Cisco Networking Academy en Venezuela

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
MOVIMIENTO JOVENES DE LA CALLE CIUDAD DE GUATEMALA chi siamo quienes-somos qui sommes-nous who we are attività actividades activités activities scuola.
Advertisements

Learning Achievement in Creativity and Design Subjects according to Professional Profiles (2006) European Transfer Credit System (ECTS) Methodology in.
SIES – SISTEMA INTEGRADO DE EDUCACIÓN SUPERIOR
1 Datos sobre webloggers Datos extraidos de la encuesta a webloggers disponibles en la web de los autores.
el 1, el 4 y el 9 tres cuadrados perfectos autosuficientes
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
SECRETARÍA DE ESTADO DE CAMBIO CLIMÁTICO DIRECCION GENERAL DE CALIDAD Y EVALUACION AMBIENTAL PRESENTATION BY SPAIN TO THE EXECUTIVE BODY FOR THE CLRTAP:
Los números del 0 al cero uno dos tres cuatro cinco 6 7 8
Telling Time Grammar Essential #8.
Seminario El Futuro del Seguro de Vida
1 LA UTILIZACION DE LAS TIC EN LAS MICROEMPRESAS GALLEGAS. AÑO mayo 2005.
1 LA UTILIZACION DE LAS TIC EN LAS PYMES GALLEGAS AÑO de Junio de 2005.
1 INFORME RESUMEN SOBRE EL NIVEL DE UTILIZACION DE LAS TIC EN LAS EMPRESAS GALLEGAS ( Resumen PYMES ) Noviembre de 2004.
1 INFORME RESUMEN SOBRE EL NIVEL DE UTILIZACION DE LAS TIC EN LAS EMPRESAS GALLEGAS (MICROEMPRESAS, resultados provisionales) 29 de julio de 2004.
RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN 1.
RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN 1.
RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco 1 WP 1.5 Description of work (month.
RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco RENAISSANCE - ZARAGOZA - SPAIN 1.
TEMA 2 MÚLTIPLOS Y DIVISORES
02- Plan Organización Docente v.2 Noviembre 2009 SIES – SISTEMA INTEGRADO DE EDUCACIÓN SUPERIOR.
02- PLAN DOCENTE Febrero 2009 SIES – SISTEMA INTEGRADO DE EDUCACIÓN SUPERIOR.
01- OFERTA FORMATIVA v.2 Noviembre 2009 SIES – SISTEMA INTEGRADO DE EDUCACIÓN SUPERIOR.
Aladdín-respuestas 1.Vivía 2.Era 3.Amaba 4.Quería 5.Gustaban 6.Se sentía 7.Salía 8.Tenía 9.Decidió 10.escapó 11. Se vistió 12. Conoció 13. Vio 14. Pensó
Respuestas Buscando a Nemo.
ABECEDARIO FIGURAS GEOMÉTRICAS NÚMERO
Action Plan Template Intel ISEF 2009 Educator Academy May 2009
Me llamo __________ Clase 9IM La fecha es el 24 de octubre del 2012
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
0 1 By: Malinda Seger Coppell High School Coppell, TX Capítulo 7B Tarjetas de vocabulario.
Description Digital school is an educational movement that use technology to learn and transform the educational practice to promote the students integral.
Hazlo ahorael 14 de mayo Objetivos: SWBAT recognize different Spanish-speaking countries & currencies. SWBAT understand currency conversion. Write 3 sentences.
5 pt 5 pt 5 pt 5 pt 5 pt 10 pt 10 pt 10 pt 10 pt 10 pt 15 pt 15 pt
ILMC UNCTAD Ministerio de Medio Ambiente y Recursos Naturales Basel Convention RED de CENTROS Convenio de Basilea Latinoamérica & Caribe Developing a Regional.
Iberoamerican National Institutes Network of Engineering and Hydraulic Research Roundtable Manuel Echeverria CEDEX Spain Millenium Development Goals on.
