… What will you be like in the future? I will be… I will not be… If it were possible, what would you be like? I would be… I would not be…