(Facilitating Global Competence Development through the GCC)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Advertisements

La pobreza urbana en Guatemala
Creating Support in the Community.
Implantación de la Educación a Distancia: El punto de vista gerencial Juan Meléndez Universidad Central del Caribe.
IB. What does an IB School look like? English
Esp. 2, Concurso de helado / ice cream contest 2.Distribuir la lista de vocabulario - ¿Qué vamos a aprender? 3.Los estandares y la pregunta esencial.
Programa Círculos de Estudio.  To build a unified group of diverse parents, teachers, and students that understand the challenges and benefits of a diverse.
Federación Extremeña de Turismo Rural Fextur is a business organisation, non profitable, established in 2001, to cover the needs of tourism sector associations.
Excuse me ??? I need..., Where can I go for...,Please help me to find…
Year of Productive Diversification and Strengthening Education Topic: Greenpeace Student: Clara Flores Nilupú Teacher: Juana Castillo Agurto. Year: fourth.
Summary Design & Outcome Standards Jóvenes Constructores El Salvador.
CDIO Conference LASPAU and University Reform in Latin America and The Caribbean Nov. 9, 2009.
Business Schools in Latin America teaching Sustainable Development and Corporate Social Responsability CSR Preliminary Survey Presented during the Cladea.
Morgan Full Service Community School Family Literacy Program Past the PTO: Family Literacy and Engagement at Morgan Full Service Community School MATSOL.
Trabajo en parejas Read the following questions and jot down some ideas. Be prepared to share them with the class. 1.Where do you think Spanish ranks on.
Tres Modalidades: Alumnos del Colegio Funcionarios, apoderados y docentes de otras asignaturas Docentes de Inglés Oferta Académica Colegio LA SALLE.
WATER SECURITY FOR SUSTAINABILITY TOGETHER WE MAKE WATER A GLOBAL PRIORITY.
Dual Language Immersion Program
STAY CONNECTED WITH NORTH SHORE CDC!
¿Qué es el proyecto enlace? What is the Link project?
1 – I would live 5 – He would practice
1 – el aumento – 4 – reducir – 2 – disminuir – 5 – los reglamentos –
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
Español 1 29 de agosto de 2016.
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
Hoy es el 1 de Octubre..
Title I & PAC Thompson Elementary September 10, 2014 (5:00 p.m.)
EPP PT-EPPKA2-CBHE-JP ASPECTOS EDUCATIVOS DE LOS LABORATORIOS REMOTOS VISIR+ Educational Modules for Electric and Electronic Circuits.
Don Quijote El día 3.
El 28 de Agosto Objetivos:
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
MYP ASSESSMENT HEART – LP 8 SUBJECT GROUPS
Subject Pronouns and Ser
Agenda -Review of culture and vocabulary -MI VIDA LOCA
Welcome to a world of endless experiences. Live your English at U.T.P
English Language Learner (ELL) Parent Workshop
DUAL LANGUAGE PROGRAM PROGRAMA DE LENGUAJE DUAL
Clasificación del Presupuesto
Microsoft en la educación
Articulando políticas y Reforzando capacidades creativas
Fish is Fish by Leo Lionni.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Summer Professional Development 2015
Home Office Satisfaction Survey Encuesta de Satisfacción de la Oficina Principal Diff photo April 26, 2016.
Para hacer ahora Make a list of the following in your notebook:
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Una conversación It would be Looney not to know these…
Hoy vamos a .. aprender más información sobre sobre un lugar en España
The brain begins its development days after conception and continues to make new connections throughout life. El cerebro empieza a desarrollarse días después.
Este es JEOPARDY. Este es JEOPARDY Con Señora Diaz.
Un Viaje en Avión In this chapter you will learn to:
América Latina: Negociaciones, Comunicación y Cultura
Señora Daniele, Profesora de Español
Stevens Middle School At Stevens Middle School, We Believe
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Subject Pronouns and Ser
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Enrique y María 2.
¡BIENVENIDOS AL ESPAÑOL 1!
América Latina: Negociaciones, Comunicación y Cultura
PST RESOURCE OVERVIEW NAME of the resource / tool
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
University of Delaware
Welcome to World History!
Objetivo Main objetive Crear un medio de comunicación interactiva con jóvenes mayores de 12 años de descendencia hispana y jóvenes en general a nivel.
Hoy es miércoles, cuatro de septiembre
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
This class is a course intended for students who wish to achieve knowledge of all aspects of the Spanish: reading, writing, speaking and listening.
Watch the video and work with a partner  Write down the 2 facts you considered the most interesting.  Share them with your partner. Were they the same?
Transcripción de la presentación:

(Facilitating Global Competence Development through the GCC) Desarrollo de competencias y aprendizaje intercultural (Facilitating Global Competence Development through the GCC)

Mayra Belinda Mendoza Sansalvador Presenta Mayra Belinda Mendoza Sansalvador Facilitadora certificada en Aprendizaje Intercultural de AFS Intercultura México mayra.mendoza@afs.org

helping the world learn to live together What is AFS? A global movement helping the world learn to live together

a non-profit organization that provides intercultural learning opportunities to help people develop the knowledge, skills and understanding needed to create a more just and peaceful world

A global community—1 million strong Students, Families, Volunteers, Alumni, Educators, Allies and Friends AFS Sentio Organizations and Partnerships in 63 countries 12,000 participants annually 1500 in 18+ programs Programs offered in 90+ countries

The AFS flagship program focuses on high-school exchanges for individuals younger than 18 years old who stay with host families for one year. In 2016, this program represented 67% of all program activities. The remaining 33% included shorter high school–related programs, summer programs, programs for participants 18 years and older, and others. Size and scale of the organization – you’ll note A SUBSIDIARY is mentioned – with 60 network members and 11 external partners

Global Competence Certificate

¿Qué es una competencia intercultural?

Es la capacidad para actuar de forma eficaz y apropiada en diversos contextos culturales.

En ocasiones surgen conflictos debido a los diferentes trasfondos culturales de los individuos involucrados.

Desarrollar competencias interculturales Facilitar el proceso de adaptación a nuevas culturas

Objetivos educativos de GCC Conciencia sobre otras culturas Conciencia de tu yo cultural Puentes entre diferencias culturales Inteligencia emocional

¿Cómo está estructurado GCC? El contenido de GCC está dividido en 18 módulos que se trabajan en tres diferentes bloques: Antes Preparación (9) Durante Experiencia (7) Después Reflexión (2)

El contenido de GCC se provee a través de dos formas: Un curso en línea Reflexiones a distancia o presenciales.

Cada módulo está compuesto por un video de corta duración y tareas adicionales en inglés. Subtitulos disponibles en: español, alemán, francés, danés, bahasa, portugués y turco.

Después de haber completado diferentes módulos, un facilitador calificado de GCC tendrá una charla a: 1) distancia o 2) presencial con los participantes para profundizar en el contenido, aclarar dudas y asesorar en el proceso.

Adaptación El programa GCC puede ser adaptado a las necesidades de tu empresa, organización o institución dependiendo de la naturaleza de sus labores y perfil de los participantes.

Algunos clientes en el mundo

Testimonial de Ana Cristina Talamantes "Power Skills: Developing and Certifying Global Competence for Employment": Testimonial de Ana Cristina Talamantes “¿Cómo me ha servido el aprendizaje intercultural? Experiencia de internship en empresa de la Industria Automotríz (Crewe, England) Voluntaria de AFS Intercultura México

CONTACTO: César Conde Coordinador de Programas Sentio AFS Programas Interculturales México cesar.conde@afs.org (55) 5525 7555