MOVIMIENTO JOVENES DE LA CALLE CIUDAD DE GUATEMALA chi siamo quienes-somos qui sommes-nous who we are attività actividades activités activities alimentazione.
Departamento Administrativo de Ciencia, Tecnología e innovación Colciencias República de Colombia VII Ordinary Meeting of the COMCYT Working Group Technological.
Señorita Murano profesora entrenadora hermana hija amiga atleta.
1. Apoyo exterior sobre ala inferior de viga de acero
-17 Expectativas sobre la situación económica (Europa) Septiembre 2013 Indicador > +20 Indicador 0 a +20 Indicador 0 a -20 Indicador < -20 Total Unión.
Programa de las Naciones Unidas para el Desarrollo Youth and political participation Attitudes towards voting and the protest.
Repaso del capítulo Primer Paso
Capítulo 2 El Vocabulario Nuevo.
Parte 3. Descripción del código de una función 1.
Calendario 2008 Imágenes variadas Venezuela Elaborado por: MSc. Lucía Osuna Wendehake psicopedagogiaconlucia.com Enero 2008.
EL OSO APRENDIZ Y SUS AMIGOS
ExpoForo 2008 "Políticas Públicas em la era digital" Camillo Speroni VP & GM Novell Latin America
CONSOLIDATING THE CONTINUOUS REPORTING SYSTEM ON INTERNATIONAL MIGRATION IN THE AMERICAS (SICREMI) Department of Economic and Social Development SEDI Committe.
© 2008 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco ConfidentialPresentation_ID 1 IT Essentials PC Hardware and Software 4.1 Instructional Resource Chapter.
3 Enero 2010 PERÚ: IV CENSO NACIONAL ECONÓMICO, APURÍMAC.
3 Enero 2010 IV CENSO NACIONAL ECONÓMICO, 2008 PROVINCIA CONSTITUCIONAL DEL CALLAO.
Trigésima Quinta Reunión Ordinaria de la Asamblea General de ALIDE Río de Janeiro, Brasil, 14 y 15 de junio de 2005 Pietro Masci Banco Interamericano de.
¡Primero mira fijo a la bruja!
LAC MIC++ Program Working with Middle-Income Countries: New Approaches. World Bank Latin American and Caribbean Institute for Economic and Social Planning.
CULENDARIO 2007 Para los Patanes.
0 1 ¿Qué hora es? By: Craig Tillmann Revised by: Malinda Seger Coppell High School Coppell, TX.
1 Roadshow Madrid PANNTA 4 de Febrero de 2009 Orlando Domínguez Cuquejo Presidente PANNTA
BEATRIZ LAFONT VILLODRE
POLÍTICAS MACROECONÓMICAS Econ. SEGUNDO A. CALLE RUIZ Ms. Sc. C. D.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
SpanishNumbers Uno 2 Dos 3 Tres 4 Quatro.
MSc. Lucía Osuna Wendehake
Calendario 2009 “Imágenes variadas” Venezuela Elaborado por: MSc. Lucía Osuna Wendehake psicopedagogiaconlucia.com Enero 2009.
Networking Academy Program _España
What uses could you give to numbers in Spanish? Think for one minute, and then brainstorm!!!!!
Santiago de Chile January 2012 Roundtable 6: Lobby regulation János Bertók Head of Public Sector Integrity Division Organización para la cooperación.
Para Empezar 1.El alfabeto 2.Números de 0 a 39. All letters are feminine: la a, la b, and so on.
Manual de Procedimientos Procedimiento de ejecución del programa de
1 8 de febrero del Chapter 5 Encoding 3 Figure 5-1 Different Conversion Schemes.
CHAPTER 4 VOCABULARY: PART II
Transcripción de la presentación:

Cisco Networking Academy en Venezuela Edmundo Vitale Gerente Regional/AAM CANSAC Maracay, 4 de Junio de 2009

Agenda Consideraciones Generales del Ecosistema Particularidades de Net Acad en Venezuela Estadísticas Net Acad Objetivos e iniciativas FY10 Currículo Net Acad

Consideraciones Generales

Mirando hacia adelante … los próximos 10 años Re-Diseño del Curriculum Allineación con certificaciones de la Industria….reconocimIento de estándares Desarollo profesional del Instructor … Aumentando la oferta técnica Nuevas Herramientas de simulación y de interacción Impacto en Estudiantes Alianzas …. Colaboración Traducciones

Total Networking Skills Demand and Supply Trends in Latin America, (2006-2010) General and Advanced Networking Skills Gap in Latin America (2006-2010) IDC Study includes 3 CANSAC Countries: Colombia, Costa Rica & Venezuela Shows High deficit on AT Digital divide gap on general skills: 84.000 for 2007 126.000 for 2010

CEPAL

CEPAL

Particularidades de Net Acad en Venezuela Subtitle Presentation_ID © 2008 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Cisco Confidential 8

Condiciones generales de Net Acad en Venezuela Penetración geográfica e institucional: 17 de 24 estados…................................aprox. 71% Segmentación Institucional:............................ 100% Densidad de academias: D.C….……................. 20% Canal asociado para las academias: DAMOVO: Takensky Sánchez [Takensky.Sanchez@damovo.com.ve]   Crecimiento FY08-09: 27% Estudiantes Activos 34% Instructores 11% Academias CATC: CNTI/ULA-EsLaRed

No presencia: Vargas 8 Delta Amacuro 14 Amazonas 24 Apure 22 Cojedes 19 Falcón 2 Portuguesa 18

Estadísticas en Net Acad

NET ACAD – PARTICIPANTES A NIVEL GLOBAL Mayo 2009 PAISES +160 INSTRUCTORES + 20.000 ESTUDIANTES +700.000 ACADEMIAS +10.000 Estos números representan las cifras actuales de países, estudiantes, instructores y academias que participan del programa en a nivel global a la fecha indicada. NOTA: Por favor visite http://www.cisco.com/warp/public/779/edu/espanol/noticias/estadisticas/latam.html para obtener cifras actualizadas.

Participantes en Latinoamérica Mayo 2009 PAISES 25 INSTRUCTORES +2.500 ESTUDIANTES +150.000 ACADEMIAS +1.000 Estos números representan las cifras actuales de países, estudiantes, instructores y academias que participan del programa a en día en Latinoamérica en la fecha indicada. NOTA: Por favor visite http://www.cisco.com/warp/public/779/edu/espanol/noticias/estadisticas/latam.html para obtener las mas cifras actualizadas y ver desglose por país de LatAm.

Estudiantes: 11.521 Instructores: 251 Academias: 62 Cisco Networking Academy Participantes – Venezuela Abril 2009 Estudiantes: 11.521 Instructores: 251 Academias: 62 # Estud. listos para certificarse (desde inicio del programa): 6.833

Mercado potencial de Net Acad en Venezuela Abril 2009 Fuente: ME y MES

Abril 2009

Tema de Género y nivel académico Presentation_ID © 2008 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Cisco Confidential 21

Porcentaje Genero Global: 24,68 % Porcentaje Género EM: 30,75 % Porcentaje Genero Venezuela: 31,6 %

28 % genero

Certificación de instructores Subtitle Presentation_ID © 2008 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Cisco Confidential 24

CANSAC 6.8 % 23,4 %

Program Overview Instructor Exam Fee Waiver Program Update 15-month program end January 1, 2010 100% discount to all active instructors Up to six vouchers: CCENT Certification ICND 1 (640-822) CCNA Certification ICND 2 (640-816) CCNA composite (640-802) In discussions with L@C regarding adding Security concentration in April CCNP Certification 642-901 BSCI 642-812 BCMSN 642-825 ISCW 642-845 ONT

Objectivos e Iniciativas en CANSAC Presentation_ID © 2008 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Cisco Confidential 27

CONSIDERACIONES GENERALES PARA EL DESARROLLO DE NET ACAD EN CANSAC DURANTE AÑO FISCAL 2010   Objetivo/Alcance principal: Crecimiento sostenido bajo estándares de calidad Key initiatives: Implementación de la nueva organización para CANSAC: analizar las estrategias y planes para cada subregión (Centroamérica, Caribe, países andinos (Bolivia, Perú, Ecuador, Colombia y Venezuela); seguimiento de un plan de Academy Quality control; operational support. Alianzas con PS/Gov en todos los países con expectativas interesantes de CANSAC (en particular los que se marcan): Colombia, Venezuela, Perú, Ecuador, Bolivia, Costa Rica, Puerto Rico y Trinidad & Tobago. Implementar ITE en Escuelas Técnicas Media y escuelas secundarias en general. Desarrollar el programa o iniciativa de Top Academies Estrategias: Apoyarse en las Top Academies de CANSAC para mejorar la calidad en estudiantes e instructores y garantizar el sostenimiento de academias …………………..……………………………………………………………………………Operational excellence Apoyarse en Public Sector/Gobierno para lograr un crecimiento significativo… ………………….…Business Allignment Identificar proyectos sociales interesantes……………………………… ……………………………….Social Impact Promover eventos de calidad………………………………………………………………………………Operational Excellence Encontrar fuentes de financiamiento de proyectos en la región………………………………………..Business Alligment Lograr acuerdos con organizaciones internacionales/multilaterales…………………..……………….Business Allignment

