Moonlight Sonata Siéntate Cóomodamente y Disfruta de La Bellísima Sonata Claro de Luna (y aprende algo sobre la vida de su autor: Ludwig Van Beethoven)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cada día te veo Porque vivo contigo Y a veces te grito
Advertisements

In it to win it. Soy Dale … Responde a las preguntas : Tenéis solo 10 minutos. Cuando la alarma suena, los que están en las sillas ganan.
Our casa es muy grande. Your all’s clase de español es la mejor.
¡Feliz Día de San Valentín!
Esperanza Renace Por PAM MUÑOZ RYAN.
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Tener Lets look at the verb tener (to have). It features two verb changes that we will see very soon.
Possessive Adjectives
The preterite forms of ir and ser are exactly the same. Carlos fue de vacaciones a las montañas. (ir) Mi equipo fue campeón.
Noche de Oracion 12 / 2 / 09. The List La Iglesia – Familia Pastoral, Los Lideres, Los Planes, Los Jovenes, y crecimiento Misiones – Idonesia, y todo.
ANTE TODO Indefinite words refer to people and things that are not specific, for example, someone or something. Negative words deny the existence of people.
Capítulo 5 Nuestras leyendas
Use of Analogy Fundamental Comprehension by means of metaphoric Communications.
Affirmative and Negative Words
Embarazada - ( Pregnant Woman ) Embarazada - ( Pregnant Woman ) Como el disco del Sol promete el día en tímido atisbar entre las sombras, así tu cuerpo.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Affirmative and Negative Words
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Indefinite words refer to people and things that are not specific, for example, someone.
Palabras afirmativas y Negativas
Capítulo Uno: Primer paso
Proyecto Comenius – Viaje a España Por Daniel, Ricardo y Charles By Daniel, Ricardo y Charles.
Santa Claus Around the World San Nicolas Alrededor del Mundo.
Unlike what you would imagine El día de los muerto, or Day of the Dead, is really like, it is not a sad, mourning event. Instead, it is a fiesta to celebrate.
Possessive Adjectives (Los adjetivos posesivos). mi tu su nuestro vuestro su (s) os, (a, as) os,(a,as) (s) These are two-form adjectives, which agree.
El Imperfecto The Imperfect. Quick Review Spanish has two past tenses the preterite and the imperfect.
El Verbo GUSTAR En español gustar means to be pleasing In English, the equivalent is to like.
EL IMPERFECTO. 1. Used to (or would) Expresses the idea that something happened repeatedly in the past. todos los días cada día siempre frecuentemente.
Direct and Indirect Object Pronouns
Indirect Objects and Indirect object pronouns. What is an Indirect object? The indirect object answers the question "To whom?" or "For whom?" the action.
Expresiones Lección 1 Presentaciones con el verbo presentarle.
El Presente Progresivo. Remember how you learned that to say I am talking you would write the same thing as I talk or I do talk in Spanish? Yo hablo.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Negative words deny the existence of people and things or contradict statements, for.
HISTORIA DEL KIWI STORY OF THE KIWI BIRD. 1. Érase una vez un kiwi que le gustaba mucho la contaminación por eso vivía cerca de la central que contaminaba.
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
Gone Friday, Sept. 27? Please get the next 3 artistas in your notes. The next slide has general notes from the whiteboard and a hint for your Viva (online)
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
Siéntate Cóomodamente y Disfruta de La Bellísima Sonata Claro de Luna (y aprende algo sobre la vida de su autor: Ludwig Van Beethoven)
PARTE 1 LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS. DIRECT OBJECT PRONOUNS VS. INDIRECT OBJECT PRONOUNS Habla con otra persona para ver qué es la diferencia entre.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
April-May Abril- Mayo. Llego abril y mayo y con eso el invierno el frío. April and May have come and gone and with it the end of fall the beginging of.
Los verbos ponerse y decir Esp. 2/cap. 4.1 P. 130.
Que tiempo hace 2? ?.
We Are The World Nosotros Somos El Mundo MICHAEL JACKSON Y AMIGOS AUTOMATICO.
Como se dice en Español? 1. I’m fine- 2. I’m ok- 3. I’m so-so- 4. I’m bad- 5. I’m very well- El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder introducir.
Click for Next Slide  I went to Jehovah’s Clinic to have my routine check-up, and it was confirmed I was ill:
P In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive! In this slide show, we.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
-GO Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÉS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
Expresiones afirmativas y negativas
Gustos y Disgustos Aversiones.
Subject Pronouns and “Ser”.  What word do you use to talk about yourself?  What word do you use to talk about yourself and someone else?  What word.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Let’s learn the verb “to be” in Spanish
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
And now, the end is here Ahora que el fin se acerca And so I face the final curtain y me enfrento a la bajada del telón, My friend, I'll say it clear.
And now, the end is near Ahora que el fin se acerca And so I face the final curtain y me enfrento al al telon final. My friend, I'll csay it clear Amigo,
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
First Grade Spanish High Frequency Words.
First Grade Dual High Frequency Words
Siéntate Cóomodamente y Disfruta de La Bellísima Sonata Claro de Luna
Sit back and enjoy the beautiful
Siéntate Cóomodamente y Disfruta de La Bellísima Sonata Claro de Luna
Siéntate Cóomodamente y Disfruta de La Bellísima Sonata Claro de Luna
Siéntate Cóomodamente y Disfruta de La Bellísima Sonata Claro de Luna
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Siéntate Cóomodamente y Disfruta de La Bellísima Sonata Claro de Luna
Siéntate Cóomodamente y Disfruta de La Bellísima Sonata Claro de Luna
Transcripción de la presentación:

