Vamos a Comer español II.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
More Stem-Changing Verbs! There are two more groups of stem- changing verbs that we want to learn: the e > i and the o > ue.
Advertisements

¿QUE PREFIERES COMER? LOS OBJETIVOS:
Me llamo _________ Clase 10N La fecha es el 4 de marzo del 2013 Proposito # 41 : ¿Cuál es tu restaurante favorito? Actividad Inicial: Copia y Completa.
Entertain Me! Sra. Rump español 2.
Entertain Me! Sra. Waters Español II.
Tarea del menu pon en mi escritorio.
El Presente Los Verbos Regulares Los Verbos de Cambio Radical
Las Descripciones Físicas
El Restaurante.
Vamos a Comer español II.
Condicional y cómo pedir para la comida Objectives: SWBAT…SWBAT… Ordering in restaurants Condicional Quiz 1 La comida de España Quiz 2 Actividad Final.
E  IE BOOT VERBS. You have already learned 2 e  ie verbs: tener (to have) venir (to come) These verbs are LOW TOP BOOT VERBS. The “YO” form is NOT in.
HOY ES EL VEINTISIETE DE ENERO Step 1: Decide which adjective form is correct. Step 2: Write the entire sentence. 1.Los espaguetis son horrible/horribles.
(Stem changing verbs) SPANISH Boot verbs have specific changes.
Verbos radicales (Stem-Changing Verbs)
Español 2-2 Sra. Carpinella.  In Spanish, there are several verbs that have spelling changes in the stem of the word.  The stem is the part of the word.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Fruits and Vegetables Warm-up: List 5 fruits and 5 vegetables.
Stem Changing Verbs Shoe Verbs Boot Verbs.
¿Qué pones en la mesa Para el desayuno pongo… Para el almuerzo…..
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
El abrecerebros 21/11/13 Translate the following: 1.I love (Me encanta) french fries from Rally’s (they’re spicy). 2.We need a free (available) table.
Español 3-3 Sra. Carpinella
3.6.3 Ordering in a Restaurant. The waitperson might say: You might say: ¿Ya sabe(n) qué va(n) a pedir? Recomiendo la especialidad de la casa. ¿Qué le(s)
Repaso de capítulo 5b. Pedir Mi amigo y yo _______ el plato principal. Mi amigo y yo _______ el plato principal.
Espanol 1. - Have a spelling change at the stem of the word. - A verb can change e  ie, o  ue, u  ue or e  i. - The vowel with a spelling change is.
Stem- Changing Verbs HABLAR COMER HABLAR ASISTIR COMER ASISTIR
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Do Now – 1 de diciembre 2014 Pick up folder from crate, take to your ASSIGNED seat En español, describe tu cena del dia de accion de gracias ¿Que comiste?
Exprésate Uno, Capítulo 6, Estar - to be yo estoy nosotros(as) estamos tú estás* vosotros(as) estáis* Ud., él, ella está* Uds., ellos, ellas están* *á.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda (ALC) A la campana 72 (Nueva) Objetivo Calificar el examen. Trabajar con el preterito.
Canción Cuatro canciones para escoger entre –Ojala que llueva café por Juan Luis Guerra –Como a cada manana por René Ferrer –El Tigueron por Jossie Esteban.
0 1 By: Malinda Seger Coppell High School Coppell, TX Capítulo 5B Tarjetas de vocabulario.
0 1 Capítulo 5 B Tarjetas de vocabulario 2 Fiesta en familia ¡Vamos a un restaurante!
Los Verbos de Cambio Radical. Some verbs have a change in the stem when they are conjugated in certain forms of the present tense. These are called stem-changing.
Me llamo Él Ella Paella. En el restaurante intención: To understand how to order from a Spanish menu martes cinco de febrero.
Hoy es viernes, el 23 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – Ask for more of something – Ask for the bill.
Que rico/ delicioso – yum! Que rico/ delicioso – yum! Que asco – gross! Que aproveche/ buen Provecho – enjoy your meal.
Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I.
Stem Changing Verbs Español II – p. 27,40.
Do Now 10 de noviembre 2014 Take out folder from back crate, pick up copies of guided notes from back table Write name on top of all sheets.
Repaso del Capitulo 6 LOS MANDATOS AFIRMATIVOS (COMMANDS)
Me llamo __________ Clase 7IM La fecha es el 15 de septiembre del 2011 Propósito # 1: Tú, ¿Prefieres jugar baloncesto, estudiar español o practicar matemáticas?
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
La comida del restaurante
Boot and shoe verbs. What we know so far: -AR infinitives caminar dibujar bailar buscar visitar cocinar llevar patinar gritar tirar explorar bajar desear.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Español 1: Capítulo 6 Vocabulario 1
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Lunes el primero de diciembre 1.Tienda6. el/la/los/las 2.Papelería7. tú, Ud., Uds. 3.Menos 8. informática 4.Cuarto9. once 5. media10. largo study suggestion.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Hoy es_____, _____de __________ Tema: Review of around town vocabulary Objective: SWBAT use Spanish words and phrases to order meals in a restaurant Para.
Ser - to be Estar -- to be soy somos estoy estamos eres estás es son está están Español 1 Capítulo 6 Grammar 1 Páginas 200, 202, 204,
Español I Repaso del capítulo 4.2 Repaso para el examen:
Stem-changing verbs AKA “Boot verbs”. How to conjugate JUGAR Drop the infinitive ending. The infinitive ending on JUGAR is AR. Now you have the stem JUG.
New Verbs. The first two verbs are jugar and saber Jugar is a stem changing verb. The u changes to ue in every form but nosotros and vosotros. Juego Juegas.
Put your body projects/papers on the table in the back.
Gramática • Repaso Stem-changing verbs 1A-.
Create a food Menu and dialogue
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
El 12 de septiembrelunes Calentamiento Haz una lista de los verbos irregulares del Espanol II. Make a list of irregular verbs from Spanish II. El objetivo.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Hoy es jueves el 28 de enero Today is Thursday, January 28. Escriba en ingles: What are el bistec_______, el pollo_________, el pescado___________? ¿Qué.
Essential Questions for Ch. 8.3 How can we “make polite requests” in a restaurant? How can we “order” food in a restaurant? How does culture influence.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y8 Spanish.
ORDERING FOOD IN A RESTAURANT ¿Qué vas a pedir? 2. ¿Qué le puedo traer? 3. ¿Desean algo más? 4. ¿Cuánto es? 5. ¿Está incluida la propina? Responde.
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Transcripción de la presentación:

