Hazlo ahorael 21 de mayo Objetivo: SWBAT recognize Spanish city vocabulary. On your Hazlo sheet, write down at least one way knowing city vocabulary in.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
Advertisements

Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
This is an interactive presentation
Español 1 Capítulo 10 Página Parte 2. ¿Dónde queda(n)…? Where is…located?
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
+ Hazlo ahora el 30 de abril Objetivo: SWBAT conjugate and use the verbs IR and DAR. Take out your tener homework to be checked. Fill out the chart with.
ALC 63 jueves el 7 de enero Please have your verb flash cards on your desk.
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
ALC 15 martes el 9 de febrero. objetivo Test review.
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES: Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
1) Penélope Cruz es actriz mexicana ……………………………………….. 2) Nació en setiembre ………………………………………………………….. 3) Tiene 23 años …………………………………………………………… 4) Nació
Hazlo ahora el 20 de marzo Objetivo: SWBAT identify and use drink vocabulary. On your hazlo sheet, write down five foods you see in the picture on the.
Hazlo ahorael 7 de mayo Objetivo: SWBAT recognize clothing vocabulary. On your new Hazlo sheet, write down what you think you can do if you learn clothing.
Hazlo ahora el 9 de mayo Objetivo: SWBAT conjugate and use reflexive verbs to write sentences about clothing. Describe each of the following outfits in.
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
Español 1 el 26 de agosto. Empezar el 26 de agosto Translate: Hi! My name is John. How are you? Whats your name? See you later. Its 5:00 p.m. Whats happening?/Whats.
mis hermanos Enrique y Silvia
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Hoy es martes, el diez de septiembre
Hoy es martes, el diez de septiembre
La Escuela Español 1 Tema 2 Página 96. Cápitulo 2A Vocabulario.
¿Dónde trabajan las personas de la comunidad?. Community Places Objectives 1.Students will be able to use directional words to locate community places.
¿Dónde está el Corte Inglès?
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
ALC 69 Hoy es jueves el 29 de marzo de Escribe el español y el inglés.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
MI CIUDAD (insert name of city here) Nombre____________ Fecha______________.
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of estar, ir + a + infinitive, ir + a + location Vocab/Ideas: – Ir + a.
Telling where people and things are Prepositions of location Sra. Frances.
ALC 64 Hoy es miércoles el 14 de marzo de 2012 Conjugate the verbs on the next slide according to the pronoun. Please make a new ALC.
Write down the alphabetical spelling of 5 famous peoples names. Write out your answers carefully and be prepared to spell them out if asked to. A: a B:
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
Ahora – 1. Take out your homework to be checked. DO NOT pass it forward. 2. Copy down the following and fill in the blanks with the correct form of ser.
Recuerdos del Pasado Español 2 Capítulo 4A.
Hazlo ahorael 22 de mayo Objetivo: SWBAT understand and use the “ir a” construct. Unscramble the following Spanish vocabulary words (check your spelling!):
4.2 Vocabulary Start. Initial Activity ¿Adónde vas? Voy a la/ al … Iglesia Escuela Banco Templo Piscina Correo (post office) Galeria Cine Teatro Clase.
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
Vocabulario Nuevo 4A Getting around town. ¿Dónde quieres ir….? La tienda The store.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
Adivina quién soy Una autobiografía breve. Purpose Use what you know from Spanish 1 to describe yourself Trade and then read aloud to guess who the person.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my daily routine_________________ ________________________________________________________________.
V ÁMONOS ¿Q UÉ HACES TÚ POR LA MAÑANA ? W HAT DO YOU DO IN THE MORNING ? Use the vocabulary handout from last class to help you. Write all 15 phrases on.
Do Now.
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Español 1 Tema 6A Página 294. Cápitulo 6A Vocabulario.
¿Qué película has visto? Español 2 Ch 6B. Cápitulo 6B Vocabulario.
¿Qué ropa compraste? Español 2 Tema 2B. Cápitulo 2B Vocabulario.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Fiesta en Familia Español 1 Tema 5 Página 244.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Proyecto de vocabulario de la ciudad
First Grade Dual High Frequency Words
Hoy es ______, el ______ de _____ de ____________.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Transcripción de la presentación:

Hazlo ahorael 21 de mayo Objetivo: SWBAT recognize Spanish city vocabulary. On your Hazlo sheet, write down at least one way knowing city vocabulary in Spanish (e.g. locations) would be useful.

La ciudad On your vocab sheet, put a star next to any cognates you recognize. THEN, write down what you think they mean.

La Ciudad

El Barrio

La Calle

El Banco

La Biblioteca

El Centro Comercial

El Cine

El Correos

El Edificio

La Escuela

El Estadio

La Farmacia

La Fuente

La Gasolinera

El Gimnasio

El Hospital

El Hotel

La Iglesia

El Jardín

La Mezquita

El Monumento

El Museo

El Parque

La Piscina

El Restaurante

El Supermercado

El Teatro

La Tienda

El Zoológico

La ciudad Sort your vocabulary words into the four categories on your handout: Entretenimiento - Entertainment Vivir – Living Comprar – Shopping Servicios – Services

Las cartas One dealer will hold up a card, showing the SPANISH time. The first person to guess the definition gets to keep the card. Whoever collects the most cards wins and becomes the new dealer!

Objetivo: SWBAT recognize Spanish city vocabulary. On your Hazlo sheet, label the pictures below: Hazlo ahorael 11 de mayo

Motorcycle Diaries Project Turn in your project NOW for it to be considered on time. Every day late loses a letter grade!

REPASO La Ciudad

El Barrio

La Calle

El Banco

La Biblioteca

El Centro Comercial

El Cine

El Correos

El Edificio

La Escuela

El Estadio

La Farmacia

La Fuente

La Gasolinera

El Gimnasio

El Hospital

El Hotel

La Iglesia

El Jardín

La Mezquita

El Monumento

El Museo

El Parque

La Piscina

El Restaurante

El Supermercado

El Teatro

La Tienda

El Zoológico

Las cartas One dealer will hold up a card, showing the SPANISH time. The first person to guess the definition gets to keep the card. Whoever collects the most cards wins and becomes the new dealer!

Unscramble las palabras With your team, unscramble the following vocabulary words to make a Spanish city word. The first team to unscramble it gets 2 points. Every team that unscrambles it gets 1 point. *YOU MUST SPELL THE WORD CORRECTLY!

Unscramble las palabras - neci - cine

Unscramble las palabras - eleascu - escuela

Unscramble las palabras - erpqau - parque

Unscramble las palabras - taetor - teatro

Unscramble las palabras - oiogczloo - zoológico

Unscramble las palabras - ntomumeno - monumento

Unscramble las palabras - snloaigare - gasolinera

Unscramble las palabras - magiisno - gimnasio

Unscramble las palabras - eobiilactb - biblioteca

Unscramble las palabras - msarpdecreuo - supermercado

El mapa Label the city map with the appropriate Spanish city vocabulary. THEN, on the back, draw your own city. By the end of the period, you should have at least the labeling side finished.

El boleto de salido On your exit ticket, WITHOUT your notes, translate the following words into English: el teatro la tienda la fuente la iglesia el estadio