Moonlight Sonata Siéntate Cóomodamente y Disfruta de La Bellísima Sonata Claro de Luna (y aprende algo sobre la vida de su autor: Ludwig Van Beethoven) Based on a story narrated by the musician Enrique Baldovino Original PPS in Portuguese from Edison de Piracicaba - Brazil Adapted and translated from Portuguese to English by: Pedro & Mila Ramos / Dowerglen, RSA Translated from English to Spanish by: Irma Hernández (México) and Arturo Montaño (Spain) Music by: Ludwig Van Beethoven Sit back and enjoy the beautiful

Gate of Alcalá, Madrid Who did not have in life moments of extreme pain? Who has never felt, at some moment in life, the desire to give up? ¿Quién no ha tenido en la vida momentos de intenso dolor? ¿Quién no ha tenido, en algún momento de su vida, el deseo de darse por vencido?

Tower of Belem, Lisbon Who has not yet felt lonely, extremely lonely, and had the sensation of having lost all hope? ¿Quién no se ha sentido solo… extremadamente solo y tenido la sensación de haber perdido toda esperanza?

Notre Dame Paris Not even famous, rich, important people are exempt from having their moments of solitude and deep bitterness. Ni siquiera la gente famosa, rica e importante está exenta de tener momentos de soledad y profunda amargura.

It was exactly what happened with one of the most remarkable composers of all times, Ludwig Van Beethoven, who was born in 1770, in Bonn, Germany, and died in Vienna, Austria, in Eso fue exactamente lo que pasó con uno de los más importantes compositores de todos los tiempos, Ludwig Van Beethoven, quien nació en Bonn, Alemania en 1770, y murió en Viena, Austria en 1827.

Rathaus Vienna Beethoven was going through one of these sorrowful, sombre and gloomy periods. He was very sad and depressed by the death of a German prince, who was his benefactor and as a second father to him. Beethoven atravezaba uno de esos sombríos momentos y estaba muy triste y deprimido por la muerte de un príncipe alemán, quien era su benefactor y era, a la vez, como un segundo padre para él.

Brandenburg Gate Berlin The young composer suffered from a great lack of affection. His father was a drunkard who used to assault him physically. He died on the streets, due to alcoholism. El joven compositor sufría de una enorme falta de afecto. Su padre era un borracho que lo golpeaba. Murió de alcoholismo en plena calle.

His mother died very young. His biological brother never helped him and, on top of it all, he felt his illness was getting worse. Symptoms of deafness started to disturb him, leaving him nervous and irritable. Suleiman’s Mosque Istanbul Su madre murió muy joven. Su hermano biológico nunca le ayudó y, sobre todo, sentía que su enfermedad iba empeorando. Los síntomas de sordera empezaron a afectarlo, convirtiéndolo en una persona nerviosa e irritable.

Sacré Coeur Paris Beethoven could only hear using a kind of horn-shaped trumpet in his ear. He always carried with him a notebook, where people could write and so communicate with him. But they did not have patience for this, nor him to read their lips. Beethoven solo podía oír utilizando una especie de cuerno. Siempre llevaba consigo un cuaderno, en donde la gente podía escribirle y comunicarse con él, pero no tenían paciencia para eso, ni él para leer sus labios.

Tower Bridge London Noticing that nobody understood and wanted to help him, Beethoven withdrew into himself and avoided people. Therefore he earned the fame of being a misanthrope. For all these reasons the composer fell into deep depression. He even prepared his will, saying that maybe it was better for him to commit suicide. Dándose cuenta que nadie le entendía ni quería ayudarle, Beethoven se encerró en sí mismo, evitando a la gente. De ahí se ganó la fama de ser un misántropo. Por todas estas razones, el compositor cayó en una profunda depresión, incluso hasta preparó su testamento, diciendo que quizá sería mejor para él, suicidarse.

