1.Look at the following grid of words. 2.Try to make 4 groups of words, each of which are related to each other in some way. 3.Give each group a name.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CONTENT OBJECTIVE: I. W. B. A. T
Advertisements

This is an interactive presentation
Español 1 Capítulo 12 Página El aguacate.
In English, the equivalent is “to like”
El 26 de octubre. To say you like a noun. You use Me gusta or Me gustan. Use me gusta with singular nouns. Ex. I like iced tea. Me gusta el té helado.
+ Hazlo ahora el 30 de abril Objetivo: SWBAT conjugate and use the verbs IR and DAR. Take out your tener homework to be checked. Fill out the chart with.
Gusta, again! Earlier in the course, we saw how to express likes and dislikes about activities, i.e., gusta + a verb. In this slide show, we are going.
Hoy vamos a…….. aprender cómo mandar en un restaurante y decir… ‘I want’ ‘I would like’ ‘What are you going to have?’ ‘For a starter…’ ‘For the main course…’
Spanish 2-2 By: Thomas Hanrahan Jasmine Lee. The verb ir Ir means to go Yo form: voy Tú form: vas Ella usd. Él form: va Nosotros form: vamos Vosotros.
direct object pronouns
en el desayuno for breakfast el yogur n yogurt el cereal n cereal.
Unidad 2 etapa 2 A EMPEZAR.
Objetivos 1)to revise basic foods 2)To revise how to use the verb gustar 3) to learn 13 items you might have for breakfast 4) To learn how to say what.
Huele horrible me gusta comer es asqueroso es bien para la salud es delicioso prefiero comer caramelos sabe bien es para ayudarte a concentrar I like to.
Es malo para la salud es bien para la salud ayuda una dieta equilibrada no me gusta desayunar no tengo el tiempo es para ayudarte a concentrar es para.
Las comidas. El desayuno Breakfast El pan tostado.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Lunes el diecinueve de marzo. The future tense is used in Spanish to talk about future events. It is used when ever we would use the phrase I will… in.
Español I Repaso para el examen: Vocabulary er/ir verbs me/te gusta(n)/me/te encanta(n) Listening Comprehension Reading Comprehension (about 60 points)
Pronouns after prepositions. Prepositions – As, for, in, on, with etc.) Link a noun or a pronouns with another word in a sentence. – In both English and.
Me llamo ______________ Clase 11 La fecha es el 23 del abril 2012 Propósito # 64: ¿Qué te gusta comer en el restaurante? La Actividad Inicial Contesta.
El 8 de septiembre jueves Calentamiento
P. 133 #14 Querida Amalia: Elena y yo estamos en Caracas. Nosotros____________todos los días.________________muy bien. Los estudiantes aquí_________mucha.
Palabras afirmativas y Negativas
Los Apuntes: GUSTAR. What phrases are used to talk about what people like to do? Me gusta I like Nos gusta We like Te gusta You (familiar) like Os gusta.
Breakfast. El desayuno toast El pan tostado cereal.
Fruit. la fruta vegetables las verduras apple.
Por y para Youve probably noticed that there are two ways to express for in Spanish: PorPara In this presentation, well look at how these two prepositions.
Vocabulary 3A-2 Sp. 1 Realidades. en el desayuno for breakfast.
Capítulo Uno: Primer paso
Jeopardy Vocab 1 ExpresateStem changers Ser/estar Mexico Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