PRIORITIES (key areas of focus) Objectives OBJECTIVES (FY10) PRIORITIES (key areas of focus) METRICS Quality & Sustainability 1. Continue to Improve Quality of Student Experience CS Students 5% y/y growth New & Active in CCNA (D&E),,ITE, AT 2. Develop Instructor Quality and Motivation % of certified instructors Trained in CCNA (E), ITE, AT growth 1’0% 3. Increase CATC and Top RAs Integration and Engagement with Cisco (as a Strategic Partner) CS Instructor 10% y/y growth reported from survey 4. Increase Operational Excellence of Netacad Structure to support Academy Ecosystem Business Alignment 5. Increase Synergy and Relevance to Public Sector Vertical to establish Government Partnerships Established Partnerships and MOUs Pipeline of PPP projects 6 Establish a continuous pipeline of graduates to support Chann. Partners’ Certification & Growth needs Student Impact (employability @ ecosystem) Program Growth & Development 7 Controlled Growth Segmented by Geography and new Curriculum implementation (New student, Active Student ITE & AT students) New regions, provinces, edu. Inst., # CCNA (D&E), # Active Acad., # Active Students Social Impact 8. Take CSR projects to the next level of leverage within ecosystem – to facilitate job opportunities for Low Income, Gender, indigenous, LDC country and Handicapped. Established CSR cases Pipeline of CSR projects Relevance perception within ecosystem Controlled awareness (PR, PSV, etc)

Quality & Sustainability Program Growth and development FY’10 Key Focus Areas and Initiatives/Goals- Expecting results Quality & Sustainability Business Alignment Social Impact Program Growth and development * Student Customer satisfaction > 4.09 * Instructor Customer Satisfaction > 4,38 * % NPA < 5% Event Customer satisfaction > 4.36 * Reach 50 % of certified Instructors 1 Academy conference in (each): Venezuela, Colombia, Ecuador, Perú* 1 Academy day in Central America 1 Academy conference & Academy Day for British Caribbean Private/Public Partnerships with emphasis on Government education institution agreements Project Trust of the Americas with OAS – in Eastern Car. Project “Jovenes Administradores de Redes” with Ministry of Education in Costa Rica Ministry of Education and Communication in Colombia Project Digital City of Manizales in Colombia Project SNAP with Ministry of Economy (Finanzas) in Bolivia Department of Education in Puerto rico INTECAP in Guatemala INATEC in Nicaragua Ministry of Education in Peru Ministry of Education in Trinidad & Tobago * Gender Initiative (Female participation) 5% growth Project Gender Initiative: Mujeres en la Red: First Lady Office Program in Dominican Republic ASTRADOMES: Women’s Academy in Costa Rica ° CEFA in Colombia * 3 Handicapped Academies for Deaf people (Dominican Rep., Ecuador & Venezuela) 50% Growth NE and AS in Haití (LDC UN) 3 Indigenous academies (Guatemala, Venezuela and Ecuador) * Growth (y/y): * 25 % on NE and AS * 50% AT’s * 100% on ITE * 50% CCNA (D&E) & ITE 4.0 in Caribbean Countries * 12 New countries (Caribbean/NSA) * RA forecast in FY09: 1 RA in Bolivia; 1 RA in Peru; 1 RA in Nicaragua; 3 RA in Caribbean; 2 RA in Colombia; 2 RA in Venezuela 1 RA in DR; 1 RA in Guatemala; 2 RA in Puerto Rico; “NEXT”