Parliament Brussels the helping hand Beethoven needed came through a blind young woman who lived in the same boarding house where he had moved to, and who one night told him, shouting at his ears: “I would give everything to see the moonlight.” Pero, como no hay niño que por Dios que sea olvidado, la mano salvadora que Beethoven necesitaba vino a través de una joven mujer ciega, que vivía en el mismo edificio que él, y que una noche le dijo, gritando a sus oídos: “Daría cualquier cosa por ver la luz de la luna”

Church of Our Lady before Tyn Prague Listening to her, Beethoven was moved to tears. After all, he could see! After all, he could compose music and write it in paper! Escuchándola a ella... Beethoven rompió a llorar. Después de todo... ¡él podía ver ! Después de todo... ¡podía componer música y escribirla sobre papel!

Cathedral Cologne A strong will to live came back to Beethoven and led him to compose one of the most beautiful pieces of music of all times: “Mondscheinsonate” – “Moonlight Sonata”. De repente, un fuerte deseo de vivir invadió a Beethoven y lo llevó a componer una de las más hermosas piezas de música de todos los tiempos: “Sonata Clarao de Luna”

Parliament Budapest In its main theme, the melody imitates and resembles the slow steps of people, possibly of Beethoven himself and others, carrying the coffin of the German prince, his friend, patron and benefactor. En el tema central de la sonata, la melodía imita y reproduce los pasos lentos de gente, posiblemente del mismo Beethoven y de otras personas llevando el atáud del príncipe alemán, su amigo, patrón y benefactor.

Lisbon Looking at the silvery moonlit sky, and remembering the blind young woman, as asking the reasons for the death of his dear friend, he falls into deep and profound meditation. Observando el cielo, plateado por la luz la luna, y recordando a la joven mujer ciega, Beethoven parece preguntar por las razones de la muerte de su querido amigo y entra en ua profunda y enriquecedora meditación.

St. Peter’s Square Vatican Some music scholars say that the notes that repeat themselves, insistently, in the main theme of the 1º movement of the Sonata, might be the syllables of the words “Warum? Warum”? (Why? Why?) or another word in German of similar meaning. Algunos estudiosos de la música dicen que las notas que se repiten insistentemente, en el tema central del primer movimiento de la sonata, podrían ser las sílabas de la palabra “Warum? Warum?” (¿por qué... ¿por qué?...) o alguna otra palabra alemana de similar significado.

Coliseum Rome Years after having overcome his sorrow, suffering and pain, came the incomparable “Ode to Joy” from his “Ninth Symphony”, Beethoven’s magnum opus, which crowned the life work of this remarkable composer. He conducted the first performance himself in 1824, and by then being totally deaf, failed to hear the applause. Años después de superar su angustia, su tristeza y su dolor, vino la incomparable “Oda de la Alegría” de la Novena Sinfonía, su obra magna: Con ello se coronaba la obra de un extraordinario compositor. Beethoven dirigió personalmente el estreno de la Novena Sinfonía, en 1824, estando ya completamente sordo... Pero pudo escuchar el aplauso de un público emocionado.

St. Mark’s Square Venice One of the soloists gently turned him around, to see the hall full of a wildly cheering, applauding, and hat-waving audience. It is said the “Ode to Joy” expresses Beethoven’s gratitude to life and to God, for not having committed suicide. Uno de los músicos de la orquesta, gentilmente giró a Beethoven para que pudiera ver la sala y a los asistentes, llenos de emoción y alegría; dando eufóricos aplausos y ondeando sus sombreros. Se dice que “La Oda de la Alegría” expresa la gratitud de Beethoven a la vida y a Dios, por no haberse suicidado.

Acropolis Athens And all this thanks to that blind young woman, who inspired in him the desire to translate, in musical notes, a moonlit night: rays of moonlight weaving themselves in the sweet strains of a wondrously beautiful melody. Y todo esto gracias a esa joven mujer ciega, quien le inspiró el deseo de trasladar, en notas musicales, la luz de la luna: los rayos de luz de luna ondeando por sí mismos en una maravillosa y bellísima melodía.

St. Basil’s Cathedral Kremlin - Moscow Using his sensibility, Beethoven, the composer who could not hear, portrayed, through his beautiful melody, the beauty of a night bathed by the moonlight, for a girl who could not see it with her physical eyes. Utilizando su sensibilidad, Beethoven, el compositor que no podía oír, retrató, a través de una hermosa melodía, la belleza de la luz de la luna, para que la “viera” una niña que no podía ver con sus ojos físicos.

This Slide Show is brought to you by NidoKidoS Group To Receive more, send an to Or Join us from website at Also you can participate in our Discussion Forums at *Nidokidos is just sharing this file. all rights are reserved by the respective authors of this presentation.