TPRS Jan. 13th - Feb. 13th (No Warm-up)
TPRS: Total Physical Response Storytelling This is where the speaking comes in!!!
Grading 3 days per week Check +, Check, Check -, 0. Participation is a MUST (includes repeating after the teacher, doing the hand gestures, working with your partner, writing when you’re supposed to be writing, etc.) A pop quiz over the words and gestures is possible ANY day you come in to class
Day 1 Le encanta – he/she/it loves Tiene hambre – he/she/it is hungry Tiene – he/she/it has ¡Qué asco! – How disgusting! Todos los días – Every day Pescado – Fish (for eating) Pero – but Hay – There is/are Hoy – Today La pizza – Pizza
Palabras interrogativas ¿Quién? – Who? ¿Qué? – What? ¿Cuándo? – When? ¿Dónde? – Where? ¿Por qué? – Why? ¿Cómo? – How? ¿Cuánto? – How many? ¿Qué es esto? – What is this? ¿Cuál? – Which? ¿Cuáles? – Which ones?
Palabras interrogativas This goes to the melody of “Row, Row, Row Your Boat.” ¿Quién, qué, cuándo, dónde, por qué y cómo? ¿Cuánto? ¿Qué es esto? ¡Las preguntas!
El cuento Hay una muchacha. La muchacha tiene hambre. Tiene mucha hambre. A la chica, le encanta la pizza. En la cafetería, hay pizza todos los días, ¡pero hoy la pizza tiene pescado! ¡Qué asco!