Jeopardy Vocab 2ExpresateCommands Direct Objects Commands w/ D.O. Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
0 1 Capítulo 3A Tarjetas de vocabulario By: Malinda Seger Coppell High School Coppell, TX By: Malinda Seger Coppell High School Coppell, TX.
Classroom expectations!
To talk about healthy and unhealthy diets
Venezuela, Colombia, Ecuador, Peru, and Bolivia form a region of contrasts, with mountains and lowlands, rain forests and deserts, immense wealth and.
Por y para Youve probably noticed that there are two ways to express for in Spanish: Por Para In this slide show, well look at how these two prepositions.
The Present Tense of tener (to have)
Las Tiendas Grocery Shopping in the Spanish-speaking world.
Hazlo ahora el 20 de marzo Objetivo: SWBAT identify and use drink vocabulary. On your hazlo sheet, write down five foods you see in the picture on the.
ESCUELA SECUNDARIA 230 JESÚS MASTACHE ROMAN TURNO VESPERTINO UNIDAD 2 PEDIR Y OFRECER COMIDA EN UN RESTAURANTE GRADE 3° D CICLE
UNIDAD 2 ETAPA 2 NIVEL 1 MI HORARIO. En esta etapa vas a aprender a: (In this stage/phase you are going to learn to:) Tell what time it is and at what.
Jeopardy Stem- changers
Clip Art UNIDAD 1 Lección 1 Table of Contents
To remember some words for food and drink To say what foods you like to eat and drink.
El Verbo GUSTAR En español gustar significa to be pleasing In English, the equivalent is to like.
Vocabulario y gramática en contexto
Unidad 3.1. To talk about foods and beverages To ask questions To say which foods you like and dont like Use interrogative words Use the verb gustar with.
ER VERBS COMER.
Question and Answer Samples and Techniques. Traditional Puerto Rican cooking is known as _________. All of the above Bueno alcapurrias pollo La cocina.
Me llamo _________ Clase 10N La fecha es el 13 de marzo del 2013 Proposito # 45: ¿Comó recomendar un restaurante a un amigo? Actividad Inicial: Copia y.
Me llamo _______ Clase 10N La fecha es el 28 de febrero del 2013 Propósito # 40: ¿Cómo ordenar comida en un restaurante? Actividad Inicial: Copia y responde:
ESPAÑOL 1: CAPÍTULO 6 VOCABULARIO 2
¿Adónde fuiste el sábado pasado?. ¿Cómo fuiste? ¿Con quién fuiste?
las patatas bravas ¿Qué piensas de(l/la) ? positivonegativo rico delicioso dulce sano saludable bueno asqueroso raro picante repugnante soso insípido.
GRAMÁTICAS: 5.2 Negation with nunca, tampoco, nadie, and nada.
Comer- to eat Yo como- I eatNosotros comemos- We eat Tú comes- You eatVosotros coméis- You all eat- Españna Él come- He eatsEllos comen- They eat Ella.
Objetivo: What are affirmative and negative words we can use to express ourselves? Hagan Ahora: Write sentences to express which of your friends or family.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
La comida.
Welcome! The Topic For Today Is…. La comida Las ComidasLos CubiertosLas BebidasPedir con el camarero La cultura Bonus Question: 5000.
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
¿Qué desayunas? Objetivo;
Script.
Y6 SPANISH REVISION NOTES – Summer 2017
¡A conversar! Cap. 6 Find a partner.
First Grade Dual High Frequency Words
Capítulo 3A Tarjetas de vocabulario.
Vocabulary 3-A.
Yesterday I went to an Italian restaurant
Transcripción de la presentación:

