LAS TIENDAS DE COMESTIBLES  GROCERY STORES  FOODS STORES.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
November 14, Parte A (10 pts.) Conversation between Ana & Miguel based on the conversation and select the phrase that tells what Miguel wants or.
Advertisements

Español 1 Capítulo 12 Página El aguacate.
Recycling Posters By: Joel Reyes Ana Sanchez Osvaldo Vázquez
Campanas – 9/27/10 Translate the following phrases… 1.Some desks 2.The books 3.A notebook 4.It is Thursday. 5.Is it Friday?
en el desayuno for breakfast el yogur n yogurt el cereal n cereal.
FRUTAS/VERDURAS A bottle of A tube of A box of Half a kilo of A bag of A tin of Half a litre of A jar of A litre of A kilo of 100g of Una botella de Un.
Practice 1.Nosotros____________(saber) hablar tres idiomas. 2.La gente ____________(hacer) su trabajo por internet. 3.Muchos países _______________(usar)
En parejas, decide lo que significa... 1.la leche 2.los huevos 3.el pan 4.los caramelos 5.el arroz 6.un perrito caliente 7.un batido de fresa 8.las salchichas.
Huele horrible me gusta comer es asqueroso es bien para la salud es delicioso prefiero comer caramelos sabe bien es para ayudarte a concentrar I like to.
Las comidas. El desayuno Breakfast El pan tostado.
En el supermercado Mosaicos, pp. 358, 359, 391. Malena and Antón are planning a dinner party for Saturday night. They must go to the grocery store and.
Affirmative and Negative Words
P. 133 #14 Querida Amalia: Elena y yo estamos en Caracas. Nosotros____________todos los días.________________muy bien. Los estudiantes aquí_________mucha.
Español 2 Capítulo 8 Páginas El banco Bank.
Jeopardy Vocab 1 ExpresateStem changers Ser/estar Mexico Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
Jeopardy Vocab 2ExpresateCommands Direct Objects Commands w/ D.O. Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
1.Look at the following grid of words. 2.Try to make 4 groups of words, each of which are related to each other in some way. 3.Give each group a name.
Classroom expectations!
Vocabulario AP 35 Las tiendas. peluquería beauty salon.
Passive Voice with “Se”
Las Tiendas Grocery Shopping in the Spanish-speaking world.
ESCUELA SECUNDARIA DIURNA 261 Turno Vespertino INGLES --- tercer AÑO
La Fruta La manzana La banana Las uvas El tomate La sandia Las fresas.
Affirmative and Negative Words Affirmative / Negative Words When you want to talk about an indefinite or negative situation you use affirmative and negative.
Citas famosas de películas con ser. Youre a wizard, Harry. Eres un mago, Harry.
To remember some words for food and drink To say what foods you like to eat and drink.
The Passive What is it? Contrast the active… Pedro come las manzanas Juan pegó a la chica With the passive… Las manzanas fueron comidas por Pedro La.
Avancemos Vocabulario.
Unidad 6 – Lección 1 p el banco bench la bombonería candy store.
En el restaurante (1). Definite Articles – Grammar Rule El/La – Los/Las El is for nouns ending on o La is for nouns ending in a Ejemplo: El jugo La cerveza.
Hoy vamos a…….. aprender nuevas palabras comunicar opiniones.
¿Cómo se llama? ¿Cómo es (físicamente)? ¿Qué tiene como familia? ¿Tiene animales en casa? ¿Dónde vive? ¿Dónde trabaja? ¿Qué le gusta hacer? ¿Qué no le.
La heladería La frutería
GO, SLOW, and WHOA Foods GO. GO, SLOW, and WHOA Foods GO.
Me llamo _________ Clase 10N La fecha es el 17 de abril del 2013 Proposito # 56: Los alimentos y la salud Actividad Inicial: Make a list of the following.
Vocabulario por Capitulo 13 Danielle, Jhon, Storm.
Ir de compras. She is going to the clothing store. Ella va a la tienda de ropa.
Los verbos de deber, necesitar, querer, y poder
ESPAÑOL 1: CAPÍTULO 6 VOCABULARIO 2
Vocabulario Nuevo 4A Getting around town. ¿Dónde quieres ir….? La tienda The store.
Get out new sheet of vocabulario, finish coloring them if u need to.
¿Adónde fuiste el sábado pasado?. ¿Cómo fuiste? ¿Con quién fuiste?
April-May Abril- Mayo. Llego abril y mayo y con eso el invierno el frío. April and May have come and gone and with it the end of fall the beginging of.
Comer- to eat Yo como- I eatNosotros comemos- We eat Tú comes- You eatVosotros coméis- You all eat- Españna Él come- He eatsEllos comen- They eat Ella.
“SE” (Passive and Impersonal Uses). Pre-Test: 1) Car for sale. 2) At what time do stores close in Spain? 3) Where are CD´s sold? (discos compactos) 4)
Objetivo: What are affirmative and negative words we can use to express ourselves? Hagan Ahora: Write sentences to express which of your friends or family.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
La comida.
Welcome! The Topic For Today Is…. La comida Las ComidasLos CubiertosLas BebidasPedir con el camarero La cultura Bonus Question: 5000.
Quiero… Quisiera… Me gustaría… Say what you want/would like…
Chapter 4 De tiendas- About stores. LA ZAPATERĺA- Shoestore.
La La compra de comestibles
Asking For Help. The verbs Querer and Poder Stem-changing verbs The verb querer (to want) and poder (to be able to) are both stem- changing verbs. The.
Capítulo 6 Vocabulario 2 Talking about meals, offering help, giving instructions Página
 Imagine that you are the owner of the newest restaurant in the town you live in. You will be creating your own menu for your own restaurant. You can.
+ La comida Capitulo 3B. + ¿Cómo mantener la salud? Para mantener la salud, debes comer comida saludable y hacer ejercicio.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Script.
To do lists Mark in Green for Vocab.
Capitulo 4 BY : Taylor Copeland.
‘Food We Like’ Oral Presentation 2 2nd Grade Colegio La Misión
¿Me trae un plato limpio, por favor?
ESPAÑOL 1: CAPÍTULO 6 VOCABULARIO 2
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Tener= to have Tener que= to have to
Question Words.
Las comidas.
En la tienda / en el mercado
SHOPPING ROLE PLAY Key Language
QUANTIFIERS. A Jar of Jam A Bar of Soap A Slice of Pizza.
Transcripción de la presentación:

LAS TIENDAS DE COMESTIBLES  GROCERY STORES  FOODS STORES

LA PESCADERÍA EL PESCADO LOS MARISCOS  FISH STORE  FISH, SHELLFISH

LA FRUTERÍA LAS FRUTAS  FRUIT STORE

LA VERDULERÍA LAS LEGUMBRES LAS VERDURAS  VEGGIE STORE  VEGGIES, GREENS

TODO TIPO DE COMIDA AALL KINDS OF FOOD

LA BODEGA (CUBA) GGROCERY STORE

LA PANADERÍA BBAKERY

LA PASTELERÍA EL PASTEL  PASTRY SHOP  CAKE,PASTRY

LA LECHERÍA LOS PRODUCTOS LÁCTEOS DDAIRY STORE DDAIRY PRODUCTOS

LA CARNICERÍA LA CARNE BBUTCHER SHOP

¿EN QUÉ PUEDO SERVIRLE? ¿QUÉ SE LE OFRECE? WWhat can I do for you?

NECESITO, QUISIERA, DÉME II NEED, I WOULD LIKE GGIVE ME

UNA LIBRA DE ACEITUNAS AA POUND OF OLIVES

UNA DOCENA AA DOZEN

UN PEDAZO AA PIECE

¿DESEA ALGO MÁS? DDo you want anything else?

¿SE LE OFRECE ALGUNA OTRA COSA? CCan I offer you something else?

UN TARRO DE MOSTAZA AA JAR OF MUSTARD

UNA LATA DE ATÚN AA CAN OF TUNA

UN PAQUETE DE ARROZ AA PACKAGE DE RICE

UNA BOTELLA DE AGUA MINERAL AA BOTTLE OF MINERAL WATER

UNA CAJA DE GALLETAS -A-A BOX OF COOKIES

UNA BOLSA DE ROSETAS DE MAÍZ AA BAG OF POPCORN

A LA CAJA AAT THE CASHIER

¿CUÁNTO ES, CUÁNTO LE DEBO? HHOW MUCH IS IT? HHOW MUCH DO I OWE YOU?

SON CIEN PESOS IIT’S 100 PESOS

¿TIENE CAMBIO? AQUÍ TIENE SU CAMBIO. DDO YOU HAVE CHANGE? HHERE IS YOUR CHANGE