1.9 Courtesy Materials:.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los saludos , las despedidas y expresiones de cortesía
Advertisements

¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
CALENTAMIENTO For each person pictured, write how you would greet him, ask him his name and how he is doing. Pay careful attention to formal and informal.
¡Pare! Nombre means first name Nombre means first name Apellido means last name Apellido means last name Fecha means date Fecha means date Chico means.
Frases comunes El 18 de agosto.
Ser Materials:. Vámonos Write out and complete these sentences: 1. To talk to your sister, use _________. 2. To talk about your aunt, use ________. 3.
¡E, I, A, O, U El Burro sabe más que tú!. Me, Mi, Ma, Mo, Mu.
1.2 Greetings.
2.2 people. Vámonos (verbal!) Dime (tell me…) en español… en una oración (sentence) completa ¿Cómo estás? (and ask me back!) ¡Levanta su mano para su.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Martes el 26 de agosto  How do you greet your friends?...your parents?...other adults? Do you hug them, handshake, etc?
20 de agosto de Vámonos Grab a popsicle stick and write your name and class period on one side! Write out the sentences and complete with the correct.
Greetings/ Introductions Los Saludos. Good Morning – Buenos días To say Good Morning you say “ Buenos días.” Before 11AM you use “Buenos días.”
¿Cuántos hay? 1. Hay veinte estudiantes en mi clase.
GREETINGS AND FAREWELLS
Vocabulario – español/inglés
1ª parte: Saludos, presentaciones, despedidas Libro de texto página 5
5 Conversational Vocabulary
Ser To be Ch. 1 - Ser.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
¿Que te gusta hacer? Saludos y despedidas.
1.2 Greetings Materials: Text pg. 3.
¡VáMONOS! (Written) Respond to the following questions in full sentences in Spanish: 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿Cómo estás? 3) ¿Cuántos años tienes? (A.
1.2 Greetings.
Vamonos (Written)Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish What color is your shirt? What is your favorite color (color.
Subject Pronouns.
SALUDOS Y EXPRESIONES DE CORTESÍA
Greetings L. Alvarado Español I
Vocabulario 1A: Informal Greetings
En Contexto Vocabulario p
FRASES IMPORTANTES.
Hoy es el 10 de septiembre..
1.3 Introductions.
El alfabeto y las vocales
3.2.
Vámonos a. tienen una familia interesante. b. tiene una camisa azul.
1.4 Numbers.
Este es JEOPARDY. Este es JEOPARDY Con Señora Diaz.
1. Hola Hello/ hi 2. Buenos días. Good morning.
Vámonos Pick up a Pasaporte in the back.
Ser Materials:.
Subject pronoun/pronombres en Español
1.9 Courtesy Materials:.
Spanish Club Mrs. VelÁzquez
Spanish II Repaso A Part 2.
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Lección 1.
Español 1 – U1: Mucho gusto Los mandatos de la clase
2.2 people.
Escribe las horas siguientes en palabras (words) en español: 2:18 PM
Greetings saludos.
1.3 Introductions.
Ser Materials:.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
1.9 Courtesy Materials:.
Subject Pronouns.
¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español?
Materials: Alphabet Handout, whiteboards/markers, video
Write out & complete these sentences with the provided verb:
Vocabulario Saludos y Despedidas In this slideshow, you will review polite words and expressions to use in everyday situations.
Capítulo 1B.
Español 1 – UP: Mucho gusto Los mandatos de la clase
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Vámonos Escribe cinco hechos (facts) de si mismo (yourself) en español. They must be gramatically correct to get a stamp! You have ten minutes instead.
5.1 Expressing Possession with “De”
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1.
Vámonos Amigos 2. Chico 3. Mujer 4. Señora A B C D
Review of Subject pronouns Intro to The verb Ser Notes #7
Warm-Up 1. Copy it in your binder-vocabulary 2
Transcripción de la presentación:

1.9 Courtesy Materials:

Vámonos Escribe los paises…. #1, #19, #9

Anuncios y asistencia

Nuestra Meta MLI.IP2AB The students demonstrate skills necessary to sustain brief oral and written exchanges in the target language. The students: A. Initiate, participate in, and close a brief oral or written exchange. B. Use formal and informal forms of address. SWBAT Use expressions of courtesy SWBAT Differentiate between tu and usted

Cortesía Por favor--please Gracias--Thank you De nada--you’re welcome Perdón--Excuse me Lo siento--I’m sorry

Tú y Usted Tú--you Usted--you

Tú--Informal Usted--Formal

Práctica guiada: ¿Tú o Usted? Para mi madre, uso _____. Para mi maestra (teacher), uso _____. Para mi amigo, uso ______. Para mi hermano (brother), uso _______.

Más información... ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás? ¿Cómo se llama?

Práctica Independiente: Greet each person by choosing... ¿Cómo estás? o ¿Cómo está Usted? Antonio Señorita Diaz Felipe Señor Castro Luisa Señora Ramos Paquita doctora Flores

Repaso y Preguntas Tú--Informal Usted--Formal

Billete de Salida Dime... ¿“tú” o “usted”? Mi amigo: ___________ El presidente Barack Obama: __________ Mi madre: ______________ Mi hermana (sister): ______________

Repaso: Hablar ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás? ¿Cuál es tu número? Saludos/Despedidas ¿De dónde eres? Mucho gusto/Igualmente