Nueva estructura académica para CANSAC Presentation_ID © 2008 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Cisco Confidential 31

ACTUAL COBERTURA DE CATCs EN CANSAC CATCs existentes en CANSAC HEART CCNP-RA ITLA CATC: CCNP-ITE-PNIE UWI CARIBBEAN CATC: CCNA-ITE FUNDATEC CATC: CCNP FNS FWL ULA-ESLARED CATC: ITE-PNIE UNALMED CATC: CCNP-FNS-FWL INACAP CATC: CCNA-CCNP ITE-FNS-FWL CATC-F. PROYDESA: CCNA-CCNP-ITE-FNS-FWL TOTAL # PAISES: 18

POTENTIAL CATC COVERAGE IN CANSAC REGION FOR FY09 Caribe HEART CCNP-RA ITLA CATC: CCNP-ITE-CCNA-PNIE Centroamérica UWI CATC: CCNA-ITE-CCNP FUNDATEC CATC: CCNP FNS CCNA-ITE ULA-ESLARED CATC: CCNA-ITE-PNIE ESPOL CATC: CCNP-CCNA-ITE UNALMED: CATC-CCNP-ITE-CCNA INACAP CATC CCNA-CCNP-ITE CATC-F. PROYDESA TOTAL # COUNTRIES: 23

Adopción de Currículo Subtitle 34 Presentation_ID © 2008 Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Cisco Confidential 34

Cisco Networking Academy Curricula Portfolio Building Scalable Internetworks Implementing Secured Converged Wide-Area Networks Building Multilayer Switched Networks Optimizing Converged Networks Networking for Home and Small Businesses Working at a Small-to-Medium Business or ISP Introducing Routing and Switching in the Enterprise Designing and Supporting Computer Networks Network Fundamentals Routing Protocols and Concepts LAN Switching and Wireless Accessing the WAN CCNA Security CCNP Network Professional IT Essentials: PC Hardware and Software CCNP Network Specialist Security CCNA Discovery CCNA Exploration Network Associate Network Technician IT Essentials IT Technician Packet Tracer Student Networking Knowledge and Skills

Concentraciones CCNA: Tres nuevas certificaciones de nivel asociado Requerimientos: Actual Certificación CCNA (640-802 CCNA compuesto o 640-822 ICND1 y 640-816 ICND2) y pasar el examen de concentración CCNA. CCNA Security CCNA Wireless CCNA Voice CURSO: Implementing Cisco IOS Network Security (IINS) EXAMEN: IINS 640-453 CURSO: Implementing Cisco Unified Wireless Networking Essentials (IUWNE) EXAMEN: IUWNE 640-721 CURSO: Implementing Cisco IOS Unified Communications (IIUC) EXAMEN: IIUC 640-460

http://www.cisco.com/web/LA/netacad/index.html

POTENTIAL ORGANIZATION MODEL IN CANSAC Why are we presenting this proposal? CCNA CATC for CANSAC (CNTI in Venezuela), will resign officially of this responsibility in a very short term. CANSAC Spanish speaking region with academies from 18 countries is critically depending on only one CCNA CATC. . Objectives: To make more flexible training activities and academy quality control in CANSAC. 2. To spread up CCNA & ITE training activities for RA instructors conducted by existing CATCs (most of them actual CCNP CATCs) in the region. To implement a collaborative model for instructor training, with other region CATCs like INACAP (Chile) & F.Proydesa (Argentina). ´ To decentralize primarily the CCNA training activity for RA instructors, removing dependence on just one CCNA CATC in CANSAC. Benefits: 1. It becomes a less expensive, more achievable, affordable and easier operation to implement, because it is based on a local/geographic training context. Directly will benefits instructors from potential RAs in the region and indirectly more than 900 existing instructors from LAs during FY09.

POTENTIAL QA FOR CANSAC IN FY09 ITLA British Caribbean QA (HEART) CA QA (FUNDATEC) QA FOR VENEZUELA (EsLaRed) QA FOR ECUADOR & PERU (ESPOL) QA FOR COLOMBIA (UNALMED) QA FOR PERU & BOLIVIA ...(INACAP) Chile TOTAL # COUNTRIES: 23

Totales 11.540 9.050 2.490 28%