Condicional y cómo pedir para la comida Objectives: SWBAT…SWBAT… Ordering in restaurants Condicional Quiz 1 La comida de España Quiz 2 Actividad Final.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Miércoles el 24 de febrero
Advertisements

Objectives: Learn how to order food/snacks. Grammar revision - the verb (to want) Querer.
Warning: This vocabulary chapter will make you hungry!
Capítulo 4- Vocabulario
Capítulo 3A Español 1. el DESAYUNO: BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
¿QUE PREFIERES COMER? LOS OBJETIVOS:
Ejercicio # 4 Conjugate: COMER BEBER.
Exprésate Uno Capítulo 6
ALC 59 Hoy es miércoles el 29 de febrero 2012.
la comida food, meal el desayuno breakfast en el desayuno for breakfast.
Práctica: Copia y responde en frases completas a estas preguntas
“De” para Modificar Modifying with “Of”. Usando un nombre para modificar otro nombre. Using a noun to modify another noun – Happens in English Chicken.
Comida.
Hagan Ahora: Hoy es lunes siete de abril del 2014
Hoy es martes. La fecha es el 8 de abril LA PREGUNTA: Traduce.  She loves to share.  We like tea.  They love the orange, the apple and the strawberries.
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
Comida rápida. EL BOCADILLO EL SANDWICH El chorizo.
1 ¿Para a quiero la sopa. 2 De postre b me gustaría pollo. 3 De primer plato c por favor 4 ¿Qué d beber? 5 De segundo plato e quisiera un helado 6 Agua,
THIS IS With Host... Your VerbsEn el CaféEn el mercado El Desayuno El Almuerzo La Cena.
en el desayuno for breakfast el yogur yogurt el cereal cereal.
Venezuela, Colombia, Ecuador, Peru, and Bolivia form a region of contrasts, with mountains and lowlands, rain forests and deserts, immense wealth and.
Encantar Complete the quiz on “encantar”. ¿Que es?.....
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
¿Sabes tú? El desayuno From the popular churros and hot chocolate in Spain to the pan dulce served in many countries, a wide variety of foods can be found.
1.I eat salad for lunch. 2.The students drink soda for breakfast. 3.Mr. Edgar eats a ham and cheese sandwich and pizza for lunch. 4.You drink a lot of.
Asking someone to do something politely To ask someone to bring something to you: ◦ ¿Me trae…por favor?  Will you bring me…please? ◦ ¿Me puede traer…?
3.6.3 Ordering in a Restaurant. The waitperson might say: You might say: ¿Ya sabe(n) qué va(n) a pedir? Recomiendo la especialidad de la casa. ¿Qué le(s)
To talk about breakfast 1. En el desayuno For breakfast 2. El cereal Cereal 3. El desayuno Breakfast 4. Los huevos Eggs 5. El pan Bread 6. El pan tostado.
Hoy es lunes. La fecha es el 31 de marzo La pregunta: Conjuguen. Compartir/ vosotros Beber/ nosotros Comer/ ella La tarea: Estudiar – el examen del capítulo.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
¿Qué quieres beber?. Qué vamos a hacer? Nuestros objetivos To be able to order a hot or cold drink To ask other people what they would like to drink Al.
Warm Up Saquen las tarjetas y la hoja de vocabulario
LA COMIDA Food. el desayuno - breakfast el cereal - cereal.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Esponja 1A – Escribe la palabra de vocabulario en español
Capítulo 3A La Comida (Food) ¿Desayuno o almuerzo? Talk about foods and beverages for breakfast and lunch. Talk about likes and dislikes Express how often.
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Hoy es viernes, el 23 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – Ask for more of something – Ask for the bill.
Que rico/ delicioso – yum! Que rico/ delicioso – yum! Que asco – gross! Que aproveche/ buen Provecho – enjoy your meal.
0 1 Capítulo 3A Tarjetas de vocabulario 2 Tema 3 La comida ¿Desayuno o almuerzo?
Unidad 3, Lección 1, página 159 Avancemos 1.
Español 1-Capítulo 4 ¿Qué prefieres comer? ¿Qué prefieres beber?
Repaso del Capitulo 6 LOS MANDATOS AFIRMATIVOS (COMMANDS)
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
Capítulo 3A Español 1. el DESAYUNO: BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
Capítulo 4 Español 1. tener hambre to be hungry tener sed to be thirsty.
Packet 9: Forms of Adjectives, Colors and Expressing “I like” /30 puntos.
Español 1: Capítulo 6 Vocabulario 1
Me gustan, me encantan Pagina 163 Realidades 1 Let’s do some more practice A juan le gusta/ te gusta la pizza A juan le gusta/ te gusta la pizza A maria.
¿Desayuno o almuerzo?. la comida food, meal el desayuno breakfast.
El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta.
L O QUE COMO Level 1 Review. R EPASO : To make nouns plural: You usually add –s to words ending in a vowel. Por ejemplo: Manzana  Manzanas Taco  Tacos.
You will have 3 minutes to look at the following picture. Identify as many things (in Spanish) as you can in the picture.
Me gusta(n) y Me encanta(n) Te gusta(n) y Te encanta(n) Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
¿Que vas a pedir? What are you going to order? en el almuerzo for lunch.
Capítulo 3A Español 1. BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
Objectives: ● Identify items of food and drink in Spanish ● Say what I like & dislike.
El 12 de septiembrelunes Calentamiento Haz una lista de los verbos irregulares del Espanol II. Make a list of irregular verbs from Spanish II. El objetivo.
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 6 de noviembre del 2015 Propósito # 18: ¿Qué comes durante la cena? L.O: To learn food and meal vocabulary Actividad.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Essential Questions for Ch. 8.1 How can we discuss traditions and typical dishes in the Andean Region and compare them to our own culture? Why can’t words.
Capítulo 3A Español 1. BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y8 Spanish.
Capítulo 6 Vocabulario 1. ¿Qué vas a pedir? What are you going to order?
BELL WORK TRANSLATE THE FOLLOWING SENTENCES: I like to drink juice. I like to drink juice. You like to receive letters. You like to receive letters. He.
 Imagine that you are the owner of the newest restaurant in the town you live in. You will be creating your own menu for your own restaurant. You can.
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
Transcripción de la presentación:

Condicional y cómo pedir para la comida Objectives: SWBAT…SWBAT… Ordering in restaurants Condicional Quiz 1 La comida de España Quiz 2 Actividad Final Otras frases Bebidas Menú de España La tarea Read about food from Spain

1: Students will be able to listen to, speak and understand the different forms of gustarse in the conditional form and why they are used when ordering food in Spanish. 2: Students will be able to pinpoint similarities and differences for ordering in restaurants in Spain and in the United States. 3: Students will be able to speak and understand the new food, drinks and other phrases vocabulary. 4: Students will be able to look at a menu in Spanish and understand what certain foods from the menu. 5: Students will be able to listen to and read quiz questions in Spanish and choose the correct answer based on the conditional tense and new vocabulary learned. 6: Students will be able to research and describe different Spanish foods from Spain. 7: Students will be able to create their own written sentences, based on food from Spain, using the conditional form and new vocabulary they have learned in class. Main page

Talk about ordering in restaurants  How do we order food when we are at a restaurant in the United States?  Compare to how food is ordered in Spain. Main page

Condicional  me gustaría  te gustaría  le gustaría  nos gustaría  les gustaría  I would like  You would like  He/She/you formal would like  We would like  They would like Main pageQuiz 1Quiz 2 Actividad Final

Quiz!  Answer the questions by clicking on the correct answer. Main page

¿Qué significa “me gustaría”? They would like I would like She/he would like No Sí! Main pageCondicional

¿Qué significa “le gustaría”? They would like I would like She/he would like No CondicionalMain page Sí! No

What do we do to make “gustaría” plural? Add an “s” Add an “n” Add an “i” No Sí! Main pageCondicional

La comida de España  Paella  Pescado  Ensalada  Naranja Naranja  Bocadillos  Pan  Calamares Calamares  Chorizo  Papas fritas Papas fritas  Sopa  Fresas  Plátanos  Jamón  Queso  Arroz  Pollo  Flan  Helado  Churros con chocolate Main page Bebidas Otras frases Quiz 2 Actividad Final

Picture I took from La Plaza Mayor in Madrid, Spain. They are famous for their calamari sandwiches.

Picture I took in Cordoba, Spain. Oranges and clementines can be found on many trees throughout Spain.

Picture I took in Barcelona, Spain. These are patatas bravas, however they are very similar to french fries. They are usually served with an aioli sauce.

Bebidas  Café  con leche  con azúcar  Chocolate caliente  Té  Jugo de naranja  Agua  Leche Main page La comida de España Otras frases Actividad Final

Otras frases  Hola  Gracias  Por favor  Me gustaría  un café  una ensalada  una taza  un cuenco  un plato Main page La comida de España Bebidas Actividad Final

Menú de España  When I was in Spain…  cafeandte cafeandte Main pageLa tareaActividad Final

Quiz!  Answer the questions by clicking on the correct answer. Main page

¿Qué significa “un bocadillo”? an orange a sandwich a salad No Sí! Main page La comida de España

¿Qué significa “un cuneco de sopa”? a bowl of soup a cup of orange juice a plate of fish No Sí! Main page La comida de España

¿Qué significa “pescado”? bread custard fish No Sí! Main page La comida de España

¿Qué es el español de “I would like a cup of coffee”? Le gustaría un cuenco de café. Me gustaría una taza de café. Te gustaría un plato de café. No Sí! Main pageBebidas Condicional

¿Qué es el español de “She would like a plate of Spanish rice”? Le gustaría un plato de calamares. Le gustaría un plato de ham. Le gustaría un plato de paella. No Sí! Main page La comida de España Condicional

¿Qué significa “Les gustarían unas tazas de jugo de naranja”? They would like some cups of orange juice. He would like some plates of sandwiches. We would like some cups of orange juice. No Sí! Main page Bebidas Condicional

¿Cúal es la frase para mostrar el respeto al camarero/a? ¡Gracias! ¡Hola! Por favor, me gustaría… Sí! Main pageOtras frasesCondicional

Click on Spain to read more about their food! Main pageActividad Final

 Ustedes van a crear unas frases para demostrar la comida que les gustaría pedir si estarían en un restaurante.  4 frases  Dos frases que usan el plural  Usar los menus de España y el vocabulario  Usar los links ↓↓↓  Después, van a presenter sus frases a la clase. Main page Menú de España La comida de España BebidasOtras frases Condicional

La tarea  Ustedes van a investigar sobre una comida de España. Tomen notas.  La siguiente clase…  Van a compartir sus notas.  EXTRA!!!  Para aumentar la nota:  Crear un menú en Español. Menú de España Main page Read about food from Spain