1.Look at the following grid of words. 2.Try to make 4 groups of words, each of which are related to each other in some way. 3.Give each group a name – be prepared to justify your choices.

humburguesamanzanazanahoriasCoca cola platanopatataspatatas fritasCafe con leche La pizzaguisantesnaranjalimonada peracebollatheLa comida china

humburguesamanzanazanahoriasCoca cola platanopatataspatatas fritasCafe con leche La pizzaguisantesnaranjalimonada peracebollatheLa comida china

humburguesa manzana zanahorias Coca cola platano patatas patatas fritas Cafe con leche La pizza guisantes naranja limonada pera cebolla the La comida china La comida mal sana La fruta Las verduras Bebidas

Objetivos: 1.To be able to talk about what you usually eat at different meal times in Spanish. 2.To be able to order food in a restaurant in Spanish 3.To understand the difference between tú and usted.

a.Una hamburguesa b.Una pizza c.Una naranjada d.Una coca-cola e.Un zumo de naranja f.Unas patatas fritas g.Unos espaguetis h.Fruta i.Una limonada j.Una ensalada 5. Hamburger 10. Pizza 11. Orangade 2. Coca-cola 9. Orange Juice 7. Chips 12. Spaghetti 4. Fruit 6. Lemonade 3. Salad

¿Qué sueles comer para el desayuno? Suelo comer… magdalenas fruta un vaso de leche cereales una tostada un zumo de naranja un cruasán un café con leche

¿ Qué sueles comer para la comida? Suelo comer… una ensalada verdura sopa marisco De primer plato…

¿Qué sueles comer para la comida? Suelo comer… carne pollopescado huevospizza arroz De segundo plato

¿Qué sueles comer para la comida? Suelo comer… fruta tarta un yogur De postre… un helado

¿Qué sueles comer para la merienda? Suelo comer… un cruasán un sándwich un vaso de leche un café con leche unas magdalenas

¿Qué sueles comer para la cena? Suelo comer… un bocadillo fruta un yogur sopa

¿Qué comes/bebes/tomas? Normalmente Generalmente Siempre A veces Nunca para el desayuno para la comida durante el recreo Para la merienda Para la cena Como Bebo Tomo

Objetivos: 1.To be able to talk about what you usually eat at different meal times in Spanish. 2.To be able to order food in a restaurant in Spanish 3.To understand the difference between tú and usted.

Why are there 2 different forms of the word YOU in Spanish? tú usted REASON ONEREASON TWO usted tú

¿Qué vas a tomar? tú usted ¿Qué va a tomar?

Vas o Va?

Objetivos: 1.To be able to talk about what you usually eat at different meal times in Spanish. 2.To be able to order food in a restaurant in Spanish 3.To understand the difference between tú and usted.

Order food in a Spanish Restaurant! Listening! Mira 2 Pagina 64 Ex. 1

Order food in a Spanish Restaurant! Role play! Turn to page 64 of Mira 2. Split into pairs. Use the menu and imagine that you are in a Spanish restaurant. One of you will play the role of the waiter, the other will order. Swap when you have both spoken. Be prepared to present your role play.

En el restaurante… El cliente dice… (match up) Tengo hambre. Tengo sed Voy a pedir unas tapas Para mí… Voy a pedir una cerveza For me… I am going to order a beer. I am thirsty I am going to order some tapas I am hungry La cuenta, por favor. The bill, please

En el restaurante… Polite form of you!!! El camarero dice… (match up) ¿Qué va a tomar usted? ¿Qué van a tomar ustedes? ¿Y para usted? ¡Que aproveche! ¿Algo más? Anything else? What are you having? (more than one) Enjoy your meal! And for you? What are you having? (one person) ¿De primer plato? ¿De postre? ¿De primer plato? As dessert? As main course? As starter?

C: Sí, un helado de fresa. C: Quisiera tortilla y aceitunas. C: Una coca-cola, por favor. Ca: Hola, buenos días, ¿qué va a tomar usted? C: Gracias. Y la cuenta, por favor Ca: ¿Y para beber? Ca: ¿Algo más? Ca: Vale, en seguida Ca: Hola, buenos días, ¿qué va a tomar usted? C: Quisiera tortilla y aceitunas. Ca: ¿Y para beber? C: Una coca-cola, por favor. Ca: ¿Algo más? C: Sí, un helado de fresa. Ca: Vale, en seguida C: Gracias. Y la cuenta, por favor.

¿Cómo se dice en español…? Hello, what are you having? I am going to order some tapas. What are you drinking? For me, a coffee, please As dessert? I am thirsty, I would like some water. And for you? Nothing else Thank you, the bill, please In a minute! I am hungry. I would like a ham sandwich The bill is wrong

Objetivos: 1.To be able to talk about what you usually eat at different meal times in Spanish. 2.To be able to order food in a restaurant in Spanish 3.To understand the difference between tú and usted.

HWK: Research Typical Spanish Foods