Vamos a Comer español II

Unos chistes… 

Let’s Make Our Own Boot With construction paper, draw 3 boots on the page. Choose 1 (e – i) verb, 1 (e – ie) verb, and 1 (o – ue) verb to put on your boots. Find additional verbs on p. 205, 278 & R27 (in the back) of the blue textbook Remember! Nosotros and vosotros are outside of the ankle part of the boot!

La comida del día El gazpacho Es de España Es una sopa de vegetales fria Los ingredientes principales: Tomates, pimiento verde, pepino, cebolla, ajo, aceite de oliva,

Unit Objectives By the end of the unit, students will be able to: Describe foods and food groups Describe the ingredients in a dish Can understand nutrition labels and say whether a dish is healthy or unhealthy Describe your eating habits Describe traditional and/or typical foods from Spanish speaking countries

Lesson Objectives Lesson Goals Essential Question Students can interpret menus in Spanish Students can create a dialogue in a restaurant setting Essential Question ¿Qué comida prefieres? ¿Qué comida pides?

La Tarea Estudia para prueba de “boot” verbos el lunes Nececitas saber como conjugarlos y el significado en inglés Preferir, pedir, servir probar, poder Necesitas explicar por qué se llama un “boot” verbo

Vocabulario Para El Restaurante El/La mesero/a El/La camarero/a La mesa El menú La cuenta La propina El especial del día Waiter/Waitress Table Menu Bill Tip Today’s Special

Frases para el Restaurante El cliente (yo) Quiero pedir… Prefiero… La cuenta, por favor. El mesero El especial del día es… Prueba… ¿Algo más? I would like to order I prefer… The bill, please The special of the day is… Try… Anything else?

El menú en español Con tu compañero, lee uno de los menús. Escribe los 5-10 cognatos. Decide cuáles comidas prefieres pedir. Escribe cuáles son los ingredientes principales. Decide si las comidas son buenas para la salud o si son mala para la salud.

La conversación Escribe una conversación de restaurante Puede ser entre un cliente y un/a mesero/a O 2 clientes O un cliente y el chef. Usa el menú y vocabulario de la lección. Puedes usar vocabulario adicional. A lo menos 5 frases por persona.